Dnes moderní hlavní město Texasu Austin bylo Anno Domini 1835 založeno pod názvem Waterloo, a v roce 1838 přejmenováno na počest Stephena F. Austina (svobodného zednáře jehož otec dostal Léta Páně myšlenku založit samostnou kolonii jménem Texas a zemřel - syn myšlenku zrealizoval), zakladatele tehdy nezávislé Texaské republiky. Austin je hlavním městem Texasu od roku 1839, kdy 1. září 1839 dopravilo 50 vozů tažených voly nábytek a archivy z bývalého hlavního města Houstonu. Město stojí za prohlídku a hlubší prozkoumání..
...ale o tom třeba jindy... (město žije - živou - hudbou, ale vyrábí se tam i Hi-Fi a o Austin AudioWorks a jejich 2 trochu divných, cenově dostupných, a(le) zajímavých produktech to dnes bude.
Austin AudioWorks (AAW) je butiková audiofilská designová společnost se sídlem v Austinu v Texasu v USA, hlavním městě živé hudby na světě V roce 2015 začali rozvíjet své idee myšlenky a principy a rozesílali prototypy a zkušební hardware mezi místní posluchače, kteří je kritizovali a recenzovali (skvělý přístup). Podněty od mnoha zkušených audiofilů jim pomohly vylepšovat zvukovou kvalitu a uživatelskou přívětivost produktů. Když k tomu připočteme neustálé a neúnavné zdokonalování, získáváme / docházíme k 2 produktrům které vám dnes představíme: The Black Swan a The Black Amp. Nebudeme tvrdit, že jsou dokonalé, protože nic není dokonalé - ale AAW jsou právem docela spokojeni s tím, jaké dnes jsou. Technologie AAW v sobě spojují současnou fyziku s nejlepšími postupy při návrhu a uspořádání obvodů, které byly objeveny a vyvinuty za půl století.
"Ugly but Swan" jsme si vypůjčili, protože to dobře vystihuje práci značky - zakladatele, hlavního konstruktére, technického ředitele společnosti AAW, ůsobícího v komunitě audio již více než 60 let - je to tak a "opatrně" (!) Barry Thornton dává přednost slovu "zkušený" před slovem "starý". Začínal v padesátých letech úpravami produktů firem Heathkit a EICO a pokračoval v navrhování a stavbě koncertních zvukových systémů třeba pro Jethro Tull a další kapely. V 70. a 80. letech vytvořil produkty Quintessence Audio Group, o společnost přišel při rozvodu, poté vyvíjel produkty pro SAE, Parasound, QED, Adcom, Audionics of Oregon a Hegeman. Odtud Barry v polovině 80. let vytvářel produkty pro Monster Cable a na začátku 90. let vyvíjel digitální zvukové technologie pro zábavní průmysl. V polovině 90. let vytvořil společnost ClearCube, která byla průkopníkem vývoje blade počítačů spolu s virtualizačním hardwarem a softwarem. Po svém (prvním) odchodu do důchodu založil společnost Austin Medical Research a deset let se věnoval vývoji technologií pro snižování bolesti. Po druhém odchodu do důchodu Barry znovu oživil svou lásku k audio technologiím. V roce 2015 se vyvinul k novému způsobu pohledu na audio technologie (pro Amp zkombinoval tak důležitou práci s vysokým proudem (s problematikou si pohrával Nelson Pass ve svém "vedlejšáku" projektu First Watt) a spojil ho s osvědčeným řešením třídy A - a máme tu relativně dostupný sice "ugly" ale /zvukem/ "Swan" The Black AMP - obr výše a níže) prostě zkoumal zpracování signálu v proudové doméně (což je překvapivě spíš "výjimečné") spíše než v běžnější napěťové doméně - položil tak základ pro Austin AudioWorks a produktové řady AAW.
VLASTNOSTI (The Black AMP)
¤ Black Amp je plně doplňkový-symetrický sluchátkový zesilovač třídy A s technologií proudového nosiče. To nám dává rychlost a konzistentní linearitu s frekvencí, což má za následek mimořádné detaily, rychlou dynamiku a přesné rozlišení
¤ zesilovač se nesnaží ovládat měniče, ať už jde o takové nebo makové technologie. Jednoduše je pohání v jejich přirozeném aktuálním provozním režimu tak, aby z nich „nevytlačil“ hudbu, ale nechal je přehrát přirozeně. Black AMP nabízí jak push, tak pull elektrický proud přenášející zvukové informace přes sluchátka, což jim umožňuje fungovat jako skutečné měniče reprodukující zvuk s nezměněným zabarvením (tzn.: Žádná zpětná vazba a jedinečný obousměrný proudový pohonný systém)
¤ Black AMP jsou čtyři nezávislé výkonové zesilovače bez zpětné vazby v aktuálním režimu konfigurované jako dva skutečně vyvážené monoblokové výkonové zesilovače. Každý kanál pracuje samostatně bez vnitřního promíchávání kteréhokoli ze čtyř signálů nebo procesů zvukových informací. Odstraněním společného základu se zbavíte signalizační kontaminace v důsledku interakcí elektrického a magnetického pole mezi kanály. Vše se vznáší nad zemí ve skutečně vyváženém prostředí.
SPECIFIKACE (dnes trochu neobvykle)
Black AMP je proces zesílení aktuálního režimu. Místo typického výstupu umělé 'nulové' impedance zesilovačů založených na zpětné vazbě má výstup Black Amp vysokou impedanci. Jedná se o zdroj proudu pohánějící sluchátkový měnič v „přirozenějším“ procesu, který je výsledkem žádné globální nebo scénické zpětné vazby
Signál/šum je více než 115 dB (váženo, tj. omezeno na 60 Hz) z výstupu 2 V RMS. Šum je jedním z důležitých faktorů, které omezují rozlišení a detaily potřebné pro skutečnou zvukovou kulisu. Jedinečná čistota a rozlišení Black AMP je zakořeněno v šumu mezi spektrálními prvky hudebního signálu
Klíčovou technickou vlastností Black Amp je, že zkreslení se nemění s frekvencí. 4 foto níže (omluva za menší rozlišení) jsou signál a zkreslení (v pořadí 100 Hz; 1 kHz; 10 kHz a 50 kHz). Všimněte si, že veškeré zkreslení je druhá (sudá) harmonická energie. Sudé harmonické jsou svou povahou melodické, na rozdíl od obvyklého zkreslení zpětné vazby, které je založeno na lichých harmonických, a tedy ve zvukové povaze disonantní. Povšimněte si posledního 4. obrázku - zkreslení nad 50 kHz
Ta druhá nadšená duše na které AAW stojí se jmenuje Bill Leebens
Prezident AAW, se věnuje audiu už od dob, kdy byl "kdysidávno" teenagerem. Začal jako mnozí čtením - on předplatným časopisu The Absolute Sound, když byl ještě na střední škole, a to ho nadobro (navěky) poznamenalo. Krátce poté se stal zástupcem několika velkoobchodů s audio technikou na kolejích, a to v době největšího rozmachu stereofonních systémů. Vysokoškolské studium strojního inženýrství a žurnalistiky naznačilo, jakými schizoidními cestami se bude jeho kariéra ubírat. Postupem času Bill pracoval snad ve všech oblastech audio byznysu: manažer prodeje, ředitel marketingu ve společnosti Audiogon, tiskový mluvčí a marketingový konzultant pro desítky výrobc, ghost-writer, head cheese na newyorské audio výstavě v roce 2012. Nejvíce se proslavil jako dlouholetý ředitel komunikace společnosti PS Audio, kde i redigoval časopis Copper. Pracoval také na různých crowdfundingových kampaních pro audio produkty a psal o špičkovém audiu pro Gizmodo, Stereophile, Dwell a Strata-gee.com. Mimo oblast audia působil Bill několik let jako technický zástupce na trhu s náhradními díly pro výkonné automobily a spolupracoval s řadou závodních týmů. Další vedlejší cesty: V minulosti byl daňovým kontrolórem IRS, manažerem lékařské zobrazovací kliniky, PR pracovníkem velké společnosti vyrábějící bioprodukty. Bill se neobtěžuje s životopisem - nikdo by mu to nevěřil.
The Black Swan MM a MC phono předzesilovač
Cílem vinylu je zvláštní kvalita zvuku hudby, vášnivý a řemeslně vytvořený výkon, mechanicky uložený v prostoru a čase, dokud ho nebudete chtít zažít znovu. The Black Swan je překladač mezi fyzickým světem gramofonu a elektronikou vašeho systému, který přináší vzrušení z hudby do vašeho ucha.
VLASTNOSTI (The Black Swan)
¤ duální vstupy pro přesnosky s pohyblivými magnety, jeden vstup pro pohyblivou cívku
¤ flexibilní ladění na předním panelu
¤ vyvážené a jednostranné vstupy a výstupy
¤ vyvážený 4pinový sluchátkový výstup AAW
¤ vysoce nastavitelné zesílení
¤ mizivě nízká hladina šumu
¤ žádné zabarvení
¤ přesné prostorové detaily
SPECIFIKACE
Doporučené ceny (americké dolary):
The Black Swan - 1.649
Black Amp - 1.849 USD