- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Na obrázku výše (výroba nejdražších LP na světě) prémiová lakovaná deska MASTERCUT RECORDS rakouské společnosti Supersense se sídlem ve Vídni. Vyříznuto přímo z originálních analogových předloh, tituly limitování pouze ve stovkách kusů, ceny tomu odpovídají. Kvalitativně ale i cenově znamenají audiofilovo maximum (pozor článek má i druhou část - o jednom ze nej- jazzových večerů co kdy byl, večeru kdy "co šlo to se nepovedlo") dále čtěte snad jen když jste ultra zapálený audiofil (co trochu víc neví co s penězi). Stránky:
VÝROBCE The SUPERSENSE MASTERCUT EDITIONS
PRODEJCE (jednoho z.. ) John Coltrane: A Love Supreme Mastercut Edition – Verve Center Stage Store
a KDYŽ ČLOVĚK ZAVÁHÁ Mastercuts – Verve Center Stage Store každý výlisek má sériové číslo - a prodáno bývá (přes "šílené" ceny) rychle. Z posledních titulů:
Stan Getz & Joao Gilberto: Getz/Gilberto (Mastercut Edition) #023 – Verve Center Stage Store
Dnes je ten den - protože to (ta alba výše i to jedno níže, na 3LP či 2CD) opravdu spěchá - mizí rychleji než sníh pod slunečními paprsky
To na co se díváte na obrázcích, je jeden z nejlepších jazzových živáků, který se odehrál v Massey Hall v Torontu před 71 lety. Sešly se na něm absolutní dobové špičky CHARLES MINGUS (kontrabas), DIZZY GILLESPIE (trubka), CHARLIE "Bird" PARKER (saxofon), BUD POWEL (klavír), MAX ROACH (bicí) a "všechno se nepovedlo" - a přes ty klacky osudu - rozhodně stojí za to si sednout a poslouchat a poslouchat...
Koho a co posloucháte blíže zde: https://www.discogs.com/release/29010073-Charlie-Parker-Dizzy-Gillespie-Bud-Powell-Charles-Mingus-Max-Roach-Hot-House-The-Complete-Jazz-At-Ma
Nyní totiž k 70tinám nahrávky vyšlo 17. listopadu "revoluční" live album (pěti jazzmenů, kteří transformovali jazzovou hudbu do podoby, která platí dodnes). Vychází "komplet všechno" (vysvětlení dále) s hodnocením hudby: MAX, v zvukové kvalitě po remastru už solidní variantě, ne max. ale "normální" slušný zvuk) ve verzích 3LP (180 g), běžné 2CD, nebo "nejlevněji k mání" digitální soubor viz odkaz v závěru textu.
Nejprve co se nepovedlo: Termín - nulová propagace (super)koncertu a termín kolidující s druhým zápasem o titul mistra světa v těžké váze (Rocky Marciano a Jersey Joe Walcott) utkání které sledoval celý svět (včetně fanoušků jazzů - legenda praví, že Dizzy G. odbíhal ke svému přenosnému rádiu, zbytek světa zjevně poslouchal doma). Máme tu nejlepší sbírku jazzmanů poloviny 20. století (Miles Davis byl už v roce ´53 zajímavý, ale jeho krok na absolutní vrchol se teprve blíží: "Kind of Blue" vyšlo 1959). No a když osud nechce tak nechce - nepovedl se záznam (nahrávací inženýr prý působil jako nejmenovaný prezident nejmenované země na návštěvě tamních korunovačních klenotů). Bylo to tak moc že VELMI nasštvaný Charles Mingus - části kde jeho nástroj zněl "nedostatečně" prostě do- /přenahrál. Tím se dostáváme k aktuálnímu vydání - které obsahuje jak ten původní záznam (byť celkově vylepšený jak to jen jde), tak tem "dodělaný" (proto ta 3LP), oboje v remastrované zvukově už "normální" podobě / kvalitě (kdy můžete prostě poslouchat skvělou hudbu zprostředkovávající výjimečnou energii té noci z pódia prýštící).
Co se povedlo: hudba (a sakra moc)
Nejdostupnější verze (za $19,99):
Na závěr oficiální trailer:
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Díváte se na (nejkratší verzi - 17 cm) kabel USB pro audio MURAKUMO2-USB (kompatibilní s USB 2.0)
MURAKUMO2-USB je kabel USB třídy MURAKUMO (to je jejich nejvíc - pozn. redakce) od japonské společnosti Brise Audio (firma začala před 20 lety, když se potkal Keiichi Watanabe, který se věnoval výzkumu a vývoj audio kabelů, a audiofil Naoki Okada, který byl ohromen jejich kvalitou. Okamžitě se rozhodl jimi nahradit všechny kabely, které v té době používal. Řekl Watanabemu, jakou kvalitu zvuku hledá a prostřednictvím opakovaných pokusů a poslechových testů a diskusí pokračovali ve vývoji spolu. To byl základní kámen špičkové úrovně, na kterou jsou dnes BriseAudio hrdí), je určen pro použití s konektory TYPE-C, jejichž počet v posledních letech výrazně roste. Je vyvinut s maximální snahou o kvalitu zvuku, které lze dosáhnout pouze použitím nejluxusnější konstrukce a originálních materiálů Brise Audio.
MURAKUMO2-USB je nbízen s konektory typů C, Standard-A, Standard-B. Pro jeho vodiče je použita speciální vysoce výkonná monokrystalická měď a dvojité stínění - OFC opletené stínění po obvodu kabelu a stínění z hliníkové fólie/PET kompozitní fólie. Jádro vodiče pro datovou komunikaci má další stínění s opletením OFC, které zabraňuje nejen vnějšímu šumu, ale také vzájemnému rušení mezi napájecím a datovým komunikačním vedením. Datová vedení jsou navržena jako 90Ω diferenciální impedance a přenosové specifikace odpovídají standardním USB kabelům.
Kabel typu C na C je kompatibilní s USB-PD a komunikuje mezi zařízeními, přičemž automaticky rozpoznává stranu hostitele nahoře (Source) a stranu zařízení dole (Sink).Konektor Type-C byl nově vyvinut výhradně pro společnost MURAKUMO.
Materiály vodičů jsou opakovaně testovány a vyvíjeny v různých prostředích, včetně našeho testovacího prostředí (část na obr. na konci textu). Třída domácích audiokabelů MURAKUMO je navržena pro vyšší účinnost při použití se systémy s vysokým rozlišením, zejména v oblasti high-end.
Opakovaným poslechem a experimentováním jsme zjistili, že kabely USB, které přenášejí vyšší frekvence než běžný digitální přenos (S/PDIF a AES) v blízkosti D/A převodníků a dalších analogových obvodů, vyžadují kromě požadavků běžného přenosu dat také velmi citlivá opatření proti vlivu na kvalitu zvuku na audio zařízení. Kabely USB společnosti Brise Audio jsou vyvíjeny na základě know-how získaného z těchto experimentů.
Abychom využili vynikajících vlastností CNT, vyvinuli jsme optimální materiál prostřednictvím opakovaných společných testů a srovnávacích poslechových zkoušek prováděných třemi stranami, včetně národního výzkumného ústavu a spolupracujícího výrobce materiálu. Mezi typické vlastnosti CNT patří: 20násobek pevnosti oceli, 10násobek tepelné vodivosti mědi a poloviční hustota hliníku. Vynikající stínicí schopnost. Různé další užitečné fyzikální vlastnosti. (Vlastnosti CNT se liší v závislosti na tom, zda jsou jednofázové nebo vícevrstvé).
Kabel Type-C na C je v souladu se specifikací standardního kabelu USB 2.0 Type-C, takže připojení není směrové. Kabel Type-C na C je kompatibilní s USB-PD (až 3A). CC jsou připojeny tak, aby komunikace mezi zařízeními probíhala tak, že se automaticky rozpozná strana hostitele nahoře (Source) a strana zařízení dole (Sink).
ORIGINÁLNÍ firmou vyvinutý MATERIÁL PRO USB KABELY
A: Izolační páska Separátor
B :OFC opletené stínění
C :Stínění z hliníkové fólie a kompozitního filmu PET
X :CC signální vedení (vysoce výkonná monokrystalická měď)
Y :Napájecí vodič (vysoce výkonná monokrystalická měď)
Z :Kroucený pár datového signálu (vysoce výkonná monokrystalická měď)
Struktura, materiály a množství vodičů byly opakovaně testovány a vyvíjeny s maximálním ohledem na kvalitu zvuku. (v souladu s USB 2.0). XYZ není jediný vodič, ale kroucený vodič s počtem a uspořádáním vodičů navrženým tak, aby tvořil dokonalý kruh.
Kromě nepřeberného množství kabelů má firma v nabídce i přenosný sluchátkový zesilovač TSURANAGI (¥350.000), vyvinutý pro maximální kompatibilitu s firemní kabeláží.
Po technickém vývoji přichází to důležité(jši) poslechové testy na více systémech na obrázcích níže (asi) krásná práce
Doporučená cena:
od 17 cm - ¥200,000
po 2 m - ¥1,650,000
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Zasunutím/použitím (široké škály) výrobků německé firmy Vortex se sídlem v Lohmaru v západoněmeckém Severním Porýní-Vestfálsku - zlepšite zvuk. Tedy nejen té(hle jediné firmy), princip funguje a poslední roky se tímto směrem vrhlo mnoho i slovutných výrobců (nejen) Hi-Fi kabeláže, dnes ale o Musik&Akustik Vortex HiFi a její hlava duše šéf Norbert Mauer - zde sám o sobě:
Dobrý den. Jmenuji se Norbert Maurer a mou vizí je zprostředkovat každému milovníkovi hudby přirozený a realistický hudební zážitek pomocí mých Hi-Fi komponentů Vortex (to výše je Vortex Nano Shield Zero RCA za 99€ - pozn. redakce). Vím, že je to možné - zažívám to každý den! Sám jsem asi před 30 lety zažil skvělé hudební večery s husí kůží v hi-fi obchodě a firmě na výrobu reproduktorů svých rodičů (MASON Akustik GmbH) s levnými, upravenými hi-fi systémy za méně než 2 000 DM. A tato husí kůže pohání můj tým v Musik&Akustik i mě dodnes.
Dnes, po 3 desítkách let, jsou systémy lepší, ale hudební zážitek není ani z poloviny tak dojemný! Na základě svého dlouholetého působení v oblasti vf optimalizace (viz patent z roku 1984) Hi-Fi stereo systémů a výzkumu neobvyklých zvukových jevů vidím nejdůležitější příčinu omezeného hudebního zážitku v moderním, domácím prostředí a v rušení způsobeném moderní digitální technikou. Zvukový potenciál dnešních Hi-Fi systémů je proto obrovský - musí však být osvobozen odhalen odkryt speciálními opatřeními pro potlačení rušení.
Níže uvedené obrázky ukazují měření zátěže autonomního nervového systému při zapnutí notebooku v blízkosti testované osoby. Je jasně patrné, že notebook stresuje nervový systém testovaného. Tento stres je zvukovou brzdou číslo 1 u hi-fi.
Tento cíl by mělo být možné realizovat s vlastním systémem i s malým rozpočtem. Proto jsme se ve Vortex HIFI záměrně vzdali poslední špetky technické proveditelnosti ve prospěch naprosto výjimečného poměru cena/výkon. Abychom toho však dosáhli, museli jsme myšlenkově a technologicky prolomit zcela nové hranice.
Posláním společnosti Vortex HIFI je poskytovat výrobky, které využívají nejnovější vědecké poznatky a poznatky alternativní medicíny k vytvoření poslechového zážitku, který by podle mých zkušeností nebyl v dnešním domácím prostředí bez našich inovativních doplňků možný. Chceme být vaším partnerem pro vaši krásnou zálibu v poslechu hudby prostřednictvím neustálého a skutečného zlepšování kvality. Za tímto účelem se neustále a celistvě učíme a systematicky a bez předsudků rozšiřujeme své obzory. Odvozeno od přístupu medicíny, říkáme: "Kdo dělá zvuk, ten má pravdu!".
Kvalita je pro nás důležitá, a proto všechny naše produkty vyrábíme ve vlastní režii (Musik&Akustik, Lohmar, Německo). Velmi citlivý a pro kvalitu kritický proces informování a aktivace našich výrobků je v našich rukou, a proto jej můžeme holisticky a neustále zlepšovat. Při nákupu materiálů se spoléháme na německé specialisty, kteří zaručují stálou kvalitu našich surovin. V rámci možností to platí i pro přírodní produkty, jako jsou polodrahokamy pro naši techniku P.I. a obsidiány. Zde spolupracujeme s dodavateli, kteří nabízejí kvalitu drahých kamenů pro terapii.
Kouzelné slovo pro výjimečný poměr cena/výkon produktů Vortex HiFi je interdisciplinární! Pouze pokud komplexně chápete, jak lidé fungují a jak skutečně slyší, můžete vyvíjet produkty, které pracují s lidským sluchem! Vše ostatní je náhoda a zkušenost. Proto byl dobrý zvuk vždy řemeslem zkušených lidí, a ne exaktní vědou. Abychom dosáhli naší vize, kombinujeme špičkové technologie, jako jsou nanotechnologie, s technologiemi stavební biologie, jako jsou techniky stínění bez zdroje, s klasickými vysokofrekvenčními technologiemi a alternativními lékařskými technikami, jako jsou informace.
Rozhodující je pro nás pouze jedna věc - ucho! Fyziologie lidské bytosti rozhoduje o tom, co přijímá akusticky!
Od té doby, co pracujeme s binaurálním záznamem hudby (první stereofonní umělé hlavy jsou na světě již od roku 1933), je jasné, že akusticky správná reprodukce hudby musí vždy selhat kvůli fyziologii lidského ucha!!! Jakékoli jiné tvrzení nemá s lidskou realitou nic společného.
Jak frekvenční odezva (intenzita), tak fázová odezva (čas) jsou zcela změněny hlavou a tělem s jeho přenosovými funkcemi souvisejícími s hlavou. Umístění reproduktorů vzhledem k posluchači (tedy nikoliv akustika místnosti) má za následek obrovské odchylky, které jsou dramaticky větší než jakákoliv chyba hi-fi komponentu!
Níže uvedené měření ukazuje křivku akustického tlaku (frekvenční odezvu) v závislosti na úhlu u pravého ucha. Toto měření jsme provedli s figurínou hlavy Johna. Pokud tedy hlavu jen nepatrně natočíte, vše se změní!
Měřili jsme také účinky mezi skutečným zdrojem a dvoukanálovou simulací. Základní 30º stereo - tj. dokonalý stereofonní trojúhelník. Spodní měření vykazuje odchylky přes 15 dB. Obecně tedy nelze hovořit o akusticky ani z poloviny realistické reprodukci, neboť měření má zásadní charakter a je nezávislé na přenosových chybách systému a místnosti!
Dobrý zvuk není možný bez pocitu pohody
Mé 35leté zkušenosti s laděním hi-fi systémů a nejnovější vědecké poznatky o vlivech na lidský sluchový systém ukazují, že skutečný hudební požitek je dnes možný jen v omezené míře. Důvodem je vliv nových forem nízkofrekvenčního až vysokofrekvenčního elektromagnetického rušení v našem domácím prostředí. Bez ohledu na to, jak dokonalý je systém z elektroakustického hlediska, je kvalita poslechového zážitku nevyhnutelně spojena s kvalitou interpretace akustických dat prostřednictvím lidského nervového systému. I kdybychom měli v lidském zvukovodu dokonalý akustický signál, hudební zážitek by nám přesto mohl připadat zcela nesprávný nebo dokonce nepřirozený, pokud by interpretace v lidském nervovém systému nefungovala přirozeně. Přesně to však ukazují vědecké studie Prof. Dr. Petera Semma. 60 % nervových buněk u zebřiček fungovalo nesprávně, když byly ozářeny pulzními mikrovlnami o intenzitě přibližně jedné tisíciny německé mezní hodnoty. Prof. Dr. Magda Havasová na semináři WHO rovněž prokázala masivní vliv harmonických z elektrické sítě na nervový systém, včetně extrémního zvonění v uších - tj. totální poruchy sluchu (viz tabulka).
Tabulka znázorňující zdravotní problémy elektrosenzitivní ženy. Modrý sloupec ukazuje rušení silnými harmonickými v elektrické síti a červené sloupce slabými harmonickými.
Lidská psychologie mění 99,9 % vjemů pouze ve vnitřním uchu
Nepotřebujeme však žádné nové vědecké poznatky, abychom pochopili vliv představivosti a soustředění člověka na jeho vlastní prožitek. Je starým psychoakustickým faktem, že pokud na večírku hovoříte s jedním člověkem, hlasy dalších 100 lidí jsou vámi potlačeny (efekt koktejlové párty). Nikdy tedy neslyšíte to, co tam je, ale jen to, co chcete slyšet! Mechanismus, který je za to ve vnitřním uchu zodpovědný, mechanicky mění aktuální vibrace až 1000krát! Skutečnost pak představuje pouhých 0,1 %! My se zabýváme 99,9 %, klasická elektroakustika 0,1 %. Pokud si toto uvědomíte, bude vám jasné, proč mají výrobky VORTEX HIFI tak extrémní účinek!
VYDĚSILI JSME VÁS? Problém je, že (zcela jistě určitě opravdu ověřeně) na tom "něco je". Žádné vúdú - mj. o tom je (v jiných textech) zmiňovaný "lepší" noční poslech. A věci (pslechu) vskutku (trochu) mohou pomoci výrobky - jako ty Norberta Maurera a jeho firmy VORTEX Hi-Fi.
Vortex HiFi HFO Sigma HF-Optimizer Set - 1.999 €
Vortex HiFi Ground Optimizer GO 3 Diamant USB-A - 599€
výše a níže Vortex HiFi Nano Shield Power Plug Diamond - 199€
niže Vortex HiFi Nano Shield RJ45 LAN Plug Diamond - 199€
set Vortex Ground Optimizer GO 2 Ultra - 1.399€
Výše Vortex HiFi GeoPath Optimizer 3 - 499€
Neb část "nevěřících" má podobné výrobky stále spíš za voodoo Voodoo a esoterika - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení doporučujeme to nej co v takových situacích dělat: Dát na solidní seriózní zdroje informací (čti Hi-Fi Voice) a(le) rozhodně vyzkoušet (nejlépe jak někde ve studiu, u prodejce, tak pak na svém "naposlouchaném" systému). A(le) rozhodně - poslouchat a zkoušet a zkoušet a poslouchat a zkoušet a poslouchat a..
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Dlouho už neplatí "odpor" audiofilů k třídě D, ty dávno poskytují stejně kvalitní reprodukci jako (dosud) nejrozšířenější třída A/B, jen s vyšší efektivitou (a všemi klady které přináší, včetně ceny). Přes jaký model/značku posloucháme, je bez diskuzí (i nadále) důležité, ale "pod" tím je napříč těmi značkami často shodné - to co vidíte na obrázku výše. To je konkrétně ICC5 (Intelligent Audio Chipset - dánské firmy) ICEpower HQ. Nejdříve trochu o nich, tedy oni o sobě:
Kdo je společnost ICEpower a jaká je naše vize a poslání?
Zvuk je v naší DNA a my máme to štěstí, že pracujeme se zvukem a každý den můžeme zesilovat některé z nejkrásnějších věcí v životě - hudbu, komunikaci a zábavu! Díky dokonalému inženýrství a úzké spolupráci nabízíme zákazníkům audio produkty nejvyšší kvality a výkonu za nejlepší cenu na trhu.
Síla tvořit
Společnost ICEpower existuje proto, aby umožnila zvukovému průmyslu vytvářet nové, vzrušující produkty. Prostřednictvím průlomových inovací a prvotřídních znalostí společnost ICEpower vyvíjí a dodává špičková zvuková řešení pro audio průmysl a koncové uživatele po celém světě - dává tvůrcům nástroje, aby mohli dělat to, co umí nejlépe: vzrušovat, nadchnout, bavit a vyprávět příběhy.
ICEpower je společnost zaměřená na ZÁKAZNÍKY a PROJEKTY. Za posledních 20 let jsme vybudovali silné kompetence, IP a velké množství technologických platforem pro audioelektroniku, např. v rámci analogového i digitálního hardware, software včetně vestavěného SW, FW a DSP a síťových technologií pro audio.
Společnost ICEpower má úzké vazby na kultovní dánskou společnost Bang & Olufsen, která vyrábí špičkovou spotřební elektroniku. V roce 1999 upoutala pozornost vedení společnosti Bang & Olufsen doktorská práce o účinných kompaktních zesilovačích třídy D na Dánské technické univerzitě (DTU). To vyústilo ve společný podnik, který dal základ společnosti ICEpower A/S. Od počátku se společnost ICEpower stala - nejen oddělením společnosti Bang & Olufsen - ale samostatnou společností s ručením omezeným.
V té době bylo praktické použití technologie třídy D v oblasti audia novinkou a vyvolalo zájem ve světě audia. Začaly být zřejmé výhody zesilovačů s vysokou účinností, které nová topologie třídy D umožňovala. Díky spolupráci se společností Bang & Olufsen se ICEpower rychle stala jednou z předních společností ve světě zesilovačů. Společnost ICEpower, která začínala na špičkových trzích, vyvinula řadu špičkových konverzních motorů, které používají některé z nejprestižnějších světových audio značek. A to jak v rámci značek HI-FI, tak PRO audio.
Později byla společnost ICEpower využívána v automobilových platformách pro značky AUDI, Mercedes, Aston Martin a BMW. Postupně si společnost ICEpower vybudovala výkonný OEM byznys a dodávala platformy používané v systémech s nízkým výkonem (např. mobilní telefony) až po rozsáhlé profi audio line array systémy.
V roce 2016 si společnost ICEpower uvědomila potenciál svého podnikání jako nezávislého subjektu a díky odkupu managementu podporovanému dánskou soukromou kapitálovou společností Dansk Ejerkapital (Danish Equity Fund) mohla konečně začít plně rozvíjet svůj potenciál.
Cílem Dansk Ejerkapital je přeměnit malé a střední podniky (SME) na větší podniky. Strategické směřování a rozhodnutí přijímá vedení společnosti ICEpower, které je zároveň většinovým akcionářem. Jedním z prvních strategických kroků společnosti ICEpower v roce 2016 byla akvizice společnosti Audio Bricks (Švédsko), čímž společnost získala přístup i k základům společnosti Anaview - bývalého konkurenta založeného Patrikem Boströmem.
A co to je to ICC5? Patrik vám to vysvětlí:
Zvuková čipová sada ICC5 pro zesilovače třídy D
Objevte ICEpower ICC5, zvukový čip pro zesilovače třídy D, který umožňuje nákladově efektivní řešení s bezkonkurenční kvalitou zvuku. Díky pokročilé technologii, rychlému zpoždění šíření a podpoře napájecího napětí až 220 V je ICC5 flexibilní platformou, která umožňuje vysoce věrný zvuk s minimálním šumem a zkreslením pro spolehlivé konstrukce zesilovačů třídy D od 25 W do 4 kW. Své konkurenty překonává jak cenou, tak kvalitou zvuku. Jeho účinnost snižuje spotřebu energie a tepla, což je ideální pro vysoce výkonné audio systémy. ICC5 není jen produkt, je to technologie a partnerství.
Vysoký výkon, nejlepší zvukový výkon ve své třídě a konkurenceschopná cena.
Dovolte nám, abychom vám představili ICEpower ICC5 - nejnovější inovaci společnosti ICEpower A/S. V návaznosti na úspěšné dědictví našich předchozích generací - ICCx a ICEedge - je ICC5 navržen tak, aby vyhovoval cenově citlivým audio zesilovačům třídy D, které vyžadují špičkovou kvalitu zvuku, jíž je společnost ICEpower známá. ICC5 může cenově konkurovat monolitickým čipům zesilovačů třídy D od výkonu přibližně 70-100 W a výše, přičemž nabízí výrazně lepší zvukový výkon, a to ve flexibilní a škálovatelné platformě. Díky tomu je ideální pro širokou škálu aplikací od spotřebitelských hifi aplikací až po nejvýkonnější profesionální rackové zesilovače a linkové sestavy.
Jednou z klíčových vlastností ICC5 je vysoká výkonová účinnost, kterou umožňuje výrobcům audio zařízení vytvářet zesilovače, které produkují větší výkon při nižší spotřebě energie. To nejen šetří náklady na energii, ale také pomáhá prodloužit životnost zesilovače. Vysoká účinnost zesilovače ICC5 také pomáhá snižovat rozptyl tepla, který může být u výkonných audio systémů velkým problémem.
Revoluce v audio řešeních s ICEpower
ICC5 - Flexibilní technologická platforma podporovaná referenčními návrhy a odbornými návrháři zesilovačů třídy D.
Integrované obvody pro audio od společnosti ICEpower jsou flexibilní technologické platformy pro realizaci vysoce výkonných, výkonných a spolehlivých návrhů zesilovačů třídy D, a to s nízkými náklady. Naše zvukové integrované obvody používáme v našich vlastních výkonových modulech zesilovačů a produktech na klíč a můžeme také vytvořit referenční návrhy pro vaše konkrétní aplikace na základě našeho rozsáhlého katalogu platforem.
Nejdůležitější technické informace
Proč je pro vás zvuková čipová sada ICC5 tím pravým řešením? Napájecí napětí až 220 V, které umožňuje použití zesilovačů třídy D s výkonem až 4 kW pro zesilovač třídy D s můstkovou vazbou (BTL) v zátěži 4 Ω. Vynikající kvalita zvuku umožňující velmi vysoký poměr signálu k šumu (SNR) s extrémně nízkým harmonickým a intermodulačním zkreslením. Např. +125 dB SNR pro 300W referenční konstrukci Single Ended (zátěž 4Ω). Umožňuje nízkonákladové konstrukce - konkurenceschopné s monolitickými zesilovači třídy D od cca 70-100 W a výše na úrovni kompletního řešení.
Vysoká účinnost a nízké ztráty v klidovém stavu, např. 96% účinnost a spotřeba 4W v klidovém stavu u referenčního 300W jednosměrného zesilovače (zátěž 4Ω) Nenechte si ujít příležitost vylepšit své audio produkty pomocí nejnovější technologie od společnosti ICEpower A/S.
Firma nenabízí samozřejmě jen (geniální) čip ICC5 ale (širokou paletu) celé napájecí a zesilovací moduly (až do 2x 1200 Watt) pro profesionální i domácí hifi komponenty
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
To výše je rok 1977 a Backes und Müller BM5 (tloušťka stěn ozvučnice 3 cm); níže Backes & Müller a současné (nedávné) BMLine 100, čtvrt tuny s rozměry 100 x 230 x 125 cm (250.000€ drobným písmem za cenou je ještě napsáno: 1ks)
Model za $550.000, představený v roce 2012, jehož zvuk rezonuje různě (bližší vysvětlení dále v textu) v závislosti na velikosti prostoru a design reproduktoru ovlivňuje proces reprodukce zvuku. Technologie FIRTEC™, kterou používají B&M, je schopna oddělit jednotlivé signály. Zvukové vlny se spojují do přesného zvuku, který lze pomocí přídavných filtrů optimalizovat - pro danou místnost. Softwarový digitální signálový procesor (DSP) je implementován v nově vyvinuté elektronice FPGA („Field Programmable Gate Array“), která matematicky vypočítává a opravuje jakékoli zkreslení tisíckrát za sekundu.
Ale proč je PRÁVĚ DNES ten (správný) den, kdy představit Backes & Müller? Prostě protože (DNES TO ZAČÍNÁ): "Reprosystémy, které znějí perfektně v jakémkoli prostředí díky plně digitální aktivní technologii včetně měření místnosti, nejsou slyšet na každém rohu." a dnes taková možnost začíná (vidět, slyšet, osahat - když se nikdo nedívá). Firma připravila 5ti měsíční "aktivní turné", obsahující i 2 termíny, kdy umožní návštěvu svých výrobních prostor - dveře high-end manufaktury se návštěvníkům otevřou 16. března a pak 8. června. Předběžná registrace e-mailem je povinná.
13. ledna – Düsseldorf/Alte Senffabrik: Workshop s konkurzem
27. ledna – Kostnice: Workshop s konkurzem
03/04 Únor – Hamburk: Severoněmecké dny HiFi
10. února – Darmstadt – otevření velké poslechové místnosti při poslechu.
24. února – Hannover: Workshop s konkurzem
16. března – Berlín / Postupim: Workshop s konkurzem
16. března – Saarbrücken: Prohlídka dílny a továrny
13. dubna – Drážďany: Workshop s konkurzem
27. dubna – Düsseldorf: Workshop s konkurzem
9.–12. května – Mnichov: HIGH END 2024
25. května – Darmstadt: HIGH END premiéra v poslechové místnosti
8. června – Saarbrücken: Factory tour a letní festival
Kvůli omezenému prostoru je nutná registrace na všechny workshopy a obzvlášť návštěvu továrny, registrujte se na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Viz úvodní foto textu - po (modelu) 5 přichází 6 a po (roce) sedm 8, aneb BM6 a rok 1978 (třípásmo, 3 výkonové zesilovače na zadní "chladící" kovové stěně ozvučnice):
Evoluce / vývoj (čehokoliv) probíhá spíš časově nerovnoměrně (i Moorův zákon vydržel "jen půlstoletí") posun je znát i jen z fotografií níže - na následující rok 1980 a model BM12 (11.800 německých marek) o dva roky později na léta vlajková loď značky BM20 (18.600 DM)
Backes & Müller vstoupili do míst kam dříve.. (prý nejde o fotomontáž)
Skok ve všem - 60.000 DM a (do té doby) největší model značky, 5ti pásmové BM30 z roku 1988 (134 kg / 2 metry)
Ne tohle (foto níže) není subwoofer ale "normální" reprosoustava - Backes&Müller WINX, model který zřejmě až příliš předběhl čas - pasující spíš do dnešní doby. Aktivní reprosoustava s ozvučnicí z ultrastabilního hliníkového extrudovaného (vytlačeného) pouzdra za 8.000€ (k dispozici k němu byly v případě zájmu i středové a zadní repro)
Blížíme se k současnosti - přišlo nové tisíciletí a s ním (to co je pro značku "typické" dodnes):
Věc, která vypadá jako klakson, ale nezesiluje zvuk (poskytuje cylindrické vlnové záření o frekvenci 800 Hz - štěrbinový zářič NExT vyvyinutý společnosti Fraunhofer-Gesellschaft), nýbrž vytváří požadované homogenní válcové vyzařování ve středních a vysokých frekvencích. Pro tento štěrbinový zářič se rychle našlo jméno: NExT (Nearfield Extension Technology).
V roce 2001 se stal generálním ředitelem Johannes Siegle - hudebník (kytarista) s nadšením, netopýříma ušima, spoustou nápadů a ještě více znalostmi. Tyto schopnosti měl najednou k dispozici také Backes & Müller – což znamenalo obrovský skok vpřed. Siegler zdokonalil technologii digitálních výhybek chytrým využitím FIR filtrů (Finite Impulse Response Filters) tak, aby reproduktory fungovaly přesně ve správný čas – signál z jednotlivých výškových, středotónových a basových reproduktorů se k uchu posluchače dostane vždy ve stejnou dobu (což je s pasivními řešeními a analogovou technologií prakticky nemožné - viz současný obří rozmach DSP). Nenechte se zmást - na foto níže jsou (do)dnes nabízené americké Genesis Prime (680 tisíc amerických $). Koho by zajímal "pokec" (šéfa s šéfem) Hi-Fi Voice / Genesis Gary Koh - Genesis - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Siegler měl jako hudebník a studiový profesionál vždy slabost pro line array reproduktory. Pomocí mnoha na sobě umístěných měničů vzniká místo obvyklého vyzařování válcová vlna, která produkuje jen několik odrazů od podlahy a stropu. Tato koncepce se hojně využívá při ozvučování, ale jen zřídka v hi-fi. Dobrým příkladem takového řešení jsou "čtyřvěžové" Infinity Reference Standard (1980-88 foto níže). Nebo T+A Solitaire S540. Nebo Genesis Prime (foto nad odstavcem $680.000). Nebo větší modely B&M.
Protože ve výškovém pásmu není tak snadné vytvořit zmíněnou válcovou vlnu tak šikovně, aby dokonale odpovídala vlně středních a basových frekvencí, využil Siegler svých dobrých kontaktů ve Fraunhofer-Gesellschaft (společnost pro rozvoj aplikovaného výzkumu se 72 institucemi po celém Německu), který pro něj po dlouhém výzkumu našel ideální přístup (viz obr. |NExT výše a firemní řešení - dodnes).
S modelem BMLine 35 z roku 2006 (foto výše) pak Siegler vytvořil něco jako "matku" všech současných modelů Backes - s aktivním ovládáním měničů, s digitálním crossoverem s fázovým vyrovnáním, s válcovým vyzařováním vln a samozřejmě vždy vybaveno mnoha programovatelnými filtry, které se přizpůsobí akustice místnosti. K obrovské přesnosti reprodukce přispěla i volba umělého kamene Corian, který Siegler zvolil jako ideální materiál pro konstrukci ozvučnice. Podobná řešení z umělého kamene používají mj. Wilson Audio nebo nově Lyravox. Výhoda: nic se nedeformuje, ani o zlomek milimetru. Nevýhoda: je to prostě zatraceně těžké... (foto níže "pachatel" toho výše - ten "s netopýříma ušima" a k 50tinám značky uvedený model Jubilee (40.000€), za nimi Line 60 - oba modely pak i na videu)
Závěrem jak vypadají Backes & Müller "v běžném domácím prostředí" (+ video z instalace), konkrétně model Line 60 (ten film v televizi je mimochodem celkem slušný životopis "The Greatest Showman / Největší showman", vysněný projekt představitele hlavní role Hugh Jackmana, o zřejmě opravdu zajímavé osobnosti P.T. Barnumovi - muzikál s pár vůbec ne špatnými hudebními čísly Největší showman (2017) | ČSFD.cz ).
Pro ty komu je Line 60 málo jsou tu i (níže) Backes & Müller Line 80 (160 kg v rozměrech 100 x 210 x 105 cm s 10ti zesilovači o celkových 3000 W - od 205.000€)
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...