2018 04 30 TST NHT SuperOne 2 1 1

Zaměření americké firmy NHT je už od založení v roce 1987 stejné - nabídnout "hodně" za "málo". Dnes se značka stále zaměřuje hlavně na produkci reprosoustav (byť nabízí i nějaká ta sluchátka) a stále je vidět, že se spolu se svou cenovou politikou snaží držet při zemi a zůstat na dosah rozpočtům běžných spotřebitelů.

Firemní katalog čítá pět regulérních sérií (a jednu s názvem Custom Shop, což jsou firemní experimenty), z nichž ta s názvem Super je podle slov NHT navržena pro posluchače s neastronomickými rozpočty a přesto by měla nabízet kompromisy nutné pro dosažení atraktivní cenovky jinde než ve zvukovém podání.

Nosným pilířem této řady jsou dva maličké monitory, úplně mikroskopický SuperZero 2.1 a o něco větší mikromonitor (dá-li se tak popsat) SuperOne 2.1.

2018 04 30 TST NHT SuperOne 2 1 2

Jde již o druhou generaci malých bedniček, která ale i tentokráte ctí původní ultra jednoduchý přístup ke konstrukci. Dokonale pravoúhlý kabinet je vyrobený z MDF profilů o tloušťce 1,6 cm a pokrytý půlmilimetrovou vrstvou černého vinylového lamina. To vypadá rozumně, byť celkově u NHT nenajdete snahu vyhovět náročnému evropskému vkusu, ale spíše účelnost. Pevnost skříně zajišťují ještě dvě vnitřní vzpěry.

S nějakými 4 kg váhy a 29,5 cm výšky, 18,4 cm šířky a 21,5 cm hloubky jsou SuperOne 2.1 skutečně drobečkové.

Přední stěnu téměř dokonale vyplňuje středobas v blízkosti tweeteru, v rozích jsou pak otvory pro přisazení krycí mřížky, která ze SuperOne 2.1 udělá velmi nenápadné malé objekty, které se snadno ztratí třeba na nábytku nebo na stěně.

2018 04 30 TST NHT SuperOne 2 1 3

Pohled zezadu poukáže na absenci bassreflexu (SuperOne 2.1 jsou tedy poměrně atypicky na tu to cenovou třídu uzavřené) a také na to, že je tu dvojice závitů, díky nimž lze reprosoustavy komfortně přichytit na zeď. Vanička s reproterminály hostí jediný pár, ale zase celkem slušných a bytelných konektorů.

Osazený woofer má průměr 6,5 palce a kónickou membránu z klasického lehkého papíru, kterou doplňuje neméně klasická jednopalcová kopulka z měkké tkaniny.

Výrobce udává pracovní frekvenční rozsah 56 - 20 000 Hz (+/- 3 dB), charakteristickou citlivost 86 dB a u jmenovité impedance 8 ohm přiznává propad na 5,3 ohm. Přechodová frekvence dvoupásmového systému leží na 2 400 Hz.

2018 04 30 TST NHT SuperOne 2 1 4

NHT SuperOne 2.1 jsme zkoumali v poslechové místnosti HIFI CZ, kde jim společnost dělaly zesilovače Teac NR-7CD, Magnat RV-4 nebo MBL C51 či MBL 7008, ze zdrojů signálu pak třeba MBL C31 nebo již zmíněný NR-7CD. Srovnávali jsme s Magnat Humidor, NHT SuperZero 2.1 nebo Q Acoustics Concept 500. Použité kabely pocházely z portfolia WireWorld - Gold Eclipse 6, Silver Eclipse XLR, Stratus a Electra 5.

Na basové lince v "How deep is your love" od The Bad Plus ("For All I Care" | 2008 | emarcy | 0602517821644) se snadno potvrdí, že limit uzavřené konstrukce a velikosti ozvučnice prostě musí být znát. Je cítit, že kontrabas hodně rychle uvadá někde pod 100 Hz, byť na druhou stranu z pohledu světa mini monitorů nabízí SuperOne 2.1 za zajímavou cenu alespoň bas naznačený a hlavně spořádaný. Nemáte pocit, že by se bedničky tlačily příliš intenzivně kupředu, že by příliš tlačily na nějaký efekt. S ohledem na cenu je definice tónů férová, je to takový věcný, celkem rychlý přednes.

Zvukový charakter malých NHT by se asi dal docela dobře popsat jako "přímočarý", nebo možná spíše "civilní", prostý nějakých audiofilských zjemnění či naopak zdůraznění. Vokál Ann Hampton Callaway v "Blue Moon" ("Blues in the night" | 2006 | Telarc | CD-83641) vyzněl v dané třídě solidně - je trochu menší, ale férově prokreslený a čitelný, má poměrně slušnou energii a razantnost, zní tak nějak bez překážek, snadno a rychle, zvuk si na nic nehraje, ale není ani syrový a příliš přímý.

2018 04 30 TST NHT SuperOne 2 1 5

Vysokých tónů - cinkátek, chřestítek, činelů a strunných brnknutí - v Methenyho "Spirit of the Air" ("Orchestrion" | 2010 | Nonesuch | 7559-79847-3) bylo poměrně dost co do objemu, živost a o něco výraznější energii na výškách se postarají o to, že ani jemná cinknutí nezapadnou do pozadí, že budou čitelná a zřetelná. Ani tady není stopa po nějakém příjemně oblém a měkkém zklidňování, ani po cinkavém zdůrazňování pro pocit větší detailnosti. Charakterem zůstávají NHT takové "normální" až "jednoduché" v dobrém slova smyslu - za dané peníze předvádí výšky bez excesů, ne špatně oddělená cinknutí a i když lehká linka činelu je stále spíše spojitý ševel, zvuk je slušně organizovaný.

Dynamikou se NHT SuperOne 2.1 zdají být snaživé, minimálně vezmeme-li v potaz jejich cenu a hlavně velikost. Pocitově se rozehrávají snadno, působí lehce a živě, byť nějaká makrodynamická drtivost tu prostě není a být nemůže. Když do nich pustíte Orffovu pompézní "O Fortuna" ("Carmina Burana" | Riccardo Chailly + RSO Berlin | 1984 | Decca | 411 702-2), sice se nezačnou "dusit" (což je vlastně skvělé), ale zvuk zůstává spíše tak akorát, snaží se předat energii, ale ten pocit hmoty, robustnosti a výbušnosti zůstává jen naznačen. Nicméně dalo by se říct, že takhle nějak má vypadat férový standard této třídy, což od maličkých reprosoustav rozhodně není špatný výsledek.

2018 04 30 TST NHT SuperOne 2 1 6

To samé platí v oblasti rozlišení - Davisově "Pharaoh´s Dance" ("Bitches Brew" | 1999 | Columbia | C2K 65774) sice neudělí tu dospělou high-endovou autoritu, ale už se s vrstevnatostí skladby poperou se ctí a i v komplikovanějších pasážích vám dají prostor k orientaci. Není to vyslovená analytičnost nebo ta typická soustředěnost malých dvoupásmových monitorů, ale i tady je to prostě solidní hi-fi standard - solidně čistý zvuk nabízí pocit v dané třídě velmi solidní organizovanosti, právě tak, jak byste si za své peníze a při daných rozměrech představovali.

Co pak rozhodně není špatné, sedíte-li vhodně blízko, to je podání prostoru. SuperOne 2.1 umí dostat hudbu do prostoru a dýchnout do ní docela dost vzduchu na svou velikost, takže i "Waiting" od The Paperboys působí hezky co do šíře definovaná roztečí reprosoustav, proporce zvuku jsou sice menší, ale stále větší než se od takových mini ozvučnic dá podvědomě čekat. Možná to není úplný trojdimenzionální hologram, ale lokalizace nástrojů je v pravolevém směru dostatečně dobrá a vlastně nemáte potřebu si stěžovat.

2018 04 30 TST NHT SuperOne 2 1 7

Zejména na instrumentálně nekomplikované hudbě jako je Cashova "Like a soldier" z desky "American recordings" (1994 | american | 0602537351145) se malým NHT daří. Jejich nekomplikovaný zvuk nestojí v cestě, hrají s lehkostí a slušnou čistotou, nesnaží se drát kupředu, přesto má zvuk už nějakou tu naléhavost, aby vás bavil i při poslechu celé desky.

Američtí NHT mají svůj celkem jasný rukopis co do vizuálu, tak co do zvuku. Dobře ho definuje právě ono slovo "americký", tedy občas trochu vzdálený evropským zvyklostem. Ale to nevadí - jejich téměř základní mini regálovky SuperOne 2.1 dostávají nárokům dané cenové hladiny měrou solidní a pokud se na nich dá něco vyzdvihnout, pak jejich nekomplikovaný, vzdušný a v dobrém slova smyslu jednoduchý zvuk, jímž vás bez násilí a efektů uctí při každém poslechu. Navíc se rozehrávají snadno prakticky jakoukoliv elektronikou a svůj styl prezentace si drží. Praktické jsou pak detaily jako závěs na zeď nebo relativně velká nenáročnost na pozici v prostoru a přijmete-li fyzikálními zákony danou nutnost utvořit s nimi při poslechu relativně malý poslechový trojúhelník, abyste z nich dostali všechno, pak tu není nic, nač byste si vlastně reálně mohli stěžovat.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeteru a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 20 metrů čtverečních, jen minimálním zatlumením, bez rozsáhlých akustických úprav, se značně průzvučnými stěnami ze sádrokartonu. Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny v poslechových pozicích tak, jak je vidět na fotografiích.

2018 04 30 TST NHT SuperOne 2 1 m1

Nástup SuperOne 2.1 je vidět zhruba na slibovaných 56 Hz, nicméně mnohem spíše s poklesem -10 dB, než -3 dB - pokud byste je však dali přímo ke zdi, bas bude o něco důraznější. Od nějakých 70 Hz se pak NHT drží slibované tolerance. Na danou cenovou hladinu je to rozumně, ale ne dokonale vyrovnaná charakteristika, zejména je znát zdůraznění na nejvyšším pásmu, které začíná u přechodové frekvence 2,4 kHz. Výrobce se zjevně snažil naladit SuperOne 2.1 na pocit větší plnosti (viz dva peaky pod 500 Hz).

2018 04 30 TST NHT SuperOne 2 1 m2

Impedanční křivka (červená) se drží spořádaně na 6 ohmech, kolem 200 Hz zaznamenává své i výrobcem potvrzené minimum pod 5,5 ohm - stále je však prostá příkrých změn či zákmitů, které by znamenaly nepříjemné rezonance či přílišnou náročnost na základní elektroniku, s níž bude povětšinou hrát. SuperOne 2.1 představují dle všeho spíše jednodušší partnery pro zesilovač.

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [< 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [> 20m2 / < 40m2] [ × ] | VELKÁ (> 40m2) [ × ]

Kč 12 700,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ bezkonfliktní, čistý, lehký a vzdušný zvuk

+ prakticky malé rozměry a možnost ukotvení na zeď

+ pěkný prostor (byť jen při blízkém poslechu)

+ solidní standard po všech stránkách

ZÁPORY

- estetika příliš nectí vysoké evropské nároky

- je to mini-monitor - basů je pramálo

--- --- --- --- ---

DOVOZCE: HIFI GUIDE | www.hifi-guide.cz 

PRODÁVÁ: HIFI CZ | www.hificz.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista