- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Systém GC1 Ground Control od britské společnosti Computer Audio Design (CAD) byl vytvořen za účelem redukce vysokofrekvenčního šumu na úrovni zemní roviny signálu a přináší pozoruhodné zvukové výsledky, za které si společnost od té doby vysloužila řadu ocenění po celém světě. Nyní konstruktér Scott Berry uvádí na trh vylepšenou verzi GC1.1. Jak si vede ve srovnání s ostatními? Prostě: "Stačí poslouchat."
Kromě toho, že CAD nabízí špičkový DAC + Server, také vládnou procesu snížení rušivého šumu ve vašem systému se svými produkty Ground Control, přeměňují negativní vysokoenergetické frekvence na teplo snižující hladinu hluku, což zase dělá hudbu dynamičtější. rytmičtější a poutavější.
Když si přečtete četná ocenění původního Ground Control GC1 od celosvětového tisku a zákazníků za posledních šest let, těžko si představíte, jak by se dal vylepšit. Od chvíle, kdy byl GC1 na mnichovském High End Show v roce 2016 označen za "žhavý produkt", se zdá, že z něj audiofilům nepřestávají padat čelisti. Designér Scott Berry se proto velmi těší, až se s novým modelem GC1.1 vydá "na cesty".
"Dopad na kvalitu zvuku je výraznější, než byste mohli předpokládat," říká Berry o výsledku řešení vysokofrekvenčního šumu tímto průkopnickým způsobem. "Umožnit zákazníkům slyšet Ground Control je naše nejlepší prodejní technika."
Proč má řešení vysokofrekvenčního šumu na úrovni signálu země tak výrazný rozdíl?
V posledním desetiletí se množství vysokofrekvenčního šumu v naší elektrické síti dramaticky zvýšilo v důsledku používání počítačů, routerů, modemů, WiFi a spínaných napájecích zdrojů atd. Současně se zvýšil i vysokofrekvenční šum, který vzniká v našich audiosystémech, a to především díky většímu používání digitálních komponent.
Berry se domnívá, že tento vysokofrekvenční šum je sice sám o sobě neslyšitelný, ale je natolik škodlivý, že mění samotnou "osobnost" zvuku.
Aby tomu přišel na kloub, rozhodl se - na rozdíl od většiny zvukových inženýrů - zaměřit na signálovou zemní rovinu, protože zjistil, že v této rovině není vše tak, jak se může zdát.
V audio systému existují dva nezávislé referenční body napětí: zem a signálová zem. Signálová zem je bod, na který jsou vztaženy všechny signály v zařízení, a je to "záporná" strana elektrického konektoru - ať už RCA, XLR, USB atd. Když tedy měříte například poměr signál/šum součástky a dělíte maximální výkon zařízení jeho minimálním výkonem, je referenčním bodem pro obě měření signálová zem. Pokud je však na zemní rovině šum, mohou být takové specifikace zavádějící.
"Většina lidí si představuje, že signálová zem je pěkná, rovná, neznečištěná věc, které říkáme 'referenční'," vysvětluje Berry. "Ve skutečnosti to ale zdaleka není pravda. Signální zem je kontaminovaná. Je plná vysokofrekvenčního šumu. Jsem přesvědčen, že snížení vysokofrekvenčního šumu na signálové zemní rovině je klíčovým faktorem pro zajištění co nejčistší zvukové platformy pro hi-fi systém."
Operace čištění
Účelem systému CAD Ground Control je "vyčistit" vysokofrekvenční šum ze signálové zemní roviny. Jako každý elektrický signál bude tento šum vždy hledat cestu nejmenšího odporu a proudit kolem systému a hledat místo, kde se uzemní. Ground Control mu k tomu poskytuje jednoduchou a účinnou cestu a přeměňuje šum na teplo.
Stejně jako u původního modelu GC1 jsou i metody, kterými toho nový Ground Control GC1.1 dosahuje, přísně střeženým tajemstvím, ale zahrnují velmi složitou kombinaci patentovaných materiálů, technologii převzatou z leteckého inženýrství a velmi přesnou vnitřní konfiguraci a konstrukci. Výzvou je podle Berryho skutečnost, že šum v každém systému je jiný a pracuje v různých frekvenčních pásmech. Materiály, které se v modelu GC1.1 spojily, proto musely účinně zvládnout široké frekvenční spektrum. Značná pozornost je věnována kabelům a konektorům GC, protože je nezbytné, aby cesta od signálového uzemnění do Ground Control byla tou nejjednodušší, kterou může vysokofrekvenční šum projít.
Ground Control GC1.1 lze připojit k jakémukoli audio komponentu, který má nevyužitý vstupní nebo výstupní konektor. Ať už se jedná o D/A převodník, streamer, počítač, CD přehrávač, NAS, router, gramofonový stupeň nebo předzesilovač atd. - pokud má volný vstupní nebo výstupní konektor (RCA, XLR, spade, USB nebo Ethernet), pak můžete připojit GC1.1 Ground Control.
Stejně jako jeho předchůdce je design GC1.1 elegantní, hyperminimalistický a vytvořený tak, aby diskrétně zapadl do vašeho systému. (níže model GC3)
Rozměry: 322 mm (š) x 88 mm (v) x 111 mm (h). Hmotnost: 4,65 kg.
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Filozofie projektů společnosti Albedo vychází z důkladné analýzy dvou základních problémů v oblasti reprodukce zvuku: na jedné straně stojí technologický vývoj a v tomto konkrétním případě nejnovější poznatky potřebné pro konstrukci reproduktorové soustavy, na druhé straně pak skutečné požadavky uživatelů, jako je vysoká kvalita zvukového výkonu, spolehlivost a praktičnost použití.
Systém Helmholine
Jde o odstranění nežádoucích frekvenčních pásem z odezvy přenosového vedení pomocí selektivní akustické filtrace, kterou zajišťují Helmholtzovy rezonátory naladěné na potřebné frekvence a činitel kvality. Nejatraktivnějším aspektem použití sériových rezonátorů je, že kromě podstatného snížení nelineárních vazeb přispívají k regolarizaci akustické zátěže, jak ji vidí řidič, protože působí na přerozdělení energie v postranních pásmech.
Toto vyrovnání zátěže má za následek především usnadnění práce wooferu; zejména se ukazuje, že excurze membrány v oblastech vyšších podnětů je dosti snížena, pokud ji porovnáme například s bassreflexem analogických charakteristik.
Systém DSD
Při přehrávání hudby se okraje ozvučnice stávají novými virtuálními zdroji zvuku s různými fázemi vzhledem k přímému hlavnímu vyzařování. Superpozice lomených složek, ať už ve fázi, nebo ne, s přímým vyzařováním vyvolává řadu modifikací globálního vyzařování daných rušením a zesilováním, které se postupně frekvenčně objevují. Jedná se tedy o závažný problém. Jde o to, aby se energie vlnění na cestě mezi zdrojem a okrajem panelu oslabila a difrakce byla co nejmírnější. Za tímto účelem se uchylujeme k originální a dosud nevídané aplikaci absorpční síly mikroperforovaných panelů. Jedná se o variantu klasického Helmholtzova rezonátoru, v němž hmoty různých akustických otvorů kmitají na jediném zadním objemu vyplněném absorpčním materiálem. Při rezonanční frekvenci systém zachytí zvukovou vlnu a rozptýlí ji na teplo. Technika perforovaných panelů se již dlouho používá při kontrole akustiky místností, koncertních sálů a kin, ale nikdy nebyla použita pro takovou aplikaci, nejen tak speciální, ale i tak kritickou pro provoz a kalibraci.
- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Nejvyšší model reprosoustav špičkového výrobce MBL Akustikgeräte se dočkal přepracování subwooferové věže a označení Mk II. Aktivní sub kromě nových 12ti palcové sendvičových měničů a zcela nového zesilovače s vysokou účinností nabízí 2 pásmový ekvalizér umožňující nastavení 4 věžového reproduktorového systému do široké škály poslechových prostor bez použití externího hardware. Cena inovaného systému je 250.000€
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Verity Audio INT-100 je mimořádně kvalitní integrovaný zesilovač určený pro ty nejkritičtější milovníky hudby. Zdědil nejlepší technologie naší nejmodernější elektroniky Monsalvat. Verity INT-100 spojuje v jednom jediném šasi kvality našeho Verity AMP-100 spolu s analogovým předzesilovačem referenční kvality.
Volitelně je k dispozici gramofonový stupeň akceptující gramofonové vložky s pohyblivou síťkou i s pohyblivou cívkou a také vysoce kvalitní modul D/A převodníku. Ty lze přidat při koupi nebo snadno doplnit později.
Sekce zesilovače modelu Verity INT-100 vykazuje skutečnou autoritu díky schopnosti dynamického přenosu výkonu. Stejně jako Verity AMP-100 přináší Verity INT-100 jedinečnou směs dynamiky a plynulosti, jakou zažijete pouze při živém vystoupení. Pream- plifikační sekce INT-100 je čistě analogová, zatímco Verity PRE-2 a PRO-X jsou digitální.
Náš tým se snažil zachovat jednoduchost, ale dokonalost, počínaje naddimenzovaným napájecím zdrojem typu, který byste běžně našli v mnohem větších a mnohem výkonnějších zesilovačích. Tento silný napájecí zdroj posouvá dynamiku nového zesilovače INT-100 za hranice všeho, co jste dosud slyšeli.
Stejná pozornost byla věnována i volitelnému gramofonovému stupni INT-100. Ten byl navržen tak, aby nabídl tu nejlepší dynamiku a plynulost, jakou můžete ze svých LP desek dostat. Všechna nastavení kazet lze zvolit na displeji předního panelu INT-100. Gramofonový stupeň Verity INT-100 nabízí všechna potřebná nastavení pro oba typy kazet. Zesílení gramofonového stupně Verity INT-100 je plně nastavitelné v rozsahu +36 dB až +60 dB.
Celá jednotka je vyrobena pouze z nejkvalitnějších dostupných součástek a naši inženýři věnovali zvláštní pozornost topologii obvodů a návrhu desky plošných spojů. Ačkoli by stačila dvouvrstvá deska plošných spojů, společnost Verity se rozhodla pro čtyřvrstvý model, který obsahuje speciální stínicí a zemnicí obvody, což výrazně zlepšuje odstup signálu od šumu zesilovače. Jsou použity silnější stopy na desce plošných spojů a délka kabelů je omezena na minimum.
Zvláštní pozornost byla věnována vibračnímu chování zesilovače INT-100, aby se zabránilo i tomu nejmenšímu mikrofonnímu efektu. Šasi Verity INT-100 je vyrobeno ze sestavy silných panelů vyfrézovaných z masivních hliníkových sochorů. Volitelně je k dispozici stejná platforma pro izolaci vibrací, jaká se používá u naší řady elektroniky Monsalvat, která dále zlepšuje kontrolu vibrací jednotky.
INT-100 je nejen špičkový integrovaný zesilovač, ale také zářivý klenot odpovídající nejvyššímu standardu kvality a řemeslného zpracování společnosti Verity. Je příkladem know-how společnosti Verity a připojuje se k rodině produktů Verity jako referenční zařízení, které patří do vlastní ligy.
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Společnost Music Hall, výrobce a distributor kvalitních audio komponentů od roku 1985, s potěšením představuje Analogue A3, nápadně atraktivní vysoce kvalitní elektronkový gramofonový zesilovač. V souladu s tradicí Music Hall je A3 všestranný, zní úžasně a poskytne mnoho let bezproblémového poslechu.
Analogue A3 je vybaven:
* ultra tichý MM/MC phono zesilovač
* pozlacené RCA vstupy a výstupy
* hedvábně hladké vysoce kvalitní ovládání hlasitosti Alps "blue velvet"
* pevná konstrukce ze slitiny
* vynikající linearita RIAA
* elegantní design
* nožičky tlumící vibrace
* zabaleno v robustním leteckém kufříku
Analogue A3 je přepínatelný pro použití s přenoskou s pohyblivým magnetem nebo s přenoskou s pohyblivou cívkou, což zajišťuje, že jednotka může zůstat v provozu, když majitel vymění přenosky. Díky bezvadné kvalitě provedení a úžasnému zvuku je model A3 skutečnou výhodnou koupí a má vynikající hodnotu.
"Music Hall nabízí kvalitní komponenty pro přehrávání desek již od roku 1998," řekl Roy Hall, prezident společnosti Music Hall pro život. "Vždy jsme se zaměřovali na výrobky, které vypadají dobře i v domácnosti, a ne na garážový vzhled většiny šmejdů v audiooboru. Analogue A3 také umožňuje majitelům hrát si s lampovým přehráváním, pokud je to zajímá, a tvoří krásnou dvojici s naším gramofonem Stealth s přímým náhonem. Model A3 se snadno používá a nezastraší nováčky, kteří se zajímají o vinyly. Jak už jsem řekl dříve, není důvod, aby bylo přehrávání desek kurevsky těžší, než musí být."
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...