2019 04 30 TST WRS MM2 1

Well Rounded Sound - značka, která sice možná oficiálně sídlí v kalifornském městečku Sonoma poblíž vinařského ráje v Napě, ale v reálu má své srdce nedaleko Olomouce. Vlastně v téže budově, jako český výrobce AQ. WRS se zaměřují na produkci maličkých modelů, určených zejména pro stolní nebo decentní designové použití. Doposud firma měla v nabídce čistě pasivní modely, oba jsou aktuálně jako novinka k dispozici i v aktivní podobě.

Nijak zásadně to ale nemění vnější podobu malých MM2 (jakožto Mini Monitor 2-pásmový) - stále je to úzká a relativně hluboká mini reprosoustava, posazená na kvádru základny. A v jedné ze dvou základen se pak skrývá celý trik - místo kostky dřevnatého materiálu totiž dostanete vestavěný zesilovač, který má vpředu spínací prvek a regulátor hlasitosti a vzadu reproduktorové terminály a konektory. Samotné reprosoustavy tak vlastně zůstávají pasivní.

Korpus ozvučnic z březové překližky je slušně tuhý, reprosoustavy mají na výšku 21,6 cm, do šířky jen 12,7 cm a do hloubky 16,5 cm. Váha činí něco přes 3 kg.

2019 04 30 TST WRS MM2 2

Bezmála celou čelní stěnu zabírají dva měniče - nahoře hluboko do zvukovodu vsazená 2,5 cm měkká kopulka, pod ní se skví třípalcový středobas s lakovanou kónickou membránou a výraznou středovou kopulkou.

Zadní strana hostí malé, ale dostatečné reproterminály a úzký otvor bassreflexu, toť vše. Výhybka je prý sestavena tak, že součástky jsou pájené systémem point-to-point a tedy nikoliv osazené na deskách plošných spojů, což je pro danou kategorii překvapivě komplikované a nákladné řešení.

2019 04 30 TST WRS MM2 3

Výrobce udává u MM2 frekvenční rozsah 65 - 21 000 Hz, citlivost 85 dB / W / m a impedanci 8 ohm, což jsou tak nějak očekávatelné hodnoty s ohledem na použité měniče a velikost reprosoustav.

Vestavěný zesilovač je relativně jednoduchý, ale za jeho návrhem stojí John Westlake, což je jméno spojené mimo jiné s elektronikou Cambridge Audio, Audiolab, Peachtree Audio nebo Pro-Ject - na předním panelu je ovladač hlasitosti, který při prvních milimetrech pohybu stroj také zapíná, v zadní části se tak tak najde místo na vstup konektoru externího napájecího zdroje, dva páry drobných, ale rozumných reprotermiálů a 3,5 mm analogový jack, který je jediným vstupem pro tento systém, což je možná maličko škoda. Psaný výkon činí 15 Wattů na kanál do 8 ohm, pracuje ve třídě D.

2019 04 30 TST WRS MM2 4

Protože MM2 jsou primárně koncipovány jako aktivní, používali jsme je tedy právě takto a zdrojem signálu bylo OPPO UDP-205, Apogee Groove nebo Chord Mojo, ale třeba i AVM MP 3.2. Hráli jsme ale i přes Normu Revo IPA-140 či kombinaci Teac NT-503 / Emotiva XPA-DR2. Propojeno bylo kabely Nordost Red Dawn. Srovnávali jsme s klasickými redakčními sestavami - více o nic najdete v pravém sloupci -->.

Mohutná spodní linka v Cohenově "By the rivers dark" ("Cabasse La Collection" | 2011 | SONY | 88691918262) byla samozřejmě ve své hloubce i objemu jen naznačená a z MM2 Active nepřichází zvuk, který by bořil hranice fyziky, ale ač je měkký, snaží se svým temnějším laděním v dostatečném objemu načrtnout basové spektrum nad standardy své kategorie. Je to snaživý bas, ale ne nucený, neprovází ho stresující snaha, naopak vyznívá tak nějak celkově v klidu. Jak už bylo řečeno, dominantní charakteristikou je jistá mručivá měkkost a snaha předat co nejvíce váhy - a to se daří, nemálo jistě i díky nějaké té péči, kterou dostalo sladění reprosoustav s elektronikou.

2019 04 30 TST WRS MM2 5

Také ve středním pásmu, když se zaposloucháte od hlasu Amber Rubarth v její "Full Moon in Paris" ("Burmester Selection Vol. 1" | 2017 | InAkustik | INAK 7804), objevíte vřelejší a měkčí ladění, které, ač hlas sám o sobě nemá zase tak mohutné tělo, jak by si zasloužil, ona jemná nadýchanost a nadprůměrná velikost mu propůjčují příjemnou charakteristiku, žádné sykavky, žádná otravnost, všechno plyne kultivovaně a přitom s vkusnou srozumitelností, která si zaslouží zařazení do hi-fi světa.

Cinkot činelů v "Shiny Stockings" v podání Boba Larka a DePaul University Jazz Ensemble ("XLO Test and Burn-In CD" | 1999 | Reference Recordings | RX-1000) také nebyl kdovíjak velký a objemný, nebylo cítit velké tělo, ale zase a opět tu byla ona příjemnost a čitelnost, kde tóny už jsou solidně separované a barvy tak autentické, jak úroveň vstupní třídy hi-fi dovoluje. Agilita je prostě celkově solidní a onen lehce jemnější, klidnější celkový charakter vás neunaví ani při delším poslechu.

2019 04 30 TST WRS MM2 7

MM2 Active jsou pak snaživě dynamické, k čemuž, zdá se, jim opět dopomáhá volba elektroniky, s kterou si měniče sedly (nebo bylo vše vzájemně sladěno). Všemožné bubínky v "Percussion Du Africa" od Dununby ("AUDIO Digital Masters III" | 2010 | STS Digital | 11-10) byly poměrně energické a svižné, byť samozřejmě nějakou skutečnou makrodynamickou působivost tu limituje fyzika. Není to tedy mohutný objem, ale soustředěnost a pevnost jsou lepší, než byste očekávali.

Sborová skladba s byzantskými motivy v podání Cantus ex Corde ("The Absolute Sound Reference Vol. 2" | 2016 | STS Digital | STS-6111152) ukázala, že malé MM2 Active se snaží udržet v reprodukci rozumný pořádek, ale nesnaží se o analytickou, monitorovou rozborku nahrávek, spíše o maximální rozumnou "normálnost" v kombinaci s celkově solidní čitelností - pokud se soustředíte na hudbu jako celek, je všechno rozhodně lepší, než by cenovka napovídala.

2019 04 30 TST WRS MM2 13

Přednes MM2 Active je proporčně rozhodně překvapivě velký, na svou velikost dokážou reprosoustavy nabídnout poměrně velkou zvukovou scénu a poměrně velké nástroje. V "The Dance" Edwarda a Alice Elgerových ("Räumlichkeit und Transparenz" | 2015 | stereoplay) vykouzlily maličké reprosoustavy scénu širokou a přehlednou jako větší, klasické regálovky. Ačkoliv MM2 jsou pojmenované jako minimonitory, nemají takový ten hodně soustředěný, zaostřený a utažený přednes, ale kontrola a přehlednost jsou solidní.

Celkově smělý zvuk má příjemně nekonfliktní styl a lehce měkčí, větší a bohatě působící přednes nenásilně zvládne i rytmickou "Africa" od Toto ("Blu-spec CD - Feel the difference" | 2009 | SONY | SICP 20048-9). Údery dopadají trochu "do měkkého", ale s dobrou razancí, hudba má rytmus a má v sobě jakousi jiskru, není to suché ani obyčejné, ale pěkně vyladěné tak trošku "do hezka".

2019 04 30 TST WRS MM2 11

WRS MM2 Active ctí skutečně své jméno - jejich zvuk je pěkně kulatý a dobře se poslouchá. Je škoda, že se na plochu malého podstavce se zesilovačem nevešla širší konektivita, jediný 3,5 mm konektor je trošku limitující. Na druhou stranu, z tak malé plochy, kterou MM2 Active zabírají, nabízí stěží uvěřitelný objem a proporce zvuku, mají vkusné provedení a hlavně hladký, decentní a příjemně nekonfliktní charakter, který se snadno poslouchá. Do malých místností, do role druhých systémů nebo třeba na stůl představují MM2 Active zajímavý systém, který hraje přes svou rozumnou cenovku a lifetsylové pojetí až nečekaně dobře.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE + WATERFALL

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 50 metrů čtverečních, standardním zatlumením (koberce, velké plochy sedaček, rozlehlá knihovna, podhled vyplněný vatou, záclony a těžké závěsy,...), byť bez rozsáhlých akustických úprav.

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny na pevném soklu cca půl metru nad zemí (v případě regálových modelů samozřejmě na stojanech) a co nejdále od stěn to bylo možné.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2019 04 30 TST WRS MM2 m1

Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

Na to, jak jsou MM2 Active maličké (a levné), nabízí překvapivě široký frekvenční rozsah, bez problémů hrají od 100 Hz v plné síle, ale už na 70 Hz zvládnou něco naznačit. Vzhledem k ceně i velikosti jsou to výtečné výsledky. Celkově je také frekvenční odpověď vyrovnaná a prostá jakýchkoliv nectností, snad jen na výškách je přímo v ose cítit trochu více energie. Naopak mimo osu energie hodně rychle ubývá od mety nějakých 5 kHz, což je určitě i v důsledku použití zvukovodu.

2019 04 30 TST WRS MM2 m2

Impedance (červená) a elektrická fáze (černá)

Průběh křivky impedance ukazuje na naladění bassreflexu na hodnotu cca 68 Hz, reprosoustavy jsou naprosto spořádaně osmiohmové, nemají žádné známky problematického chování, není tu žádné stopy po rezonancích a MM2 Active budou velmi nekonfliktními společníky pro jakoukoliv elektroniku.

2019 04 30 TST WRS MM2 m3

Waterfall

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [<-- 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [--> 20m2 / <-- 40m2] [ +/- ] | VELKÁ [--> 40m2] [ × ]

Kč 9 990,- - černá, bílá, červená

Kč 11 990,- - bříza

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ kompaktní a stylový systém

+ fungují příkladně "rovně"

+ solidní čistota

+ příjemně plný zvuk v dané velikosti

+ snadno se rozehrávají

ZÁPORY

- lepší konektivita by se mohla hodit

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: AQ | www.aq.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista