2015 09 10 TST CEC HD 53N 1

Japonští C.E.C. jsou známí zejména svými přehrávači kompaktních disků, založenými na technologii pohonu řemínkem, tedy takovými digitálními gramofony, dalo by se říct. Firma funguje už od roku 1954 a k řemínkům má vztah již od té chvíle - koneckonců se jedná o prvního výrobce gramofonů v Japonsku. Svého času byla firma C.E.C. také největším OEM dodavatelem gramofonů a CD přehrávačů pro třetí strany, konkrétně i pro velká jména jako SONY, Grundig, Marantz, Teac, Kenwood nebo Sharp.

Od té doby už ale uplynula spousta vody a od roku 1983, kdy firma vyrobila první CD přehrávač, se orientuje spíše tímto směrem, aby zaujetí pro stříbrné kotoučky vyvrcholilo v roce 1991 vytvořením prvního přehrávače s řemínkovým pohonem. Na tuto technologii má mimochodem C.E.C. také celosvětový patent. Možná ne úplně každý ví, že více než polovinu výrobního programu ale tvoří zesilovače a D/A převodníky.

2015 09 10 TST CEC HD 53N 2

Jedním z těchto pro firmu "netypických" produktů je i stolní sluchátkový zesilovač HD 53N s velmi dospělou konstrukcí. Tento nevelký přístroj navíc může fungovat i jako malý integrovaný zesilovač třeba pro stolní systémy.

C.E.C. HD 53N se ukrývá ve velmi pěkně vyrobeném šasi s velmi nízkým, podlouhlým profilem a výrazným hliníkovým čelním panelem. Bytelnost naznačuje hmotnost 3,2 kg při rozměrech 21,8 x 35,4 x 5,8 cm (š x h x v). Zhruba čtvrtinu výšky tvoří ještě masivní antivibrační nožky.

Na čelní stěně jsou dominantní dva smíšené konektory Neutrik, využitelné jak pro 6,3 mm jack, tak pro XLR konektory, to pro případ symetrického zapojení sluchátek. Konektory také nejsou identické, jejich výstup se liší impedancí a každý se tak hodí pro jiný typ sluchátek. Vlevo od těchto konektorů je spínací tlačítko, vpravo trojice malinkatých, pod sebou vyrovnaných tlačítek jak pro výběr vstupu, tak pro základní nastavení provozních parametrů (výstup na sluchátka nebo reprosoustavy a zisk). Maličký displej je díky sytým, kontrastním modrým znakům hezky čitelný a vyčtete z něj vše důležité. Velký, bytelný hliníkový ovladač pak slouží pro regulaci hlasitosti, jeho chod je příjemný a pomalý.

2015 09 10 TST CEC HD 53N 3

I na zadním panelu je plno, je tu dvojice analogových vstupů (jeden pár nesymetrických RCA a jeden pár symetrických XLR konektorů) a dva páry reproduktorových terminálů WBT, do nichž snadno vetknete banánky, lopatky i holý vodič. Je to velmi příjemný bonus, nutno říci. Pak už jen napájecí zásuvka.

Sice by se to dalo s ohledem na pořizovací cenu přístroje očekávat tak nějak samozřejmě, ale i tak potěší opravdu pečlivá a precizní konstrukce vnitřností. Základem je 50 Wattový toroid a bohatá baterie filtračních kondenzátorů. Kanály jsou od vstupu signálu až po výstup (sluchátkový i reproduktorový) provedeny plně symetricky. Obvody nemají žádnou zpětnou vazbu, hlasitost je vybavena technologií inteligentního řízení zisku, která by měla zajistit sytý zvuk v celém pásmu již při velmi nízkých poslechových hlasitostech. Je fakt, že reprodukce je zřetelná v libovolné pozici.

Tři páry výkonových tranzistorů na každém kanálu jsou namontovány na relativně velkých chladičích, ty pak přimykají přímo ke krytu přístroje, který tak slouží ještě jako dodatečný kanál pro odvod tepla.

2015 09 10 TST CEC HD 53N 4

Sluchátkový výstup je, jak již bylo řečeno, řešen dvojicí kombinovaných konektorů, optimální je pochopitelně použití symetrického připojení. Pokud ale chcete využít klasický velký jack, můžete si vybrat z rozdílných impedancí (10 Ohm a 120 Ohm) a ještě oběma výstupům nastavit míru zisku ve dvou polohách. Zvolený zisk se projevuje i na výstupních reproterminálech.

Obvody zesilovače pracují ve frekvenčním rozsahu 10 - 200 000 Hz v toleranci +/- 0,5 dB, což je rozhodně pěkné. 32 Ohmových sluchátkům umí dodat 1,15 Wattu na kanál (výstup s nízkou impedancí), respektive 0,25 Wattu (výstup s vysokou impedancí), v symetrickém režimu je to 4,7 Wattu na kanál. Do reprosoustav pak dává přístroj skromných 13 Wattů na kanál do 8 Ohm, respektive 18 Wattů do poloviční zátěže. K C.E.C. HD 53N můžete připojit sluchátka s impedancí od 16 do 2 000 Ohm.

Sluchátkový zesilovač jsme poslouchali primárně v této roli, reprosoustavy Xavian Perla živil jen chvíli, spíše ze zvědavosti. Ale třeba pro stolní řešení to skutečně není špatné řešení. Zdrojem signálu byly přehrávače Naim CD5si, Yamaha CD-S1000, a Cambridge CXC přes ASUS Xonar Essence One MUSES MK II, ten sloužil jako zdroj i sám o sobě. Signálové kabely měly značku TelluriumQ Black. Poslouchalo se také přes sluchátka Audeze EL-8, Sennheiser HD 26 Pro, Sennheiser IE 8 nebo Koss Porta Pro CZ a Klipsch Reference On-Ear.

2015 09 10 TST CEC HD 53N 5

Musíme hned na úvod říct, že s našimi vzorky sluchátek se nejvíce osvědčilo nastavení vysokého zisku na výstupu HI, tam byla kontrola nejlepší a zvuk nejživější, nejdynamičtější a nejlépe kontrolovaný. Také je nutno říct, že reproduktorové výstupy jsou fajn doplněk, ale pro roli hlavního domácího zesilovače se tohle C.E.C. prostě nehodí, nepůsobí při kontrole reprosoustav dost suverénně.

V "Hermitage" Charlieho Hadena ("Quartet West" | 1987 | Verve | 81 673-2) dokázal zesilovač protlačit kontury nástrojů i skrze nejednoduchá sluchátka typu Audeze EL-8, byť by si velký nástroj zasloužil trochu objemu navíc. Bas je nicméně solidně utažený a pevný, nástroj si při hře citelně brouká a má příjemný impuls, který vám zřetelně rozhýbe bubínek. Přesto cítíte, že kontrabas stojí oproti ostatním nástrojů o půl krůčku v pozadí, jakkoliv je jeho linka dobře čitelná. Basový fundament ale se nestydí a je ho prostě tak akorát a je spíše o něco sušší.

Precizní kontrola pomohla k vyniknutí středním tónům v čele s vokálem Shirley Horn v "Come Back to Me" ("You Won´t Forget Me" | 1991 | Verve | 847 482-2), kde hlas působil svěže a lehce, dobře zaostřený v celkově vzdušném, jasném podání. Díky nadstandardní transparentnosti vyniknou i malé detaily a hlas působí plasticky, až holograficky. Přes celkovou jasnost nejsou ani výrazné sykavky řezavé; jsou živé a nepřeslechnutelné, ale kultivované, posazené svou energií přesně na té rozumně neúnavné hraně. Hlas má jakési živé fluidum, přirozenou jiskru.

2015 09 10 TST CEC HD 53N 6

Skvěle se HD 53N popasoval s činely, respektive s tím, že v Davisově "So What" ("Kind of Blue" | 2005 | Columbia | CK 64935) byly slyšitelné a hlavně dobře rozlišené už od velmi nízkých hlasitostí, ve středních úrovních pak byly vysloveně excelentní. Čistý, znělý kovový charakter činelů si vychutnáte po dlouhou dobu, zesilovač je velmi sebejistý a zvládne velmi dobře udržet tón v celém jeho průběhu od přesného, svižného náběhu až po pozvolné rozplynutí v okolí. Výraznost a konkrétnost přitom není doprovázena pocitem umělého cinkání či zdůraznění.

Na složitějších sluchátkách bylo znát, že by zesilovač unesl ve velkých dynamických špičkách ještě kousek výkonu navíc, byť kontrola zůstává i tam vynikající. Třeba v Orffově "O Fortuna" ("Carmina Burana" | 1984 | Decca | 411 702-2) zněl orchestr skutečně velký, hrál odvážně a plně, ale kupříkladu u úderů velkého bubnu by hloubka a důraz mohly jít ještě dál. Ani špičky ale zesilovač nezahltí a zvuk se nezlomí a nezploští, jen k plnému uspokojení očekávání velké rány kousek, kousíček schází.

2015 09 10 TST CEC HD 53N 7

Co je naopak bez připomínek, jak by ostatně u docela drahého sluchátkáče mělo být, to je excelentní rozlišení. Watersovou "Every Strangers Eyes" ("The Pros and Cons of Hitch Hiking" | 1984 | Columbia | CK 39290) si můžete volně procházet, každá nástrojová linka má svůj jasný prostor a spoustu volného prostoru okolo, každý nástroj je jednoduše, naprosto přirozeně čitelný a jasný, dokonce i lehoučký triangl má jasný zvuk, velmi dobře oddělený od zbytku reprodukce. Každý tón je precizně artikulovaný a s dobrými, detailními sluchátky je informací skutečná záplava, navíc velmi dobře zorganizovaná.

Rozložení hudební scény ve Stingově "Perfect Love...Gone Wrong" ("...All This Time" | 2001 | A&M | 493 156-2) bylo bezproblémové v pravolevém směru, dokonce byla cítit i hloubka, byť ne úplně taková, jako je zachycená na nahrávce. Pravdou je, že zesilovač hudbu tak úplně nevytlačí až mimo vaše uši a mimo hmotu sluchátek, stále zůstává spíše mezi ušima, ale jak už bylo řečeno, s dobrým rozložením a pohodovou přehledností.

2015 09 10 TST CEC HD 53N 8

"Galerka" Davida Kollera ("Československo" | 2015 | BrainZone | 7128067) byla čistá, rychlá, snadno srozumitelná a vlastně spíše i muzikálně, radostně podaná, než striktně analytická. Zesilovač dokázal zahrát s energií a kontrolou, ale ne studiově chladně či studeně. Pokud se uvolníte, dokáže C.E.C. nechat zaznívat hudbu a zvuk tak trochu (patrně díky absenci nějakých zásadních nedostatků a nelinearit) přestává být důležitý, což je ideální dojem.

Nevelký a nepříliš vizuálně nápadný sluchátkový (no dobrá, také stolní integrovaný...) zesilovač C.E.C. HD 53N se nesnaží oslnit, je prostě takový, jaký by měl být a to rozhodně není málo. Má veškerou výbavu, kterou budete potřebovat, má bytelnou konstrukci a vysloveně excelentní regulaci hlasitosti, má tak akorát sil i pro složitější sluchátka, byť v některých chvílích by zasloužil ještě o kousek víc. Hraje ale jednoduše v tom nejlepším slova smyslu - čistě, přehledně, detailně, jasně a přitom zábavně a vlastně až muzikálně. Není to levný stroj, ale za své peníze v něm dostanete dospělý a zábavný univerzální stroj, který neobtěžuje, ale v podstatě výhradně jen baví. A co chtít víc?

Kč 35 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ výbava

+ pevný, čistý zvuk

+ úžasně plynulá regulace hlasitosti s využitelnou skoro celou dráhou potenciometru

+ výrobní provedení

ZÁPORY

- u našich sluchátek byl mezi nesymetrickými výstupy kvalitativní rozdíl

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: High-End Audio Studio | www.highend.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista