- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
T1 se mění v T2, aneb Pro-Ject T2 je další evolucí T1 a nabízí mnoho nových audiofilských funkcí, které mají stanovit nová měřítka v jeho cenové kategorii. Gramofon má chassis, jak je u značky zvykem, elegantně zpracované. CNC obráběné šasi bylo zvětšeno pro zvýšení stability a je k dispozici ve vysoce kvalitních povrchových úpravách, jako je černá s vysokým leskem, saténová bílá nebo ořech. Konstrukce je bez plastových dílů a pečlivá výroba eliminuje vnitřní dutiny a účinně zabraňuje nežádoucím vibracím uvnitř šasi. Skleněný talíř T2 byl navíc ve srovnání s předchozím modelem těžší a tlustší, aby byl zajištěn design bez rezonance, což účinně eliminuje nevýhody spojené s plastovými nebo lehkými kovovými alternativami. Tato vylepšení doplňují speciálně vybrané nožičky účinně izolující T2 od okolních vibrací.
Motor pohání řemenový systém připojený k nově vyvinutému "talířku" jedinečnému pro řadu T. Tento pomocný talíř je namontován na ultra přesném 0,001 mm hlavním ložisku s osou z tvrzené oceli a mosazným pouzdrem. Zatímco většina alternativních produktů používá neregulované stejnosměrné motory s velkým kolísáním rychlosti, T2 obsahuje osvědčený systém elektronicky řízeného střídavého motoru s přesnou rychlostí. T2 má také elektronický přepínač rychlosti mezi 33 a 45 otáčkami za minutu. Výsledkem je tichý a stabilní systém pohonu gramofonu.
Stejně jako T1, i nové modely T2 (a T2 Super Phono) jsou vybaveny vlastními, super stíněnými, nízkokapacitními, polovyváženými phono kabely Pro-Ject, než obyčejným RCA kabelem. Součástí je také protiprachový kryt pro dodatečnou ochranu a plstěná podložka na podporu vašich záznamů. T2 Super Phono je osazen vysoce kvalitním dvoustupňovým děleným pasivním MM phono předzesilovačem. Phono stupeň lze vypnout, pokud chcete s T2 Super Phono používat MC přenosku. Pro-Ject T2 Super Phono je dodáván s vysoce kvalitní přenoskou Sumiko Rainier MM (obr. níže) s eliptickou diamantovou jehlou.
CHARAKTERISTICKÉ VLASTNOSTI
¤ vysoce kvalitní materiály a větší šasi pro větší stabilitu
¤ žádné dutiny pro výsledný optimální zvuk
¤ elektronicky řízený motor a elektronické přepínání otáček
¤ přednastavený MM snímač Sumiko Rainier (doporučená cena 175 eur)
¤ nové, jednodílné 9palcové hliníkové raménko s integrovaným hlavovým pouzdrem
¤ anti-skating
¤ kleněná deska o tloušťce 10 mm a hmotnosti 1,7 kg bez rezonance
¤ nožky pohlcující vibrace
¤ elegantní protiprachový kryt s nastavitelnými panty
¤ polosymetrický phono kabel s kovovými konektory
¤ k dispozici ve vysoce lesklém černém, saténově bílém a ořechovém provedení
¤ ruční výroba v Evropě
SPCIFIKACE
Otáčky: 33; 45 ot/min (elektronická změna otáček)
Princip: řemenový pohon
Kolísání otáček: 33: 0,6% 45: 0,5%
Wow & Flutter: 33: 0,19% 45: 0,17%
Talíř: skleněný talíř o tloušťce 10 mm a hmotnosti 1,7 kg opatřený plstěnou podložkou
Hlavní ložisko: Nerezová ocel/mosaz
Odstup signálu od šumu: 67 dB
Raménio: 9" hliníkové
Efektivní délka ramene: 230 mm
Převis: 22,0 mm
Efektivní hmotnost raménka: 9,5 g
Dodávané příslušenství: prachový kryt, filcová podložka, singl adaptér, napájecí zdroj, phono RCA kabel
Napájecí zdroj: 15 V / 800 mA DC, univerzální napájecí zdroj
Spotřeba energie: 4,5 W / <2 W v pohotovostním režimu sítě
Rozměry: 457 x 134 x 335 mm
Hmotnost: 5,5 kg
Doporučená cena:
T2 (včetně) Super Phono - 649€
T2 - 549 euro (ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Na letošní výstavě AXPONA čtenářům Hi-Fi Voice známý švédský výrobce představil (viz titulek) 3-pásmový model Qln Reference 9 a poskytl k němu porfolio fotografií, které komplet celé nacházíte výše / níže. Z našich setkání s Qln:
Qln Prestige One - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Qln Prestige Three - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Aktuální značky nabídka čítá 5 modelů reprosoustav - 2 ze tří řady Prestige viz odkazy výše, doplňují největší Qln Prestige Five:
SPECIFIKACE (Qln Prestige Five)
¤ 2,5-pásmový širokopásmová reprosoustava
¤ výškový reproduktor: měkký kopulovitý 25 mm široký - pro prostorový zvuk, AirCirc magnet
¤ středo-basový reproduktor: 184 mm Kevlar® kužel, podvěšený magnetický systém
¤ basový reproduktor: 184 mm tvrdý kužel, podvěšený magnetový systém
¤ vybírané značkové výhybkové komponenty od předních výrobců
¤ vnitřní kabeláž: Qln SP-One čistý měděný pevný drátový akustický stíněný kabel
¤ citlivost: 89 dB SPL 1 Watt 1m, 100-10kHz
¤ nízkofrekvenční výkon: -3dB 26Hz
¤ impedance: 4 ohmy
¤ požadavky na zesilovač: 50 -250 Watt RMS
¤ terminály: 1 pár WBT Nextgen®
¤ rozměry: 1000 x 210 x 600 mm (1054 x 315 x 650 mm s nožičkami)
¤ hmotnost: 41,0 kg
¤ standardní povrchová úprava: lesklý ořech, matný ořech, bílý mat
Doporučená cena (Qln Prestige Five): 16.000/17.500 EUR/USD
1 zcela nový model Serie REFERENCE (9), tři Serie PRESTIGE a ještě 1 stojanové 2pásmo řady (označemí) Qln SIGNATURE
SPECIFIKACE (Qln Signature)
¤ dvoupásmové reprosoustavy s plným rozsahem
¤ unikátní technologie vícevrstvého tlumení skříně Qboard® Qln
¤ výškový reproduktor: 25mm široký surround, magnet AirCirc, měkká kopulka
¤ woofer: 184mm kevlarová® membrána, podvěšený magnetický systém
¤ špičkové značkové crossover komponenty od předních výrobců
¤ akustický stíněný kabel Qln SP-One z čistě měděného pevného drátu
¤ citlivost: 87 dB SPL 1 Watt 1 m, 100-10 kHz
¤ nízkofrekvenční výkon: -3dB 38Hz
¤ impedance: 8 ohmů
¤ požadavky na zesilovač: 50-250 W RMS
¤ terminuly (1 pár): WBT
¤ rozměry: 448 x 280 x 480 mm
¤ hmotnost: 31,0 kg (ks)
¤ povrchová úprava: matný ořech, ořech burl piano
Doporučená cena (Qln Signature): 25.000€
Nyní zpět k novince Qln Reference 9
SPECIFIKACE (Reference 9)
Typ: 3-pásmová konstrukce
Ozvučnice: 40mm Qboard® Qln technologie vícevrstvé tlumicí skříně
Výškový reproduktor: 25mm široký surround, AirCirc magnet, měkká kopule
Střed: 7" Kevlar® kužel
Basový reproduktor: 9”mm potažený tenký uhlíkový sendvičový kužel
Špičkové značkové komponenty výhybky od předních výrobců
Qln SP-One akustický stíněný pevný drát z čisté mědi
Citlivost: 91 dB SPL 2,83V 1m, 100-10kHz
Nízkofrekvenční výkon: -3dB 25Hz
Impedance: 4 ohmy
Požadavky na zesilovač: 50 - 300 Watt RMS
Ozvučnice: 40mm design Qboard®
Terminály: WBT Single wire
Rozměry: 1050 x 300 x 650 mm
Hmotnost: 65,0 kg (každý)
Standardní povrchová úprava: lesklý palisandr, matný ořech
Doporučená cena: 42.000 USD/EUR (ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Je 1. máj LÁSKY ČAS - a proto navazujeme na "zaláskované" vydání HUDBA speciál ze 14. února...
...neb dnes slavíme, již ne "na povel" svátek práce, ale lásky čas - díky K.H. Mácho:
A co je většině z nás libší - líbat se (Tradice praví, že na prvního máje by každá dívka měla být políbena pod rozkvetlou třešní. Polibek ten jí zaručí krásu a mládí /když budete v cestě za krásou pokračovat ještě o kousek dál a nebudete si dávat pozor, zajistí(te) ještě větší mládí, vyroste jí "mládí plné bříško" - a to bývá pro HiFi koníček "trochu komplikace"/), nebo "slavit" že musíte zítra do práce. No tak vidíte... jasná třešeň a pak ukázka domácího Hi-Fi systému a hudba... (a pak pozor na tu předchozí závorku).
Pokračujeme tedy v zamilovaných duetech (dnes už "méně klasické" opery), s kterými jsme začali v den "oslav" výročí mučení a pak stětí římského biskupa s léčitelskými schopnostmi (slušní a schopní lidé zřejmě "sštvali" vždy - i 14. února 269 po Kristu) jménem Valentin, tedy "tom druhém" svátku zamilovaných, ale nyní již (další várka) "zamilované duety":
¤ Glen Hansard (irský zpěvák, kytarista, skladatel, frontman a zakladatel folk-rockové skupiny The Frames) & Markéta Irglová (češka co po Irsku a New Yorku dnes hraje zpívá skládá /je teď vdaná paní/ doma na Islandu) a jejich „Falling Slowly“ z "normálního nízkorozpočtového" filmu Once (2007) - IMDb (v zahraničí o fous lepší hodnocení než u nás) Once (2007) | Recenze - Uživatelské | ČSFD.cz který ale stojí za vidění (i poslech Glen Hansard, Marketa Irglova – Once (Music From The Motion Picture) (2019, Transparent, 180 gram, Vinyl) - Discogs ). U prvního videa vydržte do konce, Markétin návrat na pódium a její: "Nezáleží jak vzdálené jsou vaše sny, jsou dosažitelné", stojí za připomenutí. Dnes ale hlavně "zamilované duety" a ten jejich je pod oním OSCARovým záznamem. Pod ním 3tí video je loni zveřejněná - jejich první společná skladba po "-nácti" letech od oscarového megaúspěchu - ostatně i to „The Answer Is Yes“ dnes možná někoho čeká:
¤ Sonny Bono, dle všeho spíš opak toho jaký má muž k ženě (nejen dnes a Na sv. Valentýna (2010) | ČSFD.cz ) být, nicméně pro svou (dodnes) "nepatrně" slavnější (tehdy) manželku Cher napsal (pro jejich první album Sonny & Cher – Look At Us (1965, Monarch Pressing, Vinyl) - Discogs ) duet „I Got You Babe“ a byla z toho zlatá deska a 1. v americkém i kanadském žebříčku. Na 1. místo britského se skladba dostala až v roce 1985 - v cover verzi britské pop-reggae kapely UB40 s americkou zpěvačkou Chrissie Hynde. Zde obě verze:
¤ Cover verze občas nevadí - Robbie Williams & Nicole Kidman (níže Frank & Nancy Sinatra): „Something Stupid“
¤ Když jsme v té hluboké historii, pokud neznáte Absolvent (1967) | ČSFD.cz (první "velký" film Dustina Hoffmana) nevadí (klip co a jak "prozradí"). Titulní píseň tehdy získala Grammy a 1. v žebříčku atd., ale je to hlavně povedená skladba dua Simon (aktustické kytary, zpěv) & Gafrunkel (zpěv, perkuse): „Mrs. Robinson“
¤ Stejný rok a už klasický duet on (Marvin Gaye) a ona (Tammi Terrell). Mladá (ve své době) hezká, talentovaná... zemřela 3 roky poté (ve 24 letech - rakovina). Ani Marvin tu bez ní (nazpívali více duetů) moc dlouho nepobyl, narozen 2. dubna 1939, den před 45 narozeninami na apríla ´84 ho zastřelil - jeho otec. Ale písnička byla hit (i ty další společné byly úspěšné) a snad neurazí ani dnes: „Ain't No Mountain High Enough“
¤ Komentář vynecháváme, kdo nezná... však víte. A takhle "přirozeně", nechť to většině dnes dopadne: „You're The One That I Want“
¤ Jak meteor zazářil (a shořel - zemřel 5 dní po 30tinách) ten "čtvrtý (nejmladší) bratr" od Bee Gees, i když bratři (mu) skládali, produkovali, vlastní kapelu (ze špičkových mj. jazzových hudebníků - to není vtip) postavili / půjčili. Tenhle duetek to dotáhl na úplně nejprodávanější singl roku 1979 - singly byly LP vyprané na moc vysokou teplotu kam se vešly jen dvě skladby (jako zpočátku výroby gramodesek - viz Dánská radiální 9" a 12" s eR navíc | ORTOFON - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení + čeští bratři Scharfové Vlajková loď připlouvá | GOLDRING - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení ), asi jako když dnes stáhnete skladbu a jako bonus byste k ní dostali druhou - tehdy byl dar na opačné straně SP. Jak osud miluje černý humor, není až taková výjimka, že původní "hit" z první strany je už dnes "pozapomenut", a ta z druhé strany... což se vlastně trochu týká i skladby "Rest Your Love on Me", původně "doplňkové" v originál verzi Bee Gees. Pak předělaná pro mladšího bratra - na duet dua Andy Gibb & Olivia Newton-John se stal megahitem přezpívaným v mnoha verzích - včetně české (jako bonus 3. video - varianta skladby z dob, kdy to "přezpívané" verze na téhle straně železné opony měly "snazší" - když se tu originály nehrály). Níže dvě verze nejúspějšnější skladby "posledního roku disca" (pálení alb na stadionu v Chicagu je vtipně absurdní realita historie - jsme v rubrice nedávno zmiňovali), která ale dodnes občas někde zazní (schválně všimnete si rozdílu?):
¤ I když vás hudba (filmy) od 60. let působící divy jménem Barbra Streisand nezajímají, její jméno vám asi není neznámé. Co spíš nevíte je název jejího nejúspěšnějšího alba (stejného názvu jako úvodní skladba, která vás čeká ve videu) z roku 1980 (k jejím nejúspěšnějším písním patří další song z alba, který by sem patřil: „Women in Love“, ale to není duet, tam autor Barry Gibb "zpívá jen křoví") titulní skladba: „Guilty“
¤ Tady není co říkat - prostě jen poslouchat - Ella Fitzgerald & Louis Armstrong: „Dream A Little Dream Of Me“
¤ Bylo to super že? Tak ještě jedna - Ella Fitzgerald a Louis Armgstrong: „Cheek To Cheek“
¤ To je láska! Na konci (vrcholné) opery Giuseppe Verdiho AIDA je Radamès odsouzen k pohřbení zaživa / zazdění uvnitř pyramidy. Když se vyrovnává se svým osudem, zjišťuje, že se jeho milovaná Aida (etiopská primcezna / egyptská otrokyně) vplížila, aby sdílela jeho osud. Srdceryvný duet, stvrzující jejich "absolutní" lásku v kterém se loučí (nejprve Francesco Meli & Anna Netrebko; poté Plácido Domingo & Aprile Millo) se světem - árie: „O terra addio“
¤ Určitě neexistuje nikdo kdo by neznal, ale přece jen (sem patří, tak) jí sem dáme - Jennifer Warnes & Bill Medley: „(I've Had) The Time Of My Life“
¤ Byl celý život hvězda, dožil se 96 let, zpíval duety (snad s nejvíc ženami ze všech zpěváků jazzu a popu - což byl jeho "obor") s Amy Winehouse, Barbrou Streisand, Lady Gaga, Arethou Franklin Norah Jones... již "starý pán" Anthony Dominick Benedetto (v této skladbě již přes 90) známý jako Tonny Bennett se "stále mladou" (u dam se věk "naplno" neříká, takže 1.73 x mladší) kanadská jazzová královna posledních dekád Diana Krall - hudbou i textem nadčasovou skladba bratrů Gershwinů: „Love Is Here To Stay“
¤ Petřín a „Láska je láska“ a "historická" česká klasika s geniálním textem (respekt - pozn. redakce) Gabriely Osvaldové, hudba Prince (i když to zkoušel Ondřej Soukup, ale pak to přiznal) si právě dnes zaslouží připomenout a pasuje dokonale (Lucie Bílá & Ilona Csáková):
¤ Prince (pak „TAFKAP“, což byla zkratka pro „The Artist Formerly Known As Prince“ i ta měla zkratku „The Artist“) a tohle nebude duet, ale jeho skladba (která sem jako pocta všem ženám rozhodně patří) a videoklip, které jsou "oslavou každého typu ženy", takže (rodným / celým jménem) Prince Rogers Nelson: „The Most Beautiful Girl In the World“
¤ Ta (výše) na obraze z roku 1852 (od Johna Everetta Millaise) je Ophelie (ze Shakespearova Hamleta), ta ve videu níže Kylie Minogue, která jí v australském duetu s Nickem Cavem (níže) "hraje". Klip je obrazem nahoře inspirován - jak moc se povedlo posuďte sami - u nás "prapodivné" spojení Kylie / Nick i po těch letech stále dobrý: „Where The Wild Roses Grow“ - i tak občas končí "lásky čas"
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Se zesnulou jsme se rozloučili Bylo nebylo | MAGICO - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení novou mladší menší vyspělejší lepší Magico S5 (2024) kdo by chtěl tak si počká - 3. generace S5 ve 3. čtvrtletí (prý nejdříve) v této krajině, kontinentu zvaném Evropa prý uvítáme. Kdo letos koupí neprohloupí - speciální balíček / malý hliníkový dáreček s logem, dárek k 20. výročí založení Magico - šťastlivec (protože to už je solidní úroveň reprosoustav) obdrží.
Nejdůležitější informace o tweeteru: Výškový reproduktor modelu S5 vychází z modelu použitého v řadě M. 28mm výškový reproduktor modelu Magico S5 (III) 2024 používá beryliovou membránu potaženou diamantem. Systém motorů na bázi neodymu přináší nejnižší možné zkreslení v současnosti spolu s ještě vyšším výkonem než u předchozích reproduktorů řady S. Vysoké frekvence modelu S5 jsou plné texturních detailů a zvukových jemností, kterými je Magico proslulé.
Nejdůležitější vlastnosti středních frekvencí: Střední pásmo reproduktorů S5 má průměr 6" a kmitací cívku o průměru 3". Klíčovou změnou oproti předchozím reproduktorům Magico řady S je konstrukce kuželů Nano-Tec Gen 8: hliníkové voštinové jádro je obloženo grafenem vyztuženými uhlíkovými pláty. Revoluční struktura jádra kuželu umožňuje nižší tloušťku, nižší hmotnost a účinnější tlumení. Tento reproduktor je vybaven dvěma mimořádně velkými neodymovými magnety, celoměděnou čepičkou a čistě titanovou kmitací cívkou. Středovýškový reproduktor S5 nastavuje nové měřítko měřeného výkonu ve frekvenční i časové oblasti. Výsledkem je čistota středních frekvencí, která vás nenechá vydechnout.
Nejdůležitější vlastnosti wooferu: Basy v modelu S5 zajišťuje dvojice 10" wooferů. Každý reproduktor má 5" titanovou kmitací cívku a membránu Nano-Tec Gen 8 zabudovanou do šasi třetí generace. Tento woofer má obrovskou měděnou čepičku a je schopen lineárního pohybu o půl palce s nejnižším zkreslením, jaké je u reproduktorů této velikosti k dispozici. To umožňuje modelu S5 poskytovat přesné, nezkreslené nízké frekvence a zároveň produkovat vysokou maximální hladinu akustického tlaku. S5 produkuje nízké frekvence s úchvatnou silou a hloubkou, přičemž zachovává věrnost vůči zdroji, kterou mimo reproduktor Magico neslyšíte.
Nově navržená zakřivená hliníková skříň optimalizovaná pomocí simulovaného 3D modelování pro minimalizaci vnitřních rezonancí maximalizuje tuhost a zároveň umožňuje optimální strategie tlumení. Přední stěna je zakřivená pro minimální difrakční efekty. K přesnému měření nejmenších vibrací panelů skříně a výpočtu hladin akustického tlaku, které generují, byl využit laserový vibrometr Polytec. To umožnilo společnosti Magico zabývat se jimi již v rané fázi procesu návrhu, což vedlo ke kýženému cíli: kabinet S5 nepřidává zvuku žádné zabarvení. Pozoruhodné je, že vnitřní objem modelu S5 byl oproti předchozí verzi zvýšen o 31 %. Větší basový kabinet umožňuje, aby se nízkofrekvenční odezva modelu S5 snížila o 5 Hz - na 20 Hz - při zachování stejné citlivosti (88 dB).
SPECIFIKACE (Magico S5 III - 2024)
Konfigurace: 3cestný, 4měničový design
Reproduktory:
Výškový - 1x 1,1” (28 mm) MB5FP z čistého berylia, membrána potažená diamantem
Středotónový - 1x 6” MA6004RTC Mk2
Basový - 2x 10” MAG10508 RTC
Citlivost: 88dB
Impedance: 4 ohmy
Frekvenční odezva: 20Hz—50kHz
Doporučený výkon: 50W—1000W
Rozměry: 121,2 x 49 x 48,5 cm (včetně podpěr)
Hmotnost: 118,8 kg
Zdroj titulku (asi, spíš) znáte, a o takové povýšení /o hodnost" se (dle všeho) jedná i zde:
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Dnes moderní hlavní město Texasu Austin bylo Anno Domini 1835 založeno pod názvem Waterloo, a v roce 1838 přejmenováno na počest Stephena F. Austina (svobodného zednáře jehož otec dostal Léta Páně myšlenku založit samostnou kolonii jménem Texas a zemřel - syn myšlenku zrealizoval), zakladatele tehdy nezávislé Texaské republiky. Austin je hlavním městem Texasu od roku 1839, kdy 1. září 1839 dopravilo 50 vozů tažených voly nábytek a archivy z bývalého hlavního města Houstonu. Město stojí za prohlídku a hlubší prozkoumání..
...ale o tom třeba jindy... (město žije - živou - hudbou, ale vyrábí se tam i Hi-Fi a o Austin AudioWorks a jejich 2 trochu divných, cenově dostupných, a(le) zajímavých produktech to dnes bude.
Austin AudioWorks (AAW) je butiková audiofilská designová společnost se sídlem v Austinu v Texasu v USA, hlavním městě živé hudby na světě V roce 2015 začali rozvíjet své idee myšlenky a principy a rozesílali prototypy a zkušební hardware mezi místní posluchače, kteří je kritizovali a recenzovali (skvělý přístup). Podněty od mnoha zkušených audiofilů jim pomohly vylepšovat zvukovou kvalitu a uživatelskou přívětivost produktů. Když k tomu připočteme neustálé a neúnavné zdokonalování, získáváme / docházíme k 2 produktrům které vám dnes představíme: The Black Swan a The Black Amp. Nebudeme tvrdit, že jsou dokonalé, protože nic není dokonalé - ale AAW jsou právem docela spokojeni s tím, jaké dnes jsou. Technologie AAW v sobě spojují současnou fyziku s nejlepšími postupy při návrhu a uspořádání obvodů, které byly objeveny a vyvinuty za půl století.
"Ugly but Swan" jsme si vypůjčili, protože to dobře vystihuje práci značky - zakladatele, hlavního konstruktére, technického ředitele společnosti AAW, ůsobícího v komunitě audio již více než 60 let - je to tak a "opatrně" (!) Barry Thornton dává přednost slovu "zkušený" před slovem "starý". Začínal v padesátých letech úpravami produktů firem Heathkit a EICO a pokračoval v navrhování a stavbě koncertních zvukových systémů třeba pro Jethro Tull a další kapely. V 70. a 80. letech vytvořil produkty Quintessence Audio Group, o společnost přišel při rozvodu, poté vyvíjel produkty pro SAE, Parasound, QED, Adcom, Audionics of Oregon a Hegeman. Odtud Barry v polovině 80. let vytvářel produkty pro Monster Cable a na začátku 90. let vyvíjel digitální zvukové technologie pro zábavní průmysl. V polovině 90. let vytvořil společnost ClearCube, která byla průkopníkem vývoje blade počítačů spolu s virtualizačním hardwarem a softwarem. Po svém (prvním) odchodu do důchodu založil společnost Austin Medical Research a deset let se věnoval vývoji technologií pro snižování bolesti. Po druhém odchodu do důchodu Barry znovu oživil svou lásku k audio technologiím. V roce 2015 se vyvinul k novému způsobu pohledu na audio technologie (pro Amp zkombinoval tak důležitou práci s vysokým proudem (s problematikou si pohrával Nelson Pass ve svém "vedlejšáku" projektu First Watt) a spojil ho s osvědčeným řešením třídy A - a máme tu relativně dostupný sice "ugly" ale /zvukem/ "Swan" The Black AMP - obr výše a níže) prostě zkoumal zpracování signálu v proudové doméně (což je překvapivě spíš "výjimečné") spíše než v běžnější napěťové doméně - položil tak základ pro Austin AudioWorks a produktové řady AAW.
VLASTNOSTI (The Black AMP)
¤ Black Amp je plně doplňkový-symetrický sluchátkový zesilovač třídy A s technologií proudového nosiče. To nám dává rychlost a konzistentní linearitu s frekvencí, což má za následek mimořádné detaily, rychlou dynamiku a přesné rozlišení
¤ zesilovač se nesnaží ovládat měniče, ať už jde o takové nebo makové technologie. Jednoduše je pohání v jejich přirozeném aktuálním provozním režimu tak, aby z nich „nevytlačil“ hudbu, ale nechal je přehrát přirozeně. Black AMP nabízí jak push, tak pull elektrický proud přenášející zvukové informace přes sluchátka, což jim umožňuje fungovat jako skutečné měniče reprodukující zvuk s nezměněným zabarvením (tzn.: Žádná zpětná vazba a jedinečný obousměrný proudový pohonný systém)
¤ Black AMP jsou čtyři nezávislé výkonové zesilovače bez zpětné vazby v aktuálním režimu konfigurované jako dva skutečně vyvážené monoblokové výkonové zesilovače. Každý kanál pracuje samostatně bez vnitřního promíchávání kteréhokoli ze čtyř signálů nebo procesů zvukových informací. Odstraněním společného základu se zbavíte signalizační kontaminace v důsledku interakcí elektrického a magnetického pole mezi kanály. Vše se vznáší nad zemí ve skutečně vyváženém prostředí.
SPECIFIKACE (dnes trochu neobvykle)
Black AMP je proces zesílení aktuálního režimu. Místo typického výstupu umělé 'nulové' impedance zesilovačů založených na zpětné vazbě má výstup Black Amp vysokou impedanci. Jedná se o zdroj proudu pohánějící sluchátkový měnič v „přirozenějším“ procesu, který je výsledkem žádné globální nebo scénické zpětné vazby
Signál/šum je více než 115 dB (váženo, tj. omezeno na 60 Hz) z výstupu 2 V RMS. Šum je jedním z důležitých faktorů, které omezují rozlišení a detaily potřebné pro skutečnou zvukovou kulisu. Jedinečná čistota a rozlišení Black AMP je zakořeněno v šumu mezi spektrálními prvky hudebního signálu
Klíčovou technickou vlastností Black Amp je, že zkreslení se nemění s frekvencí. 4 foto níže (omluva za menší rozlišení) jsou signál a zkreslení (v pořadí 100 Hz; 1 kHz; 10 kHz a 50 kHz). Všimněte si, že veškeré zkreslení je druhá (sudá) harmonická energie. Sudé harmonické jsou svou povahou melodické, na rozdíl od obvyklého zkreslení zpětné vazby, které je založeno na lichých harmonických, a tedy ve zvukové povaze disonantní. Povšimněte si posledního 4. obrázku - zkreslení nad 50 kHz
Ta druhá nadšená duše na které AAW stojí se jmenuje Bill Leebens
Prezident AAW, se věnuje audiu už od dob, kdy byl "kdysidávno" teenagerem. Začal jako mnozí čtením - on předplatným časopisu The Absolute Sound, když byl ještě na střední škole, a to ho nadobro (navěky) poznamenalo. Krátce poté se stal zástupcem několika velkoobchodů s audio technikou na kolejích, a to v době největšího rozmachu stereofonních systémů. Vysokoškolské studium strojního inženýrství a žurnalistiky naznačilo, jakými schizoidními cestami se bude jeho kariéra ubírat. Postupem času Bill pracoval snad ve všech oblastech audio byznysu: manažer prodeje, ředitel marketingu ve společnosti Audiogon, tiskový mluvčí a marketingový konzultant pro desítky výrobc, ghost-writer, head cheese na newyorské audio výstavě v roce 2012. Nejvíce se proslavil jako dlouholetý ředitel komunikace společnosti PS Audio, kde i redigoval časopis Copper. Pracoval také na různých crowdfundingových kampaních pro audio produkty a psal o špičkovém audiu pro Gizmodo, Stereophile, Dwell a Strata-gee.com. Mimo oblast audia působil Bill několik let jako technický zástupce na trhu s náhradními díly pro výkonné automobily a spolupracoval s řadou závodních týmů. Další vedlejší cesty: V minulosti byl daňovým kontrolórem IRS, manažerem lékařské zobrazovací kliniky, PR pracovníkem velké společnosti vyrábějící bioprodukty. Bill se neobtěžuje s životopisem - nikdo by mu to nevěřil.
The Black Swan MM a MC phono předzesilovač
Cílem vinylu je zvláštní kvalita zvuku hudby, vášnivý a řemeslně vytvořený výkon, mechanicky uložený v prostoru a čase, dokud ho nebudete chtít zažít znovu. The Black Swan je překladač mezi fyzickým světem gramofonu a elektronikou vašeho systému, který přináší vzrušení z hudby do vašeho ucha.
VLASTNOSTI (The Black Swan)
¤ duální vstupy pro přesnosky s pohyblivými magnety, jeden vstup pro pohyblivou cívku
¤ flexibilní ladění na předním panelu
¤ vyvážené a jednostranné vstupy a výstupy
¤ vyvážený 4pinový sluchátkový výstup AAW
¤ vysoce nastavitelné zesílení
¤ mizivě nízká hladina šumu
¤ žádné zabarvení
¤ přesné prostorové detaily
SPECIFIKACE
Doporučené ceny (americké dolary):
The Black Swan - 1.649
Black Amp - 1.849 USD
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...