StrattonElypsis1512

Kdo co je (čím je zajímavý) britský výrobce reprosoustav Stratton Acoustics byl čtenář informován Mocná elipsa - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení , že: "Jde o řešení zajímavé nyní prokazuje blížící se (vlastně už udělený) patent - na mechanickou izolaci výškového reproduktoru, řešení kterého se brzy/letos dočkáme  v novém menším dvoupásmovém, dosud nepojmenovaném (interní kód má E12 - pozn. redakce) modelu", říká David Fowler - konstruktér (vynálezce onoho patentovaného řešení) a zakladatel Stratton Acoustics.

StrattonElypsis1512

Kdo jsou Stratton Acoustic: "Jsme britská společnost zabývající se akustickým designem, která se zaměřuje na dodávání vzrušujících produktů s nezaměnitelným zvukovým podpisem. Naše reprosoustavy jsou navrženy, zkonstruovány, ručně sestaveny a testovány v Anglii, a to v souladu s nejlepšími tradicemi britského zvukového průmyslu. Ruku v ruce s našimi dodavateli vymýšlíme jedinečné povrchové úpravy, které jsou následně vyráběny podle nejvyšších standardů, přičemž všechny aspekty jsou navrženy a zkonstruovány přímo ve firmě za použití pokročilých technologií a materiálů. 

Stratton Accoustics

Výsledkem je vynikající zvukový výkon v krásné, ručně vyrobené skříni. Ve společnosti Stratton Acoustics máme někdy pocit, že se řídký svět špičkového zvuku sešel z cesty; ztratil ze zřetele základní radost z nahrané hudby, přestal se zajímat o celek a začal slyšet pouze sterilní, mikroskopické detaily. Proto jsme vyvinuli náš první reproduktor Elypsis1512 s jediným cílem: obnovit niterné hudební vzrušení zlatého věku velkých studiových monitorů 70. let.

StrattonElypsis1512

Stratton Acoustics Elypsis1512 je reprosoustava z paralelního vesmíru, který je inspirován tím nejlepším z "tehdejší doby" a nově ho představuje s využitím nejlepších současných elektroakustických technologií, průmyslového designu a řemeslné výroby. Při navrhování našich reprosoustav se řídíme filozofií, která spojuje nevinnou radost z nahrané hudby s řemeslným designem a řemeslnou výrobou. A nevyhýbáme se ani tomu, abychom v oblasti detailů a zpracování vykročili hodně mimo zajeté koleje. Díky designu na míru a zakázkové výrobě můžeme vyhovět téměř jakémukoli estetickému rozmaru.

StrattonElypsis1512

SPECIFIKACE
Typ systému: třípásmový pasivní reproduktor se čtyřnásobnou reflexní vložkou
Ozvučnice: důkladně vyztužená březová překližka
Basové reproduktory: 2 x 380 mm (15 palců) s papírovou membránou a feritovým motorem
Středotónový měnič: 300 mm (12 palců) se selektivně ručně dopovanou papírovou membránou a motorem NeFeB
Výškový reproduktor :29 mm (1,2 palce) s vlnovodem a měkkou kopulkou s motorem NeFeB
Výhybka: částečně impedančně kompenzovaná třípásmová s asymetrickým sklonem druhého a třetího řádu
Dělící frevence: 350 Hz a 2,5 kHz
Frekvenční odezva: 45 Hz až 18 kHz ±2 dB
Nejnižší dosažitelná frekvence: 28Hz (při poklesu -6dB)
Citlivost ve středním pásmu: 96dB pro 2,83V @ 1m
Jmenovitá impedance: 8Ω (minimálně 8Ω mezi 100Hz a 10kHz)
Skupinové zpoždění: <12mS nad 40Hz
Kompatibilita se zesilovačem: jakýkoli
Možnosti ekvalizéru: střední a vf pásma ±2dB
Připojení: tri-wire/Neutrik speakON
Rozměry: 876  x 1001 x 515 mm
Hmotnost: 140 kg

StrattonElypsis1512

Doporučené ceny:
Elypsis 1512 Pure Series - £69,000 (krycí mřížka +£2.500)
Elypsis 1512 Bespoke Series - £74,000 (příplatek za barvy a povrchy +£2.500 až 5.000)
Elypsis 1512 Absolute Series - "nic není nemožné" a cena tomu bude odpovídat

StrattonElypsis1512

Dedikovaný stojan není v ceně: +5.000 liber šterlinků

Add a comment

Ortofon 209/309 R

Nedávno jsme představili novou generaci přenosek Ortofon, kterým v názvu přibylo "eR" (plus lehce zmínili historii značky, když už jsme v tom byli) Snížená dánská výška - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení totéž (nové "eR") potkalo nyní gramofonová raménka Ortofon, modely (devítipalcové) AS-212R a (dvanáctipalcové) AS-309R. Nejprve o nich člověk nejpovolanější Lief Johannsen (2 videa - anglicky)  "Chief of Acoustics and Technology at Ortofon and Owner, LJ Audio & Akustik"

"eR" novinky u Ortofon vznikají protože (když už jsme u tématu, zmiňme jak to kdysi začalo): Kdysi dávno 8. listopadu Léta Páně 1887 si hannoverský rodák Emile Berliner (1851 - 1929)  nechal v USA patentovat gramofon a desky na záznam. První záznamové desky byly ze skla, později ze zinku a nakonec z plastu. Berliner proti Edisonovu "válečkovému" vynálezu navrhl použít namísto hloubkového záznamu záznam stranový a preferoval desky místo válců (ve všem lepší včetně skladování, dejte 10 válečků nad sebe). Souboj technologických řešení, tak jak probíhají dodnes, tehdy mezi fonografem a gramofonem trval od 90. let 19. století až do začátku 20 století, přičemž průlomem byl rok 1896 kdy Berliner nasadil jako materiál desek šelak. Šlo o směs mleté břidlice a z výměšeků červce lakového max. 2mm broučka který se vyskytuje především v Indii, Bangladéši, Thajsku či na Srí Lance, který prostřednictvím tohoto sekretu ochraňuje svoje larvy před vlivy okolí - nám zajistil vítězství gramofonu nad fonografem, rps. ploché desky nad válečkem). 8. prosince 1898 se rozjela první velkovýroba desek, v továrně Josepha Berlinera (bratr) v německém Hannoveru. Jednostranně nahraná deska měla průměr pět palců 12,5 cm a hrací dobu 1 minutu a 15 sekund. Překotný vývoj přinesl zvětšení na 7 a dokonce 10 palců (25,4 cm) nakonec dokonce 12", což sebou přineslo prodloužení hrací doby na celé - 3 minuty 50 sekund. Jako často úspěch přinesla ne technika ale něco "souvisejícího" (pes a Enrico). Nejpve nejpopulárnější zpěvák (jakéhokoliv žánru) doby - italský operní tenor Enrico Caruso. Právě jeho hlas zněl z šelakových desek, kterých se začalo prodávat množství, které by potěšilo i dnešní interprety (Enrico prodal miliony svých nahrávek) a firma bratrů Josepha a Emile Berlinerových (obrázek níže) chrlila 25 tisíc desek denně - v roce 1904.

továrna na šelakové desky Hannover

Ve stejné době ("zlomových" 90. letech 19. století) jiný vynálezce Elridge Johnson posunul vývoj gramofonu -  zastaralý ruční klikový pohon gramofonu nahradil moderním - natahovacím pružinovým. A pak přišel ten příběh se psem:

His Masters Voice

Dodnes známé jméno a související logo pochází od malíře Francise Barrauda, který namaloval svého psa v roce 1898, jak poslouchá fonograf Edisonův! Společnost Gramophone Company, kterou spoluzaložil Emil Berliner, od něj v roce 1899 za 100 liber obrázek a práva na jeho využití koupila, aby jej mohli použít ve svých novinových inzerátech. Podmínkou bylo, že původně vyobrazený Edisonův fonograf byl přemalován na Berlinerův gramofon. Tento originální obraz dodnes upoutá pozornost ve vstupní hale hlavní budovy společnosti.  ...a nakonec z toho bylo (od roku 1909) viz níže

His Masters Voice

His Masters Voice

Emile Berliner turntable

Výše první model gramofonu Léta Páně 1887, níže model z roku 2023 s 9" raménkem Ortofon AS-212R, foto na začátku článku, další gramofon model 2023, tentokrát s 12" raménkem Ortofon AS-309R 

Ortofon 209/309 R

Tak jako je poslední dobou napříč oborem rozšířené, i zde se Ortofon při "faceliftu" zaměřil na - nižší vibrace. V tomto případě zmenšil vibrace (zlepšil zvuk) jednotlivých součástí ramen pomocí vylepšených materiálů vybraných tak, aby minimalizovaly nežádoucí vibrace a zkreslení. Tak jako je poslední dobou nejen v našem oboru běžné, výrobce se soustředil i na vyšší univerzálnost a efektivitu - raménka jsou vybavena univerzálním konektorem a dodávána s 2  velikostmi protizávaží, takže umožňují použití téměř všech typů přenosek. Použita jsou japonská na zakázku vyrobená vysoce přesná ložiska spolu s ultratenkými vnitřními měděnými dráty bez kyslíku Ortofon 6NX-TSW1010. 

Ortofon 209/309 R

Výše 9ti palcové (AS-212R), níže 12" AS-309R - s více než 130 přepracovanými součástmi jsou raménka Reference vyrobena s nesrovnatelnou mechanickou přesností a pokročilým inženýrstvím - v matně černé a stříbrném chromu

Ortofon 209/309 R

SPECIFIKACE (Ortofon AS-212R / AS-309R)

Hmotnost přenosky: 18 až 26/26 až 38 g (standardní hmotnost, včetně náhlavní soupravy/těžká hmotnost, včetně náhlavní soupravy) - shodné pro obě raménka
Montážní vzdálenost: 214/311 mm
Efektivní délka: 232/323,5 mm
Přesah: 18/12,5 mm
Úhel odsazení: 23.75/16,75
Průměr hřídele ramene: 18 mm - shodné pro obě raménka
Doporučený průměr otvoru pro hřídel ramene: 22/dtto mm
Hmotnost gramofonového raménka: 600/630 a 680/730 g (standardní/těžká hmotnost)
Výška nad montážním povrchem: 59 - 79 mm (po horní část raménka) - shodné pro obě raménka
Radiální vůle protizávaží: 80/85 mm pro standardní hmotnost; 89/93 mm pro těžkou hmotnost (měřeno od bodu otáčení)
Vzdálenost od montážní plochy k horní části talíře: 20 - 48/dtto mm
Efektivní hmotnost ramene: 7/11 g

Ortofon 209/309 R

Doporučené ceny gramofonových ramének Ortofon:
AS-212R - 2.799/2.999 GBP/EUR
AS-309R - 2.899/3.099 GBP/EUR

Ortofon premium tool cartridge

Když jsme v tom Dánsku, inovovali tam ještě pár maličkostí - foto výše Ortofon Premium Alignment Tool, s doporučenou cenou: €9,90

Prémiový nástroj pro zarovnání - váš přesný společník pro dokonalé nastavení gramofonu. Tento nástroj je vyroben podle nejvyšších standardů, je větší a pevnější verzí a může se pochlubit pozoruhodným 75% zvýšením tuhosti ve srovnání se standardním modelem. Nástroj Premium Cartridge Alignment Tool se vyznačuje robustní konstrukcí, která zajišťuje zvýšenou odolnost a stabilitu během procesu zarovnávání. Jeho větší rozměry zajišťují jistější úchop a zvýšenou přesnost.

Díky dvěma nulovým bodům zarovnání Baerwald je tento nástroj zkonstruován tak, aby poskytoval optimální sledovací výkon. Dosáhněte přesného zarovnání kazety pro přesné přehrávání, což vám umožní vychutnat si svou sbírku vinylů s bezkonkurenční čistotou a věrností.

Ortofon premium tool cartridge

A nové (upravené) jsou i stabilizátory, v černé a stříbrné, menší a větší (69€): 

ortofon stabilizer 350g

Ortofon Record stabilizer - 350 g

Stabilizátor gramofonových desek - těžký
Stabilizátor Ortofon Record je nabízen ve dvou verzích: Standardní a Heavy, pečlivě navržené tak, aby bez problémů doplňovaly různé gramofony. Tyto stabilizátory, kompletně přepracované, se mohou pochlubit elegantní estetikou a uživatelsky přívětivou funkčností. Není třeba žádných příprav; stačí před přehráváním umístit stabilizátor na desku a zažít lepší přehrávání se sníženými vibracemi.

Precizně vyrobený stabilizátor desek Ortofon se dodává v prémiovém saténově matném eloxovaném provedení, dostupný ve stříbrné nebo černé barvě, s charakteristickou texturou Ortofon wave-grip. Verze Standard je ideální pro základní gramofony a gramofony s podvozkem, je vyrobena z hliníku s hladkou plstěnou spodní stranou. Zlepšete svůj zážitek z poslechu vinylů bez námahy pomocí stabilizátoru desek Ortofon, kde se forma snoubí s funkcí pro optimální zvukový výkon.

ortofon record clamp

Výše Ortofon Record stabilizer - Black - 240 g, doporučená cena: 59€

Add a comment

westminsterLab

"Zažijte hudbu takovou, jaká je", je hezkým (a dle těch co vyzkoušeli výstižným, také na tom pracujeme..) heslem společnosti WestminsterLab,  založené Léta Páně 2007 v Londýně, v současné době sídlící v Hongkongu.

V době svých začátků byla jedním z prvních výrobců, nabízející audio kabely USB - speciálně určené pro přenos zvuku. Od té doby se (krom fantastické originální elektroniky, snad by šlo říct jak vypadá tak zní, viz úvodní obrázek - čistě, elegantně a efektivně - pozn. redakce) zaměřuje dál na výzkum a vývoj s cílem zdokonalit audio připojení, a to jak digitální, tak analogové. Od té doby (2007) byla vyvinuta řada převratných technologií; například VariTwist, jedinečná kombinace slitiny a povlaku ("S neuspokojivými výsledky obvyklých vodivých materiálů, jako je měď a stříbro, jsme  vyvinuli náš vlastní formulovaný vodič, což je povrchově leštěná slitina s pevným jádrem, jejímž cílem je, aby nebyly žádné materiálové zvukové podpisy a poskytovaly jasnější a čistší zvuk. Vari-Twist, zkroutí signálový pár do našeho formulovaného proměnlivého úhlu v celém kabelu. Kapacita kabelu se neustále mění, aby se minimalizovala rezonance s konkrétní frekvencí, ale rušení a magnetické pole jsou stále minimalizovány. Naší poslední volbou za absolutním řešením je nákladný kryt z uhlíkových vláken pro stínění, kterýé nebude ovlivňováno žádným magnetickým polem a zcela odmítá rušení. Při použití ve spojení s technologií Vari-Twist posouvá již tak nejmodernější kabel na zcela novou úroveň.", říká WesminsterLab) - a všechny tyto klíčové technologie zakotvují přítomnost a ambice WestminsterLab v oboru.

Po mnoha letech vývoje byl na výstavě HighEnd München v roce 2016 představen nesmírně ambiciózní výkonový zesilovač UNUM. WestminsterLab UNUM ohromil průmysl svým jedinečným přístupem k designu, konstrukci, řemeslnému zpracování a především způsobu interpretace hudby. Poptávka po cenově dostupnějším modelu a vyladěném předzesilovači byla uspokojena o 3 roky později, když byl vydány modely Rei a v roce 2020 Quest Combo.

Cesta k dokonalému požitku z hudby
Naším hlavním posláním je ukázat všem milovníkům hudby, co to hudba skutečně je, a vést je na cestě k jejich jedinečné hudbě. Definice toho, co je to hudba nebo hudební zážitek, je pro každého jiná. Každý má na hudbu svůj vlastní osobní pohled a prožitek. Cesty k hudbě nemusí být pro každého stejné. My jsme pouze průvodci na cestě k hudbě, kteří destilují každý detail, uhlazují nerovnosti a odstraňují překážky z cesty. Naším společným cílem je, aby si každý našel svou vlastní cestu a definici hudby, aby si uvědomil vztah mezi hudbou a sebou samým. Jako průkopníci na cestě k hudbě může každý jít v našich stopách a pokračovat v objevování a prožívání toho, co je hudba ve své nejčistší podobě.

Hudba nemá žádný definitivní závěr. Nabízíme vám ty nejlepší prvky, komponenty a schémata a organizujeme je do nejlepších možných produktů. Čas od času přezkoumáme náš myšlenkový proces, abychom zjistili, zda jsou naše myšlenky a realizace na správné cestě. Naše cesta je zkoumáním, snahou, neustálým procesem. Čím více toho víme, tím dále se chceme a můžeme dostat.

Technologie, design a řemeslné zpracování
Jedinečný firemní cíl spočívající ve spojení struktury a kombinace dovedností (od architekta po filozofa) umožňuje členům WestminsterLab velmi úzkou spolupráci. Výsledkem jsou produkty, které vynikají v mnoha dimenzích.

K vyrovnání všech mechanických a elektronických vibrací bylo hojně využito počítačových simulací. Stejně tak k optimalizaci proudění vzduchu a řízení tranzistorů a dalších klíčových komponent. Na druhé straně byly stovky a tisíce hodin stráveny poslechovými testy, které měly nasměrovat a potvrdit směr vývoje.

Důraz na řemeslné zpracování byl vždy patrný, a to již od prvního USB kabelu. Snažíme se, aby se do procesu nezapojovaly stroje a automatizace. A je to právě tato vytrvalost, která umožnila některé technologie a řemeslné zpracování vůbec realizovat - například technologii VariTwist. Je to nesmírně časově náročný proces; vše leštíme, izolujeme, plášťujeme, pájíme a montujeme ručně. Jsme přesvědčeni, že jedině tak lze z naší konstrukce získat tu nejlepší kvalitu, a rozhodně to našim výrobkům dodává další vrstvu.

Tato jedinečná kombinace vědy, řemeslné zručnosti a inženýrství sahá od naší interpretace hudby až po tvorbu, vývoj a výrobu výrobku a je středobodem a hlavní hodnotou společnosti WestminsterLab." TAK TO BYL zajímavý VÝROBCE sám o sobě, a teď my o něm - když má tu novinku PHONO PŘEDZESILOVAČ WestminsterLab Monologue, když oni sami k němu:

westminsterLab Monologue

Signál z přenosky, ať už se jedná o MC (Moving Coil), MM (Moving Magnet) nebo dokonce nové optické DS Audio, je neuvěřitelně jemný. V důsledku toho vyžaduje zvláštní péči a pozornost, aby byla zachována jeho hudební integrita. Uvědomujíce si tuto skutečnost, vyvinuli jsme pro Monologue zcela novou filozofii konstrukce. Náš přístup zahrnuje vše od návrhu napájecího zdroje a výběru pasivních a aktivních komponentů až po celkovou architekturu přístroje.

karty pro Monologue

karty pro Monologue

U typických pasivních komponentů pro zpracování signálu dochází k měřitelným ztrátám, když jimi prochází hudební signál. Tato ztráta je však obvykle zanedbatelná, protože signál je velký a proud vysoký, takže nepatrná ztráta je zanedbatelná. Pokud však jde o vinyl, je situace zcela odlišná. Abychom tento jedinečný problém vyřešili, intenzivně jsme spolupracovali se specializovanými výrobci na vývoji pasivního kondenzátoru pro zpracování signálu, který vykazuje zanedbatelnou ztrátu i při těch nejmenších signálech. Výsledkem je bezprecedentní úroveň bezprostřednosti signálu a velmi nízké zkreslení. Díky naší pečlivé pozornosti věnované detailům a inovativním konstrukčním rozhodnutím nastavuje Monologue nový standard v oblasti zachování jemností a nuancí vaší hudby. Ať už používáte stylus MC, MM nebo DS Audio, můžete se spolehnout, že Monologue bude věrně reprodukovat vaše vinylové nahrávky s výjimečnou čistotou a přesností.

westminsterLab Monologue

NEJČISTŠÍ Z ČISTÝCH
Průmyslový a elektronický design modelu Monologue odráží tradici společnosti WestminsterLab a omezuje zbytečné funkce a ozdoby na minimum, aby poskytl co nejčistší hudební a uživatelský zážitek. Nejsou zde žádné barevné displeje, otočné přepínače ani jiné rušivé prvky. Záměrně jsme snížili složitost, abychom ochránili jemný signál z vaší oblíbené vinylové desky.

Vše je o "power"
Uvnitř konstrukce modelu Monologue najdete pečlivě navržený a přizpůsobený systém napájení. Na zakázku vyrobený 260wattový transformátor s O-jádrem zajišťuje robustní a stabilní napájení jednotky. Tyto transformátory jsou speciálně přizpůsobeny pro Monologue, přičemž si vypůjčují architekturu z našeho modelu Quest a dále ji optimalizují pro použití v Monologue. Při této optimalizaci jsme se zaměřili především na dosažení co nejnižší úrovně šumu, která umožní přístroji Monologue odhalit nejhlubší nuance a složitosti vaší hudby. Pro zajištění výjimečného výkonu obsahuje Monologue působivou řadu napájecích zdrojů. Díky šesti samostatným lištám regulátorů a konstrukci s duálním mono výstupem dosahuje jednotka pozoruhodné separace kanálů. Symetrická konstrukce dual-mono výstupu dále zvyšuje výkonnost modelu Monologue tím, že na výstupních stupních zachovává úplné oddělení levého a pravého kanálu.

Tato výjimečná konstrukce zajišťuje nejen přesnou reprodukci zvuku, ale přispívá také k pohlcující trojrozměrné zvukové scéně, která přesahuje hranice poslechové místnosti. Vytváří tak podmanivý a realistický zvukový zážitek, který vás vtáhne do hudby a vytvoří pocit hloubky a rozměrnosti. Díky působivé konfiguraci napájecího zdroje, pozoruhodnému oddělení kanálů a symetrickému duálnímu mono výstupu nastavuje Monologue nový standard výkonu a věrnosti zvuku. Výsledkem je zvukový zážitek, který věrně zachycuje nuance původní nahrávky a prezentuje je podmanivým a poutavým způsobem. 

westminsterLab q

westminsterLab Quest

Výše 2x řídící zesilovač QUEST, níže 2x koncový monoblok REI

westminsterLab REI

westminsterLab REI 

Ještě pár slov ze zázemí výrobce: "Jsme ve světě vinylů úplnými nováčky a už několik let se usilovně snažíme najít vlastní přístup k reprodukci vinylů. Po technické stránce má karta (pro optickou přenosku) DS Audio vlastní signálové obvody a také napájení ve srovnání s referenčním designem DS a samozřejmě jsme také použili vlastní kondenzátor v signálové cestě karty DS.

Monologue je v jistém smyslu jen na zakázku vyrobený dvojitý monofonní napájecí zdroj a výstupní vyrovnávací paměť pro modul Quest-Phono, jen napájecí zdroj zabírá více než polovinu plochy ( celkem 7 sad napájecích zdrojů ). Vynaložili jsme velké úsilí na stínění různých částí uvnitř jednotky a dokonce máme v šasi jednotky samostatný tunel pro kompletní izolaci vysokonapěťového střídavého vstupu.

Stávající zákazníci s předzesilovačem Quest mohou přenést svou stávající gramofonovou kartu a nainstalovat ji do šasi přístroje Monologue jako upgrade ( ano, je to velmi velký upgrade ).

Naši myšlenku a přístup k přehrávání hudby jsme přenesli do Monologu a sad jednotlivých karet. Náš přístup k eq DS je velmi odlišný od referenčního návrhu samotného DS Audio, od napájení LED, zesilovací stupeň je vše jiné. A samozřejmě jsme do karty DS vložili i náš tajný kondenzátor.

Moje oblíbená karta bude definitivně specializovaná MONO MC/MM gramofonová karta, která má pouze jeden vstup. Je navržena speciálně pro puristy. Trváme na použití pouze jedné sady vstupů, signál pak po RIAA zdvojíme a převedeme na plně symetrický signál pro výstup. Rozložení desky je jiné a hlavně výběr některých komponentů je trochu jiný, aby reflektoval odlišný "tón" těchto vintage nahrávek.

Co se týče různých křivek, koupili jsme poměrně dost starých monofonních desek a zjistili jsme, že rozdíly mezi různými křivkami nejsou tak významné, a rozhodli jsme se je vyřadit ( je velmi těžké nedegradovat muzikálnost, když máte spoustu přepínačů a relé u obvodů RIAA )."

westminsterLab Monologue

SPECIFIKACE WestminsterLab Monologue
Zkreslení: <0,0001 % při 1 kHz
Poměr signálu k šumu: >120 dB, nevážený
Vstup: 1 volitelný modul
Frekvenční odezva: 2 Hz až 100 kHz, 0,1 dB
Výstupy: 1 sada symetrických výstupů XLR
Výstupní napětí: až 12 Vrms
Oddělení kanálů: >110 dB
Rozměry: 232 x 110 x 392 mm
Hmotnost: 12 Kg

westminsterLab Monologue

Doporučená cena komponentů WestminsterLab:
Monologue - 13.000 USD (bez daně)
Quest (předzesilovač, lze použít i v mono režimu - 2ks) - od 629.990 Kč/1 ks (extra stínění z uhlíkových vláken +63.990 Kč)
Rei (monobloky v třídě A) - od 844.990 Kč

westminsterLab

Seznamte se s rodinou (citujeme výrobce:)
S modelem Monologue je naše rodina kompletní (viz úvodní obrázek a závěrečný ceník - kromě široké nabídky kabeláže). Postarali jsme se o veškerou analogovou elektroniku ve vašich systémech a všechna propojení mezi nimi. Stačí se pohodlně usadit, relaxovat a znovu objevit svou hudbu. Zažijte hudbu takovou, jaká je..

Add a comment

E.A.T.

Titulek prozrazuje významy původního hebrejského jména Josefína, Josephine, Giuseppine, Joséphine, Joss a (německy) Josefine - a o té to dnes je. Tedy o Josefine Lichtenegger - generální ředitelce E.A.T. E.A.T. Prelude - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení výrobci gramofonů a (nejen) phono předzesilovačů - firmy aktuálně včleněné do obřího rodinného IAD GmbH, do jehož (německo - rakouského) distribučního impéria patří značky jako mj. Notová duše v Evropě a (třeba?) i v ČR - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení ale i QUAD, audiolab, Castle, BC acoustique, LEAK, LUMIN, LUXMAN, Mission, Westminster Lab, Wharferdale či Wilson Benesch nebo Silent Angel - na koho jsme zapomnělli tomu se omlouváme, určitě to napravíme při nějaké příští  akvizici HiFi obříka IAD GmbH, sídlícího v Koisenbroichu nedaleko belgických a nizozemských hranic. (v tiskové zprávě je ale o ČR a Praze a nejen v ní viz video - pozn. redakce)

Přetiskujeme zprávu společnosti European Audio Team:

E.A.T.

European Audio Team (E.A.T.) je nyní IAD

Společnost IAD GmbH rozšiřuje svůj exkluzivní katalog značek. Gramofony EAT se díky svému průkopnickému designu a masivním gramofonovým deskám zapsaly do srdcí mnoha milovníků hudby. U gramofonových předzesilovačů přísahá EAT na použití vakuových elektronek vlastní výroby v souladu s filozofií "Handmade in Europe".
Jozefina Lichtenegger ve funkci generální ředitelky společnosti EAT přináší do vývoje produktů nejen rozsáhlé zkušenosti, ale také vášeň pro vynikající zvuk a uměleckou kreativitu. Během své působivé kariéry se tato vizionářská zakladatelka etablovala jako fascinující průkopnice v náročné oblasti špičkových gramofonů. Lichtenegger, pro kterou je charakteristická fascinace detailem a hlubší porozumění harmonickým zvukům, převzala v roce 2006 výrobní závod na elektronky 300B a KT88 a přestěhovala jej do nového sídla nedaleko Prahy. První tah štětcem k založení European Audio Team. Jozefina Lichteneggerová nejen oživila historickou výrobu elektronek, ale svým designem a neúnavnou snahou o audiofilní dokonalost, která oslovuje a hluboce se dotýká duší posluchačů, nadále formuje toto odvětví.
Promyšlený do nejmenšího detailu a absolutní výrobní kvalita: to je to, co EAT představuje i u nováčkovského modelu v klavírním lakovaném šatu: EAT Prelude. Kromě pokročilých technologií, které se používají i u dražších modelů, je štíhlý gramofon Prelude vybaven na tuto cenovou kategorii velmi propracovaným raménkem včetně vložky Ortofon Red MM. Korunní klenot rodiny gramofonů EAT, model Fortissimo, nabízí absolutní stabilitu a bezkonkurenční dynamiku. Senzační design gramofonu Fortissimo z něj dělá působivou dominantu obývacího pokoje. Kromě elegantní černé barvy je gramofon k dispozici také v elegantním provedení Makassar a dokonce s koženým krytem.

E.A.T.

E.A.T.
EAT slaví velké úspěchy nejen se svými působivými gramofony, ale také s gramofonovými předzesilovači. E-Glo, čistě lampová konstrukce bez tranzistorů v signálové cestě, využívá klasické elektronky jako ECC83 a ECC88. Souhra elektronek a vazebních kondenzátorů Mundorf přináší bezkonkurenční dynamiku a lehkost, s níž zvuky nakonec tančí z reproduktorů. (plus ještě pár ukázek výrobků European Audio Team

E.A.T.

E.A.T.

E.A.T.

E.A.T.

E.A.T.

E.A.T.

E.A.T.

E.A.T.

E.A.T.

E.A.T.

E.A.T.

Náš názor: Pokud si na E.A.T. gramofonu, nejlépe s externím napájecím zdrojem E.A.T. (s duálním výstupem, pro gramofon i phono pre) a s raménkem E.A.T., na něm přenoskou E.A.T., přes E.A.T. phono předzesilovač, 180g LP otáčející se rychlostí 45 RPM, zatíženo E.A.T. stabilizátorem, signál zesilovaný integrovaným  E.A.T. pustíte třeba 

či

a budete přitom myslet  třeba na (ano to je  Josefina L., Owner & CEO, European Audio Team) co chcete..

Josefina Lichgtenegger

..problém v tom nevidíme, příjemný poslech čehokoliv s logem E.A.T.

E.A.T.

Add a comment

Kef LSX II LT

1. Bylo: KEF LSX - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
2. Je: https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/reprosoustavy-regalove/4142-kef-lsx-ii
3. Bude: KEF LSX II LT  (č. 2 nadále zůstává v nabídce)

KEF LSX II po dietě, aneb (prý) 99% zvuku který znáte (jen levněji):

Kef LSX II LT

Kef LSX II LT

Kef LSX II LT

Kef LSX II LT

Kef LSX II LT

Kef LSX II LT

Volitelný "intereproduktorový" (USB-C) kabel KEF C-Link o délce 8 mm: 59€

Kef LSX II LT

Kef LSX II LT

Doporučená cena: 899/999/999 GBP/USD/EUR

Kef LSX II LT

Add a comment

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Malá překvapení každodenního audiofila

Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.

Číst dál...

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista