Popravdě, dnes si přečtěte tady - pokud vás zajímá jak "moc práce" je / bylo, aby jedno normální album hrálo "o trochu" lépe (a poté pár doporučení na tamní NEJ- jazzové nahrávky a nakonec TY ÚPLNĚ NEJ- nahrávkky jazzu historie lidstva). Japonská UA (Ultra Art) Records (prezentovaná těmi dvěma pány vedle zpěvačky Mie Joke - ULTRA ART RECORD je japonský jazzový label založený dvěma přáteli, HARUO USHIO-san a REIJI ASAKURA-san, se snahou nahrávat a vydávat nahrávky té nejvyšší hudební a technické úrovně; byla založena v září 2017 a plány na množství vydaných alb jim trochu zkomplikoval takový maličký.. covid) krom obvyklých "procesů" podobných u všech obdobných společností, snažících se o co nejkvalitnější zvuk (aktuálním vítězem je asi Quality Record Pressings o loňském listopadovém vydání Steely Dan-Aja-UHQR Vinyl Record|Acoustic Sounds jsme informovali Dva dlouhé týdny zbývají do Vánoc - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení). UA Records dělá i finálovou verzi, které se dá nazvat "testováno na lidech". Začalo to "normálně":
Nejprve byla pro master použita 24stopá 76cm/s půlpalcová analogová páska, která byla přepsána z 2palcového analogového masteru. Ve skutečnosti bylo při výrobě (původního) CD z roku 2018 (UHQCD) nahráno na 2palcový analogový master (první CD bylo nahráno pomocí Pro Tools (192kHz/24bitový zdroj zvuku použitý jako master)).
Titul byl i vydán na analogové desce v říjnu 2019 a v té době byla vypátrána půlpalcová analogová páska použitá pro tvorbu tohoto SACD. Tentokrát se hrálo na decku Studer A820 a převedlo se přímo na DSD 2,8 MHz. V té době se zdá, že nebude třeba provádět žádné úpravy na analogové konzoli atd., což ukazuje, jak vyvážená byla původní nahrávka.
Současně s prací DSD převodu byl zaznamenán i 44,1kHz/16bitový lineární PCM, který je použit pro CD vrstvu tohoto disku. Jinými slovy, master se liší od již vydaného UHQCD a pan Asakura řekl, že by chtěl, aby si audiofilové poslechli a porovnali rozdíly mezi těmito dvěma disky.
Nyní přichází to co už je opravdu nadstandard "běžných" procesů - výroba tří typů povrchových úprav SACD a veřejného srovnávacího poslechu. Designér navrhl červenou barvu disku s názvy písní napsanými bílými písmeny. Říká se však, že u CD / SACD je lepší mít zelený povrch disku, aby se omezil rozptýlený odraz světla (starší ročníky audifilů možná vzpomenou - v ranných dobách CD se pro lepší zvuk "made in doma po večerech" obarvovaly zelenou fixou okraje disků). Audiofilská SACD UA Records často používají povrchovou úpravu zvanou Ontaku.
I tentokrát tedy prototypovali k navržené čevené další 2 odlišné "zelené" verze a poslechli a porovnávaly se zvuky celkem na třech discích.
Přehrávacím systémem bylo SACD/CD McIntosh „MCT450“,předzesilovač „C47“ stejného výroce a profesionální výkonový zesilovač trvale instalovaný v KEF Music Gallery Co dělat (dnes od 11:00) v Tokiu - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
O jakou zhruba jde hudbu, co Mie Joké vlastně zpívá? (ukázka - byť z jiného alba):
V tomto prostředí nejprve zkoumali rozdíl ve zvuku v závislosti na povrchové úpravě disku. Přehrávali původní UHQCD a pak SACD s červenou stranou i obě zeleno bílé verze. Rozdíly byly snadno rozeznatelné. UHQCD má jasný obrys a bohatý basový zvuk. Červené SACD zvyšuje množství informací, které jsou typické pro SACD, ale také vyvolává dojem, že basy jsou trochu těsné. V druhém "zeleném" případě se zvukové pole rozšířilo a dotek klavíru byl krásně reprodukován. I poslední varianta má stejnou šířku zvukového pole, což vytváří dojem vynikající síly a reprodukovatelnosti detailů.
Přes různé názory na to, který z nich se lépe (příjemněji) poslouchá, nakonec se s ohledem na množství informací a vyváženost většinově shodli pro 3. variantu. Co je však zajímavé, a panovala na to všeobecná schoda, zvuk se mění i v závislosti na tisku na disku. Zdá se dokonce, že i velikost písma má vliv.
Ještě před akcí v KEF Music Gallery se podobné poslechové porovnávání konalo v Home Shokai, audio obchodě v Meguro v Tokiu na systému SACD/CD přehrávač Esoteric "Grandioso K1X", předzesilovač "Grandioso C1X solo", výkonový zesilovač "Grandioso S1X" a reprosoustavách B&W "801 D4 Signature." Návštěvníci této poslechové akce mající uvedené CD, byli tak zaujati zvukem SACD, že si nahrávku pořídili i v této variantě.
Tak takový je ŽIVOT AUDIOFILA (níže odkaz na stránky Mie Joké)
Mie Joke official website 情家みえオフィシャルサイト jazz vocalist mie joke
Když jsme v Japonsku, jedna výborná zpráva. bylo nebylo Three Blind Mice (record label) - Wikipedia občas trochu "šílené" ale zajímavé nahrávky - se vrací: "
SONY Music sáhli do historie a ,,Premium Reprint Collection'' začne 28. února a vydá (zatím první 3 alba - kompletní seznam v odkazu výše) původní nahrávky Three Blind Mice (TBM), legendárního labelu ,,Japanese Jazz'', ve vinylových a SACD hybridních edicích. Ceny 4.840 jenů LP a CD stojí 3.000 jenů (včetně daně). Remasterováno Bernie Grundmanem a 180g LP včetně obalů přetištěných z původních originálů.
„Misty“ je druhé album Tsuyoshi Yamamoto, jedno z nejpopulárnějších děl na labelu TBM. Toto je definitivní japonské klavírní trio plné radosti z jazzu, včetně lyriky a swingu.
Výše koncertní záznam z února 1976 "Ryûhyô" (včetně nových bonusů) Motohiko Hino (bicí) a jeho kvartet / kvintet. Foto níže: "Mine'": děsivé debutové album saxofonisty Kosuke Mine je monumentálním dílem a kdysi znamenalo začátek labelu Three Blind Myths. Další trojice alb na LP / SACD budou vydány letos v červnu, poté v říjnu a pak únoru 2025.
Zůstaňme ještě v Japonsku, trochu současného jazzu - v nejvyšší kvalitě audiofilského vydání na 180g za 6.380 jenů (asi tisíc korun českých) "ženského" jazzu - klavír Satomi Kawakami (doprovod basa a baskytara Kanaďan Brent Naschy, bicí "domácí" Masahiro Taka). Direct Cutting a na B straně DSD 11,2 MHz.. no (přečtěte si jinde) Google nebo jiný překladač to zvládne: ジャズピアニスト・川上さとみ、トリオ編成で行ったダイレクトカッティングのLPジャケット写真公開!A面はダイレクトカッティング、B面はDSD11.2MHz録音をカッティングという希少な音質を収めた作品! | PONY CANYON NEWS – ポニーキャニオン
Ukázka ze staršího alba "Orchid" (2011)
Jen jediný člen Pink Floyd je součástí kapely od prvního okamžiku a hrál na všech albech Pink Floyd - naše maličko opožděná (v sobotu) GRATULACE Nick Mason – Wikipedie
Začíná to ve středu, tuhle středu! JazzFestBrno jako přehlídka majitelů Grammy. Přijedou Samara Joy, Béla Fleck, Snarky Puppy, Chris Botti a další - Novinky
Nebyli jste nikdy na koncertě klasické hudby, tak tenhle je skoro to "nej-" kdy to zkusit K České filharmonii se vrací hvězdná umělecká dvojice: Yuja Wang a Simon Rattle | Opera PLUS
Závěrem návod "jedné z cest" jak býti audiofilem (s kterým se redakce Hi-Fi Voice plně ztotožňuje)
The 50 Best Jazz Albums of All Time (Essential Listening Guide)