- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Začalo to 2011 (vědci objevili stopu - a o 2 roky později potvrdili že jde o ultra pidi midi částici Higgsův boson, který má přes své "rozměry" zásadní vliv na náš vesmír; EUrovision Song vyhrál Azerbajdžán; v ČR proběhlo sčítání lidu, začala vysílat Prima LOVE, proběhlo úplné zatmění Měsíce a zemřel Václav Havel; Estonsko přijalo euro; Arnold Schwarzenneger skončil /po dvou obdobích/ jako guvernér Kalifornie; začala válka o udržení se u moci "až navěky" zvaná Syrská válka - trvá dodnes; v EU byl zakázán prodej klasických 50wattových žárovek; na Zemi žilo tehdy "jen" 7 miliard lidí; možná asi snad ne všichni stejným směrem odešli Gary Moore, Elizabeth Taylor, Annie Girardot, Joe Morello /The Dave Brubeck Quartet/, Clarence Clemons /E-Street Band Bruce Springsteena/, Manuel Galbán /Buena Vista Social Club/, Amy Winehouse, Johny Mathis, Paul Motian /na jeho jazzových bicích stojí desítky alb špiček oboru jako je Theolosius Monk Keith Jarrett Bill Evans Charlie Haden Bill Frisell, Hubert Sumlin /v žebříčku nejlepší kytaristů všech dob má pěkné 43. místo/ a "za (věčným) teplem" vyrazili Usáma bin Ládin, Muammar Kaddáfí a Kim Čong-Il; Samoa a Tokelau zrušili 30. prosinec - a skočili o 24 hodin dopředu a srovnali čas s Austrálií) - tak tehdy se spojili dva giganti z opačných stran kanálu La Manche - Focal a Naim. Nová řada Naim CI obsahující dva zesilovače a "mozek systému" streamer (Ci-Uniti 102) byla navržena tak, aby byla dokonalým doplňkem zejména integrovaných (nástěnných a stropních) reprosoustav Focal. Tyto zesilovače Série CI kombinují výkon, všestrannost, kompaktnost a snadné použití, takže můžete zažít zvukové řešení, které je stejně diskrétní jako výkonné.
CI-Uniti 102 (na 3 foto výše)
Vše v jednom streameru a zesilovači
CI-Uniti 102 se prosazuje jako dokonalý streamer-zesilovač, který se bez problémů integruje do jakéhokoli obytného prostoru. Nejen, že vylepšuje integrované reproduktory Focal, ale transformuje zvuk z různých zdrojů, včetně TV, streamovacích hudebních platforem a videoherních konzolí. S podporou integrovaného DSP zaručuje přesnou kalibraci systému a lze jej bez problémů připojit k CI-NAP 108 a CI-NAP 101 a vytvořit tak bezkonkurenční nastavení zvuku v jakémkoli scénáři.
CI-NAP 101 koncový esilovač (3x na obr. výše)
CI-NAP 101 je ultra tichý mono výkonový zesilovač kompaktní a montovatelný do racku pro snadnou, diskrétní instalaci, je ideální pro napájení subwooferů nebo integrovaných hi-fi reproduktorů s vysokými požadavky na výkon. Nabízí výjimečnou kvalitu zvuku, může také pracovat s nízkou nebo vysokou impedancí nebo může být kombinován s audio-video procesorem pro zakázkové, ale dokonalé instalace. NAP 101 koncipován, navržen a vyroben inženýry Naim, aby doplnil integrované reproduktory Focal a vytvořil senzační zvukovou instalaci. Schopný pracovat s výstupní zátěží 2 ohmy, je ideálním řešením pro zesílení 1000 IWLCR Utopia reproduktorů doprovázených dvěma 1000 IWSUB Utopia subwoofery od Focal. Dokonalost v dokonalosti, diskrétně ve zdech.
CI-NAP 108 - 8-channel power amplifier (obr. 2x výše, 1x níže)
CI-NAP 108 je 8kanálový výkonový zesilovač navržený tak, aby byl dokonalým doplňkem integrované audio instalace, zejména nástěnných hi-fi reproduktorů Focal. V kombinaci s CI-Uniti 102 jej lze použít k připojení několika reproduktorů v různých místnostech nebo k zesílení osmi samostatných audio streamů. Je to dokonalé řešení zesilovače pro systém, který je synonymem nekompromisního výkonu a kvality zvuku.
Některé klíčové body o NAP 108
- 10 RCA vstupů, včetně 8 lokálních vstupů a 2 L/R vstupů sběrnice.
- 10 RCA výstupů pro sériové připojení s jinými zesilovači, jako je CI-101.
- Tichý, účinný a kompaktní integrovaný výkonový zesilovač.
- Dva výstupy Euroblock na kanál pro snadné paralelní připojení mezi reproduktory.
- Nezávislé ovládání úrovně.
- Detekce vstupního signálu s automatickým vypnutím po 20 minutách.
- Univerzální síťový zdroj 100V až 240V.
- Viz foto níže, vzhled tohoto ozvučení může být pro někoho (kdo má manželku) "vhodnější" (viz závěrečné foto, elektronika můze být úmístěna zcela mimo)
Doporučené ceny (euro/americký/kanad$ký dolar):
CI-Uniti 102: 1.499/1.949
CI-NAP 101: 1.999/2.599
CI-NAP 108: 2.999/3.899 EUR/USD/CAD
(ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
Add a comment
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
To je obrázek z vlastní dílny značky ředitele designu a generální ředitelky, Craiga a Christiny Milnes(ových) z(e severo) britského Sheffieldu (South Yorkshire). My bychom možná zvolili jiný, nicméně vysvětlení o co jde, pohled na něj možná zlepší:
Základna motoru je vyrobena z pevného hliníkového bloku o hmotnosti 30 kg, aby vytvořila finální komponent motoru, který váží 5 kg. Základna motoru tvoří primární konstrukční prvek a reference v rámci OMEGA Drive. Šasi je zase osazeno statorem, řadou desek plošných spojů a 21x přesně vinutými cívkami spolu s talířem. Tato pouzdra na spodní straně šasi motoru jsou obrobena v jedné operaci, která stanoví absolutní přesnost a opakovatelnou přesnost, která je kritická pro funkci a přesnost každého motoru, který Wilson Benesch postaví. Tolerance 0,01 mm našich obráběcích center eliminuje jakékoli potenciální nesrovnalosti nebo odchylky ve výrobě, které by ovlivnily výkon motoru. Dosažením takové přesnosti jsme schopni vytvořit harmonickou synchronicitu v pohonu OMEGA prostřednictvím cívek a okolních magnetů NdFeB.
Komponenta podvozku motoru vyžaduje 6 hodin obrábění, rozdělených do dvou operací. Nešetří se úsilím ani kompromisy. OMEGA Drive je první a jediný motor na světě s nízkým točivým momentem, nulovým ozubením a přímým pohonem.
Design (nejen - viz výše i to "co normálně nevidíte") firemních reprosoustav je originální svébytný nezaměnitelný, takže kromě gratulace..
..si obrazem představíme značku - a co vyrábí. Nejdříve ale jejich "narozeninová" tisková zpráva (kterou si dovolíme proložit modely FIBONACCI SERIES - ano ten jenž zván Leonardo z Pisy 1175 - 1250 definoval posloupnost, která zdá se, je opravdu geniální a funguje všude od poměru rozvoru / rozchodu podvozku aut, přes dtto ozvučnice reprosoustav po investování na burze)
35th Anniversary Year - 2024
Společnost Wilson Benesch Ltd. byla založena v roce 1989 a rychle se etablovala v celosvětovém špičkovém audio průmyslu svým prvním produktem, gramofonem, a krátce nato i doprovodným gramofonem A.C.T. One Tonearm. Tyto inovativní výrobky okamžitě získaly uznání kritiky v tisku v Evropě a Asii, následně posbíraly několik ocenění "výrobek roku" a staly se referencí v časopisech StereoSound Japan a Stereo Germany. Tyto výrobky byly chváleny nejen pro svůj hrubý výkon, ale také pro své inovace, které do high-end audio průmyslu zavedly pojem "pokročilá kompozitní technologie". Gramofon ohlásil první pokročilý kompozitní komponent gramofonu na světě subšasi. Využívá anizotropních vlastností dvou plášťů z uhlíkových vláken a konstrukce voštinového jádra Nomex. Poprvé byly v audio aplikacích použity letecké materiály. O rok později následovalo první jednodílné raménko z uhlíkových vláken na světě, které se vyznačovalo šroubovitě vinutou, kuželovou trubkovou strukturou z uhlíkových vláken. Na těchto převratných konstrukcích spolupracoval bývalý inženýr společnosti Rolls Royce. Díky nim se společnost Wilson Benesch pevně etablovala jako celosvětová značka a malý začínající podnik se dostal do čela špičkového audio průmyslu.
Reproduktor Wilson Benesch A.C.T. One pak ukázal schopnost společnosti inovovat a být lídrem v oblasti konstrukce a výroby reproduktorů. V roce 1993 si reproduktor A.C.T. One vydobyl své místo v dějinách audiotechniky podobně jako analogové výrobky. Představil první podlahový reproduktor na světě tvořený opět zakřivenou skříní, založenou na pokročilých kompozitních komponentech z uhlíkových vláken. Kromě toho byl vybaven kovovou přepážkou a tvarovanou šikmou 20stupňovou hornou. Každý z těchto průkopnických konstrukčních prvků dále odlišoval značku Wilson Benesch od jejích kolegů. Reproduktor A.C.T. one poháněl společnost kupředu, protože získal nespočet ocenění a široké uznání kritiky v tisku i v širším výrobním průmyslu. Tento design získal na veletrhu CES ne jednu, ale hned dvě technologické ceny. Poslední iterace tohoto designu zůstává i po třech desetiletích špičkou ve své třídě.
Rok 2024 je rokem 35. výročí. Během více než tří desetiletí byl příběh inovace zdokumentován prostřednictvím 53 produktů, které jsou distribuovány v Evropě, USA, Asii a Austrálii ve více než 30 zemích. Společnost nadále roste a působí ve svém závodě o rozloze 25 000 čtverečních metrů v Sheffieldu v jižním Yorkshiru, který zahrnuje všechny aspekty činnosti společnosti jako vertikálně sladěné konstrukční a výrobní centrum excelence.
Společnost Wilson Benesch se zasloužila o vyhledávání a využívání nejpokročilejších řešení v oblasti materiálových věd a moderních výrobních technologií. V současné době se v jedné budově nachází flotila nových CNC obráběcích center, přesné broušení, řada účelových strojů na výrobu uhlíkových a bio kompozitů, které umožňují několik různých výrobních technik pro vytváření pokročilých kompozitních součástí, aditivní výroba, navíjení cívek, laserové řezání a leptání a dýhování pravého dřeva, a to vše spolu s výzkumem, vývojem a designem v rámci plně integrovaného podniku. Díky důslednému reinvestování zisků společnost prokázala trvalou schopnost posouvat hranice designu prostřednictvím vědeckého vývoje s vědci, kteří stojí v čele nových technologií.
Společnost Wilson Benesch je však více než jen součet svých částí, její konstrukční a vývojové programy sahají daleko za hranice jejího závodu. Společnost Wilson Benesch je dnes společností s rozsáhlými kontakty pro spolupráci, které zahrnují celou světovou vědeckou komunitu. Tato partnerství definovala společnost prostřednictvím projektů financovaných z veřejných zdrojů. Získáním britských a evropských finančních prostředků vlády aktivně přispěly k podpoře ambicí více než 15 projektů v celkové výši přes 2 miliony liber z veřejných zdrojů. Financování podpořilo spolupráci s prestižními univerzitami, mezi které patří Leeds University, Sheffield University, Sheffield Hallam University, Bristol, Manchester a v roce 2024 Wilson Benesch uzavře partnerství s Cambridge University. Kromě univerzit je důležité ocenit také obrovský přínos renomovaných center excelence, jako je The Advanced Manufacturing Research Centre a FEMTO Institute ve francouzském Besanconu. Ale samozřejmě existuje i mnoho malých a středních podniků, které společnost podporují a které hrají velmi důležitou roli při dosahování jedinečných produktů společnosti Wilson Benesch. Všechny granty mají vysoce konkurenční charakter a prokazatelné výsledky grantových projektů jsou klíčovým arbitrem v možnosti společnosti Wilson Benesch získat grantové prostředky. Dosavadní výsledky společnosti Wilson Benesch v oblasti kvalitního čistého výzkumu a inovací, a také působivé výsledky společnosti v oblasti poskytování výjimečných výsledků a produktů jsou základním kamenem těchto úspěšných aplikací. K dnešnímu dni je Wilson Benesch jediným britským výrobcem audio techniky, který získal takové financování.
Malý start-up, který vznikl před 35 lety, má na svém kontě stovky ocenění od předních světových časopisů a je pevně zakotven jako lídr v oboru. Značka Wilson Benesch je nyní synonymem ne jedné, ale mnoha pokročilých technologií, které ukazují cestu k lepšímu výkonu při reprodukci zvuku. Bez věrného týmu lidí, kteří tvoří rodinu Wilson Benesch, by nic z toho nebylo možné a naše doprovodná galerie obrázků na tomto blogovém příspěvku je svědectvím o některých z těchto lidí v rodině Wilson Benesch dnes. Tolik vysoce kvalifikovaných inženýrů se věnuje této cestě, někteří již více než 20 let. Právě prvotřídní odborné znalosti, které ve společnosti sídlí, umožnily vznik řady The Fibonacci Series. Řada Fibonacci je evoluční a zároveň revoluční. Akustický přístup se vyvíjel, ale věda o materiálech a výrobní techniky jsou revoluční. Již více než třicet let sdílí nápis "The Future is Carbon" prostor s logem Wilson Benesch. V roce 2022 byla oznámena řada The Fibonacci Series, která zahrnuje desetiletí práce a oznamuje novou generaci vědeckých materiálů, které jsou sice na bázi uhlíku, ale nyní jsou čerpány ze zcela jiného zdroje, který není na bázi ropy. Vědecky prokázané akustické výhody vědy o biologických materiálech představují nové technologie, které nově definují reproduktorové skříně budoucnosti. Pouze díky každému malému kroku, který byl učiněn v průběhu pětatřiceti let, byl tento obrovský skok možný.
Rok 2024 bude vnímán jako rok, kdy se 35 let stará společnost vrátila k analogovému vysílání, u kterého začínala. Někdo by řekl, že se kruh uzavírá. Za pětatřicet let své existence vytvořila společnost Wilson Benesch pouze dva analogové systémy. Oba návrhy přinesly na trh něco nového a originálního. GMT System One bude znamenat další obrovský skok vpřed a bude zcela originální v každém detailu. Jedná se o komplexní reinterpretaci toho, jak by měl analogový systém fungovat, jak by měl být vyroben a jak by měl znít. Nic takového tu ještě nebylo. Tento zcela odlišný přístup je výsledkem celoživotního úsilí věnovaného výzkumu a vývoji. Nejmenší detaily fungování všeho byly zcela přehodnoceny a s nimi i naše očekávání o tom, co je možné. Kvalita přepisu tak dosáhla nové úrovně, která nově definuje nové měřítko, o které budou ostatní usilovat. Nejmodernější analogový systém s laskavým svolením společnosti Wilson Benesch. Po 35 letech můžeme znovu a snad i s jistou hrdostí říci, že: Budoucnost je karbon.
Níže dostupnější (tříčlenná - P1.0; P2.0 a P3.0) PRECISION SERIES a závěrem historie:
První výrobek značky byl gramofon (spolu s ACT One raménkem a ACT One reprosoustavami - obr. níže)
Rok 1999 "devítireproduktorové" Bishop a (v roce 2001 napříč planetou skvěle hodnocené stojanové) Discovery
V roce 2006 přišel nástupce Bishop - CHIMERA
Stále rok 2006, po téměř třech letech výzkumu a vývoje, se zrodil infrazvukový generátor Torus a jeho vyhrazený zesilovač Torus. V překladu (rychlý) aktivní subwoofer
V roce 2014 přišla důležitá součást boje s vibracemi (a negativním ovlivňováním toho co posloucháme) rack
Tak a tohle jsou ti dva, Craig a Christina
Wilson Benesch (od roku 2007) Nanotube raménko ($5.700) výše a ACT 25 ($4.500) níže (znáte to - ceny jsou "pouze orientační" - konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
Značka u nás (na Slovensku ano DreamAudio - Wilson Benesch Cennik 2023 V2 ) nemá v současnosti zastoupení, ale chvíli měla:
Wilson Benesch Square Two - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Výše prof. Karlheinz Brandenburg, hlavní profesor na TU Ilmenau. Jeho start-up, Brandenburg Labs, od svého založení v roce 2019 (v univerzitním městě Ilmenau v Durynsku, možná jste slyšeli o Durynském lese "zeleném srdci Německa", z univerzity to tam mají asi 8 km) pracuje na vývoji inteligentních sluchátek, která produkují zvuk odpovídající skutečnému světu ("pravý prostorový zvuk" - pozn. redakce).
Prof. Brandenburg je známý jako spoluvynálezce formátu MP3, založil Brandenburg Labs krátce předtím, než odešel jako vedoucí oddělení technologie elektronických médií na TU Ilmenau. V Ilmenau Technology and Startup Center (TGZI) v univerzitním kampusu vyvíjí s mladým mezinárodním týmem technologie, o kterých v budoucnu uslyšíme. Využívá poznatky ze základního výzkumu ze své dlouholeté práce profesora a vedoucího a zakladatele Fraunhoferova institutu pro technologie digitálních médií , dále je rozvíjí a aplikuje. Z kampusu Ilmenau chce start-up vyrůst v celosvětově zavedenou značku pro audio technologie navržené Brandenburg Labs.
V kancelářích Brandenburg Labs vládne atmosféra optimismu (na testování beta verze je už možné se objednat - a je to prý fantastické). Prof. Brandenburg a jeho tým, včetně bystrých myslí ze Španělska, Brazílie či Indie, navrhuje sluchátka, která slibují nebývalý zvukový zážitek. Ať už během virtuálních videokonferencí, sledování koncertů před televizí nebo běhání – se sluchátky by každé přehrávání zvuku mělo být jako živé.
Prof. Brandenburg demonstračním systémem dokazuje, že to není věc budoucnosti, ale je to již technicky možné. Ve speciálně navržené místnosti s nízkým dozvukem v TGZI se nejprve z reprosoustav přehraje píseň. Poté následuje přehrávání přes sluchátka, která umožňují skladbě znít přesně jako předtím, (ze sluchátek ale) bez sluchátek.
- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Jakožto mediální partner vás zveme na blížící se akci Audiohappening 2024, kde si budete moc v rámci otevřených dnů zúčastněných studií poslechnout mnohé zajímavé věci.
KDE MŮŽETE POSLOUCHAT?
OSTRAVA
Studio Špalíček
Accuphase, Brinkmann, Bowers Wilkins, Cardas, McIntosh, NAD, Paradigm, RiCable, Sonus Faber, Musical Fidelity, Rotel, Kef, Dynaudio, Kharma, PS Audio, REL
HI-FI studio TYKON
Acrolink, Audia Flight, Audio Research, AVM, Avantgarde Acoustic, Cambridge Audio, Copland, Electrocompaniet, Elipson, EMM Labs, Estelon, Gauder Akustik, Meitner, MoFi Electronics, NorStone, Shunyata Research, Warwick Acoustics
Více na www.audiohappening.cz
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Debutové eponymní album Crosby, Still & Nash (jediné bez Younga) zkráceně CSN - je nyní na 2LP od Mobile Fidelity (za $125)
Populární hudba už nikdy nebude stejná - bylo jasné když v květnu 1969 vyšlo debutové album 3 individualit (hned od dalšího alba 4). 2 amíci nosná struktura skupiny Byrds David Van Crotlandt Crosby; dál skladatel ex-člen Bufallo Springfield Stephen Arthur Stills; plus ex-člen Hollies angličan Graham William Nash. K nim hned po téhle nahrávce přibyl kanaďan Neil Percival Young, a skupina přidala do názvu další jméno (zkráceně CSNY) a byla z toho skupina velikánů tehdejší (populární - dnes tomu říkáme spíš rocková) hudby , kteří touto deskou (LP) prolomili dveře "z 60tých do 70tých" let - právě tohle album spoluiniciovalo zásadní změny v dobové hudbě (vyšlo ´69 ale znělo už jinak a bylo už "jiné).
Crosby, Stills & Nash je debutové studiové album tehdejší superskupiny Crosby, Stills & Nash (CSN), vyšlo 29. května 1969 - a že to bylo léto! (v srpnu pak skladby z alba skupina hrála ve Woodstocku) Samotné album se umístilo na 6. místě amerického žebříčku Billboard Top Pop Albums. Bylo certifikováno čtyřikrát platinovým RIAA za prodej 4 milionů, dodnes přes 6.500.000 kusů. Dnes je trvalou sočástí "TOP 500 největších alb všech dob".
(99) C.S.N.Y - Woodstock - YouTube
Na obalu jsou členové, zleva doprava, Nash, Stills a Crosby, v opačném pořadí, než je uvedeno v názvu alba. Fotografii pořídil jejich kamarád fotograf Henry Diltz, dřív než vymysleli pro skupinu název. Našli opuštěný dům se starou otlučenou pohovkou venku, který se nachází na 815 Palm Avenue, West Hollywood, naproti myčce aut Santa Palm, o kterém si mysleli, že by se dokonale hodil k jejich image. O několik dní později se rozhodli pro jméno „Crosby, Stills a Nash“. Aby se předešlo zmatkům (vyřešeno dnes "díky" puzzle - viz obr. níže), vrátili se do domu o den později, aby přefotili "ve správném pořadí", ale když tam dorazili, zjistili, že dům byl zdemolován. Fotografie niže v kožichu a Dallas Taylor (bicí na tomto i následujícím skvělém albu skupiny názvu: "Déjà Vu") koukající ven skrz dveře na reedicích chyběly.
Tak tahle perlička aktuálně vychází jako MoFi "ULTIMATE-SOUNDING VERSION OF THE HARMONY-RICH LANDMARK: DELUXE AUDIOPHILE PRESSING LIMITED AND NUMBERED COPIES - 1/4" / 15 IPS analog master to DSD 256 to analog console to lathe"
Zákaz použití fotografií (respektujeme) takže odkaz Crosby, Stills And Nash 1969 – Paul King Artwerks
Sběratelská edice UltraDisc One-Step 180g 45RPM 2LP (dvoualbum - cena $125) od Mobile Fidelity, limitovaná a číslovaná, vylisovaná na MoFi SuperVinyl u RTI a masterovaná z původních master pásek, vylepšuje nevyčíslitelně vlivné dílo pro budoucí věky. Překonává zvuk jakékoli předchozí verze, odstraňuje veškerá omezení a poskytuje transparentní, ultra-jemnou prezentaci desky, která zrodila hnutí Laurel Canyon a vytvořila precedens pro těsný harmonický zpěv, který nikdy nebyl zatemněn. organická prezentace textur; rozloha a hloubka zvukových kulis; plnost tónů; přirozené prodloužení strun akustické kytary; realistický vzestup a zánik jednotlivých not; bezproblémové prolínání vokálů – všechny tyto důležité zvukové aspekty (a další) dosahují úrovně demonstrační úrovně.
Obal se vyznačuje stejnou pozorností k detailu. Lisovací lis Crosby, Stills & Nash UD1S umístěný v luxusní krabičce se vyznačuje speciálními fóliovými vyraženými bundami a grafikou věrnou originálu, která osvětluje nádheru nahrávky a prvotřídní kvalitu reedice. Zvukově i vizuálně kopie UD1S od MoFi existuje jako kurátorský artefakt určený k uchování, dotýkání se a zkoumání. Je určeno pro náročné posluchače, kteří oceňují kvalitu zvuku a produkci a kteří se chtějí plně ponořit do umění – a všeho, co s albem souvisí, od obrázků až po finální úpravy.
Příběh o tom, jak Crosby, Stills & Nash vznikl, se téměř shoduje s importem jeho obsahu. Stephen Stills, již proslulý multiinstrumentální virtuos, hledal nový začátek poté, co se Buffalo Springfield rozštěpilo. Podobně přišel vokální velmoc David Crosby poté, co opustil Byrds a získal si reputaci obtížných hráčů. Graham Nash po frustrujícím stintování v Hollies přeletěl. Své nové kamarády potkal na večírku. Když si všichni tři spolu poprvé neformálně zazpívali, jejich osud byl zpečetěn. Aby zpěváci dále spojili své bohatství, použili každé ze svých příjmení k identifikaci skupiny, aby zajistili, že kolektiv nemůže existovat nebo pokračovat bez všech tří členů.
Od začátku hlavní skladby, vícedílné „Suite: Judy Blue Eyes“, napsané pro Judy Collins, je zřejmé, že dynamiku tria nelze replikovat ani nahradit. Tento eponymní debut, který původně vyšel v květnu 1969 na Atlantic, prorazil v žebříčku Billboard Top 10 a strávil téměř dva roky v žebříčcích. Takovou dlouhověkost lze přičíst charakteristickým rysům, které každý člen propůjčuje nahrávce, kterou Rolling Stone uvádí jako 252. největší album všech dob. Stills obchoduje s folkem, country a rockovými přízvuky a zároveň přebírá většinu instrumentálních povinností (včetně varhan, baskytar a sólové kytary). Crosby maluje náladou a atmosférou, stejně jako přímými politickými komentáři. Nash vše spojuje přístupnými popovými melodiemi. (foto níže "ta" Judy Collins, která brzy oslaví 85 let, a která debutovala Mozartovým klavírním koncertem pro 2 klavíry, a pak se přes hudbu Woody Guthrieho a Pete Seegera došla k vlastním "podobným" /16ti folkovým "řadovým"/ albům včetně duetu s Joan Baez a krom vlastních skladeb (zajímavým) variantám písní (třeba) Leonarda Cohena.
O více než pět desítek let později se lahodný zpěv a domácí aranžmá souboru stále rozrůstají. Důkazy prostupují Crosby, Stills & Nash , jejichž magnetismus se odráží ve standardech, jako je svěží "Marrakesh Express", protestující "Long Time Gone", dojemné "Helplessly Hoping" a poetické "Wooden Ships". Není divu, že chemie tria – stejně jako charakteristické rysy zpěvu každého člena, propletené kytarové party a kontrastní osobnosti – se staly trvalou součástí americké kultury zabývající se konfliktními tématy míru a války, lásky a násilí a změny a postavení.
Následující odstavce se na Hi-Fi Voice již objevily, ale pokud je důsledně důsledný čtenář již četl, jistě promine a přeskočí - pro ostatní POVINNÁ ČETBA:
Více o Mobile Fidelity UltraDisc One-Step a proč je lepší
Technika UltraDisc One-Step (UD1S) společnosti Mobile Fidelity Sound Lab obchází generační ztráty spojené s tradičním třístupňovým procesem pokovování tím, že odstraňuje dva kroky: výrobu otcovských a mateřských desek, které jsou vytvořeny tak, aby z každého řezaného laku poskytly četné razníky. . Pro pokovování UD1S se přímo z laků vyrábí razníky (také nazývané „konvertory“). Protože každý lak poskytuje pouze jeden razník, je třeba řezat více laků. Proces UD1S společnosti Mobile Fidelity vytváří finální LP s nejnižší možnou úrovní šumu. Odstranění dvou kroků procesu pokovování také odhalí hudební detaily a dynamiku, které by se jinak ztratily díky standardnímu vícekrokovému procesu. S UD1S je každý aspekt výroby vinylu optimalizován tak, aby vzniklo nejlépe znějící vinylové album, které je dnes k dispozici.
MoFi Supervinyl
MoFi SuperVinyl, vyvinutý společnostmi NEOTECH a RTI, je nejnáročnější vinylová sloučenina podle specifikace, jaká kdy byla vyvinuta. Milovníci analogů nikdy nic podobného neviděli (ani neslyšeli). Mimořádně nákladná a extrémně náročná na výrobu, speciální patentovaná směs se zaměřuje na dvě specifické oblasti zlepšení: snížení hladiny hluku a vylepšená definice drážek. Vinylová kompozice obsahuje nové bezuhlíkové barvivo (podržte disk proti světlu a uvidíte) a vytváří nejtišší povrchy na světě. Tato receptura s vysokým rozlišením také umožňuje vytvoření čistších drážek, které jsou k nerozeznání od původního laku. MoFi SuperVinyl poskytuje nejbližší přiblížení tomu, co inženýři labelu slyší v masteringové laboratoři.
Svůj k svému:
Tak co je ve světě HiFi na geoidu domácími pojmenovaném Země nového
Nové je třeba audiofilské vydání živáku argentinského skladatele a hráče na bandaneon (od Band - učitel hudby a hráč na harmoniku z německého Krefeldu Heinrich Band - kupoval 54 tónové harmoniky pro svůj orchestr z nedalekého Česka. Ty se mu ale zdály nedostačující, tak je "tunili" na 64 tónu, pak na 88 tónu a nakonec to dotáhli na 100-tónový nástroj. Ty už se tak moc odlišovaly od původních harmonik (blíž už měly k akordeonu), že dostaly jméno Bandonion - dnes bandaneon) a jeho "legendárního" živáku ve švýcarském Luganu (v "youtube" kvalitě video níže, v "absolutní" kvalitě nyní - viz obr níže). Ástor (Pantaleón) Piazzolla (1921 - 92) přidáním prvků jazzu a klasiky k tradičnímu domácímu tangu vytvořil nový styl "tango nuevo".
Bandoneon se paradoxně stal populárním "na druhém konci světa" - v 90. letech 19. století v Jižní Americe, a to díky své dokonalé kompatibilitě s rytmem 'Tanga'. A Astor Piazzolla byl (je), jak jako skladatel, tak interpret, nejvýraznějším jménem s nástrojem spojeným.
Astor P.P. byl jedním z největších latinskoamerických skladatelů všech dob. Průkopník nového, jazzem naplněného, disonantního, rytmicky komplexního tanga složil i několik klasických děl (která samozřejmě obsahují prvky tanga) mj. tango operu "María de Buenos Aires" (kdo má zájem pospěšte, derniéra se blíží María de Buenos Aires | Městská divadla pražská ) skladby jako "Tango Ballet"..
..či všemožné skladby od "2nástrojových" po díla pro orchestr, z nichž nej"známější" jsou: "Čtyři roční období Buenos Aires" a "Koncert pro Bandoneón a orchestr". Ale k dnešnímu audiofilskému vydání: "Toto je mimořádné album Piazzollovy hudby. Objevte Astora a jeho Tango Quintet Piazzolla vydaný na UHQCD", zní reklamní text, s kterým se dá jen souhlasit.
Vlastnosti UHQCD:
Výhradně z originální Master Tape
Špičkový křišťálový zvuk
Číslovaná limitovaná edice
Vyrobeno v Japonsku
Vysoce kvalitní CD
Luxusní Digipak podobný XRCD
Pokud zaujalo, značka samozřejmě nabízí i (dražší než CD, ale to je "normální") stejným přístupem "opečovaná" 180 gramová LP:
CD reedice hudby bez kompromisů od AudioNautes Recordings - všechny UHQCD jsou očíslovány. Disk Ultimate High-Quality CD reprodukuje zvuk s větší přesností a na úrovni, kterou nelze dosáhnout pomocí konvenční technologie výroby CD (ceny jsou ca od 1 do 2t. korun českých)
Album: Astor Piazzolla and His Tango Quaintet - Live In Lugano 1983 (AudioNautes Recordings - AN-2309-UHQ)
Koho to zajímá: VŠE o Ultimate High-Quality CD (UHQCD):
UHQCD je zkratka pro Ultimate High-Quality Compact Disk je společným vývojem japonské společnosti Memory-Tech pro replikaci CD a společnosti Audio Quality CD Company z Hong Kongu. Na rozdíl od běžných CD nejsou UHQCD lisovány z polykarbonátu, ale odlévány z fotopolymeru a vytvrzeny UV světlem. Pro ochranu měkčího fotopolymeru před poškrábáním je nanesena další vrstva vysoce čistého polykarbonátu. Výsledkem této kombinace je výrazně snížený odraz laserového světla uvnitř CD a bezkonkurenčně přesný okrajový přechod mezi "jamkami a plochami" CD. UHQCD jsou 100% kompatibilní s běžnými CD přehrávači. Hudebně je výsledkem zvuk, který silně připomíná analogové master pásky.
Od zrodu audio kompaktního disku (CD) v roce 1982 uplynulo mnoho let. Použitím vysoce kvalitních materiálů a odlišným výrobním postupem se zrodila definitivní verze audiofilského audio CD, přehrávatelná na jakémkoli CD přehrávači, Ultimate High-Quality CD výrazně překonává všechna předchozí CD!
CD Ultimate High-Quality CD (UHQCD): UHQCD je radikální změnou v samotném procesu výroby CD. Konvenční názor na výrobu CD, který se po více než 40 let po celém světě do značné míry nezměnil, byl vyčerpávajícím způsobem zpochybněn. Díky tomuto úsilí bylo dosaženo nejvyšší kvality - úrovně kvality, které je jistě nemožné dosáhnout se stávajícími CD.
Disk Ultimate High-Quality CD byl vyvinut ve snaze zlepšit kvalitu zvuku jednoduchým vylepšením materiálů používaných na běžných CD na materiály vyšší kvality. Jako substrát byl použit vysoce transparentní a vysoce tekutý polykarbonát (druh plastu) typu používaného pro LCD panely, zatímco pro reflexní vrstvu byl levný, běžný hliník nahrazen unikátní a drahou slitinou vysoká odrazivost.
Rozdíly ve výrobních metodách: Konvenční CD se vyrábějí pomocí techniky vstřikování, aby se vytvořily "jámy" dat na polykarbonátovém materiálu. Jako matrice se používá kovová deska, na které jsou vytvořeny „prohlubně“ představující data zdroje zvuku. Tomu se říká „razítko“. Polykarbonát se taví při vysokých teplotách a nalévá do formy, aby se duplikovaly vzory jamek na razidle.
Tato metoda je efektivní, protože umožňuje vysokorychlostní výrobu, ale neumožňuje přesné nebo úplné zdvojení jamek na lisu. Polykarbonát je jako roztavený plast nevyhnutelně viskózní, takže nemůže zcela proniknout do každé plošky a drážky drobných důlků pěchovadla.
Namísto polykarbonátu se používá fotopolymer Ultimate High-Quality CD pro replikaci důlků razníku. V normálním stavu jsou fotopolymery kapaliny, ale jednou z jejich charakteristických vlastností je, že tvrdnou, když jsou vystaveny světlu určitých vlnových délek. Výhodou této vlastnosti je, že bylo dosaženo dokonalé replikace velmi jemně detailních jamek. Fotopolymery v kapalném stavu mohou pronikat do nejmenších rohů důlků na razníku, takže vzor důlků je reprodukován s extrémně vysokou úrovní přesnosti.
Všechny názvy alb UHQ-CD pocházejí z analogových magnetofonových pásek, nikoli z pozdějších digitální variant. Všechny z kopie původních mistrovských pásek. Všechny, analogově masterovaná, plná a čistě analogová cesta, poté převedena do digitálního formátu 16-44. Série má na obálce zlaté horké razítko, proto je kódový název jednoduše „Gold Series“.
Odkaz níže apirant (předvýběru - něco jako semifinále - užuž v tom finále skoro jste) do nových redakčních Plailystů - pro hudbu i zvuk (v úvodu článku "staří pánové" to je primárně "jen o hudbě", i když v provedení MoFi už je slušný i zvuk, ale popravdě známe zvukově lepší nahrávky - z roku 1969)
Christel Alsos – At That Time Of The Night (2016, Vinyl) - Discogs
Nedávno jsme doporučovali jazz "pro náročnější (zkušenější) posluchače" The 10 best jazz albums of 2023 : NPR dnes jsme během odborné redakční diskuze: "Jak se to stalo, že 2 největší světové hudební hvězdy jsou holky ženy dívky jedna narozená v Londýně 5.5.´88 druhá 13.12. ´89 v americkém Berks County, prostě jak to že světu hudby (tak moc) vládnou Adele / Taylor Swift:
Taylor Swift je příbuzná s básnířkou Emily Dickinsonovou | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
▶ Obří turné Taylor Swiftové plní státní kasy a hýbe mezinárodními vztahy — ČT24 — Česká televize
(což je asi furt lepší než Bagárová má O2 arenu jako Vondráčková, ale neprodává se! Víc se jí daří na Instagramu - Expres.cz ) a přitom aby to mozek ustál", zkoušeli nová jazzová alba. A pak to přišlo - takové "přístupnější" (pro "mírně pokročilé") album skladby hudba nahrávka - co není dokonalé, ale dohromady až překvapivě komplexní a zajímavé a proto (přesto) "zaujalo". Tak šlo na přehrání podruhé - a bylo to tady, zaujalo ještě víc. Je jasné že autor alba (syn britské učitelky ZŠ a intruktorky jógy a jamajského rastafariána - i to je z jeho hudby znát) poslouchal staré 70tkové desky jako je Stevie Wonder - Original Musicaquarium 1 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení je tam cítit (pozor žádná kopie či napodobení! jen poznáte, že poslouchal stejná alba jako vy) 70. a 80.třeba Herbie Hancock - Head Hunters - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení ten nám "vyskočil" jako jeden z prvních, konkrétně tedy album "Future Shock" (je znát že autor skladatel bubeník je slyšel - a takhle "se inspirovat" a přitom nenapopodobovat - klobouk dolů) třeba i:
Tak takhle nás zaujalo loňské album Yussef Dayes – Black Classical Music (2023, Vinyl) - Discogs - 19 skladeb tak jiných odlišných a tak dobře k sobě pasujích / nadprůměrné album tvořících. Sil a hlavně času na recenzi (která zabere více času než by se možná zdálo) nezbývá, čas alespoň touto formou doporučit naštěstí ano: "Tak tohle zkuste" - a možná také radši minimálně 2x. Příjemný poslech (a objevování nové hudby, což je lepší než.. no nepřehánějme, ale moc fajn to je!).
Dále malá vsuvka nesouvisející s "aktuálním děním ve světě hudby" - jak se (povedená) skladba z roku 1934 hrála / zpívala (povedeně) v roce 1959, pak jako "disco hit" v polovině 70tých, a jak dnes:
TEN den je za týden Nespoutaní The 1975 se prý už budou krotit. Teď míří na koncert do Prahy - Novinky
TEN by (kdyby se povedl jak film) mohl být zajímavý Chystá se nová seriálová adaptace Amadea. Roli Mozarta ztvární herec Will Sharpe | Classic Praha
Návod pro začátečníky (znáte to pořadí bychom asi dali trochu jiné a možná i další drobné změny, ale to je nedůležité - stejně si musíte poslechnout všechno) The 15 most famous tunes in classical music - Classic FM
Pro odlehčení zábavná historická vsuvka Kvíz: Ověřte si, jak moc dobře znáte české hity 80. let | NESPECHEJ.cz
Moc hudby je (pár citátů o ní Naše minulost, vaše budoucnost - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení ) obrovská Massimo Pupillo: Ukrutná hudba může způsobovat čistou radost | Radio Wave
Toto s Hi-Fi/hudbou jen souvisí Fender slaví 70. výročí Stratocasteru, nejpopulárnější elektrické kytary všech dob | frontman.cz
Po mnohé staré a starší hudbě výše (i níže) trocha nejsoučasnější:
Nová alba: Liam Gallagher a John Squire, Bruce Dickinson, Jacob Collier a Kaiser Chiefs - Novinky
RECENZE: Bomba nedorazila. Album frontmana Iron Maiden je „jenom“ solidní - iDNES.cz
GLOSA: Keith Richards hraje Velvet Underground, láká na poctu Lou Reedovi | Headliner
Nové album Zběhlý satyr nabízí zhudebněné básně performera Milana Kozelky - iDNES.cz
NIGHTWISH mají své jubilejní desáté album hotové! | Spark Rock Magazine
a jedna "staronová" Olympic oprášil písničku Kartotéka a nahrál k ní nový klip - Novinky
..a vítězem se stává Vinylu ovládli Toyota Vangelis a Klara Wodehn | Radio Wave
Dylan/Zappa patří i k našim "nej-" a protože nestíháme (a je to dobře napsáno) Daniel Raus: Harampádí | Vltava
Nejaktuálně zpravodajství ze světa - jen pár hodin před půlnoční dostupností tohoto materiálu se (v Barceloně, následuje série Vídeň, Mnichov, Antverpy, Paříž, Hamburg..) odehrávalo: Česká filharmonie na turné s "domácím" Pablem Ferrándezem hrála v jeho rodném Španělsku Dvořákův slavný Violoncellový koncert. Koncert který by i "vzdálený" zájemce o klasickou hudbu (někdy v nějaké verzi) měl zkusit (druhé video kompletní skladba ve staré ale slavné nahrávce - poslechnout si něco / cokoliv od jedné z nejlepších cellistek historie též rozhodně doporučujeme, o jejím "trochu šíleném" nedlouhém, 1945-87, životě ne špatně pojednává film Hilary a Jackie (1998) | ČSFD.cz ):
https://www.youtube.com/shorts/Jj3lTQ1Iuvk
Před nedávnem vydal ekonom předminulý guvernér ČNB, text kde se zamýšlí nad českou (ultra)"konzevativností". To (bohužel) platí dodnes i pro hudbu - paradoxně i v dekádách "rudými" řízeným státem a politickými schvalovacími komisemi posuzujícími hudbu, zpočtáku včetně člena komise ze spřáteleného SSSR - z té absurdnosti mrazí i desítky let poté, poslední 2 roky nějak víc, se tu hrálo méně ruské (sovětské) hudby / skladeb než na "Západě" - a do jisté míry to přetrvalo dodnes (aby nedošlo k nedorozumění - to je škoda a u některých skladeb veliká škoda, viz např. Weinberg v dobrých rukou, královny Mirgy - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení ). Důkaz stupidity války (nemalá část jeho skladeb byla zničena závěrečným bombardováním konce 2. světové války) je dílo "ne až tak známého" profesora Tokyo High School of Music (právě protože většina notových záznamů byla zničena) Tamezō Narita (成田為三). Smysl audiofilství chápeme (i) jako hledání hudby - to čeho je u nás málo (viz úvodní věta odstavce). Je to nekončící proces - ale pro "duši mysl" skvělé "osvěžení"; takže hledejte a poslouchejte - no a když se vám nelíbí, vypněte - a hledejte dál. Ukázka z hudby (co nezničily bomby):
V remasterované verzi na 180g aktuálně vychází album Steely Dan "Gaucho" (1980) Steely Dan – Gaucho (2023, Vinyl) - Discogs některým starým "ne moc povedeným" nahrávkám nepomůže ani reamasterovaná verze (tedy pomůže, ale stále to není "úplné absoutno"). Tak přesně to se dalo očekávat od 44 let starého alba (kdy dřívější remastery stále nebyly "to pravé ořechové" - takže SLYŠTE - nyní už ano! Není to tak dokonalé jako jejich loni vydané skvěle remesterované perfektně znějící album "Aja", ale je to KONEČNĚ velmi slušné. Steely Dan "Gaucho" - i když hudba je fajn a obsazení skvělé "jazzoví bratři" Randy (trubka a křídlovka) & Michael Brecker (tenor saxofon), David Sanborn (alt saxofon), Tom Scott (tenor i alt saxofon, klarinet, aranžmá lesních rohů), Ronnie Cuber (baryton saxofon), Steve Gadd (bicí), Mark Knopfler (kytara - Dire Straits), Jeff Porcaro (bicí - TOTO) atd. Nahrávání se táhlo už předtím a pak během natáčení alba byl (spoluzakladatel jazzrockových Steely Dan) Walter Carl Becker (1950 - 2017) byl jednou v sobotu pozdě v noci sražen autem, když šel domů do svého bytu na Upper West Side. Osud / vesmír / Matrix / Bůh (nehodící se škrtněte) dobré skutky trestá - Waltrovi se podařilo odstrčit ženu se kterou byl - mimo nebezpečí, ale sám utrpěl mnohočetné zlomeniny na jedné noze, těžký výron na druhé noze a další zranění - vážná, následovalo šestnáctiměsíční zotavování. Recenze na album byly dost rozličné, přes (velmi - Platinové) slušné prodeje a mnohé pochvalné recenze - je část až negativních. No a tady příchází na řadu věta z předchozího odstavce: "Je to nekončící a nekonečné - ale pro "duši mysl" skvělé; takže hledejte a poslouchejte - no a když se vám nelíbí, prostě vypněte - a jděte hledejte dál." (ale "Aja" i "Gaucho" od Steely Dan, nejlépe v posledních opravdu dobře remasterovaných verzích, zkuste!)
Slova propagačního materiálu k současnému vydání: Pokračování "uctívaného" alba Steely Dan nesmírně populárního "Aja" - nyní na 180g reedici Geffen / UMe. Pravděpodobně nejkritičtěji uctívaná kapela 70. let, značka uhlazeného popu s dávkou jazzu/funku, zanechala skromný (9 studiových alb), ale životně důležitý katalog, který hodno (alespoň) "okusit" Toto albu byl jejich poslední výdech na začátku 80. let (další 2 alba přišla a po obrovské pauze v letech 2000 a 2003). Možná si byli vědomi toho, že na 80. léta jsou příliš "sedmdesátkoví". Gaucho je jejich nejméně přístupné a nejvyzrálejší album, protože obsah posluchače spláchne jako teplá sprcha. Hitovým singlem bylo „High Nineteen“ nostalgický pohled na rok 1967, s evokujícím textem. Spousta echa Fender Rhodes a žesťových nástrojů. Toto nové lisování LP z roku 2023 bylo remasterováno Berniem Grundmanem z původní analogové pásky z roku 1980, původní EQ'd od Boba Ludwiga. Zajímavůstka na závěr (spolu)autorem titulní skladby je jazzový klavírista Keith Jarrett. Ale chvilku to trvalo - autoři (všech skladeb alba - Walter Becker a Donald Fagen) nejprve přiznali že jde o "inspiraci" jeho instrumentální „Long As You Know You're Living Yours“ z (výborně hodnoceného) alba Belonging (z roku 1974). když se na to během rozhovoru s časopisem Musician stočila řeč Becker, odpověděl, že "miluje tuhle Jarrettovu skladbu" a Fagen že „byli jsme silně ovlivněni tímto konkrétním dílem“. Jarrett je zažaloval za porušení autorských práv a Becker a Fagen byli ze zákona povinni přidat jeho jméno do titulků plus dát Jarrettovi část honoráře. (níže tehdejší hitový singl "High Nineteen"; a po něm POSUĎTE SAMI "míru ovlivnění"):
Máme období, kdy nelze uniknout Bedřichu Smetanovi, takže (video - verzi v angličtině jsme ještě nedávali):
Pavel Kosatík: Bedřich Smetana. Životopis o velikánovi české hudby | Plus
Festival Smetanova Litomyšl prodal většinu vstupenek hned za první den - Aktuálně.cz
Za 3 dny má Katia Labeque narozeniny, všechno nejlepší jí a vám poslech jejích (a její sestry - většina je společných) alb; třetí video s tehdejším manželem - nějaký John McLaughlin):
Na závěr současnost a důkaz, že jazz nemusí být jen (pro někoho je) "drásající" ale i něžné pohlazení (36ti letý Kaliforňan Julian Lage, kytarista skladatel debutoval v roce 2009 „Sounding Point“, zahrál si na jednom z alb Charles Lloyd, Trios: Sacred Thread Blue Note, 2022) geniálního triptychu „Trio of Trios“ který v současnosti podléhá "hlubšímu" redakčnímu přezkumu (s předběžným závěrem: Moc dobré); nyní vyslal do světa novou skladbu „Nothing Happens Here“, příjemných necelých 5 minut přejeme:
JULIAN LAGE SHARES “NOTHING HAPPENS HERE”; NEW SINGLE & LIVE VIDEO OUT NOW - Blue Note Records
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...