HIFIStyl

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT 1

Málokdo si drží tak vysoký standard napříč všemi produkty v nabídce a zároveň takovou jakousi nenápadnost a decentnost, takovou nekřiklavou důstojnost, jako výkvět německého high-endu, rodinná firma Fischer&Fischer, která reprosoustavy vyrábí již od roku 1981. A sází při tom na neobvyklý materiál ozvučnic, definující podobu zvukovou i estetickou – jde totiž o břidlici, materiál „zrající“ pod zemí zhruba půl miliardy let, během nichž vznikly desky, které prakticky nerezonují a tvoří tak pro ozvučnice velmi vhodný základ.

Fischer&Fischer je malosériový výrobce, proto ani četnost uvádění nových modelů není nijak výrazná – není to ale tak dlouho, co do katalogu přibyl model SN-270 AMT, kde poslední tři písmena značí pointu celého přepracovaná původního modelu SN-270.

Současná generace modelu zůstává kompaktním sloupkem s naprosto nezaměnitelně jednoduchým vzhledem značky Fischer&Fischer – pravoúhlé ozvučnice mají sražené hrany a přiznanou strukturu břidlicových panelů, které si nicméně můžete na zakázku a za příplatek nechat vyhladit a nalakovat libovolnou barvou.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT 2

Ozvučnice jsou v zásadě štíhlé a poměrně malé, výšku zvyšuje odskok pomocí čtyř nožiček, jimiž se napojuje na základovou desku, jak jinak než z břidlice. Do vzniklé mezery sálá svou energií bassreflexový nátrubek, což ulehčuje umístění v prostoru a začišťuje vizuální dojem. Desky skříně mají tloušťku 1,2 nebo 2 cm (jak která), díky tomu není potřeba vnitřních výztuh – nakonec SN-270 AMT váží mohutných 42 kg při výšce 104 cm, šířce 20,5 cm a hloubce 27 cm.

Nejvýraznější změnou oproti předchozí verzi je velká kovová deska na čelní stěně, které obklopuje všechny reproduktory a jde i kousek pod ně, kde je vyvedeno firemní logo. Je to vzhled, kterým se honosí všechny aktuální modely a je to vzhled rozhodně slušivý. Zpracování je typicky německé, precizní a čisté.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT 3

Vzadu naleznete také prvek typický pro značku Fischer&Fischer a sice velmi pěknou destičku s krásně vyvedenými nápisy (typové označení, značka, nějaké ty technické parametry,…), skrze kterou prochází jediný pár velmi robustních terminálů s rhodiovanými kontakty.

Osazené měniče jsou rozloženy dle principu D’Appolito, mezi dvěma klasickými kónickými středobasy je do kovové desky zapuštěný velký planární vysokotónový reproduktor. Jde o zakázkovou variantu populárního a hlavně velmi dobrého měniče od německých Mundorf. Použité středobasy jsou také zakázkové – 16 cm membrány jsou z tkaného polyproplyenu a mají výrazný hliníkový fázový nástavec, netypické je také „sešívání“ na velké vlnce gumového závěsu.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT 4

SN-270 AMT mají udávaný frekvenční rozsah 39 – 27 000 Hz (+/- 3 dB), charakteristická citlivost dosahuje 89 dB / W / m a jmenovitá impedance činí 4 ohmy.

Fischer&Fischer SN-270 AMT jsme poslouchali v pražském studiu Rodel Audio, kde jsme mohli porovnávat zejména s „původními“ SN-270, ale také řadou dalších firemních modelů. Hrálo se na dobře dimenzovaném setu T+A – MP 2000 R a PA 2000 R, napájeno bylo přes filtry Mudra Akustik a propojeno kompletně přes kabely T+A. Nutno říci, že stran velikosti místnosti byla ta zvolená lehce „na hraně“.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT 7

Krásně sejmutý kontrabas, pobroukávající si v pozadí „Cantata Con Mina“ (Mina De André | „La Canzone Marinella“ | 1997 | Ricordi | 7432153879-2), zněl podstatně plněji a dospěleji než u minulé generace, byl hustší a také vystouplejší. Bas SN-270 AMT byl kontrolovaný, semknutý a hluboký, respektující napjatost strun i rezonující dřevěné tělo v nenásilném celku. Reprodukce tak má nejen objem a tělo, ale i obsah s mnoha rozličnými polohami. Přestože objemem, váhou a hloubkou má bas z poměrně kompaktních ozvučnic relativní wow efekt, fakticky není úplně ohromujícím způsobem sytý, spíše je vlastně přesný a napnutý, každé brnknutí má tu správnou melodickou barevnost, jednotlivé tóny jsou nenuceně oddělené a je jasně cítit, že reprosoustavy mají autoritu.

V čem se nová generace proměnila také víc než dost, to je podání středů – zpěv Madeleine Peyroux v „Blue Alert“ („Half the Perfect World“ | 2006 | Rounder | 0602517032798) byl citelně otevřenější a jasnější, bližší, prostě „víc hi-fi“. Její hlas je vlastně až svůdný ve své přirozené srozumitelnosti, přitom ale není vytažený a odtržený, zůstává součástí hudební plochy. V reprodukci byl cítit lehoulinký „nosový“ tón, ale to dost možná může být vyzněním relativně netypické nahrávky jako takové – faktem ale je, že SN-270 AMT kombinují nevyčerpatelné množství energie, kdy cítíte, že zvuk vámi téměř fyzicky protéká se silou oceánského příboje, zároveň ale všechna ta křehkost, lidskost a jemnost zůstává patrná a konkrétní.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT 5

Nejvýraznější technologickou inovací je samozřejmě přítomnost AMT reproduktoru – soudě podle řízných činelů v „Deceptively Yours“ Norah Jonese a Peter Malick Group („New York City“ | 2003 | Koch | 0099923867821), i tady se charakter dosti proměnil. Vysoké tóny jsou totiž až koncertně bezprostřední a dokážou být řízné, horší nahrávka nebo nedostatek elektroniky snadno pronikne až do vašich uší, při vysoké hlasitosti to může být dosti expresivní, dost možná až příliš. Tweeter má dar pronikavosti a intenzity, která nemusí být po chuti každému (přestože je autentická). Ševel činelů je každopádně v každé chvíli analyticky a perfekcionisticky artikulovaný, také ale velmi rychlý a velmi svěží. Subjektivně by nicméně třeba zrovna činelům kromě textur a pocitu kovovosti v dosti bezprostřední formě slušel i výraznější pocit těla – ne větší objem, ale jakási plnost, hmatatelnost.

„Wowefektní“ je rozhodně dynamičnost, s jakou jsou SN-270 AMT ochotné se položit do libovolné hudby, naplnit s ní prostor a rozdmýchat pěkně pod kotlem – Ravelovo „Boléro“ (Seiji Ozawa / Boston Symphony Orchestra | 1974 | Deutsche Grammophon | 415 845-2) energií přímo sálá, velký orchestr je podaný autoritativně, pevně až vlastně celkově dramaticky. Oproti minulé generaci je to zřetelně méně rozmáchlé a podstatně soustředěnější, aniž by jakkoliv ubyla schopnost vyplnit nejposlednější kubický milimetr poslechové místnosti pocitem přítomné energie. Není to ale jen mohutnost, SN-270 AMT (pravda, ve společnosti velmi pevně hrající elektroniky) mají disciplínu a zralé sebevědomí.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT 19

SN-270 AMT umí být tak nějak přirozeně informativní – jejich zvuk je sice bohatý, přetékající energií i vnitřním dramatem, ale zároveň dokážou nahrávky rozprostřít jako snadno čitelnou fotografii, aniž by zněly se suchou techničností. Dvořákova „Serenade for wind and strings in D minor, B. 77 (op. 44)“ v interpretaci Nevilla Marrinera a Academy of St. Martin in the Fields (1981 | Philips | 400 020-2) nebyla prokreslená s nějakou extravagantní dávkou jiskřivých cingrlátek, hudba je jemně cvrlikavá na výškách a snadno čitelná na středech i v hlubokých polohách. Je to tak nějak celkově velmi spořádané – jak moc přirozeně zní, to zjistíte napříč různými nahrávkami, respektive jejich kvalitami. Rozdíly jsou nesmírně snadno patrné.

V čem umí být SN-270 AMT také velmi působivé, to je velikost reprodukce – zvuk nástrojů Boba Jamese a Davida Sanbrona v „My Old Flame“ („Quartette Humaine“ | 2013 | OKeh | 88765484712) byl nejen nadživotní, ale bezmála nadpozemský. V kombinaci se skladnou velikostí ozvučnic je to působivé představení. Na druhou stranu rozměr scény samotné už tak šokující není – je spořádaně složená mezi reprosoustavami, má slušnou hloubku, ale vlastně odpovídá kontextu své třídy, nepřekvapuje (tak jako v jiných ohledech). Lokalizace je dobrá a přehlednost je bezproblémová.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT 8

Rocková „Many A Little“ od September („Many A Little“ | 1995 | Tripple | TRIPPCD1004) zněla řízná nahoře, čistá uprostřed a sytá a napjatá dole, což velmi dobře podtrhovalo rockovou atmosféru. Limitem zážitku je jednoduše pouze kvalita nahrávky jako takové; přesto SN-270 AMT umí zafungovat jako „sytič“ atmosféry, kdy bohatý objem, dramatická dynamika, pěkné rozlišení a jakási celková organičnost působí jednoduše zábavným, plnokrevným a veskrze muzikálním dojmem.

Vraťme se k první větě tohoto textu – málokdo si drží tak konzistentní standard svého výrobního programu jako Thomas Fischer. Nejnovější SN-270 AMT to jen stvrzují – autor v nich zachoval veškeré důležité prvky rukopisu Fischer&Fischer, takže je tu ultra pevná břidlicová ozvučnice se svým nezaměnitelným vzhledem, je tu ladění nesmírně syté, bohaté a barevné, vyplňující celou místnost od podlahy ke stropu a je tu organická muzikálnost, nechávající vyznít atmosféru a intenzitu té které skladby. Díky AMT reproduktoru nicméně stejně snadno vyniknou i ty méně příjemné stránky reprodukce – ale ani u (pod)průměrných nahrávek vlastně není otravné je poslouchat, což je fajn. Buď jak buď, Fischer&Fischer SN-270 AMT jsou velmi zábavné reprosoustavy a přestože oproti původní inkarnaci poněkud podrahly, patří k etalonům možného v rámci dané cenové kategorie.

MĚŘENÍ

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 20 metrů čtverečních, s dobrým zatlumením zakázkovými panely a lehkými stavebními úpravami.

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny v poslechové pozici patrné z doprovodných fotografií.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m1

Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

Je vidět, že SN-270 AMT jsou laděny „na rovno“, propady na 88 a 480 Hz jsou podle tvaru typickými projevy místnosti; i propad na 6 kHz může být způsoben třeba tlumícími panely v místnosti. Obecně lze říct, že samotné reprosoustavy jsou (prakticky) „rovné“ od 30 do 20 000 Hz. Jistě to není úplně dokonale rovná křivka frekvenční odpovědi, ale v přímé ose je prakticky identická jako pod úhlem a celkově je vše vyrovnané tak, jak si jen lze v reálném světě přát. Perfektní.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m2

Frekvenční odezva – v ose (červená) a vertikálně pod úhlem 30° pod osou (žlutá) a 30° nad osou tweeteru (zelená)

Je vidět, že na vertikální pozici posluchače budou SN-270 AMT velmi citlivé, pokles energie oproti ideálu v ose tweeteru totiž začíná už na 500 Hz.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m3

Frekvenční odezva – jednotlivé měniče a bassreflex v blízkém poli

Paradoxně je vidět, že zblízka měniče nemají tak pěkně vyladěnou odpověď, jakou získávají z dálky, kdy se vše propojí a sladí – to je ale nakonec správná filozofie a známky odrazů na středobasech kupříkladu nebo patrný vliv bassreflexu na 150 Hz tak vlastně nejsou důležité, protože se s nimi počítá v celkové frekvenční odpovědi.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m4

Frekvenční odezva na poslechovém místě (FFT) - levý kanál (červená) a pravý kanál (černá)

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m5

Frekvenční odezva na poslechovém místě (impuls) - levý kanál (červená) a pravý kanál (černá)

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m6

Celkové harmonické zkreslení (zelená linka)

Je působivé, jak nízké zkreslení dokázali u Fischer&Fischer udržet i v oblasti basů, kde má obvykle tendenci zřetelně stoupat, zatímco zde spíše oproti středům a výškám klesá.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m7

Zkreslení 2. (žlutá) a 3. (oranžová) harmonickou

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m8

Waterfall

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m9

Impulsní odezva @ 1 m v ose tweeteru

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m10

Step response @ 1 m v ose tweeteru

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m11

Impedance (červená) a elektrická fáze (černá)

Čtryřohmová impedance je v případě SN-270 AMT spíše optimistická, nejnižší bod se nachází spíše na úrovni 3 ohm. Když říkáme bod, jde vlastně o celou křivku – ta je totiž neuvěřitelně pečlivě kompenzovaná do plocha, není tu vůbec žádná proměnlivost vyjma nutných dvou peaků bassreflexového systému, které naznačují ladění systému na něco mezi 30 a 40 Hz. Je vidět také záchvěv rezonance na 150 Hz, ale drobné stopy je vidět také dále vlastně na celém frekvenčním průběhu. Není pravděpodobné, že by rezonance ovlivňovaly nějak vnímatelně frekvenční odpověď, jsou pak patrně způsobeny tím, že kabinety jsou relativně málo tlumené a málo vyztužené.

2022 01 31 TST Fischer Fischer SN 270 AMT m12

CSD z výstupu akcelerometru v polovině výšky bočního panelu @ 2,83 V

O pevnosti ozvučnic jasně hovoří jediný přítomný hlavní rezonanční mód, ale jinak prakticky okamžitý útlum energie. Břidlice je skutečně nerezonující materiál.

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [<-- 20m2] [ × ] | STŘEDNÍ [--> 20m2 / <-- 40m2] [ ✓] | VELKÁ [--> 40m2] [ ✓]

Kč 236 115,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ dynamika

+ pevnost

+ trvalost, nadčasovost a neměnnost ozvučnic

+ praktičnost koncepce se spodním bassreflexem (byť lze na výslovné přání prý upravit i na variantu s předním a zadním výdechem)

+ pocit prakticky plného rozsahu

ZÁPORY

- vzhledově je materiál „ber nebo nech být“

- cenový odskok od minulé verze je velmi znatelný

--- --- --- --- ---

DOVOZCE: IBD Czech | www.ibd-czech.cz & IBD Slovakia | www.ibd-slovakia.sk 

PRODÁVÁ: Rodel Audio | www.rodel-audio.cz & Audiofeel | www.audiofeel.sk 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista