- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Po představení špičkového modelu Reference GS na High End München 2023 nyní přichází ostatní modely řady Canton REFERENCE.
Nová řada Reference je složitě vybudované mistrovské dílo, kde byl každý detail pečlivě zvážen a proveden na nejvyšší úrovni, aby vznikl jedinečný zážitek z poslechu. Všechny materiály byly zušlechtěny a nově vyvinuty pro kvalitu zvuku, která splňuje i ty nejvyšší nároky. A vizuálně pozvedáme naši řadu Reference na novou úroveň: pouzdro má četné široké křivky, díky nimž je elegantní design skutečným prohlášením. Výsledkem je řada reproduktorů, která nastavuje nové standardy, pokud jde o řemeslné zpracování a zvuk, vyrobené s velkým důrazem na detail a vášní pro hudbu. Zažijte dokonalý prožitek z poslechu a nechte řadu Canton číslo jedna, aby vás zavedla do nového světa zvuku.
K dispozici ve 3 různých barvách v průběhu podzimu 2023.
Doporučené ceny:
Reference 1 - 20.000 Euro
Reference 2 - 16.000 Euro
Reference 3 - 12.000 Euro
Reference 5 - 8.000 Euro
Reference 7 - 6.000 Euro
Reference 9 - 3.600 Euro
Reference Center - 2.700 Euro
Reference Sub - 3.500 Euro
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Pojmenovat HiFi značku po (obr. níže) je trochu zvláštní, ale výrobce to je rozhodně zajímavý
Autonomní verze slavného phono stage, kterou najdete v modelech MOLA-MOLA Makua a Kula, má zde v samostatném phono předzesilovači MOLA-MOLA Lupe tři nesymetrické vstupy a jeden symetrický. Má vyvážený i nevyvážený výstup. Lupe se svým vyhrazeným napájecím zdrojem, zvukem a přidaným „subsonickým filtrem“ nabízí náročnému vinylovému nadšenci nejpřesnější nastavení, aby znovu vytvořilo kouzlo gramofonu tak, jak byl navržen . Displej MOLA-MOLA Lupe nabízí na první pohled potřebné informace o aktuálním nastavení.
To co bylo původně navrženo jako jednoduchý doplněk pro předzesilovač MOLA-MOLA Makua (k dispozici také v integrovaném zesilovači Kula - obr. výše / níže) , se rychle proměnilo v nejtišší a pravděpodobně nejuniverzálnější phono stage na trhu. Vstupní stupně MC/MM jsou optimalizovány pro proudový a napěťový šum. Na rozdíl od běžnějšího uspořádání MC zesilovače napájejícího MM stupeň jsou oba stupně zcela nezávislé, čímž se dosahuje nejkratší možné cesty signálu pro oba. Vstupní zisk je přepínatelný v krocích po 5 dB v rozsahu 40 dB. Vstupní odpor a kapacita jsou individuálně přepínatelné.
Všechna nastavení MOLA-MOLA Lupe jsou softwarově ovladatelná, buď za chodu pomocí chytrého telefonu nebo tabletu prostřednictvím aplikace MOLA-MOLA Remote, nebo přímo pomocí programovatelných přednastavených tlačítek. Digitálně řízené, veškeré přepínání se provádí v analogové doméně. Lupe lze nakonfigurovat tak, aby směroval kterýkoli ze čtyř vstupů přes phono stage, což vám umožní připojit více gramofonů a/nebo přenosek.
Vstupní šum (MC): 0,35 nV/rtHz
Vstupní šum (MM): 0,9 pA/rtHz
Citlivost: variabilní od 30uV do 5mV
THD, IMD: neměřitelné
Shoda RIAA: +/-0,1dB
Subsonický filtr: -3dB @20Hz
4 plně programovatelné předvolby
Rozměry: 200 x 110 x 320 mm
Hmotnost: 5,1 kg
Doporučená cena 7.999/7.299 EUR/GBP
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Tenhle malý skot dvěma lety vypadal takhle https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/reprosoustavy-regalove/3200-fyne-audio-f1-8 a podívejte se dnes
Sloupový model F1-8US, člen dnes již šestičlenné rodiny vrcholné řady Fyne Audio - F1 Series bude v Česku stát 192.990 Kč a zatím o je o něm známo:
Typ systému 2cestný, dolů vypalovací port, s difuzorem BassTrax Tractrix
Doporučený výkon zesilovače (Watt RMS) 20 - 200
Špičkový výkon (Watt) 400
Nepřetržité zpracování energie (Watt RMS) 100
Citlivost (2,83 V @ 1 m) 91 dB
Nominální impedance 8 Ohm
Frekvenční odezva (-6dB typicky v místnosti) 30Hz - 34kHz
Doplněk pohonné jednotky 1 x 200 mm bodový měnič IsoFlare s prostorovým zvukem FyneFlute, vícevláknový basový / středotónový kužel, s 25 mm kopulovitým kompresním výškovým reproduktorem z hořčíkové slitiny, systém neodymových magnetů
Dělicí frekvence 1,8 kHz
Crossover typ Dvoudrátový pasivní nízkoztrátový, dolní propust 2. řádu, horní propust 1. řádu, hluboce kryogenní úprava
Systémové úpravy Vysokofrekvenční energie (1,8 kHz - 34 kHz) +/- 3dB Přítomnost (2,5 kHz - 5,0 kHz) +/- 3dB
Rozměry - VxŠxH 1086 x 335 x 445 mm (42,8 x 13,2 x 17,5")
Hmotnost - každý 30,0 kg (66,0 liber)
Porvrchová úprava: klavírní lesk ořech
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
TOP WING Cybersound Group japonský výrobce originálních "Coreles straight-flux" přenosek (bezjádrového systému s přímým tokem kdy cartridge nemá žádný materiál jádra a pravá a levá cívka jádra jsou uspořádány do tvaru V přímo pod magnetem - díky tomu hrot zachycuje kolísání magnetického toku produkovaného zvukovými drážkami a reprodukuje je do zvuku přímo a přesně).
Jednoduchá a geniální myšlenka je bezjádrový systém přímého toku, jedinečná technologie, která nejen zachovává výhody stávajících přenosek MC a MM, ale také odstraňuje nevýhody.
Tento výrobce z města Higashimurayama (prefektura Tokio) aktuálně přichází s dalšími originalitami, dvěma patenty - nad apod LP.
"Double Bass Record Mat" je podložka pod gramofonovou desku, která využívá speciální technologii vyvinutou na základě let výzkumu a testování. "Zjistili jsme, že většina komerčních nahrávacích rohoží měla tendenci snižovat nízké frekvence, což vedlo k většímu důrazu na střední a vysoké frekvence," řekí zástupce firmy. Na druhou stranu tento výrobek využívá speciální patentovaný polyesterový materiál s vynikajícími vlastnostmi tlumení nárazů ve dvouvrstvé struktuře. V porovnání s komerčně dostupnými gramofonovými podložkami se dramaticky zlepšuje nízkofrekvenční odezva a je lákavé, že byly vylepšeny i prvky jako zvukové pole a lokalizace.
S ohledem na povrch štítku je střední část oříznuta asi o 1,0 mm, aby se vytvořil schod. Zabráněním nepatrné mezery mezi etiketou a otočným talířem se zvyšuje stupeň přilnavosti a efekt je ještě více cítit. Tloušťka je asi 3 mm, průměr je asi 290 mm, průměr otvoru vřetena je asi 7,1 mm, krok povrchu štítku je asi 1,0 mm a hmotnost je asi 240 g. Barva je černá se stříbrnými vločkami. Cena je 93.500 JPY
Druhý patent „Record Coupler“ není produkt jako běžný stabilizátor, který „drží a stabilizuje desku s hmotou hlavního těla“, ale „tento produkt jako materiál tlumící nárazy je kombinován s tělem desky a je lehčí než gramofon. talíř" určený k vytvoření spojení dvou lehkých hmot. Materiálem je také patentovaný polyester.
Zbytečné vibrace jsou potlačeny tlumením nárazů při zachování pružné struktury. To umožňuje kazetě zachytit signály přesněji, což zlepšuje kvalitu zvuku a vnímání zvukového pole.
Díky lehké konstrukci asi 75 g lze snadno použít i plovoucí gramofony, kde je obtížné použít konvenční stabilizátory s vysokou hmotností, a přitom dosáhnout efektu. Jako materiál je stejně jako talíř gramofonu použit patentovaný polyester. Vnější průměr je cca 50 mm a výška cca 40,5 mm. Barva je modrý mramor. Cena 27.500 JPY
Add a comment
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Fyzické zdroje nelineárního zkreslení v reproduktorech mohou být s výhodou otočeny tak, aby absorbovaly zvuk.
U iontového nebo plazmového reproduktoru se využívá expanze vzduchu při jeho zahřátí. Za tímto účelem se mezi dvěma elektrodami nebo na jedné špičce ve vzduchu vytváří plazma, jehož objem se mění s amplitudou a frekvencí hudby. Prostě blesky umí vytvořit hudbu, je to drahé a neefektivní. Obrazem lépe než slovy (pro netrpělivé ca od 50 sekundy) https://www.youtube.com/watch?v=fdIYwIWfYyo
Na rozdíl od běžných reproduktorů plasmové nemají zpoždění, protože membrána sebelepšího reproduktoru má setrvačnost. Vzniká tedy jen minimální zkreslení. Zároveň ale plazmové reproduktory nehrají moc dobře basové tóny a potřebují velký příkon.
Na École polytechnique fédérale de Lausanne (EPFL), což je jedna ze dvou federálních technologických vysokých škol ve Švýcarsku, na to zkusili jít obráceně. Negativ plasmových reproduktorů (mj právě málo basů) zkusili využít. Výsledek zkoumání je až fascinující - je to nejdokonalejší basový absorbér jaký existuje.
Nelineární zkreslení nejsou u audio systémů upřednostňována, s výjimkou případů, kdy přispívají k DNA hudebních žánrů (heavy metal nebo elektronická hudba). Je však známo, že nelineární membránové absorbéry zvuku umožňují absorbovat akustickou energii prostřednictvím fyzikálního jevu známého jako cílený přenos energie. Při spuštění dostatečně vysokými hladinami akustického tlaku může být energie přenesena z dopadajícího akustického tlaku na vibrační složky membrány s vyššími harmonickými, což vede k čisté ztrátě energie v akustické doméně, jak je podrobně popsáno v literatuře o nelineárních pohlcovačích energie.
Přesně to je cílem nelineárních elektroakustických rezonátorů (NEAR), kde je reproduktor použit jako aktivní membránový absorbér. Takové zařízení vyladí reproduktor aby fungoval jako „aktivní“ nelineární membránový rezonátor, napodobující chování krychlové tuhosti, vykazující jev cílového přenosu energie dokonce i pro úrovně buzení, které jsou 1000krát nižší. Tzn že "Nutný" absorbér je mnohonásobně menší! Při 20 Hz, kde je vlnová délka 17 metrů, potřebuje plazmové zařízení tloušťku pouhých 17 mm, aby absorbovalo tuto frekvenci, zatímco účinné basové pasti, které působí na této frekvenci, v současnosti potřebují tloušťku 4 metry. Do budoucna totéž lze řešit pomocí průhledných plazmových vrstev o tloušťce pouhých tisícin průměrné délky vlny.
Objev je tak revoluční, že jej lze použít jak v akustické úpravě, tak i v akustické izolaci, osvobozuje budovy od použití porézních materiálů, těžkých rezonančních struktur, nahrazuje všechny tyto materiály lehkým produktem, který se snadno instaluje, používá a je prokazatelně účinný. Švýcarská společnost Sonexos je nyní připravena licencovat technologii a navždy způsobit revoluci na trhu s akustickými úpravami!
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...