HIFIStyl

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 1

Britsko-jihoafrická značka Vivid Audio stojí na know-how Laurece Dickieho, které začal získávat už před více než 30 lety a které poprvé opravdu výrazně manifestoval, když stvořil dodnes ikonický produkt – Bowers&Wilkins Nautilus. Poté, co britskou firmu opustil, začal kráčet vlastním směrem, byť stále věrný týmž principům, vtěleným i do pěkného hesla, které Vivid Audio používá na svých webových stránkách: „Příroda to ví nejlépe“.

Z tohoto hesla celkem logicky plynou i konstrukční principy – Vivid Audio sází na originální organické tvary svých ozvučnic, ale nejde jen o měkká zakulacení v celkových tvarech, jde i o jednotlivosti. První a dodnes vrcholnou řadou reprosoustav je série Giya, která je dnes v nabídce v druhé generaci, označené jednoduchým dodatkem S2.

Druhým největším modelem je Giya G2 S2. Má ten charakteristický kapkovitý tvar s buclatou základnou, konstrukci poměrně výrazně hlubokou a směrem vzhůru se zužující, kde v horní části najdete zvláštní „ouško“. Design je rozhodně velmi výrazný, z ranku „ber nebo neber“. Jde ale o velmi čistý moderní styl, který ani v průběhu času neztrácí na své originalitě.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 2

Giya G2 S2 mají 80% výšky a poloviční vnitřní objem než vlajková loď, přesto jsou hodně velké – mají výšku 138,3 cm, šířku 36 cm v místě osazení wooferů a hloubku 63,8 cm v týchž místech. Jsou vlastně s ohledem na velikost relativně lehké – váží 45 kg.

To je způsobeno také použitím originálního materiálu pro ozvučnici. Jde o sendvičový kompozit, jehož základ tvoří balza a je zpevněný skelnými vlákny. Základ je z uhlíkového vlákna, jde tedy vesměs o lehké, ale velmi pevné materiály.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 3

Originální tvary vychází z myšlenky, že je třeba co nejvíce potlačit rezonanci ozvučnic i odrazy od hran (které tu prostě nejsou). Nejškodlivější v tomto smyslu je podle Dickieho vliv basových měničů a konvenční řešení s tlumením jejich pracovní komory mívá zase neblahý vliv na přesnost a energii bassreflexového výstupu. Proto Giya G2 S2 mají bassreflex v podobě dlouhé zatočené trubice, která je průběžně tlumená a vede od zadních stran membrán až nahoru do onoho „ouška“ a spouští se zpět dolů k úrovni basáků, kde ústí na každé straně v jednom tvarovaném průduchu. Není to řešení nepodobné tomu z modelu Nautilus, zajišťující jednak kontrolu energie, jednak optimálně dlouhou dráhu reflexu.

Tento princip tlumených trubic je aplikovaný i na středotónových a vysokotónových reproduktorech, tam je nicméně délka trubice podstatně kratší, protože musí utlumit mnohokrát méně energie.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 4

Giya G2 S2 jsou koncipovány jako čtyřpásmové, osazené jsou pěticí měničů. Směrem k posluchači míří výškáč, středotónový a středobasový měnič, dva basáky míří do stran a jsou uvnitř opřené o sebe, což je další řešení minimalizace rezonancí.

Všechny měniče si ve Vivid Audio navrhují a vyrábí sami, novinkou je kroužek, který každý reproduktor odděluje od korpusu. V generaci S2 jsou Giya G2 osazeny novým vysokotónovým měničem D26, jde o kovovou kopulku o průměru 2,6 cm. Měnič má kolem hliníkové membrány kroužek z uhlíkového vlákna, který posouvá rezonanční frekvenci daleko nad slyšitelné pásmo. Podle stejného principu je navžený 5 cm středotónový měnič D50, také zcela nový. Obě membrány mají katenární tvar, který by mohl být vyjádřen jako tvar lana zavěšeného na dvou bodech.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 6

Nižší středy vyzařuje kónus C125S, jak číslo naznačuje, jde o 12,5 cm membránu, držící na měkké velké vlnce závěsu a mající ve středu mohutnou protiprachovou kopulku. Basům kraluje dvojice kónusů C175, opět s jasně odhadnutelným průměrem 17,5 cm. U tohoto reproduktoru výrobce říká, že má krátkou cívku a velkou pracovní mezeru v magnetickém systému.

Velkou péči věnují ve Vivid Audio také magnetickým systémům. Kruhové magnety sestávají z řady jednotlivých prvků, sesazených kolem centrálního otvoru (jsou tedy větrané a je to jedna z podmínek účinnosti tlumených trubic za reproduktory). Třeba u tweeteru D26 dosahuje magnetická síle 2,5 Tesla a i díky tomu má reproduktor citlivost 96 dB / W. Ruku v ruce s tím jdou i větrané formery (tedy tvarové prvky, na nichž dlí cívky), vzdálenost magnetu a cívky činí u reproduktorů pouhých 0,3 mm.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 8

Výrobce udává u Giya G2 S2 frekvenční odezvu 33 – 33 000 Hz (+/- 2 dB), nominální impedanci 6 ohm s minimem posazeným jen o 2 ohmy níž a u charakteristické citlivosti najdete hodnotu 89 dB / 2,83 V / m.

Přechodové frekvence systému jsou nastavené na hodnoty 220, 880 a 3 500 Hz. Zajímavá je také udávaná extrémní zatížitelnost 800 Wattů RMS.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 10

Vivid Audio Giya G2 S2 jsme poslouchali v ostravském showroomu dovozce a to na dobře dimenzované sestavě Gryphon. Kompletní systém s přehrávačem Mikado Signature, D/A převodníkem Kalliope a integrovaným zesilovačem Diablo 300 spojovala kabeláž taktéž kompletně vyrobená u Gryphon. Srovnávat jsme mohli třeba s Gryphon Pantheon.

Zvuková charakteristika nejvyšší řady Vivid Audio staví na rychlosti, přesnosti a absolutní nenucenosti reprodukce v jakémkoliv pásmu. Ovšem ta bezprostřednost, s jakou Giya G2 S2 vypracovaly kontrabas v „I Can’t Stop Loving You“ od Madeleine Peyroux („The Blue Room“ | 2012 | Universal | 0602537242689), to bylo i v takhle mastné cenové kategorii vskutku excelentní. Brilantní prokreslený, ultra rychlý start měničů a celková grandiózní utaženost, konkrétnost a přesnost předestírají věrohodně velký, silou a vahou autenticky působící nástroj. Vividy hrají s precizností, ale zároveň s naprosto nenucenou lehkostí, svěží a prosté jakékoliv nucenosti. Tóny jsou vysloveně perfektně ohraničené, kontury jsou pevné a samozřejmé. Giya G2 S2 se nesnaží způsobit mocné a mohutné zemětřesení nebo nenabízí hutnost jako zmíněné Gryphon Pantheon, ale je to bas rozhodně citelný a proporčně korektně zastoupený i ve velkém poslechovém prostoru.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 13

Střední pásmo je vskutku špičkově transparentní, i tady se přednes vyznačuje fenomenální lehkostí a artikulací, která je limitovaná jen kvalitou nahrávky a připojené elektroniky. Zpěv Renée Fleming v „Mandoline“ („Night Songs“ | 2001 | Decca | 467 697-2) zněl nesmírně jasně, byla zaostřený, hmatatelně konkrétní a skvostně postavený v nebývalé vzdálenosti v poslechovém prostoru – je to skutečně jako na pódiu a pod pódiem. Kázeň reprosoustav je špičková; přesnost a rychlost jsou věru působivé, je to doslova explozivní zvuk, kdy ani sebenáročnější tranzient nezpůsobuje kompresi. Čitelnost je prostě špičková, je to brilantně analytický zvuk, který nicméně nesklouzává k technicistnímu stylu.

To platí i u znělých kovových tónů v „Midnight Voyage“ Michaela Breckera („Tales from the Hudson“ | 1996 | Impulse | 051 191-2). Vysokotónový reproduktor je prostě excelentní, jeho práce mísí jemnost, lehkost a mimořádnou detailnost s celkovou přirozeností, výšky zní super čistým, super konkrétním způsobem a přitom tak nenuceně, tak lehce, tak strašně snadno, že Vivid Audio už smazávají mechanickou podstatu reprodukce. I tady je naprosto excelentní čistota a špičková přesnost, činely jsou znělé, jasné a fantasticky vrstevnaté, opravdu prvoligově komplexní a to aniž by sklouzávaly k tvrdosti, zvonivosti nebo jiným efektům. Hrajte jak hlasitě chcete, čitelnost a čistota zůstávají naprosto neměnné.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 15

Absolutně nenucená lehkost a jistá poetická křehkost reprodukce by mohla svádět k dojmu, že si Giya G2 S2 nenechají „naložit“, není tomu ale tak – razantní tranzienty a síla klavíru v Schumannově „Piano Quartet in E-Flat major op. 44“ („The Complete Piano Trios“ | 1997 | Philips | 456 323-2) jsou nezmenšené, limitem dynamických špiček už není řetězec, ale nahrávka sama. A i tak každý stisk klávesy přináší parádní švih, parádní váhu a soustředěnost, stejně jako průraznost a váhu. Je to výtečný, sebevědomý přednes a sebenáročnější dynamický přechod reprosoustavy zvládají s přehledem.

Ani ty nejkomplikovanější pasáže ve „Feeling yourself disintegrate“ od The Bad Plus („For All I Care“ | 2008 | Emarcy | 0602517821644) nezněly v podání Giya G2 S2 jakkoliv snaživě, reprodukce je absolutně organická, homogenní a zcela netechnická. Zvuk je perfektně přehledný, každý nástroj, každý detail tu je, nic se neukrývá a nic se netlačí přehnaně kupředu. Vividy jsou skvostně ukázněné a od vysloveně šepotavé úrovně až po koncertní hlasitosti zní stále stejně vyváženě, stejně nenuceně a stejně překypují informacemi. Žádné napětí, žádná nejistota – poslechový zážitek je prostě perfektní, utříděný a přirozený.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 12

Celková homogennost reprodukce jde ruku v ruce i s prostorovostí přednesu. V daném poslechovém prostoru byla scéna v „Over the Rainbow“ od The Modern Jazz Quartet („Fontessa“ | 1956 | Atlantic Masters | 81227 3687-2) roztažená za hranice ozvučnice a posazená za ně, protažená překvapivě daleko. Nástroje jsou výtečně načrtnuté, ať už se bavíme o lokalizaci v pravolevé a předozadní ose, nebo o tom, jak skvěle jsou ohraničená jejich těla. Je to konkrétní a precizně samozřejmé, navíc tu není žádný efekt směrovosti a stereo báze je přehledná i pod velkým poslechovým úhlem.

Největší kouzlo G2 S2 je pak rozhodně v tom, jak snadno se přes ně poslouchá cokoliv. Prakticky zase TAK moc nezáleží na tom, čím je poháníte (ačkoliv jejich detailnost, dynamika i vše ostatní pochopitelně roste s úrovní připojené elektroniky, jejich pohodovost je ale konstantní), hudba je zážitek – i kvalitativně limitovaná nahrávka typu „Champs Elysées od Zaz („Paris“ | 2014 | Warner Music | 0825646149216) je prostě zábavná, bezprostředně muzikální a přestože jsou její zvukové problémy slyšitelné, nepřekáží v tom, abyste si hudbu užili. Tam, kde má vokál nebo nástroje mít sílu a průbojnost, tam je jí hodně, tam kde má být klid, tam zůstává klid a obecně zvuk působí tak, že „vše je na svém místě“.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 17

Reprosoustavy Vivid Audio jsou drahé a mimořádně odlišné od mainstreamu co se týká estetické stránky věci – to samo o sobě definuje profil jejich majitele. Ten, kdo se nicméně odhodlá si Giya G2 S2 pořídit, ten zažije jednu z maximálních forem toho, jak lze hudbu doma poslouchat. Lehkost, vyrovnanost, transparentnost, skvělá analytičnost a výbušná dynamika jsou skvěle integrované v celku, který působí až „nereprodukovaně“. Vividy se zdánlivě vůbec nemusí snažit, aby hudba krásně plula, jsou tak nenucené, tak harmonické a tak homogenní od těch nejhlubších oktáv až po ty nejvyšší slyšitelné tóny, že v nich není ani špetka mechanického rozměru. Navíc se rozehrávají mimořádně ochotně, jakkoliv je dobré nepodlehnout iluzi, že díky tomu mohou hrát s čímkoliv (tedy mohou, ale připravíte se o ty detaily nebo tu autoritu v basech, které jsou skutečně špičkové a vyniknout jen na řetězci, který má adekvátní rozlišení a kontrolu). Vivid Audio vyrábí skutečně špičkové reprosoustavy a Giya G2 S2 mají naše nejvyšší uznání – tohle je zvuk z první ligy.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE + WATERFALL

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 60 metrů čtverečních, standardním zatlumením (koberce, velké plochy sedaček, mnoho dalších komponentů a reprosoustav, záclony, závěsy, velmi vysoký strop…) byť bez rozsáhlých akustických úprav.

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny v poslechové pozici patrné z doprovodných fotografií.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 m1

Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

Propad na naměřených křivkách v úrovni 100 – 200 Hz je zdůrazněnou charakteristikou akustiky poslechového prostoru v bodě umístění mikrofonu (dokládá to naměřená odezva z poslechového místa, kde po tomto propadu není ani stopy). Přes jisté vlnění křivky se od 200 do 20 000 Hz vejde do ultra těsné tolerance +/- 1,5 dB. Bas mezi 70 a 100 Hz je lehounce zdůrazněný, v praxi ale stále zůstává „zarovnaný“. Zajímavý je pokles basové energie o cca 3 dB v pásmu 25 – 70 Hz, jakkoliv je jinak energie v tomto rozsahu velmi vyrovnaná. Celkově lze Giya G2 S2 považovat za skutečně plnorozsahové, hrají od 25 Hz a přestože hrály ve větší než úplně optimální místnosti, dokázaly ji energií vyplnit. Skvělá frekvenční odpověď, v reálném světě na špičce možného.

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 m3

Waterfall

2020 07 30 TST Vivid Giya G2 S2 m4

Frekvenční odezva na poslechovém místě - levý kanál (červená) a pravý kanál (černá)

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [<-- 20m2] [ × ] | STŘEDNÍ [--> 20m2 / <-- 40m2] [ +/- ] | VELKÁ [--> 40m2] [ ✓]

Kč 1 190 000,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ mimořádné technické dílo

+ perfektní čitelnost a artikulace

+ nesmírná lehkost, s níž hudba naplňuje prostor

+ i mimořádně hluboké tóny jsou kontrolované a samozřejmé

+ transparentnost

ZÁPORY

- vzhled ani cena nejsou pro běžného člověka

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: RP Audio | www.rpaudio.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista