- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Není známo zda je dílko Chrise Liauwa na obrázku výše navržené (jeho slovy) "s cílem bez zabarvení dosáhnout bezproblémové koherence odshora dolů", pojmenováno po (Etude 5 na denní poslech) Bruce Liu – Chopin: Etude Op. 10 No. 5 'Black Keys' - YouTube či neméně skvělé (Etude 5 na noční poslouchání) Víkingur Ólafsson – Glass: Étude No. 5 - YouTube , podle toho jak jsou nové britské reprosoustavy Etude 5 prezentovány - tak po obou (měly by být velmi dobré "ve dne v noci"). Aby "zvuk vypadal dobře", luxusní laky (včetně vysoce lesklého klavírního laku) na ně nanáší firma SHACKLEFORD PIANOS
Britská firma Shackleford Pianos nabízí kompletní služby restaurování klavírů a prvotřídní servis ladění a oprav pian - a jejich vyškolení špičkoví restaurátoři se nadšeně ujali nové výzvy: "Úkolem našich restaurátorů skříní bylo dodat reproduktorům Etude5 ten nejlepší černý vysoce lesklý povrch!" (viz obrázek výše ten lesk tam opravdu je - pozn. redakce)
Historické varhany měly píšťaly s největším průřem kolem 30 cm a délkou klidně přes 5 metrů, jejich nejhlubším tónem bylo Cl o frekvenční výšce 32 Hz. (to jen jako vysvětlení pro následující citát. a téma frekvenční "výška" vs "frekvence" je na samostatný text, zjednodušme to na JE TO skoro TO SAMÉ - pozn. redakce)
"32 stop dlouhé basové tóny varhan lze vnímat realisticky". Chris Liauw
A ještě: "Montáži měničů byla věnována velká pozornost, basové jednotky jsou připevněny k montážnímu kroužku z hliníkové slitiny, který je s protilehlým kroužkem spojen osmi tyčemi z nerezové oceli. Tato klec je konstrukčně oddělena od korpusu skříně a magnety a koše basových jednotek jsou tlumeny pomocí další konstrukce klece. Jednotky BMR jsou po obvodu upnuty k vložce z hliníkové slitiny, která je tlumena omezující vrstvou."
SPECIFIKACE
Citlivost: 85 dB/W
Impedance: min. 3 Ω při 24 Hz, 4 Ω při 100 Hz 21 Ω v 1 kHz, 9 Ω při 20 kHz
Doporučený zesilovač: 4 ohm elektronkový
Rozměry (bez stabilizační základny): 1090 x 490 x 183 mm
Rozměry základny: 35 x 390 x 550 mm
Hmotnost: 46 kg
Doporučená cena: £13000 / za pár (zaváděcí)
Také stále ještě nové, předchozí Chrisovo dílko (vpravo) Etude EHSB (Etude - High Sensitivity Bipole)
Revoluční bipolární design založený na vysoce citlivém zářiči s vyváženým režimem (BMR) je způsob, jakým Etude popisuje EHSB (High Sensitivity Bipole), o kterém tvrdí, že dokáže reprodukovat hudbu v realistickém měřítku, zabarvení a dynamice z pouhých několika wattů výkonu jedné triody.
Teoretická celková citlivost (dB (1 W na 1 m)): 105 dB
Minimální impedance 4 ohmy
Rozměry (bez základny): 500 x 1550 x 150
Rozměry (včetně standardní 36 mm MDF základny, ale bez hrotů): 600 x 1586 x 450 mm
Hmotnost: 35 kg
Doporučená cena: od 6.500 GBP (volitelná izolační základna: 1.200 GBP)
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Slyšte, že Musical Fidelity má 2 nové komponenty (oba, jeden každý, za 266.900 Kč) a více se dozvíte "až" 8.1.2024 "Nu-Vista má dvojčata" - taková je fronta novinek.
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
"Burson Audio je známý výrobce puristických sluchátkových zesilovačů a převodníků nejvyšší kvality. Díky minimalistické a zároveň nekompromisní konstrukci jsou zesilovače Burson Audio často využívány jako referenční zdroje zvuku ve studiích.". Takhle představuje mimořádné sluchátkové zesilovače od protinožců, ze zmíněných (průměrných) 14 m n.m. z města o polovině obyvatel ČR (Melbourne) český dovozce - zdravíme do Brna ("již od roku 2007" Empatria).
K nevíře ale "ještě úsporněji" se prezentuje výrobce sám v tradičním ABOUT US: "Neinzerujeme, nekupujeme recenze ani se neúčastníme veletrhů a rozhodně nezvyšujeme ceny, abychom pokryli takové náklady. Místo toho vytváříme produkty, které mluví samy za sebe, a budujeme vztahy přímo s ostatními audiofily. Spolupracujeme také se selektivními, stejně smýšlejícími audio obchody po celém světě, což přispívá k jejich místní audio komunitě." A pak stránky o technických řešeních, kterými se dostali na vrchol oboru. I to odkud jsou musíte poznat podle jedné fotky obrázku města na stránkách. Místo (všude drtivě převažujících sebechvalných) slov (pro jednou) činy, u nás dobrý - palec nahoru.
O dění na jihu Austrálie je čtenář informován https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/3293-mega-silak či https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/2013-burson-sluchatkacky byť prozatím ne testem. V tradici pokračujeme - novinkou, a zdá se zajímavou, jímž je Burson Audio SOLOIST Voyager - nová vlajková loď od Burson Audio – sluchátkový zesilovač / předzesilovač, zrcadlové dual mono v čisté třídě A.
Voyager má dva samostatné a nezávisle napájené zesilovače, které eliminují zkreslení napříč kanály. je vybaven našimi prémiovými moduly Silent Power Modules (SPM02) ve svých vnitřních napájecích obvodech. Tyto moduly zajišťují neuvěřitelně nízkou hladinu hluku, pouhých 0,8 nVrms – více než 200krát tišší než běžné regulátory výkonu. Toto vynikající potlačení hluku zaručuje výjimečně čistou zvukovou scénu. Nejlepší ovládání hlasitosti - rovnou krát 2: s dynamickým rozsahem -112 dB přísahají aristokraté jako Pass Labs či AVM na ovládání hlasitosti MUSES72320. Je tedy považován za nejdražší dostupný analogový regulátor hlasitosti.
Nejlepší ovládání hlasitosti - rovnou krát 2: "S dynamickým rozsahem -112 dB přísahají aristokraté jako Pass Labs či AVM na ovládání hlasitosti MUSES72320. Je považován za nejlepší dostupný analogový regulátor hlasitosti. My zde jdeme ještě o krok dál, když implementujeme jeden MUSES72320 s diskrétní vyrovnávací pamětí na kanál, čímž se zcela eliminuje interference mezi kanály.", to byla trocha sebechvály, ale pravdivé takže..
Voyager mj. poskytuje volitelný hardwarový crossfeed pro sluchátka a vyvážení zvukové scény pro reproduktory a dokonce nabízí režim poslechu sluchátka + subwoofer.
Doporučená cena: 3.499 USD
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Slunná Itálie - je z produktů Synthesis Art in Music cítit, vidět, slyšet. Jsou z místa tří eM - ves Morrovalle, region Marche, provincie Macerata - u pobřeží Jaderského moře a také v místě kde "elektroniku pro hudbu" dělal celý život i jeho otec, a (tvůrce všeho na fotografiích) Luigi Lorenzon jeho původní firmu a obor (elektronika pro kytarové zesilovače) jen trochu posunul - a dnes má v nabídce 18 modelů high fidelity audiotechniky (a jeden kabel).
Luigi Lorenzon se v oboru elektroktroniky pohyboval od mládí a už jako kluk se naučil vyrábět transformátory - ve firmě svého svého otce ve FASEL, což byla společnost založená Lorenzonem seniorem v roce 1961 a rychle se tehdy jako výrobce kvalitních výstupních a výkonových transformátorů, tlumivek, induktorů a dalšího pro hudební nástroje, r stala velmi úspěšnou. Jejich klasika je výstupní transformátor (model 3.370.063) vyrobený pro firmu EME Thomas Vox a použitý v modelu VOX AC30 (používali Beatles). Legendární červený induktor Fasel byl vyráběn pro Dunlop a používána ve wah-wah Cry Baby (lidově "kvákadlo" Dunlop Cry Baby je špičkový wah-wah pedál, legenda v oblasti kytarových efektů) miloval ho Jimmy Hendrix. Pěkné dětství a dobrý odrazový můstek pro život malého L.L., dnes výrobce s celosvětovou působností.
Tak to byla (pra)historie, moderní historie začíná rokem 1992, když Luigi Lorenzon zdědil podnikání svého otce, a rozhodl se spojit své technické znalosti a lásku k hudbě - původní směr rozvinul/posunul a založil SYNTHESIS Art in Music. Co firma (vlastně po 62 letech) nabízí?
Šestnáct elektronkových a hybridních zesilovačů všech typů ve třech řadách, lišících se poměrně dost zřeteně designem, s názvy ROMA classic series (11 produktů), ACTION (3 - integrované zesilovače), METROPOLIS (z úvodního obrázku - 4 produkty) plus jeden CD přehřávač a jeden DAC oba součást řady Roma classic series (a ten jeden síťový kabel osamocený v sérii CABLES).
Na úvodní fotografii textu je to nej řady METROPOLIS - NYC500, 60ti kilogramový monofonní elektronkový zesilovač s výkonem 500 Watt/do 4 i 8 Ω. Jak jsou na tom s výkony tři zbývající (integrované) modely této série uhodnete - NYC 200i, NYC175i a NYC100i.
Tři modely řady ACTION Series jsou vzhledově i jinak "klasické lampáče" (ale s D/A převodníkem) i jejich název říká vše: Action A40Virtus, Action A50Taurus a Action A100Titan (na snímku níže) se 4mi KT66 na kanál dává 100 Wattů ze 40 kg solidní konstrukce.
Nejrozsáhlejší v nabídce Synthesis (Art in Music) je ROMA (viz příklady jde o výrobky spíš "cenově rozumné", výjímkou jsou vrcholy řady METROPOLIS integrovaný NYC200i je za 16.999€ a monoblok z úvodního obrázku ještě o krůček dál, ale jde o výkonem mimořádné konstrukce - na lampy) s jedním phono předzesilovačem (4.750€), čtyřmi lampovými integráči (spíš 3 a půl - viz dále), jedním řídícím (4.300€) a dvěma (jeden a půl) koncáky - Roma 98DC (3.300€) a tou půlkou je myšlen Roma 98DC Special Edition. Trochu výjimka je hybridní ingegrovaný zesilovač s digitálními vstupy Roma 37DC+ (to níže na obrázku je on, může být i v oné atraktivní červené-m dřevě).
A právě jeden z těch "3 a půl" lampových integrovaných zesilovačů se právě dočkal "ještě další půlky" - pojmenované Roma 510AC Signature. 3 linkové RCA, jeden XLR vstup a RCA phono pro MM/MC. Prostě klasika - navíc s časem možností připojit výkonový stupeň. Poctivě udělaná klasika, všechny lampy jsou v pozlacených keramických základnách, aby se eliminovalo riziko oxidace. Konfigurace "push-pull pentode" s elektronku 12BH7 (driver), s ECC83/12AX7 pro předzesílení a dvěma koncovými elektronkami typu KT88 posouvá jeho výkon na slušných 80 W na kanál.
SPECIFIKACE
Typ: Stereo elektronkový integrovaný zesilovač
Architektura: push-pull
Lampy (na kanál): 2 x KT88, 1 x 12BH7, 1 x 12AX7
Frekvenční odezva: 20 Hz – 20 kHz (-0,5 dB)
Výkon: 80 W na kanál při 6 ohmech
Zkreslení: 1 % (1 kHz) při maximálním výkonu
Vstupy: 3 RCA linkové vstupy, 1 duální 3pinový XLR linkový vstup, 1 MM/MC phono vstup s přepínačem a nastavením zátěže
Výstupy: RCA (variabilní), stereo svorkovnice
Zisk: 40 dB a MM; 60 dB a MC
Rozměry : 410 x 420 x 235 mm
Hmotnost: 20 kg
Cena: 5.700 EUR
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Je krásná že? Tak ještě jednou..
Líbí? Stojí 11.000 € a o té to dnes nebude. Ale o tom kdo jí (spolu)stvořil. Japonská výroba špičkových přenosek je asi jako výroba nejdražších hodinek ve Švýcarsku - brilantní ruční práce. Ale mistři oboru jsou často už staří mistři. Při vývoji klenotu na obrázcích - Miyaga Labs Fuuga - starý mistr hledal učně, kterému by předal své zkušenosti. A našel zřejmě nejmladšího vývojáře v oboru, dnes 44 letého Tetsuya Sukehiri - spolu tehdy dokončili zvukovou krásu na úvodních obrázcích. A o Tetsuovi, dříve pracujícím na návrzích pro cizí firmy a jeho přenoskách a jeho nové značce (viz obrázek pod odstavcem) to dnes bude.
Co bude dál, až poslední nejmladší vývojář ručně stavěných gramofonových přenosek bude starý mistr a jestli ještě najde tak schopného učně nevíme - trochu se bojíme - ale zatím je středního věku (jsme v Japonsku - aktuálně je tam 92.000 stoletých!) a má dnes v Tokiu vlastní firmu, kterou nazval PLATANUS. Jestli po postavě řecké mytologie nebo okrasném stromu nevíme - v japonštině platanus také znamená "strom podél silnice" (jsou velmi odolné, před 122 lety ho začali v Tokiu používat při městkém plánování jako hlavní pouliční strom, tak možná je to po něm, ale to jsme dost odbočili). Zpět k stále ještě novotou vonící firmě talentovaného, už ne tak mladého nicméně prý nejmladšího konstruktéra, který má dnes v nabídce dva (konstrukcí materiály příbuzné) modely (aktuálně vlastně už 2,5 - verze 3.0 prodávaná po planetě má už evoluci 3.5 na domácím trhu - ale ta se dá pořídit třeba i v Británii) modely gramofonových přenosek MC, výjimečného poměru cena/zvuk.
Nejprve co o sobě říká sám (to mu tedy moc nejde, přenosky naštěstí přesně naopak): "Narozen v Tokiu v roce 1979. Od dětství jsem se zajímal o věci související s mechanismy a o zvuky a dětství strávil pohroužen do výroby hudebních nástrojů a terénního nahrávání. Když jsem na střední škole začal hrát v kapele, mé zájmy se rozšířily nejen o zvuk, ale i o hudbu. Po studiu elektrotechniky na technické vysoké škole jsem začal v roce 2002 pracovat ve smluvní výrobní společnosti pro špičkovou audio techniku. Podílel jsem se na návrzích i výrobě gramofonových ramének a phono přenosek. V roce 2012 se osamostatnil a založil PLATANUS."
Co byla finálová práce před osamostatněním (viz úvod textu) asi ze ze skromnosti zapomněl dodat. Stejně jako že asi deset let nejdřív vyvíjel (jen 3 a půl roku zkoušel u modelu 2.0s odpovídající hrot), než přišel se svými produkty na trh - pozn. redakce.
A nyní dál firemní materiály: "Směrem k realizaci High Fidelity v pravém slova smyslu. PLATANUS je originální značka designéra phono cartridge Tetsuya Sukehiro, jehož zásadou je být věrný hudbě samotné. V audio zařízení znamená vysoká věrnost reprodukci, která je věrná signálu zdroje zvuku. Při přehrávání desek však není vždy možné vytvořit dobrý zvuk pouze správným obkreslováním zvukové drážky. Stejně jako u hudebního nástroje ovlivňují zvuk přehrávání různé faktory, jako je materiál dílů a způsob utažení šroubů, takže při navrhování phono kazety je důležité zvážit, jak tyto faktory využít. PLATANUS chce být vysoce věrný pro vášeň pro hudbu. Vytváříme produkty jeden po druhém vlastníma rukama, které přinášejí energii obsaženou v deskách nejen jako zvukovou informaci, ale jako živou hudbu s realistickou texturou."
No sebechvála mu opravdu moc nejde, přenosky naštěstí ano - ta první se jmenuje (názvy mu jdou asi jako ta sebechvála) 2.0S, ta následující a snaha udělat za poloviční cenu zvuk zázrak/legendy z úvodních obrázků - se jmenuje PLATANUS 3.0S. Výsledkem toho o čem mluví v předchozím odstavci ("..přehrávání ovlivňují různé faktory, je důležité zvážit jak je využít..") v kombinaci s dekádou zvažování a zkoušení znamenaly výsledek, že magnetická sekce ve které se cívka pohybuje, je ve snaze o vyšší tuhost vyrobena z jednoho bloku materiálu, než aby byla sestavena z více kusů jak je běžné. Na tělo a kryt jsou pak použity dva odlišné druhy hliníku. Tetsuyo nepoužívá ultradrahé bombasticky působící exotické materiály - možná i proto dosahuje onoho výjimečného poměru cena/zvuk.
SPECIFIKACE
Název: Platanus 2.0s
Typ produktu: přenoska typu MC
Frekvence přehrávání: 10 ~ 50 000 Hz
Impedance: 2,5Ω
Oddělení kanálů: 30 dB nebo více (1 kHz)
Vyvážení kanálu: do 0,5 dB (1 kHz)
Chvějka: hliníková slitina A2017
Magnet: neodym
Tělo přenosky:
(základní část) hliníková slitina A7075
(krytová část) hliníková slitina A6063
Tlak jehly: 1,9 ~ 2,1 g (standardní 2,0 g)
Hmotnost: 16 g
SPECIFIKACE
Název: Platanus 3.0S
Typ přenosky: MC
Výstup: 0,4 mV (3,54 cm/s)
Frekvenční charakteristika: 10 až 50 000 Hz
Impedance: 2,5Ω
Separace kanálů: 30 dB nebo více (1 kHz)
Vyváženost kanálů: do 0,5 dB (1 kHz)
Správný tlak hrotu: 1,9~2,1g (doporučeno 2,0g)
Materiál chvějky: A2017 hliníková slitina (dural)
Materiál magnetu: neodym
Materiál těla: hliníková slitina A6063, A7075 extra super dural
Hmotnost: 11,5 g
SPECIFIKACE
Název: Platanus 3.5S
Typ přenosky: MC
Výstupní napětí: 0,4 mV (3,54 cm/s, rms, 45°)
Frekvence přehrávání: 10 ~ 50 000 Hz
Impedance: 4 Ω
Separace kanálů: 30 dB nebo více (1 kHz)
Vyvážení kanálu: do 0,5 dB (1 kHz)
Chvějka: φ0,26 mm bor
Magnet: neodym
Tělo: hliníková slitina A6063
Tlak jehly: 1,9 ~ 2,2 g (standardní 2,0 g)
Hmotnost: 12 g
Doporučená cena:
Platanus 2.0S: 360.000 JPY
Platanus 3.0S: 350.000/5.750 JPY/GBP
Platanus 3.5S: 240.000/1.400 JPY/GBP
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...