ROTEL Michi zesilovače

2017 09 19 TST Marantz PM 10 1

Typickou hvězdu, kterou najdete na výrobcích značky pojmenované po zakladateli Saulu Marantzovi, rozsvítil tento muž na přelomu 40. a 50. let. Koncem 70. let pak vstoupil do hry mladý nadšenec Ken Ishiwata, jehož rukopis utváří produkty Marantz dodnes a to od nejnižších, až po referenční řady. Novou pozici firemních superhvězd obsadila řada 10.

Své charakteristické tvary získaly výrobky Marantz koncem 90. let a dodnes je díky tomu snadno poznáte. I nový zesilovač PM-10 je snadno rozpoznatelný - však se podívejte na to vyklenuté, do tří segmentů rozdělené čelo, podívejte se na ty masivní knoflíky pro regulaci hlasitosti a výběr vstupů, podívejte se na vertikální podsvícení boků centrálního bloku a hlavně - podívejte se na to kulaté okénko s displejem a zmíněnou hvězdou. Vážně byste mohli i bez zřetelného loga nebo centrálního kulatého spínacího tlačítka říct, že tohle vyrobil kdokoliv jiný než Marantz?

Stavba přístroje je náramná, je to hotová neprůstřelná pevnost. Tenhle masivní zesilovač (44 x 45 x 16,8 cm - š x h x v) váží 21,5 kg, šasi je hliníkové, stvořené ze zdvojených profilů a třeba horní deska má tloušťku 0,5 cm, to jen pro ilustraci. Vnitřek je pak bohatě poměděný, citlivé součásti jsou oddělné příčkami, ty nejkritičtější jako phono předzesilovač dokonce mají vlastní skříň.

2017 09 19 TST Marantz PM 10 2

Zadní stěna je pěkně organizovaná. Pohled se hned stáčí k masivním reproterminálům (je jich tu osm pro dva páry reprosoustav nebo třeba bi-wiring), ale vše je v adekvátní kvalitě. Jsou tu dva páry symetrických XLR vstupů, klasických linkových analogových cinchů jsou čtyři páry (dobrá - pět včetně phono předzesilovače), je tu linkový výstup a přímý vstup do koncového stupně. Naopak trochu překvapivě chybí pre-out.

Napájecí zásuvka je naprosto klasická, najdete tu ještě 3,5 mm jacky (vstup + výstup) pro propojení spínání celé sestavy a oranžově označené cinche, jimiž lze také spojit sestavu Marantz a předávat tak impulsy dálkového ovládání z jednoho přístroje do dalších. Zajímavý je pak drobný přepínač, který umožňuje volit buď klasicky stereofonní, nebo bi-ampingový režim. A není to jen hra, jak se dozvíte dále.

2017 09 19 TST Marantz PM 10 4

Vnitřní konstrukce je solidní - je tu poměrně mohutný zapouzdřený toroidní transformátor. Ten je součástí spínaného zdroje, který napájí spínané koncové stupně, které vidíte hned za trafem - jsou tu čtyři moduly na mohutných chladičích a právě proto je možné, aby zesilovač skutečně pracoval v bi-ampingovém režimu. Součástky jsou osazeny na deskách plošných spojů a výrobce deklaruje, že jde vlastně v principu o koncept předzesilovače a koncových stupňů v jednom šasi.

Důkazem toho je oddělené napájení pro předzesilovač a jeden každý koncový stupeň, podobně jako dual-mono konstrukce výkonové části. Obvody jsou pak řešeny skutečně symetricky. V předzesilovači pak výrobce používá své osvědčené moduly HDAM SA3 (Hyper Dynamic Amplifier Module) s proudovou zpětnou vazbou.

2017 09 19 TST Marantz PM 10 7

V můstkovém zapojení (přepínač na pozici Stereo) nabízí PA-10 výkon 200 Wattů do 8 ohm a 400 Wattů do 4 ohm - nikde sice není ani slovo o pracovní třídě, ale z logiky věci jde o třídu D. Kmitočtový rozsah činí 5 - 50 000 Hz, celkové harmonické zkreslení nemá překročit 0,005% a činitel tlumení 500 patří k těm lepším. Odstup signálu a šumu činí velmi slušných 111 dB.

Marantz PA-10 jsme (pochopitelně) poslouchali zejména s firemním partnerem - SACD přehrávačem SA-10. Ke slovu ale přišla i kombinace s OPPO UDP-205, gramofonem VPI Scout nebo ASUS Xonar Essence ONE MUSES MKII. Porovnávali jsme s Norma Revo IPA-70B, Naim Nait XS + Naim FlatCap XS + Naim NAP 250 nebo i Cambridge CXA80. O dalších používaných komponentech a kabelech více ve sloupci vpravo -->. Poslouchali jsme hlavně přes Harbeth Monitor 30 a Fischer & Fischer SN-70, ale i Xavian Premio a Xavian Perla.

2017 09 19 TST Marantz PM 10 8

Pomalá brnknutí kontrabasu Charlieho Hadena v "No lonely nights" ("American Dreams" | 2002 | Universal Music | 064 096-2) byla svěží, hebká a kulatá, vlastně moc pěkná a mnohem blíž (takovému tomu všeobecně chápanému) charakteru třeba "áčkového" zesilovače, než "digitálu". Proporčně bylo basu víc než dost, byl spíše utaženější, dobře kontrolovaný a vlastně pěkně barevný. Lehce mohutnější objem chvilkami vytváří dojem trochu "temnějšího" zvuku, zejména v kombinaci s basově výraznějšími reprosoustavami. Nicméně ta konkrétnost a energičnost jsou na poměry integrovaných zesilovačů výtečné, stejně jako již samozřejmé podání barev a struktury tónů.

Zvuk PM-10 se vyznačuje schopností fantasticky rychle reagovat na signál a udržet tím jeho čistotu a přesnost. I díky tomu byl vokál Kurta Ellinga v "Undun" ("Nightmoves" | 2007 | Concord Jazz | 0888072302631) nádherně prokreslený a srozumitelný, nesmírně dobře zaostřený a jasný jako sklo - možná opět jen ždibec scházející plnosti (nebo plnokrevnosti možná ještě lépe) dokazuje, že jde o digitální zesílení, ale transparentnost, otevřenost a detailnost jsou skutečně parádní - ostatně čtvrtmilionový integráč snad ani jiný být nesmí...

2017 09 19 TST Marantz PM 10 9

Nejvyšší frekvence v "In a sentimental mood" Sonnyho Rollinse ("With Modern Jazz Quartet" | 1988 | Prestige | 00025218111126) zvládl Marantz zcela bez "digitální příchuti", bez zrna, údery do činelů byly znělé, ale vlastně celkem dost umravněné, velmi přesné, přirozeně barevné. Cinkot byl opět skvěle prokreslený, čisťoučký a lehoučký. Výjimečně rychlý zvuk pak nechává činely nenásilně ševelit, aniž by se ale zvuk sléval.

Přestože PM-10 nedisponuje na papíře nějakým obzvláště dramatickým výstupním výkonem, ne úplně malá wattáž společně s bleskurychlou reakcí na signál už s přehledem zvládá i náročnou dynamiku velkého orchestru v Dvořákově "Novosvětské" v podání České filharmonie pod taktovkou Václava Neumanna (1994 | Denon | CO-78828). U velkých a složitých reprosoustav by možná bylo toto řešení "tak tak", nicméně pro běžné velké dvou- tří pásmové konstrukce s dvěma třemi reproduktory bude úplně skvělé - zvuk má grády, šmrnc a živost, která je minimálně s ohledem na kategorii výtečná a funguje vlastně už i celkem potichu.

2017 09 19 TST Marantz PM 10 11

Excelentní a nenásilnou čitelností se mohla chlubit reprodukce "Bang Bang Bang" od Tracy Chapman ("Collection" | 2001 | Elektra | 7559-62700-2) - je to audiofilsky podaný zvuk, detailní, ale netlačící a mající prostě nadhled, čímž účinně vyráží z ruky argumenty i těm nejtvrdohlavějším kritikům toho, že "digitál" prostě nikdy - zde funguje výtečně a krom toho, že zvuk je rychlejší a velmi pevně kontrolovaný nenajdete žádnou charakteristiku "déčkům" běžně přisuzovanou. Dá se rozhodně říct, že zvuk Marantz PM-10 je prostě dospělý a popravdě o koňskou délku lepší, než cokoliv z poslední dekády díky své kombinaci nadhledu a přesnosti.

Precizní "zaříznutí" reprodukce pak pomáhá výtečně i v podání prostoru - scéna v "Don´t Say a Word" z eponymního alba Phantom Limb (2009 | Naim Audio | naimcd120) nesla tolik informací o lokalizaci, že výsledkem byl téměř holograficky přesvědčivý obraz nástrojů a zpěvačky jak v pravolevém rozložení, tak v tom předozadním. Cítíte, že zesilovač má celou reprodukci naprosto pod kontrolou, je to rychlé, vzdušné a utažené, přitom ale ani vzdáleně technicky studené nebo strohé.

2017 09 19 TST Marantz PM 10 in 1

Můžete bez obav hrát i pěkně nahlas, PM-10 vás "nepokouše", zvuk tohoto zesilovače je vlastně celkem vstřícný. Proto i říznější Caveova "Dig, Lazarus, Dig!!!" ze stejnojmenné desky (2008 | Mute | CDSTUMM277) byla v pohodě, PM-10 zklidnil ostré hrany a přitom zůstalo dění už výtečně čitelné, žádný chumel, žádný chaos, jen pevný řád a rytmus. Rychlý a důrazný zvuk pak působí také naléhavě a vtahuje vás k dalšímu a dalšímu poslechu.

Marantz PM-10 je excelentní, opravdu dospělý integrovaný zesilovač, ukazující, čeho lze dosáhnout v jednom šasi za cenu vysokou, ale ne nesmyslnou. Zejména v kombinaci s SA-10 tvoří systém, po kterém stojí téměř bez připomínek za to sáhnout - je moc pěkný fyzicky, nemá ani stopu po žádné "digitálnosti" v přednesu, snad krom některých chvilek, kdy byste mohli chtít o něco plnější zvuk. Kolem a kolem jde však o jednoznačně excelentního zástupce high-endového světa, který má v genech zakódovanou svěží muzikálnost i věrnost tónu. Tleskejte, nebo tohle je nezpochybnitelný dědic těch nejlepších tradic jména Marantz.

Kč 220 000,-

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI

--- --- --- --- ---

KLADY

+ "digitál", který nezní digitálně

+ výborná čitelnost a kontrolu už potichoučku

+ lehký, kulatý a přitom důstojný bas

+ razance a švih

+ schopnost snadno řídit jakékoliv reprosoustavy

ZÁPORY

- chvílemi by zvuku slušelo více plnosti

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: BaSys CS | www.basys.cz | www.marantz-hifi.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista