Xindak – jméno, které je jednou z vlajkových lodí invaze čínského tygra do světa věrné reprodukce zvuku. Typické pro tyto čínské vycházející hvězdy (je-li takové označení ještě vhodné u značky, která na trhu působí v jedné ze svých podob už od roku 1988 – jakkoliv hi-fi tvoří „až“ od let 1993 / 1994) je v dnešní době již plně konkurenceschopná konstrukce i zvukové parametry, ovšem pořád ještě cenová úroveň, na níž se „neasijské“ značky jen stěží mohou dostat. XA6800 v nejnovější revizi je důkazem toho, že i za velmi zaplatitelné peníze lze koupit slušný stroj.

Už první doteky prstů na dvacetikilogramovém (!) přístroji na masivních odpružených nožkách jasně vypoví o jeho výrobním provedení – nikde žádný plast, perfektní vyfrézování jednotlivých dílů, výborné slícování a dojem masivnosti a hodnotnosti. Otřepaná fráze o vyrovnání se minimálně dvojnásob drahé konkurenci tu je rozhodně namístě. Dokonce i ovládací tlačítka přímo na přístroji (tedy míněno obě dvě a potenciometr k tomu) mají plynulý chod a kladou přesně ten správný a při doteku příjemný odpor.

Přístroji dominuje jednoduchý, tlustý čelní panel, na němž najdeme minimum elementů – ve středu je velký potenciometr, nad ním pak vytištěné logo výrobce a modelové označení. Vlevo od tohoto zásadního ovladače je spínací knoflík a ve dvou prohlubních přijímač ovládacího signálu a poněkud brutálně modře svítící LED dioda – jeden z mála pozůstatků „čínského vkusu“. Kdyby svítila o 70% méně intenzivně, jistě by se nic nestalo. Na pravé straně čela najdeme sekvenční přepínač vstupů a opět v prohlubních čtyři stejné LED diody, indikující právě aktivní vstup.

Horní deska je v rámci zodpovědného přístupu ke chlazení vyrobena z masivního kovu a je skládána do „varhánků“ – ty na bocích přechází v množství masivních žeber. Chlazení zesilovače je tak dimenzované i pro skutečně extrémní situace, ani v okamžicích, kdy ze stroje odchází maximum přebytečného tepla, není povrch rozpálený tak, aby se na něm nedala udržet ruka. Předimenzování je – co se výroby týká – pro tento Xindak typické.

Zadní panel a na něm umístěné konektory pak pokračují v budování vynikajícího dojmu z konstrukce XA6800. Tři páry RCA konektorů jsou bytelné a v ideálním rozestupu, aby se do nich vešly i kabely se silnějším opletem a velkými koncovkami. Vpravo vedle nich je jeden pár analogových symetrických XLR vstupů, vybavení až překvapivé v této cenové kategorii. Dva páry reproterminálů jsou solidní a masivní, do svých otvorů pojdou holý vodič s téměř jakýmkoliv dostupným průměrem, banánky i vidličky. Opět mají ideálně zvolený rozestup pro příjemnou přístupnost a manipulaci s drátem. Dále už je zde jen napájecí zásuvka. Všechny konektory jsou na dvacetitisícové vody velmi nadstandardní, tak jako zpracování celého stroje.

Symetrické XLR konektory nejsou u Xindaku módní záležitostí „pro pocit“ – vnitřní konstrukce je koncipována jako plně symetrické dual-mono. Základem napájení je masivní toroidní trafo v pouzdře pro odstínění od zbytku komponentů, pro levý a pravý kanál na něm najdeme oddělená vinutí. O filtraci energie se stará baterie kondenzátorů Rubycon s kapacitou slušných 40 tisíc mikrofaradů. O zesílení signálu se pak stará na každém kanálu čtveřice tranzistorů Motorola. Vnitřní zapojení je účelné a jednoduché, přesně jako celý zbytek návrhu tohoto zesilovače. Hlasitost reprodukce řídí motorizovaný potenciometr ALPS, zapouzdřený v podobné skříni jako transformátor. Vstupy se přepínají miniaturními relátky. Jednoduchost a účelnost podtrhuje absence jakýchkoliv korekcí či třeba i výstupu pro sluchátka. Zesilovač tedy není pro každého, ale ti, kteří ví co chtějí, ho jistě ocení. Škoda je snad jen nepřítomnosti výstupu pre-out pro případné zapojení subwooferu nebo dodatečného koncového stupně.

Parametry XA6800 nejsou v ničem na první pohled výjimečné – trvalý výstupní výkon do osmiohmové zátěže je 80 Wattů na kanál. Nicméně na pohled druhý už něco poměrně výjimečného zjistíme, obzvláště s přihlédnutím k pořizovací ceně - první čtvrtina tohoto výkonu je dodávána v čisté třídě A; a 20 Wattů, to je již dostatečný výkon pro citelnou část běžného poslechu v domácích podmínkách.

Zesilovač Xindak hrál s variací komponentů, ale mezi hlavní patří reprosoustavy Harbeth Monitor 30 Domestic, KEF Q300 a Cabasse Eole 2 (nicméně jen v kombinaci 2.0). Zdrojem signálu byl Pioneer BDP-LX71, Naim CD5i, Denon DCD-710AE, Marantz UD7006 a Denon DNP-720AE. Zesilovačem pro srovnání pak NAD C370 a Denon PMA-710AE. Signálové kabely nesly značky Eagle Cable, Monster Cable a QUAD, silové kabely pak Neyton (konkrétně špičkový Berlin LS), Eagle Cable a ProAc.

První watty v „áčku“ jsou benefitem hlavně při tišším a středně hlasitém poslechu nástrojově skromnějších ansámblů, samozřejmě v oblasti akustické hudby. Ne snad, že by hudba elektrifikovaná nebyla charakterem zesilovače nijak ovlivněna, ale jak má správně znít úmyslně zkreslený nástroj? Na druhou stranu, u akustických nástrojů ten, kdo je alespoň občasným návštěvníkem živých představení vhodného stylu, dokáže rozpoznat rozdíly.

Na úvod si vezměme to jediné, co se patrně dá zesilovači této cenové třídy vytknout. S některými testovanými reprosoustavami vyšší citlivosti a při vyšších hlasitostech „to“ Xindaku ujede - „to“ je tón, pro jehož reprodukci je potřeba právě tak akorát impulsní energie, aby se zesilovač přepl do smíšeného AB módu a při té příležitosti v reprodukci zanechal stopu této události v podobě drobného zkreslení. Ctěného čtenáře je nutno uklidnit – podstatně častěji proběhne změna provozního režimu naprosto „bezešvě“, v některých kombinacích tón-zesilovač-reprosoustavy je ale radno udržet na uzdě vášně pro hlasitý poslech. Některé výbušnější pasáže dechů na první eponymní desce Michaela Bublého či velkolepé momenty „Velké brány Kyjevské“ z pera Mussorgského jsou přesně těmi správnými případy, kdy by potenciometr měl zůstat na úrovni „přiměřeně“.

„Áčko“ se svému posluchači odvděčí ale třeba na „Best of“ sampleru Stockfish Records, kdy sedmnáctá skladba od Chrise Jonese, nesoucí název „No Sanctuary Here“, svým mocným, jemným a měkkým basem obepne posluchače a už na střední hlasitosti fyzicky „vytlouká“ rytmus uvnitř těla. Basové struny mají sytý, plný zvuk, poctivě kovový a hluboký.

Vivaldiho „Čtvero ročních období“ pak vypovídá o tom, jak Xindak nakládá s vícero nástroji, hrajícími najednou. XA6800 není žádný zvukový patolog, dává vyznít hlavně harmonii ploch a celků. Housle zní jako skupina nástrojů a je celkem jedno, že nevyznívá dokonale jeden každý nástroj se svým tónem – Xindak svým teplem a měkkostí nechává posluchače proplouvat hudbou a soustředit se na její obsah, ne formu.


Celková harmonie vůbec je silnou stránkou šest tisíc osmistovky, zvláště v oněch prvních áčkových Wattech. Soulad a pohoda jazzových nahrávek od Pat Barber a její „A fortnight in France“, přes Meolovu desku „Consequences of chaos“ až po „Songbook vol. 2“ od Crimson Jazz Trio, vše se poslouchá snadno, nástroje jsou rozlišené, ale zvuk zůstává homogenním celkem.

Žádné z akustických pásem nijak výrazně nevyčnívá na ostatní, snad jen basů je skutečně hodně, respektive jejich podání je plnější než u středů a výšek. Samozřejmě, že jemnost a rozlišení XA6800 není zdaleka taková, jako u Class A zesilovačů „velkých“ značek typu Accuphase, Pass Labs nebo Luxman. Na druhou stranu nabízí Xindak pořád ještě hřejivost elektronek bez jejich zkreslení a sílu poctivého tranzistoru v jednom šasi.

I dynamické schopnosti jsou na dvacetitisícový zesilovač dosti slušné – všechny náhlé vzestupy, přechody mezi tóny, cokoliv od klavíru, přes strunné nástroje až po moderní nahrávky Petera Gabriela či Avishai Cohena drží Xindak po nenápadnou kontrolou až do poměrně vysokých hlasitostí. Na úrovni rockového koncertu mu už ale trošku (kupodivu opravdu jen trošku) dochází dech, což je více než logické.

Xindak XA6800 nabízí za devatenáct tisíc hodnoty, které zaskočí nejednoho milovníka high fidelity přístrojů. Výrobní provedení je skutečně perfektní, nejen na svou cenovou třídu a už se nejedná o hezky vypadající, ale levně stvořené zařízení. Solidní materiály, příjemný design bez asijského nádechu, výbava soustředěná kolem co nejlepší možné reprodukce zvuku bez příkras, to vše tvoří dobrý dojem pro ty, kteří chtějí jen a pouze poslouchat to, co jim jejich systém předá. „Někdy“ by se sice hodil také sluchátkový výstup, ale to není nic, co by nenapravil externí sluchátkový zesilovač. Drobný nesoulad s některými reprosoustavami při vyšších hlasitostech pak prostě vyřeší pečlivý prvotní výběr boxů a od toho okamžiku už bude Xindak levným, ale přesto výtečným společníkem napříč hudebními žánry pro každého, kdo i s útlejší peněženkou touží po věrné reprodukci hudby. Za dané peníze výborný nákupní tip.

Kč 18 900,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ výrobní provedení padesátitisícového stroje

+ dostatek výkonu pro většinu situací a první Watty v čisté třídě A

+ plně symetrická konstrukce (a vnitřní konstrukce obecně)

+ příjemně měkký a vřelý, „áčkový“ zvuk s hutným basem

ZÁPORY

- dálkové ovládání má na rozdíl od zesilovače své výrobní i komfortní nedostatky

- chybí sluchátkový výstup (což není zas takový problém) a vstupů je tak tak akorát

- s některými reprososutavami v AB módu mohou být některé tóny poněkud ostré

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Horizon Trading Prague

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  – www.xindakaudio.cz 

+420 606 346 822

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista