- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Společnost PSB Speakers uvedla na světové trhy novou generaci reproduktorů řady Synchrony. Nejnovější edici vlajkové řady PSB tvoří regálové reproduktory B600 a věžové reproduktory T600 a T800. Řada Synchrony, která byla původně uvedena na trh v roce 2021 a je považována za dosud nejpokročilejší řadu reproduktorů PSB, přináší výkon a hodnotu a je vybavena tkanými kužely z uhlíkových vláken a titanovými kopulovitými výškovými reproduktory v nízkorezonančních skříních s porty pro zadní vývody každého wooferu a integrovanými izolátory IsoAcoustics GAIA II.
Vlajková řada reproduktorů kanadské značky, která byla původně uvedena na severoamerický trh, je nyní k dispozici celosvětově jako rozšířená rodina s přidáním věží Synchrony T800. Jedná se o největší reproduktory této řady s širším frekvenčním pásmem a největším výkonem mezi reproduktory Synchrony. T800 jsou vybaveny zcela novou 5pásmovou přechodovou soustavou využívající tři 8" woofery, 5,25" středotónový reproduktor, všechny s litými koši a kužely z tkaných uhlíkových vláken, a 1" výškový reproduktor s titanovou kopulkou v silně vyztužené skříni z MDF, a jsou tak schopny vyplnit velké místnosti detailními basy až do nejnižšího rejstříku.
Platforma reproduktorů vede k dramatickému snížení nelineárního zkreslení, což umožňuje dosáhnout vyšších hladin akustického tlaku bez komprese nebo zvýšeného THD a IM zkreslení. To lze okamžitě poznat podle otevřenějšího středního pásma a hlubokého úderu basů. Malé gradace zvuku neboli mikrodynamika jsou oproti předchozím platformám reproduktorů výrazně lepší. Podle společnosti je crossover v modelu T800 Premium Tower nejpokročilejší amplitudově dokonalý Linkwitz-Rileyův crossover 4. řádu, jaký kdy PSB Speakers použili, a je vybaven vysokonapěťovými polyfóliovými kondenzátory a bezkyslíkatými propojovacími vodiči pro úplnou kontrolu reproduktorů. Stejně jako reproduktory T600 jsou i nové věže T800 vybaveny výsuvnými stabilizátory s integrovanými izolátory IsoAcoustics GAIA II.
Platforma reproduktorů T600 se skládá ze tří 6,5" wooferů a 5,25" středotónového reproduktoru, všechny s odlévanými hliníkovými koši, tkanými kužely z uhlíkových vláken a pryžovým obalem, a 1" titanového kopulového výškového reproduktoru s ferrofluidem a neodymovým magnetem. Výsledkem je dramatické snížení nelineárního zkreslení, které umožňuje dosáhnout vyšších hladin akustického tlaku bez komprese nebo zvýšeného THD a IM zkreslení. Pokročilá sestava měniče obsahuje čtyři prvky (Faradayův prstenec, zkrácený závit, delší kmitací cívka, symetrický magnetický pohon), které všechny pracují v harmonii a snižují zkreslení měniče.
Díky použití stejné platformy měničů jako u věží Synchrony mohou být regálové reproduktory B600 snadným doplňkem věží nebo samostatnou vyčnívající možností kompaktního poslechu. Dvoupásmová basreflexová konstrukce je vybavena 6,5" wooferem s litým hliníkovým košem a tkanou membránou z uhlíkových vláken a 1" titanovým kopulovitým tweeterem s ferrofluidem a neodymovým magnetem. Lehká a tuhá povaha kuželu z tkaných uhlíkových vláken zajišťuje širší pásmo - přibližně o půl oktávy hlubší basovou odezvu oproti jiným konstrukcím měničů PSB - s vyšší účinností (88 dB na 1 m), vyšším výkonem a nižším zkreslením.
Středové kanály
Pro systémy domácího kina a zábavy v obývacím pokoji jsou reproduktory PSB PWM navrženy tak, aby podporovaly řadu Synchrony jako středové kanály a efektové kanály ve vícekanálových aplikacích. Díky začlenění pokročilé konstrukce měničů a skříní nabízí řada PWM otevřený a konstantní rozptyl, tonální vyváženost a basové rozšíření skutečně vytříbených reproduktorů mnohonásobně převyšující jejich velikost. Reproduktory PWM lze orientovat vertikálně nebo horizontálně a použít je jako přední levý, pravý, středový nebo prostorový kanál - jako součást kompletního systému na stěně, základní televizní aplikace nebo jako řešení středového kanálu na stěně pro podlahové reproduktory.
- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Společnost Fluid Audio, kterou založil Kevin Zuccaro (JBL, M-Audio, Avid), se neustále pokouší o nové přístupy v konstrukci aktivních studiových monitorů a právě představila zajímavý produkt. Po třech letech výzkumu představila společnost Fluid Audio model Image 2, třípásmový referenční studiový monitor určený pro použití v blízkém a středním poli. S využitím nejnovějších poznatků ve vývoji DSP a zesílení ve třídě D je Image 2 pravděpodobně jedním z nejambicióznějších projektů této značky.
Nové studiové monitory Fluid Audio Image 2 (1899 USD za kus) jsou schopny - slovy společnosti - "poskytnout neuvěřitelný obraz, frekvenční odezvu, výstup, nízké zkreslení a hloubku pole" v kabinetu kompaktních rozměrů s unikátním přístupem. Využívá dva 8" boční woofery, 5" středový reproduktor s hliníkovou membránou na zakázku a nově vyvinutý 1,7" AMT tweeter, přičemž každý z nich je napájen vlastním kanálem třídy D, s jedním modulem 2x225 W pro basové reproduktory, 150 W pro středový reproduktor a 75 W pro AMT reproduktor.
V podstatě proto, že Image 2 je monitor 2 v 1, poskytuje plný rozsah odezvy pro mixáž a mastering, který nabízí také režim mixcube, který pomáhá vybírat nízké a střední tóny pro širokou škálu zařízení "s basy". Pomáhá také upravit celkové vyvážení, hloubky, vokály a přiblížit zvuk kopáku. A co je ještě důležitější, Fluid potvrzuje, že monitory Image 2 byly vyvinuty jako platforma. Port USB umožňuje do monitorů Image 2 nahrávat další aktualizace, včetně možnosti nahrávat kompenzační křivky a v budoucnu podporovat vestavěné korekce místnosti.
Monitory lze umístit s výškovým reproduktorem AMT nahoře nebo obráceně se středovým reproduktorem nahoře. Dva protilehlé 8" basové reproduktory s ultra dlouhým rozptylem a vzájemným blokováním dodávají kabinetu lepší stabilitu při vyšších hlasitostech a poskytují rozšířenou šířku pásma (+/- 4,6 dB 28 Hz-20 kHz ; +/- 2,0 dB 80 Hz-20 kHz). Uzavřená konstrukce skříně zajišťuje přirozený roll off, absenci "basových hrbolů" a menší pravděpodobnost nežádoucí frekvenční interakce s místností, což znamená, že tyto monitory jsou méně citlivé na umístění. Boční třmeny umožňují použití podlahových stojanů Sound Anchor a zavěšení na strop ve vícekanálových nebo pohlcujících systémech.
Společnost Fluid Audio byla založena reproduktorovým inženýrem, hudebníkem a nahrávacím nadšencem Kevinem Zuccarem. Od svého prvního zaměstnání u společnosti JBL v roce 1990 si Kevin vypěstoval vášeň pro zvuk a naučil se vývoji reproduktorů od základů. Práce na reproduktorových měničích, hi-fi systémech a projektech pro kina mu poskytla všestranný přístup k návrhu reproduktorů, nicméně vždy se večer vracel domů, hrál na kytaru a věnoval se své skutečné vášni: Vytváření hudby a profesionálních nástrojů, které mu v tom pomohou. V roce 1998 dostal příležitost ve společnosti Cerwin-Vega, kde pracoval na hi-fi produktech i přenosných PA, ale až po příchodu do společnosti M-Audio v roce 2005 se začal věnovat výhradně napájeným studiovým monitorům. Řídil celý segment monitorů pro společnost Avid, měl volnost navrhovat a vyjadřovat se ke všem monitorům M-Audio a učit se je lépe integrovat do studiového pracovního procesu. V roce 2011 Kevin opustil společnost M-Audio a založil společnost Fluid Audio.
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Dánská společnost Tangent oznámila uvedení zařízení Tangent preAmp II a Tangent PowerAmpster II.
Kompaktní konstrukce nových zesilovačů rodiny Ampster je navržena tak, aby vytvořila cenově dostupný HiFi systém s důrazem na použitelnost.
TANGENT PREAMP II
Předzesilovač Tangent PreAmp II je vybaven konektivitou, která pokrývá všechny analogové i digitální možnosti: Bluetooth, optický digitální, analogový RCA, mini jack AUX a gramofonový stupeň. Kromě toho lze preAmp II použít jako sluchátkový zesilovač prostřednictvím sluchátkového konektoru na předním panelu.
Digitální rozhraní Tangent preAmp II je vybaveno nejnovějším ovladačem Bluetooth 5.0 aptX HD od společnosti Qualcomm a vyváženými výstupy XLR.
Stereofonní předzesilovač má kovové šasi, přední ovládání hlasitosti, tranzistor JFET, ovládání tónů a převodník Cirrus Logic 24 bit/192 kHz. Celkové rozměry jsou (šxvxh) 195 x 70 x 194 mm a hmotnost 1,3 kg.
TANGENT PREAMP II CENA
VELKÁ BRITÁNIE, MALOOBCHODNÍ CENA £199.99
TANGENT POWERAMPSTER II
Tangent PowerAmpster II je energeticky úsporný zesilovač třídy D, který poskytuje výkon 2 x 100 W do 4 ohmů nebo 1 x 200 do 8 ohmů. Tangent uvádí, že produkovaný výkon je optimální pro většinu regálových a podlahových reproduktorů na trhu, přičemž si zachovává malé celkové rozměry. Zesilovače lze použít i ve stereofonním režimu nebo v monofonním režimu pro napájení každého reproduktoru v HiFi systému.
SPECIFIKACE
Konstrukce - výkonový zesilovač, kovové šasi, automatický pohotovostní režim, stereofonní nebo monofonní režim
Měření - (stereo) 2 x 100 Wrms @ 4 ohmy (mono) 1 x 200 Wrms @ 8 ohmů
Obecné údaje - rozměry (šxvxh) 195 x 70 x 194 mm, hmotnost 2 kg
TANGENT POWERAMPSTER II CENA
VELKÁ BRITÁNIE MALOOBCHODNÍ CENA 249,99 £
- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Špičková řada přenosek Aidas Cartridges AU ( GOLD ) používá mamutí kost. Adamantiovo-bórová kompozitní chvějka od Namiki je standardem s 2x tlumícím systémem. Všechny přenosky řady AU ( GOLD ) mají stylus Micro Ridge a cívky z ryzího 24kt zlata.
Přenosky řady Gold jsou nejvýkonnějšími přenoskami v portfoliu společnosti Aidas. Jejich jedinečnost spočívá v různých materiálech těla a cívkách z ryzího 24kt zlata. Pozlacené cívky skutečně znějí velmi přirozeně a detailně.
Vložky Aidas Gold PL se dodávají se dvěma různými těly: Tru-stone Blue River Agate a tělem z mamutího klu. Tru-stone je jedinečný krásný umělý kámen, který se skládá z více než 85 % ze skutečného kamene.
Aidas Mammoth Gold je nejnovější a nejpokročilejší z přenosek Aidas. Tělo je vyrobeno ze slonoviny z 21 000 let starých klů sibiřských vlnitých mamutů.
Mamut je nejlepší a nejunikátnější materiál, jaký kdy Aidas pro své špičkové přenosky našel. Lepší než kámen, lepší než exotické dřevo nebo kovy.
Má velmi unikátní vlastnosti, co se týče zvuku. Dokonce byl porovnáván s jinými typy materiálů z kostí/rohů ( jelenů) a je mnohem lepší. Je super pevný a dokonale tlumí nežádoucí vibrace.
V porovnání s materiálem z jelení nebo buvolí rohoviny je mamut hustší - nemá vzduchové bubliny a méně nečistot. Je nejčistší možný. Vzácný a drahý. Ale stále se dá sehnat.
Každé tělo přenosky z mamutího rohu je precizně opracované umělecké dílo ručně vyrobené z různých částí mamutího klu. Těla mohou mít:
- vlasové trhliny (lepené, stabilizované a leštěné);
- barevné rozdíly;
- tmavé drážky.
Vše výše uvedené je považováno za charakteristické a originální estetické znaky každé přenosky, a proto neexistují 2 stejná těla mamutích kazet - všechna jsou jedinečná.
Specifikace
Tělo: Tusk Mammoth
Konzola: 1: Vnitřek: Namiki / Adamant bór
Stylus: MicroRidge
Výstup: 0,28 mV
Magnetický systém: AlNiCo5
Sledovací síla: 1,9 g.
Boční shoda: 12 um/mN
Hmotnost kazety: 11,2 g.
Doporučené zatížení: 100 - 1 000 ohmů
Cívky: 0,04 mm: čisté zlato 999
Uchycení: závit M2,5x0,45, standardní rozměr mezi otvory 1/2 palce / 12,7 mm
Impedance cívky DC: 3 ohmy
Doporučená hmotnost raménka: střední
- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Společnost Ascendo uvádí: "24" aktivní infrazvukový subwoofer ASCENDO dokáže produkovat basy až do frekvence 10 Hz - a to s autoritou. S 6000wattovým zesilovačem a relativně malými rozměry na svou velikost a schopnosti měniče podává subwoofer neuvěřitelné výkony."
"SMSG24 se ideálně hodí nejen do všech typů a velikostí soukromých kin, ale také do špičkových stereo systémů. Velká část prostorových informací o prostoru nahrávacího prostředí ve skvělé audiofilské nahrávce je obsažena ve zvukovém pásmu sub-30 Hz. Více detailů uslyšíte ve středních a vysokých frekvencích.
SMSG24 - větší tlak basů, hloubka, struktura, atak a zobrazování se rovná většímu požitku."
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...