2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 1

Komponenty EverSolo jsou krásným příkladem toho, že lze (pravda, za podmínek nastavených ekonomickou realitou Číny) vyrobit audio zařízení dobré, vlastně spolehlivé a komfortní a finančně dostupné zároveň. K portfoliu streamerů nedávno přibyl také koncový stupeň AMP-F2, díky němuž lze vytvořit velmi kompaktní systém a který firma obdařila taktéž velice atraktivní cenovkou.

Box koncového zesilovače trochu připomíná firemní streamery / DACy / předzesilovače řady DMP, je to hlavně díky cedulce s logem, přítomné u levé hrany čelního panelu. Jinak je ovšem vidět, že design nejspíše vznikal u kalifornské značky Starke Sound, která se lvím podílem zasloužila o technologické pojetí a ladění přístroje a jejíž estetické prvky jsou tu jasně vidět.

Od amerických designérů pochází zejména spínací tlačítko, posazené do prolisu a nad ním vertikální čára, sloužící jako velká stavová dioda. Zbytek skříně AMP-F2 je konvenční – po bocích jsou chladící profily s pár perforacemi, nahoře čistá kovová plocha a celkově jsou materiály i zpracování na danou cenu solidní, ale ve všeobecnosti nijak překvapivé.

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 2

Co potěší, to je – a nejen v kontextu cenovky – pohled na zadní stranu. Vlevo je běžná napájecí zásuvka s kolébkovým vypínačem, nad ní dvojice 3,5 mm jacků pro možnost propojení napěťovou spouští a synchronizované zapínání / vypínání celé sestavy. Pro kombinaci s DMP-A6 je k dispozici i přechodka USB / jack. Následuje zhruba na prostředek zasazená čtveřice reproduktorových terminálů prémiové kvality, nad nimiž je v malém okénku šoupátko, přepínající mezi stereofonním a monofonním režimem zesilovače. A nakonec zcela vpravo máte k dispozici jak XLR, tak RCA vstupy, kdy se ten používaný volí za pomoci dvoupolohové páčky. Možnosti nasazení a konfigurace jsou tak na malý a v zásadě levný koncový zesilovač velmi solidní.

Uvnitř AMP-F2 tepe modul NS600, navržený zmíněnými Starke Sound. Dodává výkon ve třídě D a vyznačuje se vysokou pracovní frekvencí 600 kHz. Adekvátně k tomu je tu navržený spínaný napájecí zdroj s výkonem 600 Wattů. Obvodový návrh staví na firemní (míněno té kalifornské společnosti) technologii PurePath Ultra HD s použitým systémem zpětné vazby a plně symetrickým vedením signálových cest.

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 3

AMP-F2 nabízí poměrně vysoké výkony – 145 W do 8 ohm, respektive 250 W do poloviční zátěže ve stereo režimu, po přepnutí do můstku je to dokonce 280 W do 8 ohm či 450 W do 4 ohm. Vše je nicméně bráno při 1% celkovém harmonickém zkreslení.

Zesilovač pracuje od 10 do 20 000 Hz (-1 dB) a umí dodat 16,4 A ve dvoukanálovém a 33 A v můstkovém provozu. Odstup signálu a šumu je přes 110 dB (váženo křivkou A při 250 W / 4 ohm), běžné celkové harmonické zkreslení dosahuje 0,003% (10 W / 1 kHz).

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 4

Půdorys EverSolo AMP-F2 činí 27 x 22,8 cm, na výšku má jen 8 cm. Váhu explicitně firma nezmiňuje, ale jde podle manipulace o nižší jednotky kilogramů.

Samozřejmě jsme primárně používali AMP-F2 ve spolupráci s DMP-A6 (proti Cambrige CXA81) a to pro kontrolu Fischer&Fischer SN-70 s propojením kabeláží Dynamique Audio Horizon 2, IsoTek EVO3 Initium a Nordost Heimdall 2. Krátce jsme zkoušeli AMP-F2 také místo monobloků Norma Revo PA 160 MR ve společnosti Métronome DSC a Norma Revo SC-2 LN na KEF Blade One Meta a kabelech Nordost Valhalla 2 / Heimdall 2 a KrautWire Super Symetric Gold. Do této sestavy nicméně ani v roli jednokanálových zesilovačů nestačí – což není nijak špatně, pochopitelně.

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 6

Otec Jacques Dutronc se synem Thomasem (jehož matkou je další známá francouzská muzikantka Françoise Hardy) představují ve skladbě „Gentleman cambrioleur“ („Dutronc & Dutronc“ | 2022 | Tomdu | 00602445827756) takovou esenci hudby ze země galského kohouta druhé poloviny 20. století. Ve stereofonním režimu měl zesilovač snad lehce ducavý, jakoby na rytmickém basu maličko zdůrazněný, měkký a bohatý zvuk. Energie je ale hezká, cítíte, že výkonu je dost pro jakoukoliv běžnou domácí hlasitost a zesilovač neztrácí kontrolu. Objem basy není přebujelý, leč rozhodně je trochu bujařejší.

Přepněte však do monobloků a dostaví se poměrně mohutné zlepšení. Jednak se zpevní okraje, jednak jako kdyby byl zvuk rychlejší a důraznější a to přesto, že neztrácí onen nádech měkkosti. V tomto režimu je projev stále maličko basovější, stále příjemný až pohodový a přitom z pohledu kontroly rozhodně velmi solidní – i v kontextu 40ti tisícové hladiny.

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 10

Pětihlasý sbor v „Ave verum corpus“ Williama Byrda (The Gesualdo Six | „Mass for five voices“ | 2023 | Hyperion | CDA68416) byl v podání jednoho AMP-F2 velmi slušně čistý, ale zároveň spíše úhledný a úpravný, než pronikavě analytický. Zvuk by se asi dal popsat jako decentní neutrálnost, přednes neakcentuje třeba jemnůstky jako dozvuky v pozadí, rezonanci velkého nahrávacího prostoru a podobně, nicméně hlasy jsou vlastně jednoduše srozumitelné a celkově decentní.

Nicméně i tady byl rozdíl v monofonním zapojení dost možná i větší, než je příplatek – jednotlivé hlasy jsou zřetelnější, celkově středy působí otevřeněji a dokonce i proporčně výraznější. Ne o málo vyniknou výrazněji také právě jemnější detaily, dozvuky a vůbec zvuková kvalita notně povýší; zpěv je lehčí a živější, zároveň soustředěnější i pevnější, i když také trochu sušší.

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 13

Výšky činelů v „Mvt. 1, Section 3“ Henryho Threadgilla („The Other One“ | 2023) byly za dané peníze pěkně a solidně čitelné i zřetelné, přesto přes ně zesilovač převléká lehoučkou vrstvičku sametu a jemnosti. Rozlišení je však dobré, cítíte, že oproti tradičním konstrukcím spínaný modul i zdroj poskytují zesilovači víc než slušnou rychlost a čitelnost.

Ale zase a znovu – zapojte AMP-F2 jako monobloky a bezproblémová spokojenost se změní v parádu v kontextu dané investice. Je tu podstatně víc energie, kov se zpevní a hlavně je každý úder nepochybně živější, déle doznívá a víc zvoní. Tady už rozhodně není pocit nějaké decentní tlumenosti.

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 11

Razantní bubenické sólo Davea Lombarda v „Separation from the Sacred“ („Rites of Percussion“ | 2023 | Lomby Tunes) mělo ve dvoukanálovém režimu takový těžší, silný a bohatý, ne úplně dravý, ale důrazný styl, měkčí zvuk funguje dobře a drží se i při vysoké hlasitosti, protože výkon prostě neschází. Přednes je důstojný, tak trochu jako kdyby spíše klouzal, než pumpoval. Možná v tomto režimu není AMP-F2 nejvýbušnější, rozhodně však umí na špičce dané třídy udržet kontrolu, nepřetíží ho skutečně ani hlasité hraní.

Ale když zapojíte pro každou bednu jeden kus a zachováte úroveň akustického tlaku, pocit je opravdu o dost jiný. Rány do bubnů jsou podstatně semknutější, fyzičtější a pronikavější, činely říznější a o dost zřetelněji vynikne pocit objemnosti a váhy jednotlivých bubnů. Ona jistá umírněnost je skoro pryč a jasně cítíte, kolik výkonu máte najednou na povel.

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 12

Chopinovo původně klavírní, ale zde varhanní „Nokturno, op. 9, č. 2“ v podání Anny Lapwood („Luna“ | 2023 | SONY | 19658831402) mělo jemnou, ale solidně čistou a čitelnou formu. Zabručení velkých píšťal je měkce poddajné, ale formu drží pořád lépe, než cokoliv si můžete pořídit za oněch necelých 20 tisíc. Zesilovač hraje s lehkým přídechem vřelosti, tak neúnavně a decentně, nepřehání, ale ustojí i náročnější momenty právě s oním uvolněným klidem.

Jenže jakmile jednou zkusíte, jak AMP-F2 pracuje v roli monobloku, těžko se budete chtít vracet jen k jedinému kusu. Definice hutných tónů je zřetelně suverénnější, aniž by ztratily kouzlo vřelosti a měkkosti. Je tu víc vzduchu, víc váhy, víc jistoty a díky větší otevřenosti a proporcím vnímáte přesvědčivěji masivnost varhan.

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 9

„La Fiesta“ v podání Blue Chamber Quartet („First Impressions“ | 2007 | Stockfisch Records | SFR 357.4046.2) ukázala kvarteto v ne obřím, ale úpravném, bezproblémově čitelném prostoru s již naznačenou hloubkou. Líbila se nám váha a síla, kterou i na stereo použitý koncák dodal poněkud zdůrazněně nahrané base, organizace je načrtnutá stabilně, ovšem měkčí rukou.

Dva zesilovače – ostatně jak už to u monobloků bývá – obraz rozevřou, roztáhnou všemi směry (míněno skutečně doleva, doprava, nahoru i dolů, ale i dozadu) a pevněji uchopí, jakoby s větším nadhledem. Prostor samotný i ten mezi nástroji je rozhodně lepší a reprodukce najednou mnohem snáze vykouzlí úsměv na tváři, je to podstatně plastičtější i konkrétnější.

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 5

Originální kompozice pro violoncello a sadu květináčů Caroline Shaw „Boris Kerner“ v podání I Giardini („The Wheel“ | 2022 | Linn Records | ALPHA881) hrála ve stereo tak hladce, příjemně, klouzání smyčce po strunách je dřevitě vřelé a i když třeba dopad tenké paličky na květináč není dokonale tvrdý, moc příjemně se to poslouchá. Charakter je to úhledný, zvuk čistý, vesměs neutrální, snad s lehce bohatším a vřelejším dotekem na basech.

Ale spolu s druhým zesilovačem jakožto monoblokem do hudby přibude výrazně víc energie, vše šlape pevněji, jistěji a i když stále zůstává zvuku jednoduchá poslouchatelnost, je vše citelně jasnější a přítomnější. Zejména tikot hliněných hrnečků je o dost prezentnější a detaily zaostřenější. Jak už jsme napsali – těžko se budete chtít vrátit k jedinému AMP-F2.

2024 03 31 TST EverSolo AMP F2 14

Koncový zesilovač EverSolo AMP-F2 (tedy skoro EverSolo, více Starke Sound) je solidní nabídka za dané peníze, o tom žádná – pěkně zpracovaná skříň, absolutně naddimenzovaný výkon pro běžné domácí prostředí, dobrá konektivita s možností praktického nastavení a ideální formát pro spolupráci s DMP-A6 (nebo DMP-A6 Master Edition). Za dané peníze ale obecně jen těžko můžete chtít víc – oproti mainstreamovým značkám tady je rozhodně vyšší standard (i když koncáků v dané ceně vlastně zase tolik není). I kdyby byl AMP-F2 v kategorii bližší 30 tisícům, pořád by představoval rozumnou volbu. Jenže situace se mění s přidáním druhého AMP-F2 a přepnutí do režimu monobloku – tam totiž dochází ne k mírnému zlepšení, jak to často bývá u přesunu od stereo k mono zapojení. Tady jde o výraznou proměnu, která stojí za každou korunu takové investice (i kdybyste měli začít s jedním kusem a časem provést upgrade). Právě v takovém použití si EverSolo AMP-F2 zaslouží vší chválu – pořád to není extrémně analytické zařízení, preferuje bohatost, muzikálnost a možná trochu jemnější styl, což je nakonec asi v souladu s charakteristikou DMP-A6. Každopádně hledáte-li doplnění svého malého streameru EverSolo, tenhle malý zesilovač (a ideálně dva…) je rozhodně velmi dobrá volba.

Kč 19 990,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ praktická kompaktní forma

+ na danou cenu velmi pěkné zpracování

+ možnost provozu v roli monobloku (s citelnými benefity)

+ atraktivní cenovka

+ čistý, klidný zvukový projev s lepším rozlišením, než je ve třídě obvyklé

+ praktická konektivita

ZÁPORY

- zejména v kombinaci s DMP-A6 má přeci jen lehce měkčí a „svůj“ zvukový projev (ve stereo režimu)

--- --- --- --- ---

DOVOZCE: WDQ | www.wdq.cz | www.avhifi.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista