Tenhle malý skot dvěma lety vypadal takhle https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/reprosoustavy-regalove/3200-fyne-audio-f1-8 a podívejte se dnes

Fyne Audio F1-S8 

Sloupový model F1-8US, člen dnes již šestičlenné rodiny vrcholné řady Fyne Audio - F1 Series bude v Česku stát 192.990 Kč a zatím o je o něm známo:

Typ systému 2cestný, dolů vypalovací port, s difuzorem BassTrax Tractrix
Doporučený výkon zesilovače (Watt RMS) 20 - 200
Špičkový výkon (Watt) 400
Nepřetržité zpracování energie (Watt RMS) 100
Citlivost (2,83 V @ 1 m) 91 dB
Nominální impedance 8 Ohm
Frekvenční odezva (-6dB typicky v místnosti) 30Hz - 34kHz
Doplněk pohonné jednotky 1 x 200 mm bodový měnič IsoFlare s prostorovým zvukem FyneFlute, vícevláknový basový / středotónový kužel, s 25 mm kopulovitým kompresním výškovým reproduktorem z hořčíkové slitiny, systém neodymových magnetů
Dělicí frekvence 1,8 kHz
Crossover typ Dvoudrátový pasivní nízkoztrátový, dolní propust 2. řádu, horní propust 1. řádu, hluboce kryogenní úprava
Systémové úpravy Vysokofrekvenční energie (1,8 kHz - 34 kHz) +/- 3dB Přítomnost (2,5 kHz - 5,0 kHz) +/- 3dB
Rozměry - VxŠxH 1086 x 335 x 445 mm (42,8 x 13,2 x 17,5")
Hmotnost - každý 30,0 kg (66,0 liber)
Porvrchová úprava: klavírní lesk ořech

Add a comment

Double Bass Record Mat

TOP WING Cybersound Group japonský výrobce originálních "Coreles straight-flux" přenosek (bezjádrového systému s přímým tokem kdy cartridge nemá žádný materiál jádra a pravá a levá cívka jádra jsou uspořádány do tvaru V přímo pod magnetem - díky tomu hrot zachycuje kolísání magnetického toku produkovaného zvukovými drážkami a reprodukuje je do zvuku přímo a přesně).

Jednoduchá a geniální myšlenka je bezjádrový systém přímého toku, jedinečná technologie, která nejen zachovává výhody stávajících přenosek MC a MM, ale také odstraňuje nevýhody.
Tento výrobce z města Higashimurayama (prefektura Tokio) aktuálně přichází s dalšími originalitami, dvěma patenty - nad apod LP.

"Double Bass Record Mat" je podložka pod gramofonovou desku, která využívá speciální technologii vyvinutou na základě let výzkumu a testování. "Zjistili jsme, že většina komerčních nahrávacích rohoží měla tendenci snižovat nízké frekvence, což vedlo k většímu důrazu na střední a vysoké frekvence," řekí zástupce firmy. Na druhou stranu tento výrobek využívá speciální patentovaný polyesterový materiál s vynikajícími vlastnostmi tlumení nárazů ve dvouvrstvé struktuře. V porovnání s komerčně dostupnými gramofonovými podložkami se dramaticky zlepšuje nízkofrekvenční odezva a je lákavé, že byly vylepšeny i prvky jako zvukové pole a lokalizace.

S ohledem na povrch štítku je střední část oříznuta asi o 1,0 mm, aby se vytvořil schod. Zabráněním nepatrné mezery mezi etiketou a otočným talířem se zvyšuje stupeň přilnavosti a efekt je ještě více cítit. Tloušťka je asi 3 mm, průměr je asi 290 mm, průměr otvoru vřetena je asi 7,1 mm, krok povrchu štítku je asi 1,0 mm a hmotnost je asi 240 g. Barva je černá se stříbrnými vločkami. Cena je 93.500 JPY

Druhý patent „Record Coupler“ není produkt jako běžný stabilizátor, který „drží a stabilizuje desku s hmotou hlavního těla“, ale „tento produkt jako materiál tlumící nárazy je kombinován s tělem desky a je lehčí než gramofon. talíř" určený k vytvoření spojení dvou lehkých hmot. Materiálem je také patentovaný polyester.
Zbytečné vibrace jsou potlačeny tlumením nárazů při zachování pružné struktury. To umožňuje kazetě zachytit signály přesněji, což zlepšuje kvalitu zvuku a vnímání zvukového pole.

Díky lehké konstrukci asi 75 g lze snadno použít i plovoucí gramofony, kde je obtížné použít konvenční stabilizátory s vysokou hmotností, a přitom dosáhnout efektu. Jako materiál je stejně jako talíř gramofonu použit patentovaný polyester. Vnější průměr je cca 50 mm a výška cca 40,5 mm. Barva je modrý mramor. Cena 27.500 JPY

Record Coupler

 

 

Add a comment

Nonlinear distortions of loudspeakers allow absorbing sound

Fyzické zdroje nelineárního zkreslení v reproduktorech mohou být s výhodou otočeny tak, aby absorbovaly zvuk.

U iontového nebo plazmového reproduktoru se využívá expanze vzduchu při jeho zahřátí. Za tímto účelem se mezi dvěma elektrodami nebo na jedné špičce ve vzduchu vytváří plazma, jehož objem se mění s amplitudou a frekvencí hudby. Prostě blesky umí vytvořit hudbu, je to drahé a neefektivní. Obrazem lépe než slovy (pro netrpělivé ca od 50 sekundy) https://www.youtube.com/watch?v=fdIYwIWfYyo

Na rozdíl od běžných reproduktorů plasmové nemají zpoždění, protože membrána sebelepšího reproduktoru má setrvačnost. Vzniká tedy jen minimální zkreslení. Zároveň ale plazmové reproduktory nehrají moc dobře basové tóny a potřebují velký příkon.

Na École polytechnique fédérale de Lausanne (EPFL), což je jedna ze dvou federálních technologických vysokých škol ve Švýcarsku, na to zkusili jít obráceně. Negativ plasmových reproduktorů (mj právě málo basů) zkusili využít. Výsledek zkoumání je až fascinující - je to nejdokonalejší basový absorbér jaký existuje.

Nelineární zkreslení nejsou u audio systémů upřednostňována, s výjimkou případů, kdy přispívají k DNA hudebních žánrů (heavy metal nebo elektronická hudba). Je však známo, že nelineární membránové absorbéry zvuku umožňují absorbovat akustickou energii prostřednictvím fyzikálního jevu známého jako cílený přenos energie. Při spuštění dostatečně vysokými hladinami akustického tlaku může být energie přenesena z dopadajícího akustického tlaku na vibrační složky membrány s vyššími harmonickými, což vede k čisté ztrátě energie v akustické doméně, jak je podrobně popsáno v literatuře o nelineárních pohlcovačích energie.

Přesně to je cílem nelineárních elektroakustických rezonátorů (NEAR), kde je reproduktor použit jako aktivní membránový absorbér. Takové zařízení vyladí reproduktor aby fungoval jako „aktivní“ nelineární membránový rezonátor, napodobující chování krychlové tuhosti, vykazující jev cílového přenosu energie dokonce i pro úrovně buzení, které jsou 1000krát nižší. Tzn že "Nutný" absorbér je mnohonásobně menší! Při 20 Hz, kde je vlnová délka 17 metrů, potřebuje plazmové zařízení tloušťku pouhých 17 mm, aby absorbovalo tuto frekvenci, zatímco účinné basové pasti, které působí na této frekvenci, v současnosti potřebují tloušťku 4 metry. Do budoucna totéž lze řešit pomocí průhledných plazmových vrstev o tloušťce pouhých tisícin průměrné délky vlny.

Objev je tak revoluční, že jej lze použít jak v akustické úpravě, tak i v akustické izolaci, osvobozuje budovy od použití porézních materiálů, těžkých rezonančních struktur, nahrazuje všechny tyto materiály lehkým produktem, který se snadno instaluje, používá a je prokazatelně účinný. Švýcarská společnost Sonexos je nyní připravena licencovat technologii a navždy způsobit revoluci na trhu s akustickými úpravami!

PLASMAPANEL SONEXOS

Add a comment

Yamaha R--N1000A

S nastupujícím podzimem Yamaha představila 6 nových Hi-Fi produktů - síťové přijímače a reproduktory, které nabízejí analogové i digitální funkce v různých cenových hladinách. Nová řada zahrnuje síťové stereo receivery R-N1000A, R-N800A a R-N600A, stejně jako regálové reproduktory NS-800A a NS-600A a stojan na reproduktory SPS-800A. Komponenty jsou nabízeny za stejnou cenu v černé a stříbrné barvě.

Yamaha NS-800A

Doporučené ceny:
R-N1000A - 39.990 Kč
R-N800A - 26.990 Kč
R-N600A - 600 USD česká cena bude upřesněna

NS-800A - 2.400 USD
NS-600A - 1.500 USD
SPS-800A - 700 USD

 

Add a comment

Aurender AP20

Tedy budoucnost hifi. Pokud někdy platí Aristotelovo pořekadlo: „celek je větší než součet jeho částí“ ve zvuku, platí pro AP20. A vzhledem ke kvalitě a množství dílů v této rovnici to vypovídá hodně.

AP20 poskytuje bezprecedentní zvukový výkon z integrovaného zesilovače. Obsahuje nejlepší moduly zesilovače třídy D na světě v konfiguraci dual-mono, analogové relé R2R pro ovládání hlasitosti a sekci předzesilovače, nejlepší DAC od Aurender, vstup hlavních hodin, výstup pro sluchátka, sadu digitálních a analogových vstupů a výstupů. a nejsofistikovanější lineární napájecí blok, jaký kdy Aurender nasadil.

Výsledek? Audio komponenta, která vykresluje každý hudební zabarvení s plným realismem. S jemným dotekem, který je podpořen obrovskou rezervou pro přechodové a dynamické výkyvy, AP20 pohání i ty nejnáročnější reproduktorové zátěže a vytváří zvukovou scénu, která je jak rozsáhlá, tak laserově zaměřená.

To vše se srdcem Aurendera.

Jiná řešení integrovaných zesilovačů na trhu mohou nabízet podporu pro streamování řízené aplikacemi, ale téměř v každém případě je uživatelská zkušenost, správa knihoven a software pro přehrávání softwaru dodatečným nápadem, který vyžaduje software a hardware třetích stran, aby svou práci dokončil. V případě AP20 více než 10 let špičkových zkušeností udělalo z Aurenderu digitální zdrojovou komponentu výběru v nejlepších světových audio systémech. Nyní je stejný holistický digitální přehrávací engine a uživatelská zkušenost k dispozici z integrovaného zesilovače, který zcela odstraňuje potřebu dalších komponent a kabelů.

Stačí přidat reproduktory a užít si prvotřídní HiFi zážitek bez všech HiFi boxů.

Ultra vysoce výkonné zesilovače třídy D
Je tu třída D a pak je tu směšně dobrá třída D. AP20 využívá nejlepší dostupné moduly zesilovačů. Zesilovač Purifi Eigentakt 1ET400A navržený renomovaným inženýrem Bruno Putzeysem je bez digitální drsnosti, ostrosti a zrnitosti. Duální monofonní zesilovač AP20 se vyznačuje působivými specifikacemi, které se odrážejí v jeho mimořádném zvukovém výkonu, představuje nejmodernější technologii zesilovačů třídy D.

Dead-Quiet Lineární napájecí zdroj
Většina implementací zesilovačů třídy D využívá spínané napájecí zdroje, protože jsou účinné, běží za studena a jsou levné. To však může do signálové cesty zanést šum a zkreslení, což má za následek audio prezentaci, která postrádá pocit přirozené analogové ladnosti. Typickým způsobem Aurender tedy AP20 používá ŠEST diskrétních toroidních transformátorů k napájení CPU, levé a pravé desky DAC, procesoru FPGA a výstupních stupňů napájení.

Analogové ovládání hlasitosti
V každém systému je kvalita zvukové prezentace významně ovlivněna mechanismem ovládání hlasitosti předzesilovače. Je pozoruhodné, že AP20 využívá ovládání hlasitosti analogové domény založené na systému stupňovitého útlumového systému R2R. Ovládání hlasitosti této kvality je u digitálně vybavených integrovaných zesilovačů naprosto neobvyklé a je to hlavní důvod, proč AP20 poskytuje tak přirozený, otevřený zvuk.

Přesné hodiny OCXO
Systém generování přesných hodin založený na OCXO AP20 obsahuje Field-Programmable Gate Array (FPGA) s generátorem hodin redukujícím jitter pod 100fs pro přesné načasování digitálních audio datových přenosů a minimalizaci jitteru pod zanedbatelnou úroveň.

Analogové průchozí vstupy
AP20 poskytuje sadu analogových vstupů včetně 1X vyváženého XLR a 2X single-ended RCA, což nabízí ideální řešení pro integraci externích analogových zdrojů do vašeho audio systému. Milovníci vinylu mohou připojit svůj phono stage k dostupnému analogovému vstupu a vychutnat si čistý analogový průchod bez jakékoli A/D konverze v signálové cestě.

Digitální konektivita
S řadou digitálních vstupů, včetně 1X RCA SPDIF, 1X BNC SPDIF a 2X TOSLINK optických rozhraní, je AP20 dobře vybaven pro vykreslování externích digitálních zdrojů, jako je přenos CD, přehrávač médií nebo TV prostřednictvím svého vynikajícího interního DAC.

Variabilní výstup XLR výstup
Vysoce kvalitní vyvážený XLR výstup AP20 umožňuje uživateli napájet druhý systém, jako je distribuovaná audio instalace pro celou domácnost nebo subwoofer(y) se vstupem na linkové úrovni (v některých případech mohou být vyžadovány adaptéry XLR na RCA).

Vstup hlavních hodin
Ačkoli je AP20 vybaven extrémně přesným hodinovým systémem OCXO, jitter lze dále minimalizovat připojením 10MHz generátoru signálu Master Clock, jako je Aurender's MC10.

Celkem šest diskrétních toroidních transformátorů napájí CPU, levou a pravou desku DAC, procesor FPGA a moduly zesilovačů. Tyto moduly zesilovačů jsou třídy D a pocházejí od Purifi: Bruno Putzeys navržený Purifi 1ET400A , který zde implementovaný slibuje 350 WPC do 4 Ohmů nebo 200 WPC do 8 Ohmů.

Vize budoucnosti od Aurender stojí 23.900€ (v černé i stříbrné)

Add a comment

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Malá překvapení každodenního audiofila

Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.

Číst dál...

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista