- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Vítejte v Karlsbad, v Německu na severu Černého lesa (Schwarzwald), nedaleko francouzských hranic - tam pro vás připravili rovnou dvě novinky, dva nové zesilovače, vlastně 4 nové monobloky.
Menší novinkou jsou mono výkonové zesilovače Octave MRE 220 SE - fotky výše a níže, kterému se budeme věnovat jako prvnímu (jen na úvodním snímku, a pak v textu - je firemní a trochu světové absolutno - OCTAVE JUBILEE MONO
Platí to obecně platí to i samozřejmě i u Octave - je to o zdroji. Chcete aby váš MRE 220 SE hrál (ještě lépe) - pořiďte mu Super (nebo alespoň "obyčejný") Black Box (obrázky níže)
SPECIFIKACE
Elektronky: 4 x KT 88-S4A-Carbon (volitelně 4 x KT 120 TS nebo 4 x KT 150 TS)
Výstupní výkon: vysoký - 200 W / nízký - 140 W (4 ohmy)
Frekvenční rozsah: 20 Hz - 70 kHz (-3 dB při plném výkonu)
Odstup signál/šum: -116 dB (100 µV 150 Hz - 15 kHz)
Zisk: +26 dB
Rozměry: 488 x 229 x 412 mm
Hmotnost: 29,8 kg
Doporučená cena: 24.500/25.000/28.500 GBP/EUR/USD
2x výše 2x níže - Octave JUBILEE MONO ULTIMATE
Před závěrem historická vsuvka (společnosti Andrease Hofmanna, jenž se pro cestu/řešení - elektronka pro zvukově relevantní části obvodu, moderní polovodičová technologie pro periferii elektronkových obvodů - rozhodl v roce 1977 (poslední poprava gilotinou, poslední nádech ELVIS a Charlie Chaplin, narodila se Buffy Sarah Michelle Gellar a Orlando Bloom. V americe probíhala Blízká setkání třetího druhu, u nás se řešilo Jak vytrhnou velrybě stoličku velrybě a děti si přály Ať žijí duchové, byla také premiéra prvních Hvězdných válek a prvního Rockyho. Jethro Tull vydali "Songs from the Wood", Eric Clapton – Slowhand, Pink Floyd – Animals, na sólovou dráhu se vydal Peter Gabriel - 1, debutovali The Clash, Foreigner a Talking Heads, vyšla brilantní eponymní definice jazz-fusion od Weather Report, vloni před Vánoci vzala audiofilský svět útokem UHGR verze Steely Dan - Aja s hodnocením zvuku 11 z 10ti možných - tehdy byla v TOP10 alb. Tam byl zařazen mj. i Bob Marley and the Wailers – Exodus, Bee Gess - Horečka sobotní noci, asi celkově nejlepší album Kraftwerk – Trans Europe Express, Sex Pistols "Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols", dvě ze 3 "berlínských" alb Davida Bowieho "Low" a "Heroes" a (vtipné - viz náš novoroční přehled, za rok 2023 pátý nejprodávnější vinyl ve Velké Británii) nej- albem roku 1977 se stalo: Fleetwood Mac - Rumours
Ale z roku 1977 k "historickým" modelů značky OCTAVE Audio, velmi úspěšný HP500 (výše) se vyráběl nejvěřitelných 30 let, od 1987 až do roku 2017
1987 - 1992 (HP 500)
1991 - 2002 (HP 500 MK2)
2001 - 2006 (HP 500 MK3)
2003 - 2017 (HP 500 SE)
Designově čistý následovník "ošklivého káčátka - Octave V40 (foto výše) byl v nabídce mezi lety 2002-9. Ošklivé káčátko Octave V50 (níže) bylo oporou prodejů v letech 1997 až 2005 a otázku zda vzhled nebo zvuk rozhodli zákazníci jednoznačně
1997 - 2003 (V 50)
2003 - 2005 (V 50 MK2)
Mrknutí do historie značky z pohledu Hi-Fi Voice
Octave V 70 Class A - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Octave V 110 SE & Super Black Box - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Octave V16 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Níže už "moderní historie" (spojená se současností) předzesilovač Jubilee Referenzvorstufe (1998), součást (dnes 3 modelové) JUBILEE LINE a "parťák" pro monobloky Jubilee 300B a inovované (i názvem - a technicky spíš revoluce, než evoluce) Jubilee Mono Ultimate.
Původní Jubilee Line (rok 2000 a výkon 250 Watt)
Jubilee 300B (s volitelným výkonem 15 nebo 30 Watt) výrobce doporučuje bi-amping - co na to vaše konto?
Současná novinka - nejvýkonnější (440 Watt na kanál) Jubilee Mono Ultimate disponuje extrémně předimenzovaným výstupním transformátorem. Jinak řečeno: "Rozšíření rozsahu (basového / výkonového) do zdánlivě neslyšitelného frekvenčního rozpětí (10 Hz - 100 kHz) vyzařuje do všech ostatních oblastí sluchu. Jakkoliv to nemusí být hned zřejmé, zvláště kritické středy výrazně těží z hlubokých a přesných basů. Vliv, který má nejnižší, téměř neslyšitelný nízký basový rozsah na muzikálnost středního pásma, je značný. Tento základ umožňuje fyzikální, prostorovou hloubku a nárůst a pokles hudebních prvků - jako je tomu u živé hudby."
SPECIFIKACE
Elektronky: 8 x KT170
Výstupní výkon: 440 W do 4 Ω
Frekvenční rozsah: 10 Hz - 80 kHz
Harmonické zkreslení: < 0,1 % při 10 W a 4 ohmech
Odstup signál/šum: -103 dB
Zisk: +28 dB Cinch
Rozměry: 280 x 750 x 484 mm
Hmotnost: 74 kg
Doporučené ceny:
Octave Jubilee Preamp - 32/32 tisíc GBP/EUR
Octave Jubilee SE (doprodej) - 80/88 USD/EUR
Octave Jubilee 300B - 62/65 tisíc GBP/EUR
Octave Jubilee Mono Ultimate - 115.000 euro/britských liber a 135.000 amerických dolarů
(ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
A to je ten co za to všechno může - Andreas Hofmann (všechny fotografie Octave Audio)
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Pro-Ject Sub Box 50E - kompaktní subwoofer, o něm a další novinkách firmy Pro-Ject Audio Systems je výrobce audiofilského vybavení, založený v roce 1991 Heinzem Lichteneggerem, se sídlem v Mistelbachu v Rakousku. Pro-Ject navrhuje produkty v Rakousku a vyrábí je v Europě (výrobní závody jsou v Německu, České republice a na Slovensku). Pro-Ject Audio Systems je divizí společnosti Audio Tuning. Přehled nových produktů značky "jen za poslední období":
https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/4704-znate-artist-collection-od-pro-ject
https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/4794-ueberschwemmungen-pro-ject
https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/4843-400-kusu-final-edition
https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/4604-stojany-i-ramenka
Malý ale výkonný (tvůrce sám o svém díle):
Nový Sub Box 50E přináší dynamický zvuk a naplní váš obývací pokoj silnými basy.
Četné vstupy umožňují provoz Sub Boxu 50E na mnoha různých zdrojích.
Speciální vysokoúrovňový vstup lze použít u výkonových zesilovačů, což umožňuje ještě působivější zvuk.
Dělicí frekvenci lze nastavit v devíti krocích, což umožňuje upravit ji podle vašich preferencí.
Přednosti:
Uzavřený subwoofer
Dolů vyzařující 130mm woofer
Nastavitelná dělicí frekvence 65-150 Hz
Přepínač fázového přepínání
Mono a stereo linka a vysokoúrovňové vstupy
Vždy zapnuto a režim automatického zapnutí
Pevné a přesné basy
Kovová zadní deska
Bezrezonanční MDF kryt
K dispozici ve vysoce lesklé černé a bílé (níže a úvodní foto nový model, jinak designově identický předchůdce Sub Box 50)
SPECIFIKACE:
Výkon: 50W RMS (100W špičkový)
SNR: 72dB
THD+N: 0,015% (1W)
Basový reproduktor: 130mm Ø
Materiál ozvučnice: MDF
Frekvenční odezva: 38Hz - 160Hz (-3dB)
Spotřeba energie:
pohotovostní režim - 0,4W
zapnuto žádný signál - 10W
zapnuto plný výkon - 101W
Vstupy: stereo nebo mono
Rozměry: 205 x 280 x 205 mm
Hmotnost: 6kg
Doporučená cena: 299€
Pokud někdo "neuhodl" na co se dívá, je to 4ks sada Pro-Ject Headshel Spacer Carbon, tedy sada distančních podložek z uhlíkových vláken pro přesné nastavení výšky přenosky (místo přenastavování VTA)
Sada obsahuje 4 různé tloušťky - 1,5 / 2 / 2,5 / 3 mm
Přesné nastavení výšky pro vaši (novou) přenosku
Velmi tuhé, ale lehké
Včetně kabelů OFC headshell s vysokou vodivostí
Zlepšuje možnou rezonanci headshell
SPECIFIKACE
Tloušťka: 1,5 / 2 / 2,5 / 3 mm
Hmotnost: 1,3 / 1,6 / 1,9 / 2,2 g
Materiál: uhlíkové vlákno
Doporučená cena: 59€
Kabeláž pro zvláště slabé signály - zvlášť citlivé na na vnější rušení. Nová raménka (informovali jsme) k nim nové headshelly (i podložky - je-li potřeba) a do týchž míst nové kabely. Dostupnější Pro-Ject Lead it C z čisté mědi (konstrukce 7x 0,1 mm) a pro vyšší modely Pro-Ject in Premium Silver, pozlacené konektory, délka 50 mm, konstrukce 7x 0,08 stříbro vysoké čistoty, barvy na výběr viz výše a níže.
Doporučené ceny:
Pro-Ject Lead it C - 15€
Pro-Ject Lead it Premium Silver - 29€
I nekonečný mohutný příval novinek evropského analogového giganta má (někdy / na chvíli) konec - pro dnešek poslední Pro-Ject SIGNATURE HEADSHELLS (slovy výrobce): Pro naše tónová ramena a gramofony Signature jsme vyvinuli 5 různých držáků přenosky. Obecně platí, že každý materiál má svůj vlastní zvukový charakter. Tak si ho vyzkoušejte! Navíc vám umožní mít sbírku s různými typy gramofonových vložek. Můžete si tak vybrat své oblíbené "sety" (headshell + přenoska) pro různé typy hudby, nebo dle desek a maximalizovat tak kvalitu zvuku. Různá hmotnost držáků dává také možnost získat správnou hmotnost kombinace přenoska/headshell, která dokonale padne na vaše rameno! a
Můžete použít montážní šrouby vaší přenosky, ale pokud chcete sadu antimagnetických šroubů, abyste mohli na svou Signature Headshell nainstalovat množství různých typů kazet, Pro-Jects Mount (výše) je ideální volbou.
K dispozici ve variantách:
1 - Hliník chrom
2 - Leštěný hliník Premium
3 - Hliník černý
4 - Karbon
5 - Dub
Doporučené ceny:
Pro-Ject Headshell PRO Black - 79€
Pro-Ject Headshell PRO Carbon - 99€
Pro-Ject Signature Headshell Aluminium - 99€
Pro-Ject Signature Headshell Oak - 129€
Pro-Ject Signature Headshell Carbon - 149€
Pro-Ject Signature Headshell Premium - 199€
(ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Srdečně blahopřejeme, k pěkným 70. narozenimám. Takhle to začalo (na úvodním snímku "až" rok 1972)
1953 - Společnost Tokyo Television Acoustics Co., Ltd. je založena v Musashino City v Tokiu. Zahájení výroby a prodeje poloprofesionálních záznamových a přehrávacích elektroakustických zařízení
1956 - Založena Tokyo Electric Sound Co., Ltd. v Sumida-ku, Tokio. Zahájení výroby měřicích/optických elektrických zařízení a zařízení pro aplikaci magnetických pásek
1961 kvvte Uzavřela dohodu o technické pomoci s IBM v USA a začala vyrábět paměťová zařízení s magnetickou páskou v tuzemsku.
l1962 Změněny obchodní názvy Tokyo Television Acoustic Co., Ltd. na TEAC Audio Co., Ltd. a Tokyo Electric Acoustic Co., Ltd. na TEAC Co., Ltd.
1963 Dokončení továrny na hromadnou výrobu špičkových magnetofonů v Iruma City v prefektuře Saitama.
1964 Obě společnosti se sloučí a budou sdílet stejné obchodní jméno jako TEAC Corporation
A tak to pokračuje až dodnes, kdy je TEAC rozkročen třeba i do medicíny (viz obr. výše) ale dál samozřejmě elektronika (pár příkladů z našich "skladů")
Teac UD-701N - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Teac AP-701 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Teac není jen Teac, ale i profesionální zařízení pod značkou TASCAM a high-end ESOTERIC
The joy of a highest levels of musical elation | ESOTERIC - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Dvě nová eF - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
TEAC/ESoteric znamená i spoustu špičkových remasterovaných nahrávek (viz druhá část textu)
Dnes je ten den - díl III. - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Tohle je začátek - první výrobek, Rok 1957 a "obří" americká objednávka 25 kusů - firmě zajistila zářnou budoucnost
Olympijské hry v Tokiu 1964 - první kompletní tv pokrytí (včetně maratonu) a zpomalené záběry - ano to byl tenhle TEAC
Rok 1968 a "průlom" v prodeji cívkových magnetofonů, 200 tisíc prodaných kusů TEAC A-4010
Stále rok 1968 a první domácí kazetový - TEAC A-20
TEAC A-450, rok 1972 - první kazetový magnetofone, který dosáhl wow a flutter 0,07 %
Tascam DA-88 (8stopý digitální vícestopý rekordér) používající jako záznamové médium videokazetu Hi8
Ještě jednou DA-88, když získal cenu Emmy (vážně!) rok 1995
TEAC/ESOTERIC CD transport P-0 z roku 1997
Výše a níže TEAC 144 (spatřil světlo světa 1979) první čtyřstopý MTR na světě používající standardní kazety. Nabízel profi kvalitu, snadné používání, kompaktní design a dostupnou cenu. Časopisy Billboard, Pro Sound News a další jej ocenily jako nejrevolučnější produkt v historii''. Bruce Springsteen na něm nahrál album "Nebraska" (je v "500 nej- alb historie" magazínu Rolling Stone) https://www.youtube.com/watch?v=M3eu1gW-bQ8
Viděli (slyšeli) jste první Star Wars z roku 1977? Tak to byl TEAC / TASCAM 80-8 - 8stopý rekordér, jenž používal 1/2palcové pásky - třeba na "hlasy" C-3PO a R2-D2
Malá vsuvka ze současného dění a modelů:
https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/4955-nejnovejsi-zpravy-ze-sveta-hi-fi-esoteric
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/streamery/4908-teac-nt-505-x
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/phono-predzesilovace/3340-teac-pe-505
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/gramofony-a-analog/3141-teac-tn-5bb
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/prislusenstvi-a-doplnky/1865-teac-cg-10m
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/gramofony-a-analog/2693-teac-tn-4d
Tak jak se to přeje: Vše nejlepší do další sedmdesátky a viz titulek (přání k 70.)
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Přetiskujeme zprávu společnosti ALTEI:
Nový T+A R 2500 R již k dispozici
Drazí přátelé a příznivci dobrého zvuku,
nový model R 2500 R si klade za cíl spojit výkon, eleganci a nadčasovost jednotlivých komponentů naší řady R do jediného zařízení.
S výkonem 250 W (4 Ohmy) na kanál, nejnovější audiofilskou T+A architekturou G3 pro streamování, nativním přístupem ke všem nejdůležitějším digitálním zdrojům s vysokým rozlišením a kompletní nabídkou možností připojení dalších zařízení, R 2500 R ukazuje, že receiver nemusí být v žádném případě podřadnější nebo méně flexibilní ve srovnání se samostatnými jednotlivými komponenty.
O to více nás těší, že vás dnes můžeme informovat o tom, že od středy budou zahájeny dodávky modelu R 2500 R.
SPECIFIKACE (T+A R 2500 R)
Zdroje signálu:
¤ CD mechanika
¤ FM, FM HD, DAB+ Tuner
¤ Bluetooth streaming
¤ digitální vstupy
Streamovací klient: audiofilská streamovací architektura G3 s nativním DSD streamingem (DSD256), Internetradio, Podcasty, Tidal, Deezer, qobuz, Apple AirPlay®, Amazon Music, HIGHRESAUDIO, Spotify Con-nect, Tidal Connect, Roon Ready, Gracenote MusicIDServices
Výstupní výkon: 2x 250 W / 4 Ω
Kmitočtový rozsah: 1 Hz až 150 kHz (+0/-3 dB)
Celkové harmonické zkreslení: < 0,02%
D/A Převodník: technologie oddělených cest zpracování signálů PCM a DSD
PCM: dvojitý diferenciální čtyřnásobný převodník se čtyřmi 32bitovými D/A převodníky na kanál až do 768 kSps.
DSD: T+A True 1 bitový převodník s přímou cestou signálu DSD až do DSD 512
Výstupy:
1x RCA nesymetrické (PRE Out)
1x HDMI (ARC)
Sluchátkový výstup: 50 Ω
Vstupy:
2x nesymetrické RCA
1x symetrický XLR
2x HDMI
¤ SPDIF
¤ USB DAC
¤ USB HOST
¤ LAN, WLAN
Výstupy pro repro: 4x pár svorek (výstup A, výstup B)
Rozměry: 16,5 x 46 x 40,5 cm
Hmotnost: 20,5 kg
MOC: 278 000,- Kč vč. DPH
Ze setká(vá)ní Hi-Fi Voice & T+A:
T+A Solitaire S 530 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A Solitaire T - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A HA 200 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A Solitaire P - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A Reference System - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A MP 3100 HV + PA 3100 HV - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
T+A MP 2000 R MK II a PA 2000 R - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Na návštěvě u T+A - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Popravdě, dnes si přečtěte tady - pokud vás zajímá jak "moc práce" je / bylo, aby jedno normální album hrálo "o trochu" lépe (a poté pár doporučení na tamní NEJ- jazzové nahrávky a nakonec TY ÚPLNĚ NEJ- nahrávkky jazzu historie lidstva). Japonská UA (Ultra Art) Records (prezentovaná těmi dvěma pány vedle zpěvačky Mie Joke - ULTRA ART RECORD je japonský jazzový label založený dvěma přáteli, HARUO USHIO-san a REIJI ASAKURA-san, se snahou nahrávat a vydávat nahrávky té nejvyšší hudební a technické úrovně; byla založena v září 2017 a plány na množství vydaných alb jim trochu zkomplikoval takový maličký.. covid) krom obvyklých "procesů" podobných u všech obdobných společností, snažících se o co nejkvalitnější zvuk (aktuálním vítězem je asi Quality Record Pressings o loňském listopadovém vydání Steely Dan-Aja-UHQR Vinyl Record|Acoustic Sounds jsme informovali Dva dlouhé týdny zbývají do Vánoc - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení). UA Records dělá i finálovou verzi, které se dá nazvat "testováno na lidech". Začalo to "normálně":
Nejprve byla pro master použita 24stopá 76cm/s půlpalcová analogová páska, která byla přepsána z 2palcového analogového masteru. Ve skutečnosti bylo při výrobě (původního) CD z roku 2018 (UHQCD) nahráno na 2palcový analogový master (první CD bylo nahráno pomocí Pro Tools (192kHz/24bitový zdroj zvuku použitý jako master)).
Titul byl i vydán na analogové desce v říjnu 2019 a v té době byla vypátrána půlpalcová analogová páska použitá pro tvorbu tohoto SACD. Tentokrát se hrálo na decku Studer A820 a převedlo se přímo na DSD 2,8 MHz. V té době se zdá, že nebude třeba provádět žádné úpravy na analogové konzoli atd., což ukazuje, jak vyvážená byla původní nahrávka.
Současně s prací DSD převodu byl zaznamenán i 44,1kHz/16bitový lineární PCM, který je použit pro CD vrstvu tohoto disku. Jinými slovy, master se liší od již vydaného UHQCD a pan Asakura řekl, že by chtěl, aby si audiofilové poslechli a porovnali rozdíly mezi těmito dvěma disky.
Nyní přichází to co už je opravdu nadstandard "běžných" procesů - výroba tří typů povrchových úprav SACD a veřejného srovnávacího poslechu. Designér navrhl červenou barvu disku s názvy písní napsanými bílými písmeny. Říká se však, že u CD / SACD je lepší mít zelený povrch disku, aby se omezil rozptýlený odraz světla (starší ročníky audifilů možná vzpomenou - v ranných dobách CD se pro lepší zvuk "made in doma po večerech" obarvovaly zelenou fixou okraje disků). Audiofilská SACD UA Records často používají povrchovou úpravu zvanou Ontaku.
I tentokrát tedy prototypovali k navržené čevené další 2 odlišné "zelené" verze a poslechli a porovnávaly se zvuky celkem na třech discích.
Přehrávacím systémem bylo SACD/CD McIntosh „MCT450“,předzesilovač „C47“ stejného výroce a profesionální výkonový zesilovač trvale instalovaný v KEF Music Gallery Co dělat (dnes od 11:00) v Tokiu - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
O jakou zhruba jde hudbu, co Mie Joké vlastně zpívá? (ukázka - byť z jiného alba):
V tomto prostředí nejprve zkoumali rozdíl ve zvuku v závislosti na povrchové úpravě disku. Přehrávali původní UHQCD a pak SACD s červenou stranou i obě zeleno bílé verze. Rozdíly byly snadno rozeznatelné. UHQCD má jasný obrys a bohatý basový zvuk. Červené SACD zvyšuje množství informací, které jsou typické pro SACD, ale také vyvolává dojem, že basy jsou trochu těsné. V druhém "zeleném" případě se zvukové pole rozšířilo a dotek klavíru byl krásně reprodukován. I poslední varianta má stejnou šířku zvukového pole, což vytváří dojem vynikající síly a reprodukovatelnosti detailů.
Přes různé názory na to, který z nich se lépe (příjemněji) poslouchá, nakonec se s ohledem na množství informací a vyváženost většinově shodli pro 3. variantu. Co je však zajímavé, a panovala na to všeobecná schoda, zvuk se mění i v závislosti na tisku na disku. Zdá se dokonce, že i velikost písma má vliv.
Ještě před akcí v KEF Music Gallery se podobné poslechové porovnávání konalo v Home Shokai, audio obchodě v Meguro v Tokiu na systému SACD/CD přehrávač Esoteric "Grandioso K1X", předzesilovač "Grandioso C1X solo", výkonový zesilovač "Grandioso S1X" a reprosoustavách B&W "801 D4 Signature." Návštěvníci této poslechové akce mající uvedené CD, byli tak zaujati zvukem SACD, že si nahrávku pořídili i v této variantě.
Tak takový je ŽIVOT AUDIOFILA (níže odkaz na stránky Mie Joké)
Mie Joke official website 情家みえオフィシャルサイト jazz vocalist mie joke
Když jsme v Japonsku, jedna výborná zpráva. bylo nebylo Three Blind Mice (record label) - Wikipedia občas trochu "šílené" ale zajímavé nahrávky - se vrací: "
SONY Music sáhli do historie a ,,Premium Reprint Collection'' začne 28. února a vydá (zatím první 3 alba - kompletní seznam v odkazu výše) původní nahrávky Three Blind Mice (TBM), legendárního labelu ,,Japanese Jazz'', ve vinylových a SACD hybridních edicích. Ceny 4.840 jenů LP a CD stojí 3.000 jenů (včetně daně). Remasterováno Bernie Grundmanem a 180g LP včetně obalů přetištěných z původních originálů.
„Misty“ je druhé album Tsuyoshi Yamamoto, jedno z nejpopulárnějších děl na labelu TBM. Toto je definitivní japonské klavírní trio plné radosti z jazzu, včetně lyriky a swingu.
Výše koncertní záznam z února 1976 "Ryûhyô" (včetně nových bonusů) Motohiko Hino (bicí) a jeho kvartet / kvintet. Foto níže: "Mine'": děsivé debutové album saxofonisty Kosuke Mine je monumentálním dílem a kdysi znamenalo začátek labelu Three Blind Myths. Další trojice alb na LP / SACD budou vydány letos v červnu, poté v říjnu a pak únoru 2025.
Zůstaňme ještě v Japonsku, trochu současného jazzu - v nejvyšší kvalitě audiofilského vydání na 180g za 6.380 jenů (asi tisíc korun českých) "ženského" jazzu - klavír Satomi Kawakami (doprovod basa a baskytara Kanaďan Brent Naschy, bicí "domácí" Masahiro Taka). Direct Cutting a na B straně DSD 11,2 MHz.. no (přečtěte si jinde) Google nebo jiný překladač to zvládne: ジャズピアニスト・川上さとみ、トリオ編成で行ったダイレクトカッティングのLPジャケット写真公開!A面はダイレクトカッティング、B面はDSD11.2MHz録音をカッティングという希少な音質を収めた作品! | PONY CANYON NEWS – ポニーキャニオン
Ukázka ze staršího alba "Orchid" (2011)
Jen jediný člen Pink Floyd je součástí kapely od prvního okamžiku a hrál na všech albech Pink Floyd - naše maličko opožděná (v sobotu) GRATULACE Nick Mason – Wikipedie
Začíná to ve středu, tuhle středu! JazzFestBrno jako přehlídka majitelů Grammy. Přijedou Samara Joy, Béla Fleck, Snarky Puppy, Chris Botti a další - Novinky
Nebyli jste nikdy na koncertě klasické hudby, tak tenhle je skoro to "nej-" kdy to zkusit K České filharmonii se vrací hvězdná umělecká dvojice: Yuja Wang a Simon Rattle | Opera PLUS
Závěrem návod "jedné z cest" jak býti audiofilem (s kterým se redakce Hi-Fi Voice plně ztotožňuje)
The 50 Best Jazz Albums of All Time (Essential Listening Guide)
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...