Solid Tech - referenční high-end audio racky

2019 08 31 TST InAkustik 3500P 1

Německá společnost in-akustik patří od založení v roce 1977 mezi respektované výrobce kabeláže - za čtyřicet dva let se její katalog ale notně rozrostl, třeba i o respektovanou sekci audiofilského vydavatelství. Dnes nabízí kabely k propojení prakticky čehokoliv, co si v audio-video světě můžete přát - poměrně hodně péče poslední dobou pak věnuje i high-endovému segmentu, do kterého patří třeba kabely série AIR s vodiči zavěšenými skutečně ve vzduchu. Do druhé nejvyšší řady Reference pak patří i pro firmu trochu netypický produkt - napájecí filtr komponentové velikosti. Jeho vznik podnítila myšlenka, že veškerá hudba, kterou doma slyšíme, je de facto jen modulovaným elektrickým proudem ze zásuvky a ten tak logicky (spolu)definuje i výslednou kvalitu poslechu.

Plným jménem Reference Power Station AC-3500P - to je vizuálně velmi jednoduchý komponent, který nabízí filtrované napájení až pro šest přístrojů. Čelní hliníkový panel je osazený jediným malým tlačítkem, světélko, indikující svou barvou provozní stav, je vsazeno do spodní hrany panelu, takže informuje jen nenápadným difúzním osvětlením plochy pod sebou a za denního světla si toho zprvu možná ani nevšimnete.

Zbytek šasi je naprosto ordinérní kovový box, nicméně solidně zpracovaný - koneckonců při šířce 45 cm, hloubce 37 cm a výšce 16 cm je to s bezmála 13 kg hmotnosti prostě už kus komponentu.

2019 08 31 TST InAkustik 3500P 2

To zásadní je pak samozřejmě vzadu - přímo uprostřed je kostička zásuvky C20 pro nelimitovaný odběr proudu, na každé straně od ní jsou pak tři schuko zásuvky.

Výrobce říká, že uvnitř se nachází subšasi tlumené pro eliminaci mechanických vibrací způsobených 50 Hz kmitočtem sítě a na něm paralelní filtr s maximálním průtokem 16 A / 3 680 W a ochranou proti přepětí. Filtr by měl odstranit "všechny interference z napájecího rozvodu i z komponentů samotných", jak se dočtete v brožuře.

2019 08 31 TST InAkustik 3500P 3

Zásuvky jsou zapojeny hvězdicovým způsobem a díky paralelnímu zapojení filtru by neměl být zřetelný útlum dynamiky průchozího signálu.

in-akustik u svého filtru neslibuje žádné vesmírné či všeobecně exotické technologie - když filtr otevřete, překvapí patrně hlavně přítomnost masivní kovové desky, která stojí za celkově vyšší hmotností filtru a prostor, který samotný filtr zabírá. Faktem ale je, že je tu znát péče a pečlivost návrhu i výroby.

2019 08 31 TST InAkustik 3500P 4

InAkustik AC-3500P jsme mohli zkoušet v redakčních podmínkách a to na všech běžných sestavách - s vlivem IsoTek EVO3 Syncro Uni / IsoTek EVO3 Genesis One / IsoTek EVO3 Titan One jsme porovnávali na OPPO UDP-205 / Norma Revo IPA-140 / Harbeth Monitor 30, s vlivem IsoTek EVO3 Corvus jsme porovnávali na Teac NT-503 / Emotiva XSP-1 / Emotiva XPA-DR2 / KEF LS50 a s vlivem IsoTek EVO3 Polaris nebo Furman AC-210 AE na Cambridge CXA80 / Cambridge CXC přes Fischer&Fischer SN-70. Hlavní přívodní kabel jsme zkoušeli buď dodávaný "černý drát" InAkustik nebo IsoTek EVO3 Premier. O konkrétních kabelech v daných sestavách jakožto i o dalším příslušenství se dozvíte více v pravém sloupci -->.

Ačkoliv třeba filtry IsoTek na hlavní sestavě fungují méně nápadně a přesto lépe, u všech ostatních kombinací AC-3500P rozhodně zvuk zlepšil a nutně říci, že s poměrně dobře definovatelným přístupem - vždy jako kdyby se přednes utáhl, zkonkrétněl a "napřímil". O změně proti zapojení přímo do zásuvky pak nebylo pochyb v žádném případě a stačí pár vteřin, abyste si potvrdili, že filtr skutečně něco dělá (tedy alespoň ve standardně zarušeném rozvodu standardního bytu ve standardním bytovém domě - v řeči čísel se zkreslením kolem 3 - 4%, můžeme-li věřit ukazatelům na všemožných napájecích komponentech, které redakcí prošly - to tak je). Většina popisovaných dojmů tak platí právě zejména ve srovnání se stavem bez filtrace.

2019 08 31 TST InAkustik 3500P 9

Vliv filtru pak byl patrný už od nejnižších oktáv, kdy velké a hutné basové pásmo ve "Way down deep" Jennifer Warnes ("The Hunter" | 1992 | Private | 1005-82089-2) získalo zřetelné kontury, jako kdyby se bas razantně zlepšil, zkonkrétněl a měl prostě celkově přesnější a přirozenější vyznění. Možná budete mít pocit, že je ho méně, na druhou stranu jeho pružnost a schopnost pevně udeřit je citelně lepší. Čím hlouběji ve frekvenčním spektru se pak zvuk nacházel, tím více různorodosti, tím více chvění a tím více toho správného mroukavého pocitu bylo cítit. Přitom ale lepší kontrola neznamenala tvrdší zvuk.

Zřetelnější a konkrétnější, více vytažený kupředu byl i hlas Eleanor McEvoy v "Leaves me wondering" ("System Solution" | 2019 | Nordost) - bylo ho objemově víc, ale byl jaksi plastičtější a delikátněji prokreslený, nebo spíše se zřetelnějšími nádechy a jinými "lidskými detaily". Nijak se mu nemění barevnost nebo pocit čistoty, ale jaksi jako kdyby tu hrála lepší nahrávka, vzdušnější a zaostřenější, snad jako kdyby byl snímací mikrofon zpěvačce blíž. Je to prostě přesně ten efekt, který odstranění jinak nijak otravujícího šumu (tedy do doby, než si jeho přítomnost takto uvědomíte) přináší.

2019 08 31 TST InAkustik 3500P 10

Na cinkotu vibrafonu v "Sex without bodies" od Dave´s True Story ("AUDIO Digital Masters I" | 2010 | AUDIO | 01-10) ubylo zřetelně jadrnosti a takové té kovové tvrdosti, byl to jemnější a přitom bohatší, propracovanější, lépe definovaný tón. Bylo také znát, že působení filtru přispěje k znělejšímu tónu, byť nijak zásadně, jde spíše o jemný rozdíl. Důležitější je právě onen vjem, že všeho je jakoby více.

V "Love is gone" Davida Guetty ("Focal CD No. 8" | 2009 | Focal | 509999680442) bylo poměrně těžké vypozorovat jakýkoliv rozdíl z pohledu podání dynamiky celé nahrávky - veškeré rozdíly se zdají být na hranici psychoakustických klamů, ale to je vlastně dobře. Filtr nijak zjevně "nedusí" průchozí signál a běžným komponentům nechává dost proudu pro ideální práci. Benefity jako třeba celkově pevnější zvuk se snad i větším pocitem energie než u nefiltrovaného podání určitě převažují, i kdyby nějaký úbytek dynamiky měl třeba u velkých monobloků být patrný. Nicméně filtr jsme mohli chvíli zkoušet také u dovozce, kde napájí sesatvu McIntosh MCD600 / McIntosh C52 / McIntosh MC1.25KW a ani zde rozhodně nepanoval pocit, že by dynamika byla nějak ochuzená.

2019 08 31 TST InAkustik 3500P 11

"A rose for me" od The Soundscapers ("FIM Super Sounds! III" | 2006 | FIM | FIM XR24 073) také neprošla žádnou šokující, obrovskou změnou. Ale stejně máte jakýsi pocit celkové zklidnění, jako kdyby najednou váš systém hrál suverénněji a hlasitěji, takže přestože patrně nedokážete zaslechnout nové vrstvy detailů nebo něco, co jste doposud neslyšeli, ale všechno udělá krůček kupředu, zmizí jedna vrstva "stínu" a reprodukce je rozhodně konkrétnější, intenzivnější. Lépe se tak kupříkladu můžete soustředit na drnkání strun bouzouki, jasněji vynikne jejich textura a kovovost.

Na podání prostoru hudební scény v "Innocence" od Hoff Ensemble ("Polarity" | 2018 | 2L | 2L-145-SABD) měla přítomnost filtru celkem jasný vliv v tom smyslu, že nástroje jako kdyby byly dál od sebe, že scéna se o něco roztáhla a lépe vynikla kontura toho kterého nástroje, byl to plastičtější vjem. Ne snad, že by snad hudební svět bez přítomnosti AC-3500P byl šedý a plochý, ale jasně lepší a "více 3D" podání prostoru tu bylo.

2019 08 31 TST InAkustik 3500P 5

U technicky ne stoprocentních skladeb jako je "That Man" od Caro Emerald ("Deleted Scenes from the Cutting Room Floor" | 2010 | Grandmono | 88697776142) pak bylo znát, že filtr poněkud zmenší takové ty "zjemňující" vrstvy a skladba tak - ke své škodě - vyzní autentičtěji, takže třeba sykavky jsou tvrdší a tím i méně příjemné. Na druhou stranu, měli jsme pocit, že flow nahrávky se zlepší, je-li v řetězci přítomen filtr, že je to celé jaksi rytmičtější a naléhavější, což jsou právě ty vlastnosti, které vás vtahujíc do hudebního zážitku s největší silou.

Tak jako u všech napájení upravujících komponentů, dozajista i u InAkustik AC-3500P platí, že je nutné ho nejprve vyzkoušet, než utratíte své peníze (a že německý výrobce si za svůj filtr říká poměrně dost), protože co kombinace, to jiný výsledek. Na běžné lince, kterou redakční prostory disponují, byl ale rozdíl oproti napájení přímo ze zásuvky či přes levnější filtry zřetelně lepší - nebyl snad komponent, který by zněl po zapojení do AC-3500P hůř nebo se u něj neprojevila alespoň míre pozitivní změna, zejména pak v přesnosti, v čitelnosti a přehlednosti nebo v transparentnosti přednesu. Na to, jak jednoduše vypadají vnitřnosti AC-3500P (což by někoho mohlo odradit, navzdory ověřenému faktu, že kvantita nikdy automaticky nepřináší kvalitu), tak nelze jeho vliv na protékající energii podcenit. Je to poctivě fungující filtr, který v klidu "uživí" všech šest připojených komponentů, aniž by je v jakékoliv běžné situaci omezoval a to se rozhodně počítá.

Kč 62 999,-

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI

--- --- --- --- ---

KLADY

+ zřetelný kladný efekt na veškeré zkoušené elektronice

+ filtrace se reálně nevměšuje do dynamiky signálu

+ bytelné zpracování

ZÁPORY

- cena je poměrně vysoko nastavená

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Eurostar Ostrava | www.eurostar-ostrava.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista