- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Přetiskujeme zprávu společnosti ALTEI:
Nový T+A R 2500 R již k dispozici
Drazí přátelé a příznivci dobrého zvuku,
nový model R 2500 R si klade za cíl spojit výkon, eleganci a nadčasovost jednotlivých komponentů naší řady R do jediného zařízení.
S výkonem 250 W (4 Ohmy) na kanál, nejnovější audiofilskou T+A architekturou G3 pro streamování, nativním přístupem ke všem nejdůležitějším digitálním zdrojům s vysokým rozlišením a kompletní nabídkou možností připojení dalších zařízení, R 2500 R ukazuje, že receiver nemusí být v žádném případě podřadnější nebo méně flexibilní ve srovnání se samostatnými jednotlivými komponenty.
O to více nás těší, že vás dnes můžeme informovat o tom, že od středy budou zahájeny dodávky modelu R 2500 R.
SPECIFIKACE (T+A R 2500 R)
Zdroje signálu:
¤ CD mechanika
¤ FM, FM HD, DAB+ Tuner
¤ Bluetooth streaming
¤ digitální vstupy
Streamovací klient: audiofilská streamovací architektura G3 s nativním DSD streamingem (DSD256), Internetradio, Podcasty, Tidal, Deezer, qobuz, Apple AirPlay®, Amazon Music, HIGHRESAUDIO, Spotify Con-nect, Tidal Connect, Roon Ready, Gracenote MusicIDServices
Výstupní výkon: 2x 250 W / 4 Ω
Kmitočtový rozsah: 1 Hz až 150 kHz (+0/-3 dB)
Celkové harmonické zkreslení: < 0,02%
D/A Převodník: technologie oddělených cest zpracování signálů PCM a DSD
PCM: dvojitý diferenciální čtyřnásobný převodník se čtyřmi 32bitovými D/A převodníky na kanál až do 768 kSps.
DSD: T+A True 1 bitový převodník s přímou cestou signálu DSD až do DSD 512
Výstupy:
1x RCA nesymetrické (PRE Out)
1x HDMI (ARC)
Sluchátkový výstup: 50 Ω
Vstupy:
2x nesymetrické RCA
1x symetrický XLR
2x HDMI
¤ SPDIF
¤ USB DAC
¤ USB HOST
¤ LAN, WLAN
Výstupy pro repro: 4x pár svorek (výstup A, výstup B)
Rozměry: 16,5 x 46 x 40,5 cm
Hmotnost: 20,5 kg
MOC: 278 000,- Kč vč. DPH
Ze setká(vá)ní Hi-Fi Voice & T+A:
T+A Solitaire S 530 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A Solitaire T - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A HA 200 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A Solitaire P - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A Reference System - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A MP 3100 HV + PA 3100 HV - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A MP 2000 R MK II a PA 2000 R - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Na návštěvě u T+A - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Popravdě, dnes si přečtěte tady - pokud vás zajímá jak "moc práce" je / bylo, aby jedno normální album hrálo "o trochu" lépe (a poté pár doporučení na tamní NEJ- jazzové nahrávky a nakonec TY ÚPLNĚ NEJ- nahrávkky jazzu historie lidstva). Japonská UA (Ultra Art) Records (prezentovaná těmi dvěma pány vedle zpěvačky Mie Joke - ULTRA ART RECORD je japonský jazzový label založený dvěma přáteli, HARUO USHIO-san a REIJI ASAKURA-san, se snahou nahrávat a vydávat nahrávky té nejvyšší hudební a technické úrovně; byla založena v září 2017 a plány na množství vydaných alb jim trochu zkomplikoval takový maličký.. covid) krom obvyklých "procesů" podobných u všech obdobných společností, snažících se o co nejkvalitnější zvuk (aktuálním vítězem je asi Quality Record Pressings o loňském listopadovém vydání Steely Dan-Aja-UHQR Vinyl Record|Acoustic Sounds jsme informovali Dva dlouhé týdny zbývají do Vánoc - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení). UA Records dělá i finálovou verzi, které se dá nazvat "testováno na lidech". Začalo to "normálně":
Nejprve byla pro master použita 24stopá 76cm/s půlpalcová analogová páska, která byla přepsána z 2palcového analogového masteru. Ve skutečnosti bylo při výrobě (původního) CD z roku 2018 (UHQCD) nahráno na 2palcový analogový master (první CD bylo nahráno pomocí Pro Tools (192kHz/24bitový zdroj zvuku použitý jako master)).
Titul byl i vydán na analogové desce v říjnu 2019 a v té době byla vypátrána půlpalcová analogová páska použitá pro tvorbu tohoto SACD. Tentokrát se hrálo na decku Studer A820 a převedlo se přímo na DSD 2,8 MHz. V té době se zdá, že nebude třeba provádět žádné úpravy na analogové konzoli atd., což ukazuje, jak vyvážená byla původní nahrávka.
Současně s prací DSD převodu byl zaznamenán i 44,1kHz/16bitový lineární PCM, který je použit pro CD vrstvu tohoto disku. Jinými slovy, master se liší od již vydaného UHQCD a pan Asakura řekl, že by chtěl, aby si audiofilové poslechli a porovnali rozdíly mezi těmito dvěma disky.
Nyní přichází to co už je opravdu nadstandard "běžných" procesů - výroba tří typů povrchových úprav SACD a veřejného srovnávacího poslechu. Designér navrhl červenou barvu disku s názvy písní napsanými bílými písmeny. Říká se však, že u CD / SACD je lepší mít zelený povrch disku, aby se omezil rozptýlený odraz světla (starší ročníky audifilů možná vzpomenou - v ranných dobách CD se pro lepší zvuk "made in doma po večerech" obarvovaly zelenou fixou okraje disků). Audiofilská SACD UA Records často používají povrchovou úpravu zvanou Ontaku.
I tentokrát tedy prototypovali k navržené čevené další 2 odlišné "zelené" verze a poslechli a porovnávaly se zvuky celkem na třech discích.
Přehrávacím systémem bylo SACD/CD McIntosh „MCT450“,předzesilovač „C47“ stejného výroce a profesionální výkonový zesilovač trvale instalovaný v KEF Music Gallery Co dělat (dnes od 11:00) v Tokiu - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
O jakou zhruba jde hudbu, co Mie Joké vlastně zpívá? (ukázka - byť z jiného alba):
V tomto prostředí nejprve zkoumali rozdíl ve zvuku v závislosti na povrchové úpravě disku. Přehrávali původní UHQCD a pak SACD s červenou stranou i obě zeleno bílé verze. Rozdíly byly snadno rozeznatelné. UHQCD má jasný obrys a bohatý basový zvuk. Červené SACD zvyšuje množství informací, které jsou typické pro SACD, ale také vyvolává dojem, že basy jsou trochu těsné. V druhém "zeleném" případě se zvukové pole rozšířilo a dotek klavíru byl krásně reprodukován. I poslední varianta má stejnou šířku zvukového pole, což vytváří dojem vynikající síly a reprodukovatelnosti detailů.
Přes různé názory na to, který z nich se lépe (příjemněji) poslouchá, nakonec se s ohledem na množství informací a vyváženost většinově shodli pro 3. variantu. Co je však zajímavé, a panovala na to všeobecná schoda, zvuk se mění i v závislosti na tisku na disku. Zdá se dokonce, že i velikost písma má vliv.
Ještě před akcí v KEF Music Gallery se podobné poslechové porovnávání konalo v Home Shokai, audio obchodě v Meguro v Tokiu na systému SACD/CD přehrávač Esoteric "Grandioso K1X", předzesilovač "Grandioso C1X solo", výkonový zesilovač "Grandioso S1X" a reprosoustavách B&W "801 D4 Signature." Návštěvníci této poslechové akce mající uvedené CD, byli tak zaujati zvukem SACD, že si nahrávku pořídili i v této variantě.
Tak takový je ŽIVOT AUDIOFILA (níže odkaz na stránky Mie Joké)
Mie Joke official website 情家みえオフィシャルサイト jazz vocalist mie joke
Když jsme v Japonsku, jedna výborná zpráva. bylo nebylo Three Blind Mice (record label) - Wikipedia občas trochu "šílené" ale zajímavé nahrávky - se vrací: "
SONY Music sáhli do historie a ,,Premium Reprint Collection'' začne 28. února a vydá (zatím první 3 alba - kompletní seznam v odkazu výše) původní nahrávky Three Blind Mice (TBM), legendárního labelu ,,Japanese Jazz'', ve vinylových a SACD hybridních edicích. Ceny 4.840 jenů LP a CD stojí 3.000 jenů (včetně daně). Remasterováno Bernie Grundmanem a 180g LP včetně obalů přetištěných z původních originálů.
„Misty“ je druhé album Tsuyoshi Yamamoto, jedno z nejpopulárnějších děl na labelu TBM. Toto je definitivní japonské klavírní trio plné radosti z jazzu, včetně lyriky a swingu.
Výše koncertní záznam z února 1976 "Ryûhyô" (včetně nových bonusů) Motohiko Hino (bicí) a jeho kvartet / kvintet. Foto níže: "Mine'": děsivé debutové album saxofonisty Kosuke Mine je monumentálním dílem a kdysi znamenalo začátek labelu Three Blind Myths. Další trojice alb na LP / SACD budou vydány letos v červnu, poté v říjnu a pak únoru 2025.
Zůstaňme ještě v Japonsku, trochu současného jazzu - v nejvyšší kvalitě audiofilského vydání na 180g za 6.380 jenů (asi tisíc korun českých) "ženského" jazzu - klavír Satomi Kawakami (doprovod basa a baskytara Kanaďan Brent Naschy, bicí "domácí" Masahiro Taka). Direct Cutting a na B straně DSD 11,2 MHz.. no (přečtěte si jinde) Google nebo jiný překladač to zvládne: ジャズピアニスト・川上さとみ、トリオ編成で行ったダイレクトカッティングのLPジャケット写真公開!A面はダイレクトカッティング、B面はDSD11.2MHz録音をカッティングという希少な音質を収めた作品! | PONY CANYON NEWS – ポニーキャニオン
Ukázka ze staršího alba "Orchid" (2011)
Jen jediný člen Pink Floyd je součástí kapely od prvního okamžiku a hrál na všech albech Pink Floyd - naše maličko opožděná (v sobotu) GRATULACE Nick Mason – Wikipedie
Začíná to ve středu, tuhle středu! JazzFestBrno jako přehlídka majitelů Grammy. Přijedou Samara Joy, Béla Fleck, Snarky Puppy, Chris Botti a další - Novinky
Nebyli jste nikdy na koncertě klasické hudby, tak tenhle je skoro to "nej-" kdy to zkusit K České filharmonii se vrací hvězdná umělecká dvojice: Yuja Wang a Simon Rattle | Opera PLUS
Závěrem návod "jedné z cest" jak býti audiofilem (s kterým se redakce Hi-Fi Voice plně ztotožňuje)
The 50 Best Jazz Albums of All Time (Essential Listening Guide)
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Titulek je heslem britské společnosti Exposure, kterou jistě znáte, ale možná nevíte co, ti s heslem: "Umění v oblasti zvuku od roku 1974", říkají sami o sobě:
Společnost Exposure zdokonaluje umění vytváření skutečného Hi-Fi pro skutečné milovníky hudby již od roku 1974. Za tu dobu se toho na trhu s audiem hodně změnilo. Jedna věc však zůstala neměnná, a to naše absolutní odhodlání nikdy nedělat kompromisy v kvalitě a zároveň navrhovat a vyrábět nejlépe znějící a cenově dostupná Hi-Fi zařízení, jaká umíme. Všechny naše výrobky jsou navrženy, zkonstruovány a hrdě vyráběny v Británii talentovaným týmem zvukových inženýrů, kteří jsou nadšeni reprodukcí hudby. Náš cíl je zcela jednoduchý: "Zprostředkovat hudbu co nejpřesněji". Zní to dost jednoduše, ale k dosažení tohoto cíle jsou zapotřebí roky kvalifikovaného inženýrství, vědy a skvělých uší. To je náš cíl, o který budeme i nadále usilovat.
S hudbou v hlavě - Hi-Fi, které maluje hudební obrazy
Opravdoví milovníci hudby, víte, kdo jste. Pravděpodobně také víte, co chcete. Jednoduchý, ale stylový systém, který oživí vaši cennou hudební sbírku, a ne takový, který vypadá křiklavě nebo vyžaduje děsivé finanční investice. Všechny naše výrobky jsou vyrobeny podle našich standardů, nikoliv podle ceny, jsou jednoduché na obsluhu a údržbu a především mají vynikající poměr ceny a kvality. Každý z našich Hi-Fi komponentů vás odmění skutečnou hudbou. Zážitky z poslechu, při kterých se ježí vlasy na hlavě a mrazí v zádech. Systém Hi-Fi Exposure je proslulý svou "správností" zvuku. Ve vyšších pásmech je cítit jemnost a ve středním pásmu otevřenost, to vše podpořené hlubokými, ale hbitými basy, které tančí a vtáhnou vás hlouběji do vašich oblíbených skladeb. Jinak řečeno, naší filozofií designu je vyrábět Hi-Fi, které se zabývá úkolem přesně reprodukovat jakýkoli druh hudby, zatímco samotné zařízení se skrývá v pozadí. A tak by to mělo být, protože skuteční milovníci hudby raději poslouchají svou hudbu než Hi-Fi.
To a úvodním a zde nad textem obrázcích je poslední produkt značky, gramofon názvu Exposure 360 TT. Nejdřív ale malý přehled - našich zkušeností z 5ti dekád jejich produkce, následovaný přehledem co značka z britského jižního pobřeží (nedaleko sídlí B&W) ktuálně vyrábí:
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/zesilovace-integrovane/2701-exposure-2510-integrated-amplifier
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/zesilovace-integrovane/2577-exposure-3010s2d-integrated
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/zesilovace-vykonove/2418-exposure-5010-pre-mono
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/zesilovace-vykonove/2753-exposure-3010s2d-pre-amplifier-3010s2-stereo-power-amplifier
Nabídka začíná 2510 Series, momentálně čítající jen jeden produkt - ntegrovaný zesilovač 2510 nabízející: "impozantní výkon 75 W pro prvotřídní přesnost zvuku. Model 2510 je plně vybaven všemi nejnovějšími špičkovými technologiemi a zaručuje hudební výkon, který si budete chtít zopakovat."
O level výše je 3510 Series - Poslouchejte, jak to zamýšleli hudebníci
Naše řada 3510 je mistrovskou třídou v zesilování. Naše řada 3510, vytvořená jednou z nejuznávanějších světových značek Hi-Fi, vám zprostředkuje hudbu s přesností a výkonem, které byste u produktu za tak příznivou cenu nikdy nečekali. Serie 3510 obsahující: integrovaný- před- koncový stereo a koncový mono - zesilovače.
Nejvýše u Exposure stojí - Series 5010 - Hudební, detailní a poutavá
Řada 5010 představuje naše dosud nejvýkonnější předzesilovače a výkonové zesilovače - s použitím nejkvalitnějších komponentů a technických postupů je řada 5010 navržena a vyrobena tak, aby vám poskytla dlouholetý požitek z poslechu a potěšení. ve složení předzesilovač a monobloky
Trochu stranou je maloformátová (šířka 218 mm ) Serie XM - Malá rozměry, ale velká muzikálností
Komponenty řady XM, které jsou k dispozici v černém nebo titanovém provedení, jsou sice malé, ale mají velké vlastnosti a výkon. Díky bezkonkurenční úrovni kvality a čistoty zvuku zprostředkovává řada XM umění přehrávání hudby s vynikající realističností. S nabídkou: XM3 phono předzesilovač, XM5 integrovný zesilovač, XM7 předzesilovač, XM9 mono koncové stupně, XM-HP sluchátkovýa zesilovač a XM-CD přehrávač
Poslední tak trochu "doplňková" řada Řada VXN - Oceňovaná čistota a výko
Napájecí zdroj, gramofonový zesilovač a 2 a 3cestné aktivní crossovery VXN jsou mistry své třídy. Tyto produkty kombinují špičkovou technologii s dlouholetými zkušenostmi v oblasti zvuku a nabízejí výkon, který se prostě musí slyšet, abyste mu uvěřili. Součást série VXN jsou - Napájecí zdroj Exposure VXN s na zakázku vyráběným vysokokapacitní stíněným transformátorem, dále VXN phono předzesilovač, a dva modely aktivních výhybek - 2 a 3cestný model.v
Exposure 360TT Audiofilský vinylový gramofon vyrobený ve Velké Británii (přenoska není součástí dodávky)
Společnost Exposure se rozhodla své porfolio rozšířit o vinylový gramofon a Tony Brady požádal o pomoc další britskou společnost Rega, aby pomohla tento projekt uskutečnit. Nejedná se však o pouhý rebadžovaný gramofon Rega. Ačkoli původní model Rega je RP6, tým Exposure provedl mnoho vylepšení, zejména v oblasti napájení motoru a přesného spárování každého motoru s jeho zdrojem, aby se co nejvíce snížily vibrace motoru.
SPECIFIKACE
¤ Základna je vyrobena z lehkého laminátu s polyuretanovým pěnovým jádrem.
¤ Izolační nožičky ze santoprenové pryže vyztužené hliníkem.
¤ mosazný ložiskový náboj s velmi nízkým třením, ukotvený k základně pomocí obráběného hliníkového límce.
¤ Podložka je součástí ložiskové sestavy a je vyrobena z jednoho kusu obráběného hliníku, což zlepšuje rychlostní stabilitu ve srovnání s běžnými plastovými modely.
¤ talíř je vyroben z dvouvrstvého plaveného skla, což rovněž zlepšuje stabilitu otáček díky větší hmotnosti talíře, která zvyšuje setrvačníkový efekt.
¤ Obsahuje 24V motor s hliníkovou řemenicí.
¤¤ Externí napájecí jednotka obsahuje přesný regulátor otáček pro lepší stabilitu otáček.
¤ Napájecí zdroj je přesně přizpůsoben motoru pro každý stupeň.
¤ Napájecí zdroj obsahuje knoflík pro volbu rychlosti 33,3 ot/min a 45 ot/min.
Použití samostatného napájecího zdroje snižuje riziko pronikání šumu do gramofonu a udržuje jemné signály s nízkou úrovní signálu mimo dosah potenciálních zdrojů rušení.
¤ Gramofon je vybaven vysoce kvalitním přesným raménkem, které je zajištěno ložiskovým krytem.
Doporučená cena: 1.600€ (ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Takumi v Japonsku označuje "nejvyšší úroveň zvládnutí řemesla". Takumi můze být i jméno - znamená "zkušený". Takumi = artisan, nebo-li (v přeneseném výnamu) "strůjce/strůjkyně, původce/původkyně, tvůrce/tvůrkyně (svého štěstí). TAKUMI pojmenoval starý Hi-Fi rajcovník, po 3 dekádách zkušený bard oboru holanďan Rick Stoet svoji novou značku (a takhle se/ji prezentuje):
"Jako dítě jsem vyrůstal s dědečkem, který byl známý svou továrnou na transformátory a další. Byl proslulý svými audio transformátory a elektronkovými zesilovači. O nedělích mi ukazoval, co dělá, a učil mě o elektronice. Byl jsem příliš malý, všemu jsem nerozuměl. Později jsem dokončil studium elektrotechniky a v roce 1993 jsem založil firmu s názvem Rik Stoet Audio. Hlavními produkty byly lampové zesilovače se značkami Heart a StoetKit. Od té doby vzniklo mnoho produktů.
Lampové zesilovače a CD přehrávače s elektronkami se prodávaly hlavně v Nizozemsku, s výjimkou CD přehrávačů Marantz "tubed-by-Heart", které byly k dostání i na severoamerickém kontinentu. Před třemi lety jsem navrhl gramofon s názvem "Takumi". Tento gramofon částečně využívá součástky jiných výrobců, ale jeho konstrukce je promyšlená. Je jednoduchý, ale má skvělý zvuk - vím, jak věci konstruovat. Sto vyrobených kusů se na nizozemském trhu rychle vyprodalo.
Rozhodl jsem se ve výrobě pokračovat, ale tentokrát to měl být gramofon s ještě lepším zvukem, skvělým vzhledem a za velmi rozumnou cenu. Tímto rozhodnutím začalo dobrodružství Takumi - zrodil se gramofon, na který se právě díváte (foto nad odstavcem Takumi TT Level2). Takumi se stal vášní."
DELRINŮV TALÍŘ
Takumi TT level 3.1 přichází s precizně opracovaným talířem Delrin. Delrin je materiálem volby z mnoha důvodů. Materiálové vlastnosti desek Delrin a Vinyl jsou velmi podobné, což vede k téměř dokonalému spojení a tím k minimalizaci mechanických vibrací. Kromě toho je hustota Delrinu vyšší než hustota akrylu, čímž se zvyšuje hmotnost talíře, což zvyšuje stabilitu rychlosti, čímž se snižuje wow & flutter. A konečně, elegantní vzhled talíře Delrin je „třešničkou na dortu“ pro úroveň 3.1.
Takumi TT 2.1 DC je vyroben z leštěného akrylu PPMA a je nabízen ve dvou provedeních - průhledná (transparentní) a neprůhledná černá. Chassis vyrobené z hliníku stojí na 3 stavitelných nožkách s gumovým odpružením. 9" raménko je vybaveno kardanovým zavěšením. Keramická hřídel se otáčí v bronzovém ložiskovém pouzdru v olejové lázni.
MASIVNÍ DŘEVO
Sokl úrovně 3.1 je vyroben z pečlivě vybraného masivního dřeva obklopeného dvěma akrylovými vrstvami. Horní vrstva je mechanicky oddělena, aby se snížily možné vibrace. Možnosti dřeva jsou buk nebo ořech.
SPEEDPOD
SpeedPod (volitelné příslušenství pro level 2.1 DC i úroveň 3.1) je vybaven displejem, který přehledně zobrazuje rychlost v otáčkách za minutu, s možností měnit rychlost pomocí manuálního ovládání. Oba modely Takumi lze upgradovat pomocí volitelného příslušenství SpeedPod.
SPECIFIKACE Takumi TT 2.1
Přenoska: Ortofon 2MRed (zajišťuje bezproblémovou a rytmickou reprodukci a krásný prostorový obraz)
Rozměry (se zavřeným víkem): 430 x 320 x 150 mm
Rozměry (s otevřeným víkem): hloubka +85 mm, celková výška 390 mm
Doporučené cena:
Takumi TT level 3.1 - 2 495€
Takumi TT level 2 (2.1 DC) - 1.495€
(ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Když slyšíme zvuk, cítíme zvukové vlny proudící do zvukovodu jak pohybují bubínkem, to samé jen ve větším je - když hlava bubnu vibruje při úderu. Vrchní, neboli hrací blána bubnu (nástroje - nejstarší nalezené jsou z doby přes 3tisíce let před Kristem - viz foto níže) dává do zvuku atak a průraznost, zatímco blána spodní – rezonanční, ovlivňuje dozvuk a barvu tónu. Je tedy potřeba si uvědomit, že zatímco bubeník, sedící nad soupravou, slyší zejména zvuk hracích blan, publikum, které je většinou pod pódiem, slyší především zvuk blan rezonančních. Zpět k menšímu bubnu - k bubínku v našem uchu - různé zvuky vytvářejí různé vibrace, které ovlivňují pohyb ušního bubínku. Vibrace se šíří z ušního bubínku přes kůstky do hlemýždě, lat. cochlea, což je spirálovitá dutina v kosti skalní, část vnitřního ucha člověka (savců a krokodýlů). Tvarem připomíná ulitu hlemýždě a je naplněna endolymfou (tekutinou), která přenáší vibrace oválného okénka na membránu Cortiho orgánu. Povrchové vlny narážejí na vlasové buňky a v závislosti na umístění vláskových buněk tak náš hlemýždí mozek „slyší“ vysoké nebo nízké zvuky prostřednictvím sluchového nervu. Poté převádí počáteční vibrace molekul vzduchu ve zvukové vlně do zvuků, kterým rozumíme. Takhle je to celé jednoduché - plus pak ta část co není o nás (ale kterou můžeme ovlivnit víc, než to předchozí): Ve fyzice je studium zvuku známé jako akustika a zahrnuje všechno o (šíření, přenos prostorem až po naše vnímání) zvuku. To byla trocha teorie úvodem jako předmluva k výsledkům práce kolegů z p(ar)t(ime)a(udiophile - název napovídá kolik času měli v plánu tomu věnovat, že to TOTALně NEVYŠLO asi vysvětlovat nemusíme) a jejich loňským náročným (viz úvodní foto) poslechovým testům.
Nyní od středního eneolitu (3450 až 2800 př.n.l. - viz výše)) do "pracovních" závěrů (výrobky co nejvíce zaujaly) Léta Páně 2023 po Kristu:
Integrovaný zesilovač/DAC s výkonem 2x300 Watt/8 ohm: Aavik U-280 - $18,000
Kanadské reprosoustavy z granitu: Acora Acoustics VRC-1 - $218,000
Phono předzesilovač: Allnic Audio H-6500 - $9,900
Čistě stříbrné reproduktorové kabely: ArgentPur AGPur13 (čísla 11-16 podle citlivosti reprosoustav!) a signálové: Anthene 18AWG - $2,500
Dánské podlahové reprosoustavy: Børresen M3 - $280,000
High-endové podlahové reprosoustavy: Børresen M6 - $550,000
Portugalský síťový hudební přehrávač: Innuos Pulsar - $7.999 (6.399€)
D/A převodník řeckých: Lab12 DAC1 Reverence - $3.290
MC gramofonová přenoska: Luxman LMC5- $2.695
Podlahové reprosoustavy: Nola Baby Grand Reference Gold 3 - $150,000
Podlahové reprosoustavy (rodinná firmamanželů Carl&Marylin Marchisotto): Metro Grand Reference Gold 3 - $60,000
Regálové reprosoustavy: Sonner Audio Allegro Unum - $12,000
Abosolutno: TIDAL for Bugatti Royale system - $450,000
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...