2015 08 25 TST Audionet MAX 1

Německá značka Audionet má v podtitulu svého názvu krátké heslo - "Scientific magic". Ostatně "technický" přístup ke konstrukci je tak trochu zakódován v DNA mnoha dobrých výrobců z kraje na západ od našich hranic, takže to nejspíš není zase takové překvapení. Dostala se k nám sestava z úplně nejvyššího patra katalogu, kde již několik let vládnou monobloky s jednoduše srozumitelným označením - MAX.

Monofonní koncové zesilovače MAX vzbuzují už od pohledu dojem solidnosti, ač jejich rozměry v kontextu mnoha dnešních obrovských zesilovačů působí vlastně až lehce nenápadně. Může za to i celková strohost striktně pravoúhlých linií obou kvádrů. Šasi je vyrobena z velmi pěkně opracovaných hliníkových desek v kombinaci s ocelovým plechem, ta čelní je v neupravené "hliníkové" barvě, zbytek zdobí černý elox. Úzký (21,5 cm), relativně vysoký (28,5 cm) a do hloubky protažený (50 cm) zesilovač váží velmi poctivých 38 kg.

2015 08 25 TST Audionet MAX 2

Na čelní stěně najdete pouze poměrně malý displej, na kterém se zobrazují provozní informace; o kousek níže je pod logem výrobce dlouhá vodorovná vyfrézovaná čára, uprostřed níž se nachází spínací tlačítko, které po určité době držení umožňuje i drobné změny v nastavení zesilovače (například aktivní vstup apod.). Ostatně, co víc si od koncového stupně přát.

Zadní panel je o něco bohatší, ale zůstává minimalisticky laděný a organizovaný. Nahoře najdeme dvě podoby analogových signálových vstupů - jak symetrické XLR, tak nesymetrické RCA konektory (je zajímavé, že monobloky jsou barvou konektoru rozlišeny na pravý a levý). Protože Audionet je věrný nesymetrické konstrukci obvodů, právě propojení RCA konektory zdá se zní o chlup lépe. O kousek níž je čtveřice reproduktorových terminálů Furutech, dimenzovaných pro bezproblémové použití banánků, holých vodičů i vidliček, jak naznačuje počet terminálů, tak i v bi-wiringovém zapojení. Ještě o další kousek níž se pak nachází běžná napájecí zásuvka s kolébkovým spínačem a hlavně vstup a výstup firemního řídícího systému Audionet LINK v podobě optických konektorů.

2015 08 25 TST Audionet MAX 3

Optika tu nebyla zvolena náhodou, ale výhradně kvůli tomu, aby do zesilovače nevedlo další metalické spojení, kvůli kterému by mohl vznikat nežádoucí brum. I to docela dobře ilustruje snahu o MAXimální péči a racionalitu při konstrukci.

Spodní třetina zadní strany naznačuje ledacos o vnitřním rozložení komponentů, skrze průduchy totiž vidíte do základního "patra" přístroje, v němž se nachází dvojice štědře dimenzovaných toroidních transformátorů s výkonem 1000VA na každý z nich; jsou stíněné a krom prostupů pro kabely plně fyzicky oddělené od elektroniky.

2015 08 25 TST Audionet MAX 4

Ta se nachází na deskách plošných spojů v horní části. V tomto prostoru najdeme i velké filtrační kondenzátory s celkovou kapacitou 156 000 uF. Zesilovač pracuje s firemní architekturou Ultra Linear Amplifier, která v signálové cestě zavrhuje použití kondenzátorů a používá výhradně diskrétní součástky. Výkon dodávají vždy čtyři páry MOSFET tranzistorů, v nichž je udržován klidový proud 0,6A. Vůbec každá jednotlivá část zesilovače je poctivě kontrolována za pomoci mikroprocesoru, monitorujícího jak optimální teploty, tak přítomnost DC složky v proudu, tak třeba přetížení a další parametry. Díky tomu zesilovač hlídá třeba i fázi v napájení, takže vás upozorní na nutnost pořešit případný problém se zásuvkou či napájecím kabelem.

Audionet MAX disponuje solidním trvalým výkonem 400 Wattů do 8 Ohm, respektive 700 Wattů do 4 Ohm a stabilní podle výrobce zůstává i při zátěži 2 Ohmy (kde mimochodem dává 1 100 Wattů). Frekvenční odezva v tolerančním pásmu -3 dB činí 0 - 500 000 Hz, zesilovač se tak zdá být "rychlým". Tlumící faktor dosahuje hodnoty minimálně 1 800 na 10 000 Hz, ale u hranice 100 Hz činí solidních 10 000, což by mělo zaručit dostatečně pevnou kontrolu basové složky. Odstup signálu a šumu činí sympatických 125 dB. To jsou skutečně poctivé parametry, hodné high endového zesilovače.

2015 08 25 TST Audionet MAX 5

Audionet MAX jsme poslouchali s firemním předzesilovačem PRE G2, ale také s Primare PRE60 nebo Rogue Audio RP-5. Srovnávalo se s koncovým stupněm Primare A60 a monobloky Rogue Audio M-180. Srovnání doplňovala klasická redakční sestava Naim Nait XS / Naim CD5si a Cambridge CXA80 / Cambridge CXC. Zdrojem signálu byl krom zmíněných soulution 746, Electrocompaniet EMC 1 MK III nebo třeba VPI Scout Jr. a Pro-Ject Elemental buď s integrovanými phono předzesilovači či Pro-Ject Phono Box. Chvílemi sloužil i ASUS Xonar Essence One MUSES MKII. Při večerním sledování filmů se zapojil i projektor SIM2 Crystal Cube. Poslouchalo se přes redakční stálice Harbeth Monitor 30 a Xavian Perla, ale také přes Audiovector SR 6 Avantgarde Arreté, GoldenEar AON 3 a GoldenEar Triton Three. Propojeno bylo mnoha různými kabely v čele s TelluriumQ Silver a Black, ale také kabeláží Audionet (RCA), kabely ZenSati Authentica (vše od napájení, přes signálové až po reproduktorové) nebo všemožnými kabely od Cardas, MIT a Audio Art.

2015 08 25 TST Audionet MAX 6

Monobloky MAX po celém světě za dobu své existence získaly tolik ocenění, že by jejich výčet několik minut zabral. Ani nás tak nepřekvapila fantastická, v podstatě perfektní kontrola kontrabasu v Hadenově "The Good Life" ("Quartet West" | 1987 | Polygram | 831 673-2). Nástroj měl věru perfektní definici a zesilovač dokázal protlačit i z menších reprosoustav i hodně hluboké tóny s plnou vahou. Prvotřídní je také schopnost předat exaktně různorodost tónů i celý jejich průběh, každé brnknutí je jako vysochané, parádně oddělené a má luxusní impuls. Ač je kontrola skutečně výborná, bas není tvrdý, struny spíše příjemně, byť autoritativně broukají.

Excelentní suverénnost, vedoucí až k pocitu naprosté "normálnosti" nás čekala i při reprodukci hlasu Loreeny McKennit v "Moon Cradle" z "Parallel Dreams" (2006 | Quintas | 0774213510327). Tak suverénně čistý, plný a plastický vokál se hned tak neslyší. Nejen ve středním pásmu hraje Audionet MAX neuvěřitelně čistě a otevřeně, ale právě na vokálu se to vnímá nejsnáze. Působí tak přirozeně, že se špičkovými reprosoustavami máte naléhavý pocit jeho přítomnosti v prostoru, jeho hmatatelnosti. Natolik přesné a čisté všechno je a natolik perfektně dokáže MAX ovládat měniče v podstatě libovolných soustav. Můžete také otáčet hlasitostí od nejnižších poloh až do téměř bolestivých výšek, aniž by se charakter nějak citelně proměnil, monobloky zůstávají suverénní v každém okamžiku a třeba i výrazně znělým strunám harfy umí dodat naprosto konkrétní hmotu. Brnkání je také až matematicky přesné, neztrácí však hudební půvab, není strojově chladné.

2015 08 25 TST Audionet MAX 7

Vibrafonu v "New York 19" od The Modern Jazz Quartet ("Lonely Woman" | 1998 | Atlantic | 8122-75361-2) dodaly zesilovače fantastickou znělost a razanci, stejně jako náležité proporce, každý dopad paličky rozezní celou plošku a ne jen jediný bod. I činel je jasně rozeznělou velkou kovovou plochou, je úžasně bohatý na informace a úplně vidíte ten rozvibrovaný kov před sebou, při práci metličky je znát, že má mnoho vlasů a každý z nich vytváří svůj kousek výsledného zvuku. Reprodukce je prostě technicky naprosto brilantní, přesná, čistá a jasná jako sklo, opět ale nesklouzává do analytické neosobnosti a nechává vyznít to důležité - hudbu a její atmosféru.

Jakmile se Valerij Afanasijev opřel do klaviatury v Schubertově "Sonátě pro piano v G dur, op. 78 D984" (1994 | Denon | CO-78923), objeví se (pochopitelně máte-li k dispozici dostatečně agilní reprosoustavy) v poslechové místnosti klavír s realistickou velikostí a hlavně s dechberoucí, živoucí dynamikou, která vás přiková do sedačky. Audionet MAX má zjevně sil na rozdávání, stejně jako má dynamickou rezervu v téměř každém okamžiku a jen obtížně se představuje situace, v níž by nezvládal ukočírovat sebesložitější dění.

2015 08 25 TST Audionet MAX 9

Jakkoliv se přednes zesilovačů nedá uzavřít do škatulky "analytické", hloubka vhledu do Stingovy "I Hung My Head" byla vpravdě dospělá a obdivuhodná. Parádní kontrola v každé milisekundě dovoluje zaznít i echu nahrávacího prostoru, byť je to jen lehoučké dýchnutí, které dokážou z nahrávky vydolovat jen skutečně špičkové přístroje. Zvuk je zaostřený s precizností dokonalé digitální fotografie, zvuk si nehraje na žádná pozlátka, žádná zdůraznění, žádnou "hezky" a "příjemně" nerovnou frekvenční charakteristiku. Je přímý a upřímný, přitom však kultivovaný. Ševel činelů nebo zpěv zní bohatě, neefektně, ale zcela suverénně.

Zůstaneme-li u Stinga, ale přeskočíme na album "Symphonicities", respektive skladbu "Englishman in New York" (2010 | Deutsche Grammophon | 274 2537), zjistíme, že jednak precizní kontrola, ale jednak i koncepce monobloků pomáhají vykreslit pevný, přehledný a jasně rozložený prostor nahrávky s pevně lokalizovanými nástroji. Zas a znovu je tu cítit pevnost a bezprostřednost v každém zahraném tónu, jako kdyby za zesilovači naplno pracovala ještě nějaká malá elektrárna a tlačila proud pouze do vaší muziky. Zvládnou-li to vaše reprosoustavy, scéna bude opravdu veliká a opravdu bohatá na informace.

2015 08 25 TST Audionet MAX 10

Audionet MAX umí ale být i poměrně tolerantní, dobře, ale rozhodně ne audiofilsky nahraná "Wicked Game" Chrise Isaaka ("Best of" | 2006 | Reprise | 9362-49418-2) stála na bohaté, parádně pulsující baskytaře, kterou doplňovaly tenké, přesné a pronikavé činely. Nad tím vším se vznášel zasněný zpěvákův hlas a z hudby úplně prýští pocit, že tohle prostě chcete poslouchat, že tohle se poslouchá s naprostou lehkostí. MAX nepřidávají, ani neubírají, ale má-li hudba podmanivou, povedenou atmosféru, umí jí nechat projít až do poslechového prostoru.

Audionet MAX jsou špičkové monofonní zesilovače. Mají špičkové zpracování, poctivou high endovou konstrukci a dostatečnou výbavu a možnosti. Patří už do hodně, hodně vysokých cenových tříd, stále ale nepůsobí předraženým dojmem, jako mnoho dnes vyráběných konkurentů. I když i zde se od doby uvedení cena vyhoupla skoro na dvojnásobek (ale buďme fér, její zvýšení provází změny v software i součástkové základně)... Pokud hledáte ale "to ono" absolutní řešení a nechcete nebo nemůžete zaplatit ultra high endové systémy, Audionet MAX už vám nabídne drtivou většinu jejich schopností. MAXy jsou také takové malé elektrárny, umí protlačit v podstatě cokoliv a v podstatě kamkoliv, umí uřídit i složité reprosoustavy a umí z malých vymáčknout neuvěřitelné. Pracují se strojovou jistotou a matematickou přesností, ale nezapomínají z transparentnosti, rychlosti, impulsu, dynamiky a kontrolu (vše na špičkové úrovni) zase zpátky poskládat hudbu. A to se cení možná ještě víc, než zvukový perfekcionismus.

Kč 509 320,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ prvotřídní kontrola a energie

+ transparentnost

+ rychlost a rytmika

+ impuls

+ dynamika

ZÁPORY

- vlastně nic, pokud si ho můžete dovolit

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: RP Audio | www.rpaudio.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista