Gauss

Nový kabelový výtah Audionet GAUSS je vyroben z nově vyvinuté paramagnetické hořčíkové slitiny.

HLAVNÍ PŘEDNOSTI
umožňuje magnetickému poli kolem každého signálního kabelu opět volně kmitat
zabraňuje feromagnetickým a diamagnetickým vlivům
zvukové vlastnosti: zvětšuje reprezentovaný stupeň, zlepšuje lokalizaci nástrojů,
činí přechodové jevy realističtějšími a zvuky jemnějšími, mnohovrstevnatějšími, nuancovanějšími
vhodné pro kabely o tloušťce od 1,5 mm do > 3 cm
dodání od října 2021 dle pořadí objednávek
zatím přísně omezené množství kvůli složitému výrobnímu procesu

K dispozici k předobjednání přímo na Audionet.

Sada 4 kusů stojí 1 250 eur, sada 6 kusů stojí 1 710 eur.

Add a comment

Thorens

V roce 1965 přišel na trh nenápadný malý gramofon Thorens TD 150, který odstartoval technickou revoluci ve výrobě gramofonů. Poprvé, v sériově vyráběném přístroji použito odpružené šasi s vnitřním talířem poháněným plochým řemenem. Tento princip se ukázal jako velmi úspěšný a v následujících letech našel mnoho napodobitelů.

I dnes, o více než půl století později, se staré moduly TD 150 stále těší velké oblibě.

V návaznosti na tento historický milník uvádí Thorens v roce 2021 na trh nový model TD 1500, který do značné míry navazuje na tradici svého legendárního předchůdce, ale využívá technologie 21. století.

Stejně jako jeho slavný předchůdce je i nový gramofon Thorens TD 1500, který bude ovládán čistě manuálně, vybaven sub- chasou, která odděluje gramofon a poličku raménka od motoru a rámu pomocí tří kuželových pružin. Na rozdíl od modelu TD 150 lze tyto pružiny nastavit shora prostřednictvím příslušných otvorů v talíři, což výrazně usnadňuje správné nastavení. Talíř se kvůli tomu nemusí demontovat. Samotný talíř, který váží 1,4 kg a má tloušťku 22 mm, je vyroben z hliníkového odlitku s broušenými hranami a otáčí se na kolečkách v ložisku s delrinovým trustovým ložiskem, které zaručuje enormně hladký chod. Otáčky stejnosměrného motoru jsou elektronicky monitorovány. inkrementálním snímačem a odchylky způsobené např. smetákem jsou automaticky korigovány. To také umožňuje dosáhnout velmi dobrých hodnot wow a flutteru.

Skutečným unikátem ve své třídě je, že TD 1500 má kromě obvyklé dvojice konektorů RCA také výstupy XLR, což umožňuje skutečně vyvážený provoz s vhodnou MC kar- tridou.

Napájení měniče zajišťuje 12V napájecí jednotka.

Nově vyvinuté raménko Thorens TP 150

Nové raménko TP 150 je podobné raménku TP 124, které se používá u nového modelu TD 124 DD. Má efektivní hmotnost 14 gramů, je výškově a azimutálně nastavitelné a je vybaveno systémem standardním konektorem SME, takže lze snadno vyměnit hlavice nebo namontovat jiné kazety.

Protiskluz se nastavuje posuvným závažím v základně ramene, které se nastavuje na nylonovém vlákně vedeném přes rubínové ložisko.

To zaručuje co nejhladší chod. Kontaktní síla se nastavuje klasicky na stupnici a dvoudílném protizávaží. To umožňuje použití širokého výběru snímačů o hmotnosti 6 - 30 gramů.

Nový model Thorens TD 1500 spojuje tradiční geny značky Thorens se současnou moderností a dokazuje úspěšnou transformaci modelu TD 150 do dnešního světa.

Jako stand- ard se dodává také vysoce kvalitní a přednastavený snímač 2M Bronze od dánského specialisty na snímače Ortofon. Ten se díky svému obnaženému diamantu s výbrusem Fine Line osvědčuje jako dokonalý partner při hře.

Thorens TD 1500 je k dispozici v ořechovém nebo černém provedení, vždy ve vysokém lesku, od prosince 2021 v obchodech. Součástí dodávky je kryt, stejně jako kabel RCA.

Add a comment

Mercury

U příležitosti 70. výročí legendární série "Mercury Living Presence" oznámila společnost Decca Classics vydání této nové audiofilské vinylové série v poloviční rychlosti, kterou masteroval Miles Showell v Abbey Road Studios za použití zcela nových analogových master pásků první generace ve vysokém rozlišení, které digitálně převedl Jared Hawkes z Abbey Road Studios (pro jedno monofonní vydání byl použit plnohodnotný 1/4" pásek).

Přehrávání z pásky probíhalo na speciálním stroji Ampex ATR-100. Převody 3:2 v digitální doméně provedl Tom Fine, syn legendárního týmu nahrávacího inženýra Roberta Finea a producentky Wilmy Cozart Fineové, který pak vyrobil finální mastery Showell použité pro střih laků. Fine říká, že použil "moderní technologie" k odstranění "velmi slyšitelných problémů se starými páskovými spoji nebo střihovými body". Fine slibuje pro sérii "větší mikrodetaily a precizní stereo obraz, než bylo možné ve starších dobách masteringu vinylů. Výhodou pro posluchače je možnost slyšet hlouběji do hudby a provedení, být v živé přítomnosti těchto klasických nahrávek." Série slibuje "nižší šum a vyšší dynamiku ve srovnání s původními LP", které, jak všichni milovníci Mercury Records vědí, byly bohužel často mizerně vylisované. Desky budou vylisovány na 180g vinylu v německém závodě Optimal a uloženy v obalech s původním obalem a poznámkami.

V tiskové zprávě je sice uveden přehrávací deck, ale není specifikován analogově-digitální převodník, ani digitálně-analogový převodník použitý ve spojení se speciálně upraveným 1/2 rychlostním soustruhem Neumann VMS-80 firmy Showell, který může mít na konečný výsledek zásadní a "globální" zvukový vliv.

Zvuk původního monofonního titulu, Musorgského "Obrázků z výstavy" (orchestroval Ravel) s Rafaelem Kubelíkem za řízení CSO, nahraného v dubnu 1951 a vydaného na podzim téhož roku, pohnul kritika The New York Times Howarda Taubmana k tomu, aby napsal: "...pokud tato nahrávka nelichotila (tehdy méně uznávané) kompetenci souboru k nepoznání, je třeba chicagské orchestry přivítat zpět mezi špičku amerických orchestrů". Taubman pak pokračoval v chválení kvality nahrávky (což hudební kritici New York Times už bohužel nedělají) a dodal: "....tón orchestru je tak živý, že má člověk pocit, že poslouchá živou přítomnost."

První série se objeví 26. listopadu u všech velkých prodejců a v internetovém obchodě Decca Classics. Bude zajímavé slyšet, jak budou tyto digitalizované tituly klasické hudby znít a jak je komunita vinylových nadšenců přijme.

Add a comment

Robin Audio

Přetiskujeme zprávu společnosti Robin Audio:

Není to tak dávno, co tým Robin Audio informoval o svém novém inovativním aktivním reproduktoru s názvem Oloron (Oloron-Sainte-Marie). Letmý pohled na specifikace reproduktoru a na fotografie okamžitě přiměl mnoho audiofilů k nadšené reakci. Měli k tomu hned několik důvodů. Důležitější však je, že Oloron je nabitý technologiemi. Reproduktor prý například zahrnuje systém pohybové zpětné vazby (MFB) pro woofer. 

Za druhé, a to je ještě překvapivější, reproduktor je údajně poháněn proudem. Podívejte se zde na recenzi knihy INNER o zemním brzdění Esa Meriläinen: "Current-Driving of Loudspeakers: Eliminace hlavních zkreslujících a rušivých vlivů pomocí fyzikálně správné provozní metody", která vyšla v roce 2008. Důkladná a pečlivě vyargumentovaná kniha je jakýmsi opus magnum v oboru. Než se Oloronu budeme věnovat podrobněji, zopakujme si stručně, o čem tato věc o proudovém pohonu je.

Proudový pohon
Věci se mají tak, jak se mají, prakticky všechny audio zesilovače a dynamické reproduktory pracují podle vzorce pro řízení napětím. To znamená, že zesilovač s nízkou výstupní impedancí (výkonový), který funguje jako zdroj napětí, má tendenci řídit napětí přivedené na svorky reproduktoru, jehož napětí pak způsobuje tok proudu do reproduktoru. V této konfiguraci zesilovač jakoby nutí napětí sledovat hudební signál bez ohledu na to, jaký proud protéká zátěží. Situace je podivná, protože každému by mělo být jasné, že proud, a pouze proud, způsobuje zrychlení kuželu dynamického prvku reproduktoru, který pak generuje zvuk.

Meriläinen ve své knize tvrdí, že toto odvěké nastavení napěťové regulace reproduktorové techniky je od základu chybné. Podle něj jak technické důvody, tak subjektivní poslechové dojmy z kvality zvuku silně podporují skutečnost, že proudový pohon reproduktorů je jednoznačně lepší variantou.

Co přesně je na napěťovém řízení špatně? Základním problémem jsou neurčité elektromotorické síly indukované v kmitací cívce, které mohou volně zkreslovat proud v kmitací cívce. Tyto neurčité nekontrolovatelné faktory, které oslabují převod napětí na proud v reproduktorovém prvku, jsou způsobeny například proměnlivou frekvenčně závislou impedancí kmitací cívky, jejíž zdroje a další jevy a nedokonalosti v pozadí Meriläinen záslužně specifikoval a představil ve své knize a dalších spisech.

Výhody proudového pohonu by mohly vysvětlit oblibu elektronkových zesilovačů bez zpětné vazby, protože nepříznivé účinky složek EMP napětí v souhře reproduktoru a zesilovače lze výrazně omezit dostatečně vysokou výstupní impedancí.
Viděno z pohledu proudového pohonu je tzv. činitel tlumení zesilovače v rozporu s tím, co se obecně soudí, téměř nepoužitelný pro indikaci schopnosti zesilovače řídit pohyb kuželů (ve skutečnosti se tlumení obvykle vyskytuje okrajově pouze v okolí rezonanční frekvence). Je také zřejmé, že změny tlaku vzduchu způsobené reproduktorovým prvkem nezávisí, jak se často soudí, na posunu kuželu, ale pouze na jeho zrychlení. Na druhé straně by výhody proudového pohonu mohly vysvětlit oblibu elektronkových zesilovačů bez zpětné vazby, protože nepříznivé účinky EMF složek napětí v souhře reproduktoru a zesilovače lze výrazně omezit dostatečně vysokou výstupní impedancí (například výstupní impedance elektronkového zesilovače dva ohmy na svorkách reproduktoru již může znamenat snížení škodlivých proudů o 3 decibely).

To není jen abstraktní teorie: velikost nepříznivých účinků regulace napětí lze změřit a byla změřena (viz Meriläinenova kniha). Některé z nežádoucích účinků jsou přímo viditelné např. při měření zkreslení IM (např. zkreslení IM u typického dynamického středotónového reproduktoru při úrovni signálu 1 W může při napěťovém řízení činit 3-5 %, ale při proudovém řízení jen zlomek této hodnoty). Lze měřit i další negativní vlivy.

Navzdory teoretickým a měřením prokázaným výhodám proudového řízení převažují dynamické reproduktory s napěťovým řízením. Osobně si vzpomínám, že jsem za posledních dvacet let narazil na jeden nebo dva dynamické reproduktory s proudovým řízením, a i u těch se ukázalo, že to nejsou skutečné reproduktory s proudovým řízením. Proč není vzhledem k výhodám technologie proudového řízení rozšířenější? Důvodem je určitě nedostatek vhodných měničů s nízkým Q, ale skutečný důvod (důvody) má pravděpodobně více co do činění s vnitřními zákonitostmi odvětví a ekonomikou než se samotnou technologií reproduktorů.

Více na https://www.robin-audio.fr/

Add a comment

CH Precision SACD

Nový přehrávač CH Precision D1.5 CD/SACD, kompatibilní s MQA, se poprvé představí veřejnosti 5. a 6. listopadu na The Tokyo International Audio Show, Japan & Acoustic Gallery, 8 rue Gounod, 75017, Paříž, Francie.

Navzdory pokroku v oblasti přehrávání souborů s vysokým rozlišením zůstává optický disk referenčním standardem pro přehrávání digitální hudby. Ti, kteří předpovídají brzký zánik CD a kteří již tančili na hrobě SACD, by se možná měli podívat na nevalné zdraví vinylové LP desky, formátu, který mnozí již dávno poslali na smetiště audiohistorie. Ve skutečnosti nikdy nebylo k dispozici tolik titulů (ani formátů) CD a SACD - a nikdy nebyly tak cenově dostupné, což z nich činí nejkonzistentnější a nejstabilnější digitální zdroj, který je v současnosti k dispozici - a který se neustále vyvíjí, protože vynikající materiály a výrobní techniky neustále zlepšují výkon. Jsou zdrojem, který tu s námi bude ještě dlouhá léta, a proto se vysoce výkonný přehrávač optických disků stane základem každého špičkového audiosystému. Klíčem k tomuto tvrzení je však výraz "vysoce výkonný". V době, kdy mnohé přehrávače CD nejsou ničím víc než hotovou transportní variantou, přišroubovanou k vícevstupovému převodníku, pověst přehrávání optických disků výrazně utrpěla.

POPIS PRODUKTU
Srdcem každého přehrávače disků je samotný transportní mechanismus. Co ale dělat, když současné mechaniky na tuto práci jednoduše nestačí? Pokud jste CH Precision, postavíte si vlastní! Kritické mechanické součásti našeho patentovaného mechanicky optimalizovaného systému čtení (MORSe) jsou vyrobeny výhradně ve vlastní režii v kombinaci s. Pečlivě vybraný optický sběrač a motor jsou přesně namontovány na masivních mosazných saních, které váží téměř 1 kg. Tato vysoká hmotnost snižuje mechanickou rezonanční frekvenci modulu o několik řádů níže než u většiny jiných transportů a zároveň zajišťuje ideální protiváhu točivého momentu rotujícího disku.

Celý modul je izolován od zbytku šasi pomocí čtyř alfa-gelových izolátorů, vyladěných tak, aby filtrovaly vibrace až do frekvence střídavé sítě. To zabraňuje tomu, aby vibrace vznikající při otáčení disku pronikaly k citlivým elektronickým deskám a aby nízkofrekvenční vibrace pocházející z napájecího zdroje nebo šasi narušovaly přesné sledování laserového mechanismu.

Svorka disku je vyrobena z lehkého polymeru PEEK, který poskytuje optimální přilnavost a rozměrovou stabilitu a zajišťuje bezskluzový přenos z motoru s přímým pohonem na disk.

Podvozek, který drží tento klíčový subsystém, tvoří tuhá hliníková konstrukce o hmotnosti 2 kg, přímo spojená s těžkou základnou D1.5. To vytváří ideální mechanickou referenční základnu pro rotující části, která spolu s naším aktualizovaným systémem mechanického uzemnění účinně eliminuje mechanické rušení.

Model D1.5, postavený na masivní mechanice MORSe, je konfigurovatelný přehrávač/transport CD/SACD, přičemž architektura výstupu s klecí na karty umožňuje majitelům optimalizovat výstupní topologii podle jejich systémových požadavků, ať už potřebují přehrávač, transport nebo preferují obojí v jedné jednotce.

Standardně se dodává deska s digitálním výstupem (CH-Link HD, S/PDIF, AES/EBU a TosLink). Připojení CH-Link HD umožňuje digitální výstup materiálu s vysokým rozlišením včetně DSD přímo do převodníků C1 nebo I1. V případě přehrávání CD umožňuje D1.5 uživatelům volit mezi výstupem surového MQA (44,1 kHz/16bit) a výstupem MQB.

Je také možné osadit dvojici specializovaných, monofonních D/A převodníků s využitím našeho patentovaného algoritmu PEtER spline filter a vytvořit tak referenční přehrávač schopný přehrávat disky SACD, CD a MQA CD. Volitelná deska pro synchronizaci hodin SYNC IO umožňuje podřídit přehrávač/transport D1.5 buď hlavním hodinám DAC, nebo referenčním hodinám T1 pro dosažení optimálního výkonu. A konečně, výkon přehrávače D1.5 lze dále zvýšit použitím externího napájecího zdroje X1.

Veškeré funkce přehrávání, výstupu a uživatelského rozhraní jsou přístupné prostřednictvím koncentrického ovládání CH na předním panelu nebo vzdáleně, prostřednictvím aplikace CH Control. Velkou obrazovku AMOLED lze barevně nastavit tak, aby odrážela různé formáty zdrojů/výstupů, přičemž samotnou barvu a jas lze upravit tak, aby nabízela dokonalý soulad s ostatními jednotkami v systému. Tato flexibilita, pokud jde o konfiguraci nebo použití, spolu se snadným ovládáním činí z přehrávače D1.5 nejen nejvýkonnější, ale také nejpřizpůsobivější, nejlépe upgradovatelné a do budoucna odolné řešení pro přehrávání optických disků.

Add a comment

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Malá překvapení každodenního audiofila

Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.

Číst dál...

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista