Tato firma na rozdíl od Vincenta, Advance Acoustic nebo Prima Luny, vznikla a od počátku působí za dlouhou čínskou zdí. Její sortiment je velice široký, v podobných cenových relacích můžeme nalézt přístroje mimořádně vydařené, ale i méně povedené. Je třeba prostě vyzobat z jejich produkce ty zralé třešničky. A protože ve světě je velice známá, tento výběr už za nás udělali recenzenti mnoha jiných věhlasných periodik. Ze skvělých produktů té nižší cenové kategorie byl po dlouhých úvahách nakonec vybrán integrovaný zesilovač XA 6200 a přehrávač CD 06. Jak se později ukázalo, byla to ta správná volba a trefa do černého.
Mimořádně poutavý vzhled XA 6200 nezapře inspiraci u firmy Ayre. Čelní panel tvoří dokonale opracovaný masívní plát škrábaného hliníku, vrchní deska a boky, mající tvar radiátorů, jsou rovněž z nemagnetických materiálů a slouží současně jako chladiče. Atraktivitu vzoru Ayre připomínají i takové detaily, jako vyfrézované prohlubně kolem modrých kontrolek volby vstupů a červené pro zapínání přístroje. Pohled na zadní stranu přístroje vzbuzuje důvěru jak provedením čtyř zlacených vstupů RCA a jednoho nezlaceného vstupu XLR, tak masívními zlacenými konektory pro pohodlné připojení reproduktorů všemi běžnými způsoby.
Rovněž vnitřek přístroje je atraktivní a velmi solidně provedený. Jedná se o zesilovač hybridní, kde v části předzesilovací pracují pro každý kanál zvlášť dvě dvojité triody E88CC firmy JJ Electronic. Koncový stupeň je naproti tomu osazen bipolárními tranzistory NPN BUV21 firmy Motorola, vždy po jednom páru na kanál. Všechny použité součástky jsou kvalitní, např. kondenzátory Nichicon a Elna, nebo v předzesilovači Philips a Wima. Krátké signálové cesty jsou vedeny stíněnými kabely z postříbřené mědi v teflonu atd., napájecí část je příkladem toho, co všechno lze udělat i v této cenové relaci. Z toroidního transformátoru, vzorně stíněného silným krytem, je vyvedeno zvlášť samostatné filtrované napětí pro každý kanál výkonového stupně, pro každý kanál předzesilovače a rovněž pro žhavení lamp. Regulaci hlasitosti má na starosti motorizovaný potenciometr Alps černé řady, ovládat ho můžeme celokovovým dálkovým ovládáním, které umožňuje rovněž volbu vstupu. Protože signál ze symetrických konektorů je dále stejně převeden na nesymetrický, jeví se jako výhodnější využití terminálů RCA.
Přehrávač CD 06, který je základním modelem značky, se vyznačuje jednoduchou tvarovou linií se stejně opracovaným, masívním hliníkovým čelním panelem, jako zmiňovaný zesilovač. Spolu k sobě perfektně ladí. Přestože v módě jsou přehrávače s mnohonásobnými upsamplingy, tento přístroj využívá nesporných kvalit oblíbeného legendárního 16 bitového proudového DA převodníku Philips TDA 1543. Mimořádná čistota a barevnost zvuku CD 06 však není dosažena pouze zásluhou tohoto čipu, ale rovněž použitím speciálního obvodu, který místo vzorkovací frekvence 44,1KHz a rozlišení 16 bitu využívá vzorkovací frekvenci 176,4KHz. Napájecí část je osazena toroidním transformátorem z něhož je vyvedeno napětí samostatně pro část analogovou i digitální, jako transport byl vybrán model CD 18 od firmy Philips a použitý laser je osvědčený typ Sony 213C.
Z konstrukce je zřejmé, že konstruktéři rezignovali na bohatost funkcí a dali přednost jednoduchosti a zvukové kvalitě. Standardní komfort obsluhy samozřejmě zůstal zachován, včetně ztlumení a vypnutí displeje. Finanční úspory se v žádném případě netýkají vnitřku přístroje, za který by se nemusely stydět přehrávače ani 2x dražší.
Pro mnoho posluchačů, kteří dosud hleděli na tuto značku s určitým odstupem, se mohou její výrobky vzhledem k velmi atraktivním cenám a promyšleným konstrukcím, mnohdy zajímavějším než jsou ty „evropské“, stát nejlepší volbou v jednotlivých cenových relacích. Abychom se o zvukových kvalitách přesvědčili, nezbývá než poslouchat a poslouchat, jak různé žánry, tak různé kombinace přístrojů při různých hlasitostech, náladách i okolních podmínkách. A věřte, že je co poslouchat. Zesilovač hraje tonálně vyváženým zvukem s velmi dobrou kontrolou nejnižších kmitočtů, dobrou dynamikou a výborným rozlišením.
Zvuk je rychlý, plný a vyrovnaný. Podání středních a vysokých frekvencí připomíná spíš zvuk lampových zesilovačů, za kontrolu basů by se naopak nemusel stydět ani kterýkoli výkonný koncový zesilovač, což jsem si potvrdil přímým srovnáním. Ani náročné soustavy mu nečiní žádné problémy, basy jsou pevné, svalnaté, dynamické a rychlé, jdou tak hluboko jak to běžné soustavy dovolí. Možná reproduktory z cenových relací nad 100 tisíc Kč, které zvládají frekvence kolem 35-40Hz by dokázaly odhalit měkčí podání nejnižších frekvencí, ale k takovým tento levný přístroj není předurčen. Zajímavé poznatky lze získat výměnou triod v předzesilovací části přístroje; místo nainstalovaných JJ Electronic lze vyzkoušet lampy jiných výrobců a posunout zvuk směrem k hladšímu podání středů, čistšímu přechodu mezi středy a výškami, či přiblížení podání jednotlivých hlasů v prostoru. I při takových pokusech však celkový charakter zvuku zůstává zachován.
K tomuto velmi vydařenému zesilovači s neskutečně věrným a příjemným zvukem můžeme bez obav připojit kterýkoli přehrávač z vysokých cenových pater, a bude to spojení oprávněné. My jsme však mimo jiné vyzkoušeli osvědčený tandem stejné značky a připojili CD 06. A tento konstrukčně vyrafinovaný přístroj nezklamal, hrál mimořádně hladkým a plynulým, můžeme říci „analogovým“ zvukem. V těchto cenových relacích lze získat takto „oddigitalizovaný“ zvuk s výbornou koherencí jen výjimečně. Velmi dobré je rovněž rozlišení i barvy nástrojů.
U znatelně dražších přehrávačů však lze pozorovat ještě lepší rozlišení scény do hloubky a přesnější zobrazení vzájemných rozdílů mezi nástroji postavenými blíže a dále. Přesto tento přehrávač můžeme bez obav použít i v dražších systémech a určitě nebudeme zklamáni. Sám jsem ho konfrontoval se samostatným převodníkem i s přehrávačem 7x dražším a rozhodně se za svůj projev stydět nemusel. V každém případě mě tento tandem velmi příjemně překvapil a soužití s těmito přístroji jsem si náležitě vychutnal. Vykreslení něžných i strhujících kytarových pasáží v podání J.McLaughlina, dynamické a barevně rozlišené, prostorově výborně čitelné podání perkusí Zakira Hussaina či strhující a naléhavý, přesto ne agresívní zvuk saxofonu Jana Garbarka na desce „Making Music“ bylo opravdovým zážitkem. Totéž lze říci o hutném a dynamickém, dobře konturovaném kontrabasu Arilda Andersena nebo klavíru V.Tsabropoulose na albu „Achirana“. Ani při poslechu mnoha dalších alb tato kombinace přístrojů nezklamala, pokud bych přece jen měl vyzdvihnout pouze jeden z nich, myslím že zvláštní pochvalu si zaslouží opravdu vynikající zvuk zesilovače XA 6200.
Mohu jen potvrdit to co již uváděly recenze v cizích periodikách dávno, a sice, že i v nízkých cenových relacích je možno najít velmi vydařené přístroje, jak provedením, tak hlavně zvukem. V tomto případě se snoubí oboje. Podrobné technické parametry naleznete na stránkách hifi studia Panský Dvůr ( http://www.panskydvur.unas.cz ), kterému děkujeme za zapůjčení komponentů k poslechu i za příjemné chvilky s nimi strávené.