ROTEL Michi zesilovače

2023 05 30 TST Cabasse ABYSS 1

Firma Cabasse se na trhu objevuje se svými originální konstrukcemi, oněmi nezaměnitelnými koulemi reprosoustav, již od roku 1950. Poslední dekádu se soustředění této značky z Bretaňského poloostrova přesouvá pomalu, ale jistě směrem k lifestyle řešením ve vysokém standardu. Krom aktivních reprosoustav typického střihu si nyní můžete zvuk Cabasse dopřát také díky prvnímu zesilovači jménem ABYSS.

I ten míří do segmentu, kde se preferuje snadná funkčnost a design, přitom v Cabasse říkají, že má ambice nejen vypadat, ale i hrát. Co se vzhledu týká, působí ABYSS tak trochu jako kompaktní projektor, spíše než klasické stereo – může za to mírně klenutá čelní stěna, v jejímž středu dlí kulatý barevný dotykový displej, orámovaný stříbrným rámečkem. Okolí displeje slouží i pro úpravu hlasitosti rotací. Mimo displeje se dopředu vtěsnalo ještě logo, nenápadný spínací čudlík a sluchátkový výstup.

Přístroj nemá nijak luxusně provedené šasi, přesto je zpracovaný adekvátně své ceně. Prim hraje čistota, absence viditelných šroubů a kompaktní rozměry. ABYSS má šířku 24,5 cm, hloubku 22 cm a výšku 9,7 cm, přičemž váží 3,5 kg.

2023 05 30 TST Cabasse ABYSS 2

Boky zesilovače jsou zbrázděny chladícími žebry. Zadní stěna je přeci jen jednodušší, ale obsahuje vše, co je pro takto zaměřený zesilovač třeba. Jsou tu dva cinchové analogové linkové vstupy, sloučený subwooferový výstup, optický vstup, HDMI rozhraní pro využití zpětného audio kanálu televizoru, k tomu ethernetový konektor, pokud byste se snad nechtěli spolehnout na Wi-Fi či třeba Bluetooth. USB port umožní připojení datových pamětí. Reproduktorové terminály jsou běžného typu, dostupné pro jeden pár reprosoustav. Napájecí zásuvku doprovází velká vypínací kolébka.

Zásadní „konektivita“ je u ABYSS samozřejmě streaming – zesilovač umí zpracovat soubory z místní sítě, ale také ze služeb jako TIDAL, Qobuz, Deezer, Spotify či z webových rádií.

2023 05 30 TST Cabasse ABYSS 3

Co se týká digitálního zpracování signálu, nabízí ABYSS nejnovější generaci firemní platformy, použitou v The Pearl Pelegrina. To zajišťuje mimo jiné podporu všeho od MP3 a AAC až po FLAC, ALAC nebo DSD128.

Processing zahrnuje také aktuální verzi algoritmů DFE (Dynamic Fidelity Enhancer) a DEAP (Digital Enhancement of Acoustical Performance), které zajišťují „hezkost“ reprodukované hudby, byť samozřejmě u firemních reprosoustav, pro něž má DEAP předvolený profil. Pro ostatní lze alespoň zvolit to, kde sedíte a zesilovač i s ohledem na to mírně upraví reprodukci.

2023 05 30 TST Cabasse ABYSS 4

Zesílení mají na starosti dva výkonové moduly, pracující ve třídě D a dodávající poctivých 120 Wattů na kanál do 8 ohm, respektive 215 W do poloviční zátěže.

Základem ovládání je firemní aplikace, umožňující ve více než nadstandardní míře zasahovat do výsledného zvukového profilu. Je možná (zatím?) trochu nedokonale přeložená, ale dá se v ní zorientovat. V neutrálním nastavení zní ABYSS trochu ploše a „šedivě“, stačí však trochu zkoušet a získáte „šťávu“. Přes tuto platformu se mimo jiné dá ABYSS zapojit také do multiroom systémů s ostatními komponenty Cabasse.

2023 05 30 TST Cabasse ABYSS 5

ABYSS jsme poslouchali ve dvou redakčních sestavách, tj. proti Cambridge CXA81 / Cambridge CXC na RME ADI-2 DAC FS na Fischer & Fischer SN-70 a také na Roon / Teac NT-503 / Norma Revo SC-2 LN / Revo PA 160 MR přes tytéž reprosoustavy. O kabelech a dalším příslušenství se dozvíte v pravém sloupci -->.

Kontrabas Charlie Hadena v „The Song is You“ (Lee Konitz / Brad Mehldau / Charlie Haden | „Alone Together (at Jazz Bakery)“ | 1997 | Blue Note | 7423857150200) byl v základním nastavení poměrně decentně zastoupený, pokud chcete mít fyzický pocit jeho přítomnosti, vyžádá si to jistý dotek ekvalizace – my jsme se dostali k hodnotě +4. Nechcete-li sahat takto ručně do frekvenčního vyvážení, dost pomáhá využití „Dynamického zlepšovače věrnosti“. Ten vnese do reprodukce typický rozmáchlejší a hutnější styl Cabasse, dodá šťávu a sílu. Energie je pak dost. Nástroj je jinak reprodukovaný vcelku standardně, mírně už ABYSS dává najevo i rozdíly v barvách jednotlivých poloh.

2023 05 30 TST Cabasse ABYSS 6

Naproti tomu střední pásmo, reprezentované nebojácným zpěvem věhlasem i hlasem velké Mahalie Jackson v „Silent Night, Holy Night“ („The Christmas Song“ | 2002 | nahráno 1962 | Universe | UN1114) bylo velice hezké. Jednak je tu už dobrý pocit čistoty, cítíte, že zesilovač má kontrolu a také hraje se slušnou přirozeností, bez výraznějších efektů nebo nějaké vyzývavosti. Vokál je znělý, plnokrevný a dokonce umí ABYSS nabídnout i rozdělení doprovodných vokalistů na jednotlivce, což je vždy znak dobré čitelnosti a srozumitelnosti reprodukce.

Také výšky v Legrandově jinak trochu v tomto pásmu výraznější „Malagan Stew“ („Le Jazz Grand“ | 2005 | nahráno 1979 | FiveFour | Fivefour 1) byly trochu menší v objemu – alespoň v základním nastavení. Naštěstí je zvuk zesilovače opravdu velmi tvárný a ekvalizace a/nebo použití „zlepšovače“ přednes hodně otevře a zvýrazní. Reprodukce se vždy ale více soustředí na konkrétnost každého úderu, na jeho pronikavost, než na objem těla. Se zapnutými dynamickými algoritmy v zesilovači jde každopádně o úplně jiný stroj, než v „neutrálním“ nastavení – to je možná nepřibarvené, ale v zásadě poměrně nudné, zato se zmíněným zpracováním signálu se promění na zábavný, živý a jasný, až lehounce jiskrný zvuk, ideální pro pop-rockovou produkci.

2023 05 30 TST Cabasse ABYSS 7

Nahrávka Dvořákovy „Symfonie č. 9 v e moll, op. 95“ v podání Rafaela Kubelíka a Berliner Philharmoniker („9 Symphonien“ | 1999 | nahráno 1973 | Deutsche Grammophon | 423 120-2) vyzněla překvapivě suverénně a jistě stran dynamických špiček a jejich kontroly. Asi za to do velké míry může vysoký výkon zesilovače, každopádně to od kompaktního stroje docela pozitivně překvapí. Opět je ale důležité, abyste nechali zesilovač pracovat s jeho „vylepšovacími“ algoritmy, protože pak nechybí na danou třídu nadprůměrná autorita a důraz. Není tu nicméně takové to hutné tělo, typické pro většinu produktů Cabasse – spíše svižná a pevná razance. V čem je ABYSS typickým zástupcem portfolia Cabasse, to je potřeba (nebo minimálně vřelé doporučení) hrát trochu hlasitěji a libovolně dál – pak ze sebe vydává přístroj to nejlepší.

Myslivečkovo oratorium „Abramo ed Isacco“ v podání slavné brněnské mezzosopranistky Magdaleny Kožené („Le Belle Immagini“ | 2002 | Deutsche Grammophon | 471 334-2) vlastně nebylo špatně rozlišení, čistota a přehlednost jsou ok, byť má v základu ABYSS – v souladu s „firemním zvukem“ – lehounce sametový přídech. Nečekejte audiofilské pídění po nejjemnějších nuancích nebo zářivou prezentaci každého nádechu či každého vrznutí nástroje. Přesto jako celek odpovídá prezentace v čitelnosti střední třídě all-in-one přístrojů obdobného typu. Subjektivní vnímání detailů je pak také hodně závislé na tom, jak si zesilovač nastavíte – softwarové zpracování signálu a tónové korekce mohou vytvořit mimořádně odlišné zvukové podání a prakticky si tak můžete vytvořit vlastní styl, který bude sedět právě vašemu uchu.

2023 05 30 TST Cabasse ABYSS 8

Podání prostoru ve slavné nahrávce peruánské zarzuely „El Condor Pasa“ od Simona a Garfunkela („Bridge Over Troubled Water“ | 2014 | nahráno 1970 | HDTracks) bylo úplně v pohodě. Ani tady není zvuk audiofilsky zaříznutý až k nejposlednějšímu detailu, ale scéna je adekvátně pevná a přehledná, bez nějakého pocitu tlačenice na pravolevé ose. Zvuky jsou naopak slušně oddělené a díky tomu ABYSS bez problémů obstává ve sféře lepších stereo komponentů.

Přestože platí, že ABYSS dává to nejlepší při alespoň mírně vyšší hlasitosti (což je vlastní většině produktů Cabasse), intimní duet klavírů Boba Jamese a Keiko Matsui ve „Frozen Lake“ („Altair & Vega“ | 2011 | Tappan Zee | EOM-CD-2125) zněl vlastně i v takových těch večerních hlasitostech docela dobře. Zesilovač je v zásadě nekonfliktní, dokáže udržet ve zvuku rozumný pořádek a hraje svým způsobem tak, jak si ho doladíte – umí být velmi jemný, neutrální (až lehce nijaký), ale i trochu bujaře barevný. Každému, co mu bude vyhovovat…

2023 05 30 TST Cabasse ABYSS 10

Cabasse ABYSS rozhodně nemíří na puristické audiofily, ale naopak spíše na mladší generaci nebo na ty, kteří ocení jeho velmi kompaktní rozměry a výbavu orientovanou na co nejsnazší přehrávání hudby v čele se streamem. Na jednu stranu je škoda, že výrobce nezařadil alespoň nějaký phono předzesilovač, ale je zároveň dost dobře možné, že si spočítali, že cílová skupina uživatelů si prostě pořídí základní gramofon s vestavěným phonem. ABYSS je pak třeba nepodcenit a nenechat se zaskočit neutralitou či vlastně až nijakostí základního nastavení s vypnutými „pomocníky“. Právě různé funkce na doladění projevu totiž umí ABYSS proměnit jako chameleona – vytvoříte si víceméně jakýkoliv zvuk chcete a to je největší síla tohoto zařízení. V kombinaci s velmi vysokým výkonem pak zvládne hudbu zahrát obstojně a důstojně, s fajnovým rozlišením a byť je oproti konkurenci přeci jen trochu dražší, je to svébytný koncept, který má rozhodně právo na existenci.

Kč 44 990,-

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - APLIKACE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ kompaktní půdorys

+ dobrá výbava pro moderního streamujícího posluchače

+ profily a přizpůsobení pro sortiment reprosoustav Cabasse

+ vysoký výkon zajišťuje dobrou kontrolu

+ možnost vyladění zvuku a nastavení vlastního stylu přednesu ve výrazně větší míře, než je běžné

ZÁPORY

- chybí phono předzesilovač

- cena není úplně zanedbatelná v porovnání s konkurencí

--- --- --- --- ---

DOVOZCE: Audio Center Czech | www.audiocenter.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista