- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Těhotenství u lidí (od první hezké krátké chvilky) trvá 38 týdnů, rozděluje se na tři trimestry, z toho prvních 8 týdnů se nazývá embryo.
Asi vlastně obdobně to probíhalo u AMEONUS Audio ASM 6-3 SP, švýcarského tvůrce sluchátkového zesilovače s integrovaným D/A převodníkem a linkovým vstupem, jenž vymyslel a vytvořil řešení, jak pro poslech stvořit přirozený "správný" trojrozměrný zvukový protor. Jen to probíhlo trochu déle než vývoj člověka. Obdobná byla možná fáze embryonální - hezká původní myšlenka. Ale ty trimestry nakonec nebyly zdaleka 3, z devíti měsíců se stalo - 18 let. Takže vlastně podobně dlouho - legální věk dospělosti se dle zákonů dané země na planetě Zemi pohybuje 16-21 let - a AMENUS Audio ASM 6-2 SP takový je.
Nicméně dnes tu po 18 letech vývoje je a má v sobě "amoneus externus" - co to je (mít ho a nemít) asi nejlépe popíše obrazek (nejprve "normál" bez, následující obrázek "s"):
versus
Zde slovy. Při poslechu hudby se sluchátky dochází ve srovnání s reproduktory k různým zvukovým změnám:
• Stereo pole je roztaženo na 180°, jako byste seděli mezi reproduktory, známé také jako „lokalizace v hlavě“.
• Zabarvení hudby je reprodukováno zkresleně.
• Odstupňování hloubky není slyšet. Všechny nástroje se objevují na čáře mezi ušima a prostorové umístění je velmi obtížné.
Výsledkem je nepřirozený sluchový vjem, který může po určité době vést k fenoménu „únavy sluchátek“. Důvod těchto problémů je velmi jednoduchý: Zdaleka největší podíl dostupných zvukových nahrávek se vyrábí pro přehrávání s reproduktory, které jsou ideálně umístěny v 60° stereo trojúhelníku k posluchači.
Aby byl na sluchátkách možný originální poslechový zážitek, musí být simulován zvuk a poloha reproduktorů ve stereo trojúhelníku.A to je přesně to, co dělá amoenus externus.
No takhle to je jednoduché, jen trvá 18 let než se skvělá myšlenka promění na zaplatitelný produkt. Aby to fungovalo k "amoenus externus" totiž potřebujete ještě "amoenus verus" -technologii zlepšující zvuk reprodukce reproduktoru.
Ta řeší tohle: I akustického hudebního nástroje je zvuk vyzařován po celé ploše zvukového tělesa. V důsledku toho se různé složky přímého zvuku nedostanou k uchu posluchače současně. Naproti tomu vyzařovací plocha reproduktoru je velmi malá. Zejména ve vyšším frekvenčním rozsahu, kde je umístění sluchu velmi přesné, je zvuk vydáván v podstatě z jednoho bodu.
Opět obrázkem (nejprve "obyčejně" bez, druhý obrázek "s"):
versus
Lidské ucho takové rozdíly velmi dobře detekuje.
Proto je při slepém testu poměrně snadné rozlišit nástroj hraný živě a nástroj hraný přes reproduktor. Amoenus verus rekonstruuje chybějící prostorový obraz nástrojů a dosahuje tím že:
• Zvukový obraz se snadno odděluje od reproduktorů a působí trojrozměrně
• Nástroje znějí přirozeně (zejména ty s velkým spektrem podtónů)
• Stereo obraz se jeví čistě a čistě (lepší lokalizace zdrojů zvuku)
AMOENUS VERUS + AMOENUS EXTERNUS = AMS 6-3 SP a poslech hudby s amoenus (latinsky příjemný, krásný) se mění v zážitek.
SPECIFIKACE
Výstupní impedance: 0,13 Ω při 1 kHz
Výstupní výkon: 2,3 Watt s při 10 Ω
Frekvenční odezva: 10 Hz – 35 kHz ( < -1 dB )
Linearita: 10 Hz až 25 kHz ( < ±0,2 dB )
Zkreslení: < 0,005 %
Přeslechy při 1 kHz: < -85 dB
Odstup signál/šumu: < -120 dB
Celohliníkové tělo, zesilovač ve třídě A
Spotřeba: 8W
Rozměry: 165 x 92 x 190 mm
Doporučená cena: 5.600 €
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Pamatujete si svoji první? Známý citát George Santayana (filozof, 1863-1952): „Ten kdo zapomene na svoji minulost, je odsouzen ji znovu prožít.“ by v tomto případě znamenal spíš zajímavou zkušenost. Ta kráska na úvodním obrázku je totiž úplně první - bylo to v roce 1952, milovník hudby, grafik na volné noze, amatérský hudebník, nespokojený s tehdejší nabídkou si doma na kuchyňském stole vytvořil na svou dobu revoluční předzesilovač. Jmenoval se Saul Bernard MARANTZ a svou první pojmenoval Audio CONSOLETTE.
Po 4 letech vývoje 1. model dnes 70ti leté historie společnosti (který prodával za 153$ - průměrný roční příjem v USA byl tenkrát 2.300$) zvládal neuvěřitelných 36 různých ekvalizačních křivek, pro zkrocení tehdy nevyzpytatelných nekonzistentních nahrávacích charakteristik - a okamžitě zahrál na strunu zájemců o kvalitní reprodukci zvuku. Následoval Model 2, 40wattový výkonový zesilovač. HiFi evoluce se řítila obrovskou rychlostí vpřed, Model 5 z roku 1958 byl již schopen reprodukovat stereofonní zvuk.
Následovaly další zásadní modely (vlastně) utvářející historii oboru, v roce 1958 předzesilovač Model 7, dva roky po něm legenda výkonový zesilovač Model 9 (který se tak trochu podíval na Měsíc - poskytoval tak plynulé ovládání a stabilitu napájení, že jeho unikátní architektura byla upravena NASA a použita ve vesmírném programu Apollo) či FM stereo tuner Model 10B v roce 1964. O dekádu dál pak inovativní Model 18, který včlenil předzesilovač, koncový zesilovač a tuner do jediného šasi a byl prvním produktem značky s „gyro-touch“ laděním, následovaný designovou inovací modelem 500.
Příběh o prodeji a přesunu výroby do Japonska v roce 1966, kde se vyrábí dodnes, je celkem znám. Saul B. Marantz (1911-97) ten kdo stvořil základy high fidelity jak ho známe, ve firmě skončil v roce 1968. Za zmínku snad stojí ještě reklamní kampaň ze 70tých let na (japonskou) kvalitu a spolehlivost značky - požárem kosmeticky značně poškozený Model 2270, dál samozřejmě plně funkční a spLňující všechny tovární specifikace.
K aktuálním 70tinám nám si značka dala https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/4599-k-70tinam-70s-se-75-watty a mj. natočila klip propojující historii (-ické modely) se současností (-nými)
Slečna ani pěkná sedačka (ani moc pěkné lodičky, pokud Hi-Fi Voice sleduje nějaká slečna žena dívka dáma) v závěru klipu nejsou v nabídce Marantz, ale jako dodnes poslech hudby přes výrobky společnosti - hezkou inspirací a zážitkem.
VÝŠe - jak to bylo/NÍŽe - jak to bude, aneb to naprosto nejaktuálnější od Marantz:
"Marantz s hrdostí představuje dva výjimečné nové produkty do svého portfolia vysoce výkonných hi-fi komponent. Prvním z nich je nejnovější přírůstek k dlouhodobému a široce oslavovanému dědictví značky jako světového lídra v designu CD přehrávačů – nový síťový CD přehrávač CD 50n. CD 50n je dokonale spojeno s novým integrovaným zesilovačem Marantz MODEL 50, plně analogovým designem kombinující výjimečný realismus a transparentnost s puristickým přístupem, který si jistě najde přízeň u vyznavačů vinylu.
Výsledná kombinace je harmonicky navržený a současný hi-fi systém spojující nadčasovou eleganci a mimořádný výkon s veškerou flexibilitou a špičkovou technologií, která nově definuje moderní hudební luxus v jeho cenové hladině."
Podrobnosti MODELU 50:
Vysoce výkonný zesilovač třídy A/B realizuje plný potenciál vašich reproduktorů
Plně diskrétní technologie HDAM maximalizuje čistotu, teplo a trojrozměrnost
Vestavěný Marantz Musical Phono EQ je kompatibilní s gramofony MM bez dalšího vybavení
Nejhudební zvuk – Jedinečné tonální teplo Marantz, vynikající detaily a prostor zaplňující místnost.
Výstup subwooferu umožňuje přidat více basů mnohem snadněji než u mnoha konkurenčních zesilovačů
MODEL 50 roste s vámi. Připojte až šest zdrojů, dva páry reproduktorů, externí zesilovače a dokonce i přijímač domácího kina. Vestavěný HEOS® Streaming pro přístup k vašim oblíbeným streamovacím službám plus AirPlay 2 a Bluetooth
2kanálový/70W
Povrchová úprava: černá, stříbrná zlatá
Doporučená cena MODEL 50: 41 990,- Kč
Podrobnosti o CD 50n:
Unikátní Marantz Musical Digital Filtering a HDAM vytvářejí ten nejhudební zvuk
Díky vestavěnému streamování HEOS® zní AirPlay 2, Spotify Connect, Bluetooth a vaše oblíbené služby co nejlépe
Mimořádný zvuk CD odhalí dosud neslyšené detaily na vašich oblíbených discích
Pevné a variabilní výstupy znamenají, že se můžete přímo připojit k integrovaným zesilovačům nebo výkonovým zesilovačům
Luxusní styl a kvalita provedení odpovídá legendární kvalitě zvuku Marantz
HDMI ARC přináší kvalitu zvuku Marantz do vašich oblíbených televizních pořadů, filmů a her
Povrchová úprava: černá, stříbrná, zlatá
Doporučená cena CD 50n: 41 990,- Kč
MODEL 50 a CD 50n k dispozici od... 4, 3, 2, 1 ...
Add a comment
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
"Zázraky se dějí" je italský film (z roku 1974) podle skutečnosti. Skutečný zázrak dneška se odehrává v Gallicano v Toskánsku, v oblasti Media valle del Serchio (o sladkých vodách řeky Serchio mluví Dante Alighieri ve své Božské komedii - jako protikladu vroucí černé smůly vod pekelných). I když od jeho smrti uplynulo 700 let, stále to platí - v oblasti je dnes vyráběn božský stereo koncový stupeň Alieno 250 LTD, první elektronkový zesilovač používající přímo žhavenou triodu 300B, zde s neuvěřitelným v výkonem - 250 Wattů na kanál.
Není to přitom žádný hybridní elektronko-tranzistorový zesilovač! Alieno 250 LTD, vrcholný kus výrobce (produktů pro akustické úpravy, výrobků pro akustická měření, nemagnetické neoxidující kabeláže s absolutně koherentním přenosem signálu a analyzátoru zvuku s funkcí test kvality zvuku) Acustica Applicata, je OTL-OCL (Output Transformer Less & Output Capacitor Less) s jednoduchým designem třídy A. Finta je v technologii LTD (Loudspeaker Tube Direct) umožňující použití elektronek výhradně pro obvody zesilovačů, zatímco tranzistory fungují výhradně pro napájecí a ochranné obvody. Žádný hybridní lampový/tranzistorový zvuk!
Matematicky: 2x 300B = 250 Watt
Literárně: „Představte si čistotu, tón, bezprostřednost a přirozenost zesilovače 300B Single Ended Triode v kombinaci s obrovským výkonem, který by poháněl jakýkoli reproduktor a dosahoval skvělých basů a přilnavosti."
Slovy (recenzenta na konci testu): "Pokud mezi audiofily probíhá diskuse o úplně nejlépe znějícím zesilovači na světě, tato nová značka zanechá velkou část establishmentu v prachu a oprávněně se ocitá lídrem konverzace."
Slovy (konstruktéra ALIENO Fulvio Chiappetta): "Exkluzivní LTD technologie v ALIENO je inspirována dvěma primárními faktory v studii elektronkových zesilovačů. První je historický přínos využití konfigurace OTL oproti jiným tradičním přístupům.
Odstranění výstupního transformátoru ze signálové cesty je nesmírně důležité. Je to ve skutečnosti nejdůležitější součást v cestě signálu, pokud jde o průhlednost zvuku. V jeho nepřítomnosti lze vyjádřit skutečný zvuk elektronek v celé jejich plnosti.
Navíc některé nedostatky obecně připisované elektronkám, jako je pomalost, nedostatečný úder, špatná regulace nízkých frekvencí, nejsou do značné míry způsobeny elektronkami samotnými, ale výstupním transformátorem.
Při průchodu jakýmkoli výstupním transformátorem prochází signál dvěma důležitými transformacemi: z elektrického signálu je přeměněn na magnetické pole a následně znovu přeměněn na elektrický signál. Po této dvojité konverzi je nevyhnutelná degradace čistoty a bezprostřednosti zvuku."
SPECIFIKACE
Výstupní výkon: @ 3 Ohmy – 250 Wrms nepřetržitě na kanál
Zkreslení: typicky 0,1 %, max. 0,5 % od 20 do 20 000 Hz
Frekvenční odezva: ± 0,5 dB od 5 do 100 000 Hz
Vnitřní šířka pásma: > 1 MHz
Zisk: 22dB
Vstupní citlivost: 2,5 Vrms
Vstupní impedance: 100 K ohmů (irelevantní kapacita)
Vstupní konektory: RCA a XLR
Optimální impedance: 2 − 8 Ohm.
Poměr signálu k šumu: > 100 dB
Faktor tlumení: > 100
Celková negativní zpětná vazba: zcela chybí negativní zpětná vazba
Rychlost přeběhu: > 300 voltů/mikrosekundy
Výstupní proud: > 100 ampér špičkově na kanál
Eektronky na kanál: 1x elektronka ECC82, 1x KT150, 1x 300B
Rozměry (včetně konektorů kabelů na zadních panelech)
Zesilovač: 45 x 50 x 28 cm
Napájecí jednotka: 45 x 60 x 27
Hmotnost: 100 kg
Označení ALIENO nesou 3 produkty, řídící zesilovač (obrázek výše) ALIENO PREAMPLIFIER a slabší verze 250 wattového představeného koncového stupně - ALIENO AMPLIFIER 100 LTD (obrázek níže, hádejte s jakým výkonem)
Doporučené ceny:
Alieno Pre Mk II - 57/98 tisíc EUR/AUD
Alieno 100 LTD - 41/72 tisíc EUR/AUD
Alieno 250 LTD Mk II - 61/102.000 EUR/AUD
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Přetiskujeme zprávu společnosti Vitus Audio:
RI-101 MK.II JE OD TEĎ ROON READY
Při definování a zavádění nových nápadů v podniku je jednou z prvních otázek, které si musíte položit, "Jaký problém řeším pro zákazníky?".
Ve světě streamingu může být obtížné odlišit se od konkurence. Jedná se o agresivní a neustále se vyvíjející prostor.
Na prvním místě je samozřejmě uživatelský zážitek: intuitivnost uživatelského rozhraní, rychlost softwaru, kvalita přehrávání atd. A kromě toho všechny další funkce, které mohou váš produkt odlišit a zvýšit tak uživatelský zážitek.
Jedním z hlavních způsobů, jak se Roon odlišuje od konkurence, je jeho algoritmus pro objevování nové hudby. Přiznejme si, že jedním z hlavních cílů streamování je možnost - a jednoduchost - objevování nových alb, interpretů a skladeb v rámci žánru řízeného vaším hudebním vkusem.
Je zřejmé, že uživatelská zkušenost je pro Roon velmi důležitá. Jejich požadavky na získání certifikace Roon Ready zahrnují velmi dlouhý seznam různých aspektů, které musí výrobce do svých produktů zabudovat. Tento rozsáhlý seznam zajišťuje, že uživatelská zkušenost je vždy špičková, a také znamená, že Roon může rychle jednat, když se v terénu objeví problémy.
To je jeden z důvodů, proč jsme se vydali na cestu certifikace integrovaného zesilovače RI-101 Mk.II jako Roon Ready. Proces certifikace RI-101 Mk.II nebyl jednoduchý. Jako výrobci, kterému záleží na zkušenostech zákazníků stejně, ne-li více, jsme však věděli, že získání certifikace je naprosto nezbytné. Jsme rádi, že jsme konečně certifikovali první z mnoha našich výrobků.
I když to byl dlouhý proces, byla to zajímavá cesta. Poskytla nám nové způsoby přemýšlení o uživatelské zkušenosti a řešení problémů, což nám umožní nadále zvyšovat kvalitu našich produktů, vytvářet intuitivní zážitky pro zákazníky a stále vylepšovat naše produkty.
Rádi bychom společnosti Roon Labs poděkovali a těšíme se na silné partnerství.
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Konkrétně z nejvyšších míst, kde se (už ne)těží zlato (tak v roce 1850 město vzniklo), z míst kde se dnes vyrábí ultrašpičkové reprosoustavy https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/reprosoustavy-podlahove/4021-yg-acoustics-sonja-2-3i ; přišlo přímo od výrobce reprosoustav YG Acoustics z Arvada v Coloradu (ležícího pár metrů nad vrcholem Sněžky, zřejmě nejvýš, kde se na planetě vyrábí špičkové reprosoustavy), že nic není jako dřív. Že díky množství úprav nyní hrají ještě lépe.
Porfolio značky tvoří dvě řady, skromnější PEAK o 6ti modelech (5 repro + 1 subwoofer) a ta kde došlo aktuálně k zajímavým inovacím - REFERENCE Series čítající 11 modelů (z toho 3 subwoofery, ten největší stojí za to, jmenuje se Invincible 21.2 a stojí 158.400 € - a je to ono monstrum na obrázku pod tímto odstavcem). Reference Series jinak začíná malým 2pásmovým sloupkem Carmel 3 (39.400 €) a končí monumentem Sonja XV3 za 493.300 €.
Změny proběhly ve "vyšší střední" úrovni řady REFERENCE, u modelů s modulárním designem a různými basovými jednotkami Sonja 3.2 a 3.3. Co je nového? Bylo aktualizováné tlumení zpětných odrazů a absorpce uvnitř ozvučnice, a byla integrována další nová vrstva.
Byl též implementován nový materiál desky plošných spojů, který má nízkou dielektrickou konstantu na RF. 3,1 mm; více listů tohoto materiálu je přilepeno k silné vrstvě mědi (čtyřnásobek průmyslového průměru a dvojnásobná tloušťka předchozích výhybek YG Acoustics). K řezání a frézování desek plošných spojů se používají CNC stroje a celá řada Reference 3 používá nové proprietární zakázkové kondenzátory.
Nové jsou i výškové reproduktory s lehkou hliníkovou vložkou přilepenou k hedvábné kopulce. Tento nový design snižuje zkreslení nad rozsahem lidského sluchu (20 kHz až 45 kHz) o úžasných 6 dB, což v kombinaci s novou aktualizací vlnovodu zachovává alespoň 15stupňový rozptylový vzor až do 45 kHz.
Specifikace YG Sonja 3.2/3.3
Konstrukce: Dvouvrstvá skříň z leteckého hliníku s omezeným tlumením/dtto
Střední pásmo: 2 x 15 cm (6”) BilletCore s pokročilými neodymovými motorovými magnety/dtto
Basový reproduktor: 1 x 26 cm (10,25”) měnič BilletCore s motorem s extrémně vysokou intenzitou pole/2 x 26 cm (10,25”) měnič BilletCore
Dělící frekvence: 90 Hz a 1,85 kHz/dtto
Frekvenční rozsah: 20 Hz - 40 kHz/dtto
Citlivost: 88 dB/dtto
Impedance: 4 Ohmy (minimálně 2,8 Ohmů)/dtto
Rozměry: 129 × 33 x 63 cm/179 × 43 × 72 cm
Hmotnost: 145/225 kg
Doporučené ceny:
YG Sonja 3.2 - 99/130 tisíc USD/EUR
YG Sonja 3.3 - 147/194 tisíc USD/EUR
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...