2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 1

Francouzští výrobci reprosoustav Triangle se pyšní takovým hezkým heslem – „High fidelity for all“, neboli „Hifi pro všechny“. Vcelku to odpovídá firemnímu profilu, kdy se ze své základy v Soissons severovýchodně od Paříže snaží nabídnout skutečně hi-fi pro každou běžnou místnost i každý běžný rozpočet – a jakkoliv má značka ve své nabídce i high-endové reprosoustavy s nenasytně vysokými cenovkami, populární je právě zejména pro své dostupné modely. K těm patří i BR03 z nejaktuálnější série Borea.

Reprosoustavy této řady jsou variací na osvědčená témata v estetickém balení, které reflektuje aktuální trendy. Borea BR03, ověnčené vícero cenami včetně lifestylové EISA, mají relativně klasickou podobu s lehkým nádechem retra. Ozvučnice z MDF profilů jsou čisté, jednoduché a nepřekvapivé, na poměry levných regálovek ale pěkně zpracované.

Čelo má kontrastní podobu, oddělenou od skříně mezírkou, maličko vpadlá zadní strana je pak extrémně jednoduchá – na kovovém obdélníčku se skví dvojice terminálů, opět na poměry dané třídy lepších, než by člověk čekal.

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 2

Po sejmutí moderně působící tkané mřížky je vidět, že detailům a estetice bylo věnováno poměrně dost času. Jsou tu dva reproduktory, oba se zakrytými koši a šrouby, navíc obroubené zajímavě provedenými linkami.

Tweeter je zapuštěný ve zvukovodu, svisle přes něj vedou dva nevelké prvky. Středobas je nepotřebuje a nemá ani zvukovod, zato má poměrně velkou vlnku závěsu a výraznější špičatý fázový nástavec v prostředku. Dole vespod pod reproduktory jsou u každé strany otvory bassreflexů.

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 3

Vysokotónová kopulka je z běžné tkané měkké látky, má neméně běžný průměr 2,5 cm. Středobas s papírovou membránou byl původně vyvinut pro vyšší modelovou řadu Esprit Ez. Více detailů Triangle nevykazuje, ale lze usuzovat na klasické magnetické systémy a standardní osvědčená řešení.

Borea BR03 jsou poměrně velké – mají výšku 38 cm, šířku 20,5 cm a hloubku 31,4 cm. Váží přitom ale jenom 6 kg, takže je unesou i poličky designového nábytku.

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 4

Dvoupásmové BR03 mají psaný frekvenční rozsah 46 – 22 000 Hz (+/- 3 dB), jmenovitou impedanci 8 ohm (s propadem na 4,2 ohm) a charakteristickou citlivost 90 dB / W / m. Přechodová frekvence dvoupásmového řešení je posazena na 3 600 Hz.

Borea BR03 jsme poslouchali na běžných redakčních sestavách – hlavně na GMG Power Harmonic Hammer 3000P / OPPO UDP-250 / Métronome DSC1 / Kinki Studio EX-P7 / Kinki Studio EX-B7 a to přes kabely Nordost Heimdall 2 a to proti Xavian Quarta. Borea BR03 ale hrály také ve „stolním“ systému místo KEF LS50 Meta a to s RME ADI-2 DAC FS, Emotiva XSP-1 a Emotiva XPA-DR2 na kabelech ZenSati Authentica. O detailech jednotlivých sestav se dozvíte v pravém sloupci -->.

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 5

Asi to nebude úplně překvapující, ale síla a důraz subbasových oktáv, generovaných Bachovou varhanní „Toccata BWV 565“ („Audiophile Test“ | 2008 | ABC Records | HD-150), jsou logicky limitované – protože jde o lehce větší regálovku, nějaká váha tu je, cítíte snahu o větší objem, nicméně bas měkne a chce spíše tak nějak probublávat. V malých místnostech ale funguje férově, plnost není špatná. Spíše než konkrétnost nabízí Triangle lehce akcentovanou „hezkost“.

Takové ladění pak nicméně docela sluší Izumi Masuda a jejímu výkonu v „May you have happiness“ („Golden Lips“ | 2009 | ABC Records | HD-121). Zejména při vyšší hlasitosti se zdá, že reprosoustavy jsou trošku na hraně (zejména proto, že je taková i nahrávka), ale naštěstí ji minimálně při našem poslouchání nikdy nepřekročily. Zvuk pak není nijak oslňujícím způsobem plný, ale je ho tak akorát, naprosto v proporcích dané třídy. Je to kultivované základní hi-fi s lehce sladšími způsoby.

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 6

Činelů i dalších výšek v „So What“ Milese Davise („Live 8“ | 2015 | ABC Records | HD-207) bylo poměrně dost, každý dopad paličky vybudí celkem výrazné kovové břinknutí – snad ne úplně plné, ale tak nějak přímočaré. Čistota je v rámci dané cenové úrovně solidní, analytické detaily ale Borea BR03 moc neřeší, hraje přiměřeně a s férovou čistotou – právě tak, jak si lze za dané peníze přát.

Když jsme skrze reproduktory prohnali živá a rázná bicí v „Jazz Variants“ (The O-Zone Percussion Group | „Stereo Test Record“ | 2014 | ABC Records), Borea BR03 neztratily svůj šarmantně uvolněný klid. Chvílemi jsou činely trochu řízné, ale opět nepřekračují rovinu agresivity. Ladění jde spíše směrem k hřmotnosti a efektní bohatosti, naštěstí ovšem v neúnavné podobě – údernost je lehounce efektně „kašírovaná“, ale vlastně to nelze v dané třídě brát ani jako nějaký nedostatek.

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 16

Jak už bylo řečeno, Borea BR03 netlačí na analytickou rozborku detailů – třeba „Jacob’s Dream“ od Alison Krauss („Hear the Difference“ | 2012 | ABC Records | HD-148a) byla „trochu po povrchu“, přesto podaná příjemný stylem a s čitelností, která odpovídá standardu základního hi-fi. Z takové té úplně jednoduchosti posouvá zvukový zážitek lehká efektnost a trochu měkčí, trochu sladší ladění. Obecně ale nabízí Borea BR03 dobrý standard za dané peníze.

Velmi dobře funguje stereofonní obraz, Händelova „Wasser Musik“ („Live 8“ | 2015 | ABC Records | HD-207) měla šířku scény definovanou roztečí reprosoustav, ale byl tu dokonce i náznak hloubky. Nesrší detaily a holografií, přesto je to základní stereo jak má být.

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 15

Navzdory tomu, že Borea BR03 mají svůj styl a svůj charakter, umí nadprůměrně dobře zprostředkovat jakousi vágní kvalitu, které můžeme říct „atmosféra“. Cohenova „In my secret life“ („Absolutely Bass Voice“ | 2016 | ABC Records | HD-177) byla příjemně plná, měla decentní linku kopáku (byť tu a tam byl lehce slyšet zvuk reflexu, akcentující to „čvachtnutí“) a hlavně měla takový celkově sladký, příjemný, houpavě laskavý styl, který zůstává konstantní napříč žánry a hlasitostmi.

Francouzský Triangle Borea BR03 nabízí solidní variaci na základní moderní hi-fi – je tu vidět důraz na potěšení oka v moderním stylu, je tu slyšet důraz na potěšení ucha. Ale přestože jde o mírný efekt, tak je příjemný, zakryje v základní cenové úrovni ne úplně raritně přítomnou suchost a tvrdost elektroniky, stejně jako případné limity nahrávek. Celkovým pojetím není Borea BR03 puristicky pojatým hi-fi, ale jde o řekněme „hezké“ hi-fi moderního střihu, které potěší každého, kdo chce dobrý zvuk a dobré zážitky ze své oblíbené hudby, aniž by přitom nutně potřeboval dokonalou tonalitu nebo dokonalé barvy nástrojů – stačí, že budete mít (za dané peníze) dokonale zábavný poslechový zážitek na první dobrou a to není málo.

MĚŘENÍ

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 50 metrů čtverečních, standardním zatlumením (basové pasti a absorpčně-difúzní panely Sonitus Acoustics, koberce, velké plochy sedaček, rozlehlá knihovna, podhled vyplněný vatou, záclony a těžké závěsy,...), byť bez rozsáhlých akustických úprav.

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny v poslechové pozici patrné z doprovodných fotografií.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 m1

Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

Frekvenční odpověď je zjevně akcentovaná zejména na výškách, což ale při poslechu mimo přímou osu (tedy ideálně asi v moderním ustavení rovnoběžně se zadní stěnou) mizí a odpověď je v rámci kategorie přijatelná. Nástup je na taktéž přijatelných 50 Hz.

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 m2

Frekvenční odezva – s mřížkou (červená) a bez mřížky (černá)

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 m3

Frekvenční odezva – jednotlivé měniče a bassreflex v blízkém poli

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 m4

Frekvenční odezva na poslechovém místě (FFT) - levý kanál (červená) a pravý kanál (černá)

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 m5

Waterfall

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 m6

Impulsní odezva @ 1 m v ose tweeteru

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 m7

Impedance (červená) a elektrická fáze (černá)

Impedance se vcelku korektně drží nad úrovní 4 ohm, ladění bassreflexu lze odhadnout na cca 55 Hz. Nejsou tu žádné dramatické záchvěvy nebo rezonance (ač trochu jich je patrných na 320, 620 a 1 000 Hz), celkový průběh impedance by neměl být zásadně náročný. Elektrická fáze by mohla být o něco klidnější, zejména vezmeme-li v potaz pravděpodobnost spojení s levnou elektronikou. Celkově jsou Borea BR03 průměrnou zátěží bez pozitivních i negativních překvapení a odpovídají nárokům dané třídy. 

2021 04 30 TST Triangle Borea BR03 m8

CSD z výstupu akcelerometru v polovině výšky bočního panelu @ 2,83 V

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [<-- 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [--> 20m2 / <-- 40m2] [ ✓] | VELKÁ [--> 40m2] [ × ]

Kč 11 290,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ skvělá cena

+ vypadají moderně a pěkně

+ celkově nekonfliktní zvukové ladění

+ nejsou „vybíravé“ na zesilovač

ZÁPORY

- mají spíše trochu lifetyle zvukové ladění

--- --- --- --- ---

DOVOZCE: Soundstyle | www.soundstyle.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista