- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
AGD z L.A. čtenář zná https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/4589-ganrevoluce nyní přichází něco velkého, zajímavého a limitovaného - jmenuje se to AGD SOLO Limited Edition GaN-Power Monoblock Amplifier.
Nový modul AGD GaN-Sound
Také u AGD SOLO mono výrobce zachoval klíčovou základní vlastnost upgradovatelného napájecího modulu GaNSound. Jde o klíčovou vlastnost značky, kterou AGD zachovává u všech konstrukcí zesilovačů, od Audionu po Gran Vivace, Tempo a nyní SOLO. Přístp značky je příkladný - pevně věří, že zákazníci mají právo na zachování hodnoty své investice a proto umožňují upgradovat modul výstupního stupně GaN v době, kdy nová generace GaN MOSFET přináší výkon a technologické vylepšení. Technologie GaN ve výkonových polovodičích je stará pouhých 10 let, oproti 60 letům vývoje křemíkové technologie. Nové vylepšené tranzistory GaN MOSFET proto přináší rozšířené zvukové výkony prostřednictvím upgradovaného modulu v podobě nového GaNTube nebo, jako u DUET a TEMPO a nyní AGD SOLO, prostřednictvím vyhrazené dceřiné desky, kterou lze snadno připojit.
SPECIFIKCE
Nominální výstup (20Hz÷20KHz): 500W / 4Ω
THD+N: 10W/1KHz <0,005 %
Maximální výstupní výkon (při 0,1% THD+N, 1KHz): 300W / 8Ω
Šířka zvukového pásma: ±0,5dB 20Hz-20KHz
Šířka pásma: ±3dB 5Hz-80KHz
Vstupní impedance: 40kOhm (600Ohm na vyžádání)
GaN Power Module PWM frekvence ~800 kHz
Rozměry: 370 × 285 × 165 mm
Hmotnost: 20 kg
Doporučená cena: $23.500 (za pár, cena bez daně - ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
A zde monoblokový zesilovač AGD SOLO Limited Edition GaN-Power přebývá, na cestě k vám..
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
V Belgii jste nebyli a nezkusili ani AURO-3D? Obojí doporučujeme napravit. Nově lze zajet i do CX (rozdíl viz obrázek pod odstavcem- černá "omezené" 3D vs nové zlaté CX) aktuálně Belgičané z AURO-3D ohlásili nový zvukový kodek AURO-CX, ale nejrpve trochu o nich (oni sami o sobě):
Od roku 2011 AURO-3D způsobilo revoluci ve zvukovém průmyslu zavedením skutečného pohlcujícího zvukového zážitku a převratné sady technologií, které umožňují tvůrcům obsahu a vývojářům produktů pozvednout emoce na vyšší úroveň než kdykoli předtím.
Systém AURO-3D®, který původně vymyslel a vyvinul Wilfried Van Baelen ze světoznámých studií Galaxy Studios v belgickém Molu, má své kořeny ve špičkovém zařízení pro nahrávání hudby a míchání filmů. Koncepce a základní technologie jsou tedy založeny na tvůrčí vizi zvukových inženýrů a audiovizuálních umělců, kteří pak inspirovali některé z nejchytřejších inženýrů k vývoji přelomové technologie, jež se stala referencí pro imerzivní kódování a reprodukci zvuku.
V letech 2011 až 2022 společnost Auro Technologies NV jako první zavedla do zvukového průmyslu imerzivní (z latinského immersio: ponoření se se, vtáhnutí do děje - pozn. redakce) zvuk. Začínala ve světě profesionálních kin, dále vyvíjela a uváděla na trh sadu technologií AURO-3D, která podporuje integraci do AVR předních značek, soundbarů, automobilových audio systémů a dokonce i set-top boxů, a také poskytuje špičkové tvůrčí nástroje pro uměleckou komunitu.
V červenci 2022 získala investiční skupina Saffelberg všechna aktiva, týmy a práva společnosti AURO-3D a založila novou společnost NEWAURO BV se záměrem dále podporovat růst formátu a technologické sady na všech trzích.
Nový kodek AURO-CX poskytuje škálovatelnou kvalitu, počet kanálů, vzorkovací frekvenci a objekty, a to vše v jednom výkonném datovém toku (do maxima zvýšená efektivita), první a jediný skutečně škálovatelný kodek zvuku nové generace, byl představen před pár dny veletrhu CES 2024.
Kodek AURO-CX, určený pro streamování, ale s využitím ve vysílání, má oproti stávajícím kodekům Next Generation Audio mnoho výhod, díky nimž je žádoucí pro celou řadu tvůrců obsahu, distributorů obsahu, streamovacích služeb a výrobců zvuku. Všechny tyto výhody jsou zakořeněny v přirozené škálovatelnosti kodeku, což znamená méně úložného prostoru a méně průchodů kódování, což obojí šetří značný čas, pracovní sílu a náklady.
Snad nejpozoruhodnější je, že AURO-CX umožňuje škálovatelnou kvalitu, což znamená, že v rámci jednoho bitového toku je díky více technikám kódování zvukových vln zahrnuta řada rozlišení - od bezeztrátového přes transparentní až po ztrátové. Podobně má AURO-CX škálovatelné vzorkovací frekvence, které umožňují, aby jeden bitový tok přenášel 48, 96 a 192 kHz, což dává dekodéru možnost získat z jednoho kódování pouze to, co potřebuje, v závislosti na jeho možnostech.
"Díky škálovatelné kvalitě AURO-CX mohou distributoři obsahu flexibilně oslovit více diváků pomocí stejného streamu. Jediný stream může obsahovat pohlcující zvuk ve vysokém rozlišení pro audiofilskou komunitu a mixy s nižším datovým tokem pro širší spotřebitelské publikum," říká Bert Van Daele, technický ředitel společnosti NEWAURO B.V. "Protože je AURO-CX škálovatelný, je atraktivní pro streamovací služby, které mohou jediný stream upgradovat pro prémiové služby. Jedná se o výkonnou technologii."
AURO-CX má také flexibilitu pro přenos objektů vložených do stejného datového toku pro pohlcující zvuk. "Jiné formáty musí extrahovat objekty ze 7.1, což vede k velkému snížení kvality zvuku, zejména u výškových kanálů v imerzivní zvukové sestavě," říká Van Daele. "AURO to dělá jinak. Vkládáme objekty do 13.1 immersive, takže uživatelský zážitek ze 7.1 je více 3D díky kvalitnějším informacím o výškách, což umožňuje, aby mix zůstal věrný záměru umělce a poskytl koncovému uživateli to, co bylo slyšet ve studiu."
Kromě toho AURO-CX podporuje širokou škálu flexibilních funkcí pro vysílání, jako je například vylepšení dialogů a lokalizovaný zvuk pro více jazyků. Umožňuje také interaktivní a asistenční zvuk, u kterého lze nastavit vyšší kvalitu pohlcujícího zážitku než u dalších zvukových stop, což zaručuje nejlepší pohlcující zážitek a zároveň lepší přístup pro všechny.
Mezi participující společnosti patří: Denon, McIntosh, Lyngdorf, Trinnov Audio, JBL Synthesis, Marantz, StormAudio, Arcam, Stenway & Sons, Yamaha
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Nedávno jsme ukázali 40th je optimální (věk i řešení) | SONUS FABER - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení a už se "pochlubili" Fine Sounds Americas, že je mají. Vůůbec nezávidíme, a když už se nemůžeme potěšit poslechem, alespoň pohledem..
A ještě jednou ve zvlášť atraktivní variantě - Sonus faber Suprema v kované karbonové grafitové dřevo tmavě zelené barvy zdobené kůží Poltrona Frau.
A krátké video na závěr (kurz je 1 $ = 23,62 Kč) McIntosh and Sonus faber’s $1 million sound system:
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Tzv. "páskové" výškové reproduktory, které jsou v modelech mnoha výrobců reprosoustav čím dál častějším jevem, často reprodukují i důležitou část středního pásma; někdo jde ještě nepatrně dál - třeba američtí CLARISYS AUDIO (z vydělaných peněz přispívají postiženým dětem, viz níže - doublewin, sakra zajímavý zvuk a ještě trochu dobrý skutek).
Společnost Clarisys (sídlí v Sarasotě na Floridě - na obr. výše model co se ještě neprodává a nejmenuje) vznikla v roce 2010, když skupina přátel zjistila, že sehnat komponenty pro kultovní reprosoustavy Apogee je téměř nemožné. Tato inovativní skupina přátel začala vyrábět součástky a brzy narazila na Floriana. Vášnivý audiofil Florian začal navrhovat komponenty, aby vytvořil jejich (společný) konečný cíl: neodymovou verzi Apogee Grand (na obr. níže - aktivní 4pásmové reprosoustavy představené v roce 1991, výroba skončila 1998: 18 Hz - 27 kHz, vysoké 224 cm, 590 kg systém, $85.000, viz obr. níže) s širšími pásky a oboustrannými basy.
Clarisys Minuet (46t. USD) se stal průkopníkem jeho poslání vytvořit výkonnou velkoreposoustavu z páskového reproduktoru. Byl to malý krůček k ambicióznímu cíli a tito technicky zdatní přátelé věděli, jak dosáhnout velkoleposti. Spojením konceptů a moderního inženýrství vznikly páskové reproduktory Clarisys nové generace, nejprve Studio Plus a poté poslední páskový reproduktor, který překonal "The Grand" našich "Clarisys Auditoriums". Jako výsledek obětavé tvrdé práce nabízejí tyto reproduktory špičkový zvukový výkon!
Od roku 2010 je vizí týmu Claris Audio optimalizovat a vylepšovat původní design páskových (ribbon) reproduktorů. Soustředili jsme se na konstrukci nejvýraznějších oboustranných basových reproduktorů s neodymovou magnetickou strukturou. Odstranili nedokolalá místa, zlepšili strukturální tuhost, čímž vytvořili maximálně precizní páskovou inovaci, která přináší vynikající kvalitu a čistotu zvuku s vylepšenou basovou odezvou, která se přenáší do nezapomenutelného poslechového zážitku všem milovníkům hudby. Výrobky Clarisys Audo jsou navrženy globálním týmem a hrdě konstruovány a vyráběny ve Vietnamu.
Výše 3x základní model MINUET, frekvenční rozsah 25 Hz - 20 kHz, hloubka 8,88 cm, výška 119 cm, šířka 61. Níže (a na 2. úvodním snímku) prostřední STUDIO Plus - šířka a hloubka zůstávají výška 153 cm, frekvenční rozsah začíná na 20 Hz (končí také stejně).
Na firemním vrcholu stojí AUDIOTORIUM - 146t. dolarů ve 230ti kg, 202 cm, hloubce 11 šířce 88 cm
Doporučené ceny modelů Clarisys Audio:
Clarisys Minuet - $46.000
Clarisys Studio - $86.000
Clarisys Auditorium - $146.000
(Ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
Add a comment
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Aktuální novinku, zmenšená verze povedených EPOS ES-14N, jsme vám již tak trochu (ten oranžový regálový model pod Audio Solutions a Elac - jen zezadu) představili Všechny barvy světa - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení . Nyní jsou konečně k dispozici další informace o druhém výrobku "novodobé historie" značky EPOS menších ES-7N. Pro řadu EPOS jsou naplánovány tři modely: Již dostupný ES-14N EPOS ES14N - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení , pak větší podlahový a tento menší kousek, kterým jsou výše / níže zobrazené regálové Epos ES7N
A kdože je ten Epos? Sami o sobě: "Epos Loudspeakers je součástí FinkTeam, který je zase doplňkem přední evropské poradenské společnosti v oblasti návrhů reprosoustav Fink Audio Consulting. Fink Audio Consulting vytváří mnoho modelů pro širokou škálu trhů a cen. Výrobci reprosoustav si nás najímají kvůli našim odborným znalostem, zkušenostem a mimořádně dobře vybaveným simulačním a měřicím zařízením. Jsme tak rozšířením mnoha vlastních R&D týmů výrobců reprosoustav. Velká část naší práce je důvěrná. Pouze v případě, že se klient rozhodne zmínit naši účast, jsme zveřejněni.
Když jsme v roce 2014 začali navrhovat repro pro sebe, počítali jsme s tím, že demonstrujeme naše schopnosti a jako interní referenci. Byli jsme konstruktéři, ne výrobci reprosoustav – to se změnilo s úspěšným představením prvních tří modelů Fink Team. WM4, Borg a KIM.
V roce 2020 jsme zakoupili značku Epos Loudspeaker od jejího tehdejšího majitele Michaela Creeka. Restartování EPOS pro nás mohlo znamenat pouze jediné - znovuvytvoření nejslavnějšího modelu, ES-14." (jak se to povedlo viz - nejen - náš test).
SPECIFIKACE (Epos ES-7N)
Impedance: 4 Ω (minimum 3 Ω při 15 kHz)
Citlivost: 2,83V, 1m: 86dB/89dB
Reproduktory:
basový - 130mm PP kuželový
výškový - 28mm hliníková kupole s keramickým povlakem
Dělicí frekvence: 2 000 Hz
Rozměry: 290 x 200 x 270 mm (doporučená výška stojanu 700 mm)
Hmotnost: 7,6 kg
Povrchová úprava: oranžová polomatná, ořechová, bílá polomatná, černá polomatná
Doporučená cena: 2.000 euro (ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...