- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Gratulujeme k historii a narozeninám (nejen REVOX slaví 75tiny, také Jean-Michel Jarre, Alan Parsons (Project), Brian Eno, Antonín Panenka, Lulu, Tonny Iommi a Ozzy Osbourne (Black Sabbath), Cat Stevens, Stevie Nicks (Fleetwood Mac), Robert Plant (Led Zeppelin), Clyde Jackson Browne, firma z oboru založená Gordonem Gowem a Frankem H. McIntoshem, Peter Hammill (Van der Graaf Generator), Pinchas Zukerman (houslista, dirigent), Jan Hammer (Mahavishnu Orchestra), Emil Viklický, Long Play vinyl otáčející se rychlostí 33 1/3, David Marks (Beach Boys), Donald Fagen (Steely Dan), Kathleen Battle (operní lyrická koloraturní sopranistka), Tom Johnston (Doobie Brothers), Steven Tyler (Aerosmith), Chester Thompson (Weather Report, bubeník u Franka Zappy a Genesis), Karel III. (král Spojeného království), Andrew Lloyd Webber (král muzikálu - Cats, Fantom opery, Jesus Christ Superstar..); by měli 75: John Bonham (Led Zeppelin), Olivia Newton-John, Ronnie Van Zant (Lynyrd Skynyrd), Donna Summer, Johnny Ramone, Rick Parfitt (Status Quo), Michael Kamen (filmová hudba a spolupráce s neuvěřitelným seznamem od Pink Floyd, přes Davida Sanborna po Metallicu). Ale dnes to nebude o historických (krásných - no vlastně ano) ani současných (mini) REVOX krabičkách a Revox "není vidět odkud" zvuku (viz obrázek níže - "neviditelné stěnové reprostoustavy) ovládaných (viz 2. obrázek níže), ani o jejich příkladném chvályhodném programu - na renovaci jejich starých přístrojů (no trochu ano) bez ohledu na věk modelu. Dnes to bude hlavně o jejich nové hudební produkci.
Tento text je primárně pro minulé, současné i budoucí majitele "cívkáčů" - páskových kotoučových cívkových magnetofonech, prostě "kotoučácích" (říkalo se jim i "pásák") - nejen značky Revox, ale právě Revox pro všechny...
Takhle vypadal svět v roce 1977 (výše Revox B77, B760, A750), ale jinak celé to začal dán V. Poulsen už Léta Páně 1899, neměl (nebyly) pásky, tak vytvořil záznam na kovový drát. První páskový byl AEG K1 v roce 1935, masového rozšíření se kotoučové magnetofony dočkaly od konce 50./začátku 60. let 20. století. Po jistém útlumu v posledních letech přišla jejich současná částečná renesance, realizovaná firmami jako Balfinger (Krefeld, Německo)
Analog Audio Design (Pleumeur-Bodou, Francie)
a Thorens (Bergisch Gladbach, Německo - založeno L.P. 1883 ve Švýcarsku)
Z historie do současnosti, k 75. výročí slavícímu Revox (založeno 1948 Wiliamem Studerem, před 2 lety firma prodána kanadskému výrobci vysílacích technologií a software pro televizní a filmový průmysl Evertz Microsystems) a co je u nich nového - no takový zajímavý, pro audiofily radostný průnik historie a současnosti - firma otevřela internetový obchod s hudbou s předem nahranými kotouči! Každý je vyráběn pod patronací Revox z nahrávek renomovaných labelů jako je Deutsche Grammophone Milovníci klasické hudby kupujte šampaňské - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení , Sony Music, Warner Music a dalších..
Začneme drobným mínusem, ceny original Revox nahraných pásek jsou v rozmezí 339 až 607 euro. Nyní klady: jde o špičkové (historické) nahrávky jazzu, klasické hudby a R&B - zatím trochu limitovaná, ale nabídka se prý bude rychle rozrůstat. Ještě než přejdeme k pár příkladům, firma nabízí repasované modely ze svého programu, konkrétně třeba Revox B77 MkI (za 6.600 €) či B77 MkII (7.200 €)
Revox má v nabídce i další repasované produkty své historie..
Original nahrané pásky Revox - pro (ještě) vánoční náladu tu je viz níže (výborná jazzová vokální skupina působící v letech 1967-81 ve složení tenor, bas, bariton, soprán) "jen" za 339€
Opera z "finálového" období této hudby (v "absolutním" pěveckém obsazení) - 607€
Brilantní jazzový klavír..
Klavír - klasická hudba (jako mladík se A. Rubinstein v roce 1904 přestěhoval do Paříže, seznámil se s Mauricem Ravelem a dalšími představiteli impresionismu a až do svých 89 let patřil k nejlepším klavíristům planety - momentálně trochu ožehavé téma, je pohřben na svahu hory Orah v místě zvaném Rubinsteinův les - v místě městě založeném před 5.000 lety jménem Jeruzalém, stát Izrael). NĚCO si od něj poslechnout, je povinností každého koho "vážná" (klasická) hudba jen trochu zajímá, třeba právě:
Cokoliv z edice LIVING STEREO "stojí za hřích", i když to stojí 339€
Poslouchat hudbu (i "jen" interpretace cizích skladeb) MAESTRA Maestro (2023) - IMDb za to rozhodně stojí (nový film o něm tak na půl)
U Revox lze začít i "výběrovou ochutnávkou"
Nebo třeba klasickým jazzovým triem (klavír, basa, bicí), alb z let ´64 a ´68 (kdy obě poprvé vyšla)
a na závěr (prozatím trochu výjimka v nabídce) Vincent Damont Furnier, známý spíš jako ALICE COOPER
A co "moderní" Revox? Ten si připomíná 75tiny reprosoustavami G-120 75th Anniversary
SPECIFIKACE
Konstrukce: 2,5 pásmo, bassreflex, D´Appolito
Výkon: 150 W
Impedance: 4 Ω
Frekvenční rozsah: 40 - 30000 Hz
Citlivost: 88 dB/1m/2,83 V
Reproduktory:
basový - 2 x 90 mm, hliník
středy - 2 x 90 mm, hliník
výšky - 30 mm, látková kopulka
Rozměry: 1112 x 160 x 104 mm
Hmotnost: 12 kg
Limitovaná série 75 ks
Doporučená cena: 3.200 €
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Dnešní oznámení společnosti Esoteric:
Společnost Esoteric se v dubnu 2024 sloučí se svou mateřskou společností TEAC Corporation. Mezi výhody, které toto sloučení značce Esoteric přinese, patří možnost dále posílit své technologické vývojové schopnosti sdílením rozsáhlých vývojových a výrobních zdrojů mateřské společnosti v japonském Tokiu a vyvíjet stále inovativnější, skutečně jedinečné produkty s vysokou muzikálností.
Jako přední high-endová audio značka v Japonsku bude Esoteric i nadále usilovat o další růst.
Těšíme se na vaši další podporu.
Tetsuya Kato
Prezident
Esoteric Company
Dvě nová eF | ESOTERIC - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Materiál k 70. založení společnosti TEAC najdete 30.1.2024 v této rubrice.
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Výše a níže jeden a půl milionové město 京都市; Kjóto-ši, anglicky Kyoto česky Kjóto (foto Martin Falbisoner - díky) níže také (foto Reginald Pentinio - díky) zenový "Stříbrný chrám" neboli Ginkaku-ji (銀閣寺)
"Červenou branou" se určitě projděte, byť nevede do nově otevřeného Café Technics, ale do svatyně Fušimi Inari
Z Co dělat (dnes od 11:00) v Tokiu - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení vyrazte do dřívějšího hlavního města (v letech 794 až 1868) je to asi půl tisíce km, takže Shinkanzenem pohoda jsou to ca 2 hodiny jízdy (jezdí každých 7 minut - vážně! I když ve večerních hodinách tam byla ale "díra" dokonce 12 minut mezi spoji). Po shlédnutí památek (návštěvu Fushimi Sake District - druhé největší koncetrace výroby saké, japonského alkoholického nápoje /nejen/ z rýže - doporučujeme nechat na později, po ní toho už moc nezvládnete - možná tak navštívit čtvrť Gion, viz obrázek pod textem) Kijomizu-dera (japonsky 清水寺 , česky Chrám čisté vody) je pojmenování pro více chrámů po zemi, ten v Kjóto má celé jméno Otowasan Kijomizudera (podomácku 音羽山清水寺) a je to ten na úvodní fotce.
Ale už do nově otevřené (denně od 11:00) kavárny, baru, místa setkávání audiofilů - do Technics café Kyoto
Po tůře po památkách začněme..
Ale hned poté je na řadě technika (během jídla okouknutí prostor)
Technics to s HiFi myslí vážně, po pauze se k jeho výrobě vrátil 2015 a najal to (ty) nejlepší co šlo sehnat. Výše na fotografii na slavnostním otevření kavárny Technics, japonská Diana Krall - už pár let ředitelka Technics, Panasonic Corp. pro propagaci - Michiko Ogawa, jazzová klavíristka a zpěvačka..
..co to umí dodnes (i) live (výše "jen" hudba, níže i video)
Video z otevření Technics Café Kyoto:
Pravidelné setkávání přátel hudby a techniky ozvučuje "domácí" referenční systém obsahující Kdo ne(po)zná tento komponent nechť spáchá seppuku - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení (jeho DJ verze Mark7 byly na otevření) "příbuzný" SL-1000R, reprosoustavy Technics SB-R1, zesilovač SU-R1000 a CD přehrávač SL-G700M2 (fota komponentů níže)
Tak a co dělat v hifimilovném Japonsku už víte - památky a HiFi, nebo možná HiFi a památky?
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Slova v titulku řekl kdysi David Bowie, bydlící v letech 1976-8 v sedmipokojovém bytě v prvním patře docela obyčejné staré berlínské budovy ve čtvrti Schöneberg, v bývalém Západním Berlíně, kde nějakou dobu žil i jeho kolega Iggy Pop a na tehdejší show/divočinu klub/diskotéku "Dschungel" kam chodili, zapařit dorazil i Nick Cave. Koho to zajímá - o tehdejších Bowieho pocitech informují alba (trilogie) "Low", "Heroes" a "Lodger" a není divu, že https://www.youtube.com/watch?v=wXag4TDhTQc se tehdy stala hymnou města.
Zůstáváme v Berlíně a cestujeme časem z prehistorie 70. let 20. století do první dekády 21. století - kdy v (zdí už nerozděleném) Berlíně vzniká firma Voxativ a roku 2008 a jejich první úspěšné reprosoustavy Arpeggio - které když přepluly velkou louži získaly v roce 2011 "PRODUCT OF THE YEAR" asi nej -známějšího/-prestižnějšího HiFi magazínu planety, amerického Stereophile.
Když jsme u poměrně výjimečné firmy připomeňme si jejich účast na zajímavém českém výrobku RDacoustic Evolution - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení . Stále zůstáváme v Berlíně u Skládačka z Voxativu - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení výrobce nejen reprostoustav ale i elektroniky a toto je jejich představení "Voxativ ABSOLUT Systems" Voxativ ABSOLUT Systems
Výše i níže 80 kg fantastického zvuku, model kterým firma dosahla maxima - Voxativ AMPEGGIO Due (od $129.000)
Po patnácti letech tu tedy máme "nové" AMPEGGIO (2023) s pár odlištnostmi. Skříň je nyní z MDF, stejný je ručně vyráběný feritový reproduktor AC-1.9 (1. a 2. obrázek pod textem), nový je nově vyvinutý AC-4B s volbou papír, nebo dřevěný kužel (3. obrázek pod textem) - pro více basů. Ještě více basů zajistí připojitelný Voxativ subwoofer Z-bass (4.900 €) vhodný to partner novinky AC-4B, která má méně basů, zato umí lepší rozlišení.
SPECIFIKACE Voxativ AMPEGGIO (2023)
Frekvenční odezva: 40 - 20 000 Hz
Reproduktor: VOXATIV AC-1.9 / AC-4B
Účinnost: 94 dB / 97 dB (1W / 1 m)
Rozměry: 40 x 120 x 40 cm
Barva: Piano Finish - Berlin Black
Hmotnost: 55 kg
Doporučená cena: 12.900 €
Voxativ Ampeggio výše, Voxativ Z-bass níže
SPECIFIKACE Voxativ Z-bass
Frekvenční odezva: 20 - 200 Hz
Reproduktor: VOXATIV AC-Z
Účinnost: 96 dB / 1 W / 1 m
Rozměry: 30 x 30 x 33 cm
Barvy: Piano Finish - bílá nebo černá
Hmotnost: 16 kg
Doporučená cena: $4.900
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Once Upon a Time kdysi dávno v předaleké zemi, ze 14.126 ostrovů se skládající, žil byl inženýr Akiro Nakamura. A ten v době mezi Saturday Night Fever • Night Fever • Bee Gees - YouTube a Grease - You're The One That I Want [HQ+Lyrics] - YouTube navrhl (velmi zajímavou) domácí hifi reprosoustavu. Ta byla komerčně špatně přijata, skoro propadák. Ale osud se nedal a našel jí místo jinde..
Reprosoustavu monitor/legendu Yamaha NS-10 naštěstí na návštěvě Japonska slyšel Greg Ladanyi, americký producent zvukový/nahrávací inženýr (Fleetwood Mac, Toto, Jeff Healey, Clannad, Don Henley z Eagles atd.). Náhoda vedla k náhodě a v japonském studiu kde Ladanyi byl, monitoroval nahrávací relaci právě přes (původně jako domácí reprosoustavu myšlenou) monitor (s typickým bílým středobasem) Yamaha NS-10 v japonském studiu a při svém návratu do USA si pár přivezl. Ladanyi poté začal používat monitory ve studiu v Los Angeles. Jiní inženýři, když slyšeli NS-10 poprvé a byli ohromeni jeho zvukem. Jejich použití se rychle rozšířilo do New Yorku, kde byl NS-10 nasazen v The Power Station a dalších studiích.
Yamaha NS-10 byl/je uznáván pro svou mimořádnou schopnost odhalit nedostatky v nahrávkách, proto nahrávací studia po celém světě, zejména ta, která se specializovla na rock a pop music, přijala reproduktor jako standard. Po celém světě se prodalo více než 200 000 párů a hovořilo se o něm jako o „nejdůležitějším reproduktoru, o kterém jste nikdy neslyšeli“.
NS-10 je 8ohmový dvoupásmový reproduktor s 10,4litrovou uzavřenou skříní, o rozměrech 382 × 215 × 199 milimetrů (15,0 × 8,5 × 7,8 palce) a hmotnosti 6 kilogramů (13,2 lb). Jeho 2,5 cm (0,98 palce) skříň z dřevotřískové desky má potah z dřevěné dýhy se sedmi černými povrchovými vrstvami. Domácí verze reproduktoru byla svisle orientovaná a z výroby byla vybavena mřížkou.
Dva měniče NS-10 jsou 180mm papírový basový reproduktor a 35mm měkce klenutý výškový reproduktor. Membrána wooferu o hmotnosti 3,7 g je vyrobena z plochého archu lisovaného celulózového papíru. Netradičně se tvaruje do kónického tvaru nikoli lisováním nebo tlakem, ale stočením a následným slepením obou konců k sobě. Oproti černé povrchové úpravě ozvučnice je bílý kužel středobasového měniče charakteristickým a ikonickým prvkem produktu.
Pasivní reprosoustava má dělící frekvenci na 2 kHz. Frekvenční rozsah je uváděn od 60 Hz do 20 kHz a jmenovitý výkon 25–50 W. Raná verze mají vstupní svorky typu press-down; pozdější modely měly šroubové svorky.
Zjednodušeně řečeno, NS-10 má zvukové vlastnosti, které umožňují výrobcům nahrávky předpokládat, že pokud nahrávka zní dobře na těchto monitorech, měla by znít dobře na většině přehrávacích systémů. I když může odhalit jakékoli nedostatky v mixu nahrávky i v monitorovacím řetězci, může vést k únavě posluchače při dlouhodobém používání v domácím prostředí.
Tak to byla historie, jak se z domácí "nepovedené" reprosoustavy stal "ultrapovedený" extrémně rozšířený legendární studiový monitor. A on (spíše ON) je inspirací pro dva nové, cenově rozumné, aktivní/neaktivní monitory/reprosoustavy do menších prostor, kanceláře apod. (jsou myšleny i pro umístění na stůl) Yamaha - HS3 a (o fous větší) HS4.
Yamaha HS4 výše, HS3 níže
V roce 2013 představená série Yamaha HS (úvodní obrázek článku) je nyní rozšířena o dva nové modely, osazené zesilovačem třídy D v levé reprosoustavě.
Vysoce kvalitní kompaktní studiové monitory pro nekompromisní tvůrce (vhodné i jako domácí hifi)
Dvoupásmový monitor HS3 s bassreflexem, 3,5" kuželovým wooferem a 0,75" kopulovitým tweeterem
Frekvenční odezva 70 Hz - 22 kHz (-10 dB)
Výstupní výkon 26 W + 26 W (dynamický, RL=6 Ω)
Ovladače odezvy ROOM CONTROL a HIGH TRIM
Vstupy XLR/TRS Phone (COMBO), RCA a Stereo Mini
Stereo mini - RCA kabel, reproduktorový kabel a protiskluzová podložka v balení
Balení: Pár
Napájené studiové monitory HS4
Vysoce kvalitní kompaktní studiové monitory (vhodné i na doma)
Dvoupásmový reproduktor HS4 s bassreflexem a 4,5" kuželovým wooferem a 1" kopulovitým tweeterem
Frekvenční odezva 60 Hz - 22 kHz (-10 dB)
Výstupní výkon 26 W + 26 W (dynamický, RL=6 Ω)
Ovladače odezvy ROOM CONTROL a HIGH TRIM
Vstupy XLR/TRS Phone (COMBO), RCA a Stereo Mini
Stereo mini - RCA kabel, reproduktorový kabel a protiskluzová podložka v balení
Balení: Pár
Doporučená cena:
Yamaha HS3: 240/279 EUR/USD pár
Yamaha HS4: 289/299 EUR/USD pár
Ještě další dvě Yamahy se aktuálně představily světu, nejdříve nový dostupný gramofon jménem TT-S303, tradiční solidní produkt střední třídy.
Yamaha TT-S303 není zrovna revoluční, ale naopak maximálně tradiční - ve všem co dělá gramofon gramofonem. Model má minimalistický design s jednoduchými liniemi a lakovanou povrchovou úpravou. Šasi je vyrobeno z MDF desek, o tloušťce 4 cm, spočívá na oddělovacích nožkách kombinujících ocel a silikon. Gramofon je vyroben z tlakově litého hliníku, poháněn stejnosměrným motorem, ovládán pomocí jednoho z pouhých dvou hliníkových tlačítek na povrchu gramofonu, druhým je samozřejmě vypínač. Raménko ve tvaru písmene J z 223,5 mm eloxovaného hliníku má uchycení typu SME, šroubovací nastavení protizávaží (na konci raménka) a nastavení antiskatingu pomocí kolečka. Osazeno přenoskou Audio-Technica AT3600. Výrobce dodává přepínatelný phono (MM) předzesilovač se stereofonním výstupem RCA.
SPECIFIKACE - Yamaha TT-S303
Typ: Hliníkový litý gramofon s řemínkovým pohonem a stejnosměrným motorem a šasi z MDF
Rychlosti: 33,3 a 45 otáček za minutu
Talíř hliníkový tlakový odlitek: průměr 30 cm
Odstup signálu od šumu: 67 dB nebo vyšší
Eloxované hliníkové raménko : 223,5 mm
Hmotnost použité přenosky: 15,5 - 19 g
Výstupní úroveň (s předzesilovačem): 150 mV
Rozměry: 540 x 220 x 440 mm
Hmotnost: 6,8 kg
Doporučená cena TT-S303: 499/530/699 USD/EUR/AUD
Kdo by s koncem roku 2023 čekal nový CD changer nechť se přihlásí - dostane cenu HiFi PROGNOSTIK ROKU
Yamaha CD-C603 5 CD changer dává vzpomenout na 90. léta a má funci (která tehdy byla spíš výjímečná - čest třeba changeru Nakamichi) s názvem Plax X Change - umožňující vyměňovat disky zatímco jeden hraje/posloucháte. Audiofily potěší funkce PURE DIRECT - kterou odpojíte displej a digitální výstupy, čímž se snižuje rušení a (slovy Yamaha) "zvuk je (pak) plný jasu a dynamiky". Na to má vliv i uložení laserového snímače na plovoucí mechanismus, takže není (je méně) ovlivněn vibracemi. CD-C603 umí číst CD, CD-R i CD-RW a zvládá zvukové soubory do 24 bit/96 kHz WAV, FLAC a WMA i standardy MP3 či AAC.
Karuselový CD přehrávač Yamaha CD-C603 s 5 disky je vybaven vysoce výkonnými součástkami a obvody a patentovanou technologií Yamaha "PlayXchange" pro nepřetržitý požitek z hudby. Oba modely jsou kompatibilní s disky CD-R a CD-RW a jsou také vybaveny portem USB pro připojení přehrávače iPod.
Vychutnejte si nepřetržitou hudbu
Měniče CD Yamaha jsou karuselového typu s 5 disky, což vám přináší výhody prodloužené doby přehrávání a přímého výběru z libovolného z pěti disků. S funkcí PlayXchange můžete vyměnit až čtyři disky, zatímco pátý disk pokračuje v přehrávání.
Textový displej CD se 3 režimy
Získejte informace o právě přehrávaném disku CD přímo na displeji přehrávače CD. Na 3režimovém displeji CD Text se zobrazuje název CD, jméno interpreta a název skladby.
Vychutnejte si hudbu ve formátu MP3 a WMA
Port USB na předním panelu vám nabízí snadný způsob, jak si vychutnat vysoce kvalitní zvuk z digitálních hudebních souborů MP3 nebo WMA uložených v přehrávačích USB a paměťových zařízeních. Oba modely mohou také přehrávat soubory nahrané na discích CD-R/RW.
Připojení iPodu
Jednoduše připojte iPod k portu USB přehrávače CD-C600 pomocí kabelu iPod a vychutnejte si celou svou hudební knihovnu prostřednictvím audiosystému.
Pure Direct
Model CD-C603 nabízí stejnou funkci Pure Direct, která je oblíbená u mnoha zesilovačů a receiverů Yamaha. Stisknutím tlačítka na předním panelu nebo na dálkovém ovladači vypnete digitální zvukový výstup a vypnete displej. Tím se dosáhne nejnižšího možného rušení a tím i nejvyšší kvality zvuku analogového zvukového výstupu.
Klíčové funkce
Patentovaná technologie Yamaha PlayXchange
Plně otevíratelná přihrádka na disky pro výměnu 5 disků najednou
Funkce Pure Direct
Mimořádně sofistikované obvody a uspořádání pro krátké signálové cesty
Vysoce výkonný D/A převodník
Kompatibilita s formáty MP3 a WMA
Port USB na předním panelu
Kompatibilita s iPodem
Rozhraní RS-232C a infračervený vstup/výstup
Rozměry: 435 x 405 x 116
Hmotnost: 5,6 kg
Doporučená cena: 549/599/899 USD/EUR/AU$
Že je na cestě stereofonní síťový receiver Yamaha R-N600A z obrázku výše, jsme v září informovali 6 jednou ranou - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení nyní má už tehdy neznámou českou cena a je i pár dalších informací:
SPECIFIKACE
Výkon: 2 x 80 Watt
Max. dynamický výkon: 175/150/125/105 Watt do 2/4/6/8 Ω
DAC: SABRE ES9010K2M 384 kilohertz / 32 bit od ESS Technology
Frekvenční rozsah: 10 Hz-100 kHz 0±1.0 dB, 20-20 kHz 0±0.5 (Pure Direct ON)
Signál/šum: 100 dB
Rozměry: 435 x 151 x 392 cm
Hmotnost: 9,8 Kg
Doporučené ceny síťových přijímačů YAMAHA
Yamaha R-N600A: 19.900 Kč
Yamaha R-N800A: 24.990 Kč
Yamaha R-N1000A: 37.490 Kč
Yamaha R-N2000A: 94.990 Kč
PS: Malý dovětek jenž nesouvisí s Yamahou ale Japonskem, tak proto zde: RIP Toshiba. REUTERS: Japonská společnost Toshiba končí po 74 letech jako veřejně obchodovaná firma, burza v Tokiu dnes vyřadila její akcie. Kdysi věhlasný podnik se posledních deset let potýkal s otřesy a finančními skandály, které jednu z nejznámějších značek japonského průmyslu přivedly až k pádu. Toshibu nyní čeká nejistá budoucnost s novými vlastníky, kteří mají o jejím fungování jiné představy.
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...