Amoneus ASM-6-3-SP

Těhotenství u lidí (od první hezké krátké chvilky) trvá 38 týdnů, rozděluje se na tři trimestry, z toho prvních 8 týdnů se nazývá embryo.
Asi vlastně obdobně to probíhalo u AMEONUS Audio ASM 6-3 SP, švýcarského tvůrce sluchátkového zesilovače s integrovaným D/A převodníkem a linkovým vstupem, jenž vymyslel a vytvořil řešení, jak pro poslech stvořit přirozený "správný" trojrozměrný zvukový protor. Jen to probíhlo trochu déle než vývoj člověka. Obdobná byla možná fáze embryonální - hezká původní myšlenka. Ale ty trimestry nakonec nebyly zdaleka 3, z devíti měsíců se stalo - 18 let. Takže vlastně podobně dlouho - legální věk dospělosti se dle zákonů dané země na planetě Zemi pohybuje 16-21 let - a AMENUS Audio ASM 6-2 SP takový je.

Nicméně dnes tu po 18 letech vývoje je a má v sobě "amoneus externus" - co to je (mít ho a nemít) asi nejlépe popíše obrazek (nejprve "normál" bez, následující obrázek "s"):

Amoneus ASM-6-3-SP

versus

Amoneus ASM-6-3-SP

Zde slovy. Při poslechu hudby se sluchátky dochází ve srovnání s reproduktory k různým zvukovým změnám:
• Stereo pole je roztaženo na 180°, jako byste seděli mezi reproduktory, známé také jako „lokalizace v hlavě“.
• Zabarvení hudby je reprodukováno zkresleně.
• Odstupňování hloubky není slyšet. Všechny nástroje se objevují na čáře mezi ušima a prostorové umístění je velmi obtížné.
Výsledkem je nepřirozený sluchový vjem, který může po určité době vést k fenoménu „únavy sluchátek“. Důvod těchto problémů je velmi jednoduchý: Zdaleka největší podíl dostupných zvukových nahrávek se vyrábí pro přehrávání s reproduktory, které jsou ideálně umístěny v 60° stereo trojúhelníku k posluchači.

Aby byl na sluchátkách možný originální poslechový zážitek, musí být simulován zvuk a poloha reproduktorů ve stereo trojúhelníku.A to je přesně to, co dělá amoenus externus.

No takhle to je jednoduché, jen trvá 18 let než se skvělá myšlenka promění na zaplatitelný produkt. Aby to fungovalo k "amoenus externus" totiž potřebujete ještě "amoenus verus" -technologii zlepšující zvuk reprodukce reproduktoru.

Ta řeší tohle: I akustického hudebního nástroje je zvuk vyzařován po celé ploše zvukového tělesa. V důsledku toho se různé složky přímého zvuku nedostanou k uchu posluchače současně. Naproti tomu vyzařovací plocha reproduktoru je velmi malá. Zejména ve vyšším frekvenčním rozsahu, kde je umístění sluchu velmi přesné, je zvuk vydáván v podstatě z jednoho bodu.

Opět obrázkem  (nejprve "obyčejně" bez, druhý obrázek "s"):

Amoneus ASM-6-3-SP

versus

Amoneus ASM-6-3-SP

Lidské ucho takové rozdíly velmi dobře detekuje.
Proto je při slepém testu poměrně snadné rozlišit nástroj hraný živě a nástroj hraný přes reproduktor. Amoenus verus rekonstruuje chybějící prostorový obraz nástrojů a dosahuje tím že:
• Zvukový obraz se snadno odděluje od reproduktorů a působí trojrozměrně
• Nástroje znějí přirozeně (zejména ty s velkým spektrem podtónů)
• Stereo obraz se jeví čistě a čistě (lepší lokalizace zdrojů zvuku)

AMOENUS VERUS + AMOENUS EXTERNUS = AMS 6-3 SP a poslech hudby s amoenus (latinsky příjemný, krásný) se mění v zážitek.

Amoneus ASM-6-3-SP

SPECIFIKACE
Výstupní impedance: 0,13 Ω při 1 kHz
Výstupní výkon: 2,3 Watt s při 10 Ω
Frekvenční odezva: 10 Hz – 35 kHz ( < -1 dB )
Linearita: 10 Hz až 25 kHz ( < ±0,2 dB )
Zkreslení: < 0,005 %
Přeslechy při 1 kHz: < -85 dB
Odstup signál/šumu: < -120 dB
Celohliníkové tělo, zesilovač ve třídě A
Spotřeba: 8W
Rozměry: 165 x 92 x 190 mm

Doporučená cena: 5.600 €

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Malá překvapení každodenního audiofila

Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.

Číst dál...

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista