Métronome referenční streamer

2024 06 30 TST Keces Ebravo P6 1

Deklarovaným cílem výrobků společnosti KECES z Tchaj-wanu, konkrétně z Tchaj-peje, je dle jejích slov už od založení roku 2002 snížení šumu v audio sestavách, což by mělo vést k lepšímu a čistšímu zvuku. Ačkoliv rozhodně nejvyhledávanější jsou KECES pro svá napájecí řešení typu lineárního zdroje P6, mají v portfoliu tu a tam i něco jiného – jako třeba překvapivý digitální streamovací transport Ebravo, který je stejně jako zmíněný zdroj za atraktivní peníze.

KECES Audio Ebravo

Krabička Ebravo patří do nejzákladnější firemní řady Essential a je to vlastně jednoduše pojaté kompaktní zařízení. Čelní panel nevelkého přístroje má firemní logo zřetelných rozměrů, maličké tlačítko pro spínání, prakticky rozměry odpovídající vedlejší stavové diodě, dále je tu obdobné tlačítko k cyklickému přepínání vstupů a ještě jedno, jímž ztlumíte celkový jas displeje i diod. Na dvouřádkovém displeji se dozvíte o navoleném vstupu a tom, jaké rozlišení používá, do druhé půlky se vejde tak akorát zpráva o nastavené hlasitosti.

2024 06 30 TST Keces Ebravo P6 2

Zbytek šasi není ničím pozoruhodný, ale zpracování je v rámci ceny v bezproblémovém standardu. Na zadní panel směstnal výrobce malou napájecí zdířku (12 V / 0,5 A – když si však objednáte Ebravo a P6 jako balíček, spínaný zdrojíček nedostanete), prostor pro Wi-Fi anténku, ale i ethernetový konektor v dnes populárním balení nad USB portem, kam lze připojit datové flashky. Pokud ovšem nemáte velkou flashku nebo koncovku LAN kabelu, pak si budete muset vybrat. Vstup, který vidět není, je Bluetooth 5.1.

Zvukové výstupy jsou pouze digitální, zato jsou tu celkem tři – očekávanou dvojici koax + optika doplňuje AES/EBU, byť bychom v dnešní době možná o něco víc očekávali třeba USB.

2024 06 30 TST Keces Ebravo P6 4

O vnitřní konstrukci Ebravo toho výrobce moc nepovídá. Reálně zmiňuje jen schopnost přenést data o rozlišení až 24 bit / 192 kHz (tzn. limit pouze na PCM signál), systém pro přečasování signálu, galvanickou izolaci od vstupu po výstup nebo třeba blíže nespecifikované řešení pro odstranění šumu z datové sítě a digitálních rozhraní.

Streamovat do Ebravo můžete pomocí jejich rozumné, ale ne úplně dokonalé aplikace (primárně pro DLNA, ale najdete zde i Deezer, internetová rádia TuneIn nebo Qobuz a další), případně přes TIDAL Connect a Spotify Connect.

2024 06 30 TST Keces Ebravo P6 7

Ebravo má kompaktní půdorys 22 x 22 cm a výšku 6 cm, s váhou 1 kg jde tedy o skutečně lehkou váhu, kterou nezatížíte žádnou svou poličku či stolek.

KECES Audio P6

Protože firma je známá primárně svými lineárními napájecími zdroji, byl by hřích, nevyzkoušet její základní streamer s jejím základním zdrojem – jméno P6 odkazuje k maximálně 6A na výstupu.

Vnější šasi má v praxi skoro čtvercový půdorys, ale celkové pojetí i zpracování vzdor stejné ceně působí o dost lépe, než u Ebravo. Zakulacené čelní rohy jsou celkem elegantní, byť s Ebravo úplně vizuálně nesedí, ovšem P6 patří do vyšší série Pier.

2024 06 30 TST Keces Ebravo P6 3

Vpředu je kromě nezbytných nápisů a loga jen malá stavová dioda, to důležité se odehrává vzadu, kam se překlenete přes bohatě odvětrávaný horní kryt.

Napravo dlí velká napájecí zásuvka se spínací kolébkou, v části levé najdete dva výstupy pro stabilní a čistý stejnosměrný proud. Ten vlevo můžete šoupátkem regulovat od 5 V, přes 7 a 9 V až 12 V, ten druhý na 12 V začíná a pokračuje přes 15 a 19 až na 24 V. P6 by tak jakožto zdroj měl být schopen se přizpůsobit valné většině moderních digitálních „doplňků“ a zařízení.

2024 06 30 TST Keces Ebravo P6 24

Vnitřní prostor vlastně není úplně komplikovaný, dost místa tu zabírá toroidní transformátor a zhruba polovina místa je vyhrazena pro součástky „k linearizaci“. Konstrukce je každopádně čistá a v rámci ceny sotva chtít víc. Výrobce ještě doplňuje, že každý výstup má vlastní zem, že kompenzoval brum na 50 Hz a že celé řešení je plně analogové

Ebravo jsme zkoušeli jak s externím zdrojem, tak bez něj, připojený buď k EverSolo DAC-Z8 (a Musical Fidelity M8xi s Fyne Audio F1-5) nebo DMP-A6 (s Cambridge Audio CXA81 řídícím Fischer&Fischer SN-70). O podrobnostech sestav se lze dočíst v pravém sloupci -->.

2024 06 30 TST Keces Ebravo P6 22

Samotný transport přednesl tóny Hadenovy basy ve „Spiritual“ („Beyond the Missouri Sky“ | 1997 | Verve | 537 130-2) s mírným akcentem, měkké a ne špatně (v rámci ceny), byť trochu volněji definované. Nicméně charakter, který Ebravo vnáší do celkové reprodukce je spíše příjemný a uvolněný. Zapojte jej však s lineárním zdrojem P6 a velký nástroj se rázem nadechne, má výrazně přesvědčivější objem a váhu, stejně jako jsou stále měkčeji, ale už s elegantní jistotou oddělené jednotlivé tóny. I za dané peníze je to velmi příjemný výkon. Třeba samotný DMP-A6 tu je sušší a tenčí, byť trošičku lépe ukáže rozdíly mezi jednotlivými polohami.

Hlasy Buddyho a Julie Millerových v „Niccolo“ („In The Throes“ | 2023) jsou zaznamenané přeci jen trochu řízněji, Ebravo s obyčejným spínaným napájecím adaptérem má tendenci na to ve středech lehce upozorňovat, může to být ale vhodný charakter k měkčeji hrajícím sestavám. Ačkoliv reprodukce je tu adekvátní cenovce, trochu těla a plnosti by určitě znělo lépe. Jenže i tady se situace razantně změní s přidáním P6 – napětí a jistá tvrdost se uvolní, snad hlavně tím, že zvuk se nafoukne, oba hlasy získají plasticitu a váhu a tím zkrotnou hrany. Je to skoro jako jiné zařízení, v této kombinaci hudba moc hezky plyne a velmi snadno se poslouchá. To EverSolo jako celek působí v přímém porovnání neutrálněji, ale také v porovnání lehce strohým dojmem, lehounce techničtěji.

2024 06 30 TST Keces Ebravo P6 18

Ebravo bez dodatečného napájení trochu jako kdyby tlumil cinkavé a znělé výšky v „Nefertiti“ Lionela Louekeho („Mwaliko“ | 2010 | Blue Note | 509996 88508 2 1). Jsou jemnější, trochu méně výrazné, zato nicméně nekonfliktní. Rozlišení je ok, nicméně energie by mohlo být více. A znovu stačí připojit napájení P6, aby se jakákoliv výtka v rámci kategorie rozplynula. I tady jsou tóny spíše trochu jemnější, úplně neagresivní, ale přibude objemu i prezentnosti, stejně jako se rázem objeví citelně lépe rozlišené detaily i pocit kovovosti, dostanuvší zřetelně přítomnější texturu. Ve své relaci takto transport předvádí vynikající práci. DMP-A6 je vedle toho analytičtější, tvrdší, nicméně asi stále o něco vyrovnanější v poměru energie jednotlivých pásem.

Dynamická energie, vyvěrající z temně elektronických zvuků „Nierika“ od Lisy Gerrard a Brendana Perryho aka Dead Can Dance („Spiritchaser“ | 1996 | 4AD | 0652637271324), byla skrze samotný transport docela razantní, nicméně trochu tenčí. Je to úroveň férová dané cenovce, ale přeci jen je masivnost a důraznost trochu tlumená, klidnější. Už tu však na druhou stranu je naznačené „žďuchnutí“ mohutných temných tónů, takže hudba nepůsobí ploše. Zdvojnásobením ceny zdrojem P6 nicméně katapultujete dynamický potenciál snad i dál, než na dvojnásobek – vše se zpevní (ač základní charakter je pořád měkce bohatý), tóny jsou kulaté, ale zřetelně oddělené, mají hlavně sílu, důraz a super muzikálně působící plynulost. Skvěle se to poslouchá, je to síla spoutaná dostatečně jistě a přesto příjemně. DMP-A6 je vedle toho víc strohý, věcnější – stále výtečný, ale soustředěný spíše na pocit přirozenosti, kdežto systém KECES „do toho jde naplno“, což je za danou cenovku skvělé.

2024 06 30 TST Keces Ebravo P6 16

Bez podpory P6 Ebravo ukazuje energickou jazzovou „Captain Seňor Mouse“ skupiny Return to Forever („Hymn of the Seventh Galaxy“ | 1991 | nahráno 1973 | Polydor | 825 336-2) rozhodně ne nepřehledně, ale trošičku opatrněji, než transport v DMP-A6, který je otevřenější a civilnější. Možná ne tak plný, ale slyšíte víc jednotlivostí. Na druhou stranu, zapojte do hry P6 a set Ebravo poskočí minimálně o kategorii, působí organicky, uspořádaně a pod měkkou vnější slupkou zvuku najdete i jemné dozvuky, spletitá skladba Chicka Corey je naprosto neagresivní a přesto zcela nechaotická. Je to velmi zajímavý vjem a nečekaný rozdíl, vezmeme-li v potaz, že tu mluvíme o „pouhém transportu“.

U podání prostoru „Miss Otis Regrets“ Bette Midler („Greatest Hits“ | 1998 | Atlantic | CD 82497) měl Ebravo rozumně organizovaný přednes, byť zvuk je spíše z (což odpovídá) sfér základního hi-fi. Se zdrojem však najednou cítíte hloubku, scéna má větší proporce a ačkoliv to není digitální hologram, Ebravo / P6 umí zobrazit hudbu analogově spojitou (dá-li se to tak nazvat), s hezkou váhou a velice snadno poslouchatelnou, protože nenuceně čitelnou.

2024 06 30 TST Keces Ebravo P6 20

Stále dokola se vracel stejný dojem srovnání kvality reprodukce se zdrojem a bez něj. Plantova „The May Queen“ („Carry Fire“ | 2017 | nonesuch | 75597934939) je v základu spíše razantní, ale poněkud tenká a nedůrazná, působí expresivněji, ale i tak méně chytlavě. Zato s P6 už jste v úrovni solidního hi-fi a hlavně plnotučný, bohatý, barevný zvuk má jakousi hebčí, teplejší signaturu, díky které se moc pěkně a neúnavně poslouchá. Se zavázanými očima bychom nikdy neřekli, že stále hraje Ebravo, rozdíl je skutečně masivní.

Poslechové dojmy z taiwanského digitálního transportu Ebravo a napájecího zdroje P6 jsou vlastně „dva v jednom“, protože jako dostupná vstupenka do světa streamování vám Ebravo jistě poslouží i bez dalšího, byť třeba doprovodná aplikace nebo úvodní nastavení snad mohou být intuitivnější. Ale o to vlastně nejde, po prvním zprovoznění vše už běží, rychle a snadno. Máte-li dobrý DAC a chcete nějaké streamovací řešení, je Ebravo férový standard pro daný účel za danou cenu. Ale přidejte lineární napájecí zdroj P6 a neuvěříte vlastním uším v tom, jak moc se může „jen transport“ změnit a jak povýšit celkovou zvukovou kvalitu – a to aniž byste změnili cokoliv dalšího. Právě tahle konfigurace pak tvarovala signál do výtečně muzikální, vřele měkké, komfortní a „analogové“ podoby, která se moc hezky poslouchala. Slovo „muzikální“ si dvakrát podtrhněte, je to hlavní charakteristika setu KECES Ebravo / KECES P6. A to vše je skvělou výzvou pro všechny, kteří by chtěli na takovém typu produktu opravdu ušetřit, protože „jedničky a nuly jsou prostě jedničky a nuly“ – věnujte chvilku vyzkoušení, že to rozhodně není tak černobílé.

Kč 15 990,- - Ebravo (digitální streamovací transport)

Kč 15 990,- - P6 (lineární napájecí zdroj)

Kč 1 550,- - Ultra Premium DC napájecí kabel (1 m)

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE – VNITŘNOSTI EBRAVO

FOTOGALERIE – VNITŘNOSTI P6

FOTOGALERIE – APLIKACE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ napájecí zdroj skutečně výrazně zlepšuje zvuk Ebravo

+ rychlé reakce Ebravo

+ férová cena

+ nekomplikovaný provoz (jakmile je vše jednou nastaveno)

+ kombinace Ebravo / P6 má velmi příjemný a muzikální charakter

ZÁPORY

- doprovodná aplikace má své limity

--- --- --- --- ---

DOVOZCE: HiFi Styl | www.hifitstyl.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista