- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
A sound to remember (je heslem firmy)
Lockwood Loudspeakers, což je britský výrobce reprosoustav (a reproduktorů) s vysokou věrností a bohatým dědictvím sahajícím až do 30. let 20. století. Inspirován prvním televizním vysíláním ve Velké Británii v roce 1936 začal truhlář Stanley Timms vyrábět rozhlasové skříně a brzy se zaměřil na výrobu vysoce kvalitních reprosoustav. Spolupráce s BBC vedla k vytvoření legendárních monitorů Lockwood, kterým dávají přednost velká televizní, rozhlasová a nahrávací studia po celém světě.
V roce 1968 manažer studia Abbey Road Allen Stagg vyměnil všechny studiové monitory za monitory Lockwood (výše původní proslulý mixážní pult Abbey Road EMI TG12345 MKI, v pozadí Lockwood Major), čímž je rychle ustanovil jako průmyslový standard pro studiový zvuk. Díky pověsti výjimečné kvality zvuku se reprosoustavám Lockwood svěřily tisíce hudebních legend a vy dodnes vlastně zvuk Lockwood posloucháte - v nahrávkách The Beatles, Pink Floyd, Led Zeppelin, Boba Dylana, Emmylou Harris, Pearl Jam, Petera Gabriela, R.E.M., Robbieho Robertsona, Sheryl Crow, Iggyho Popa, Daniela Lanoise, Lennyho Kravitze, Pink Floyd, Led Zeppelin, U2 a mnoha dalších. Tyto legendární repro sehrály zásadní roli při vzniku některých z nejikoničtějších a nejlépe znějících alb na světě!
Připojte se k řadě hudebních velikánů a zažijte své oblíbené umělce jako nikdy předtím, na tom na čem jejich nahrávky vznikaly - s reproduktory Lockwood Loudspeakers. Zjistěte, proč byla nejprodávanější alba na světě nahrána a smíchána pomocí našich vysoce věrných reproduktorů. Důvěryhodný produkt pro hudební producenty, hudební tvůrce a milovníky hudby. Ideální pro poslech doma i ve studiu - poslouchejte, co se děje.
Přestože továrnu Lockwood v 80. letech 20. století zničil požár, reprosoustavy Lockwood jsou stále velmi ceněné a vyhledávané. V roce 2017 obnovil výrobu původních návrhů Stanleyho vnuk Daniel Timms.
Zakladatel - Stanley Timms (1909-1978)
Milovníci hudby, kteří mají potěšení z domácího poslechu hudby, vědí, že repro hrají nesmírně důležitou roli při určování přirozenosti a kultivovanosti hudebního výsledku. Jeho výkon může ovlivnit nebo zkazit spokojenost s tím, co člověk slyší: může znít skutečně hudebně a přesvědčivě, nebo může znít jen jako reprosoustava.
Co však dělá dobrou reprosoustavu dobrou?
Cílem musí být co nejmenší zkreslení, zachování rovnoměrné frekvenční charakteristiky a přiměřená účinnost zařízení, které má složitý úkol převést elektrickou energii do mechanické podoby, a tedy ji přenést do okolního vzduchu jako akustickou energii. Nízkofrekvenční tóny musí znít přirozeně, nikoliv zdůrazněně (to však částečně závisí na místnosti). Vysokofrekvenční tóny se musí reprodukovat čistě a dodávat zvuku lesk. Nejdůležitější ze všeho je střední pásmo, kde je ucho nejcitlivější a kde může být "hi-fi" - na rozdíl od reprodukce hudby - tak únavné.
To jsou tedy některé z faktorů, které je třeba udržet v celkové vhodné rovnováze. Je zřejmé, že velký díl zátěže nese v reproduktorové soustavě měnič. Duální koncentrické měniče použité v reprosoustavách Lockwood patří k nejlepším dostupným: vyznačují se vynikajícími vlastnostmi a výkonovými schopnostmi.
Dokonalé spojení mezi pohonnou jednotkou a ozvučnicí je však zásadní. Zjednodušeně řečeno, úkolem konstrukce ozvučnice je zabránit rušení nízkých frekvencí; zajistit, aby tato práce byla dobře odvedena, vyžaduje velkou zručnost při určování jejích proporcí, konstrukčních detailů a použití akustických úprav. Řemeslné zpracování (jde o poctivou fuční výrobu - viz foto výše) představuje cennou součást toho, co Lockwood může milovníkům hudby nabídnout.
Představení modelů (Lockwood mají ultra dlouhý produktový cyklus, od 30. let 20. století je staví v téměř nezměněné podobě. Proč měnit něco, co je skvělé?) začneme zleva (na úvodním obrázku) tedy od nejmenší(ho modelu) Lockwood Mini s 10" duálním koncentirckým reproduktorem (Mini jsou jako všechny modely značky v "původní" ořechové dýze)
Firemní definice základního modelu Mini je: "Kompaktní design, výjimečná kvalita zvuku pro pohlcující audiofilský zážitek"
SPECIFIKACE - Mini
Reproduktor: 10palcový (295 mm) Lockwood Green HPD/SL
Ozvučnice: uzavřená infinite baffle 18mm březové dřevo (infinite baffle řešení je dnes spíš výjimečné: https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/3386-r-evoluce; uzavřené ozvučnice mohou mít nevýhodu v tom, že aby dosáhly na hlubší bas, potřebují jednoduše velké rozměry - Lockwood byly primárně studiové profesionální monitory s většími nároky na elektroniku, a dnes není problém najít odpovídající zesilovač)
Frekvenční rozsah: 40-20 000 Hz
Vstupní konektory: Tom Evans Audio Design z čisté mědi
Impedance: 8 Ohm
Rozměry: 398 x 314 x 570 mm
Hmotnost :18,5 kg
Doporučená cena: 12.000€
Pro o stupeň dospělejší podlahové Lockwood Academy s 12" koncentirckým reproduktorem je definice výrobku slovy tvůrce: "Uvolněte plný potenciál své hudby a pociťte sílu a dynamiku." (model je nabízen i v zelené barvě - viz níže)
SPECIFIKACE - Academy
Reproduktor: 12palcový (315 mm) Lockwood Green HPD/SL
Ozvučnice: podlahový model volně stojící infinity baffle 18mm březové dřevo
Frekvenční rozsah: 35-20 000 Hz
Vstupní konektory: Tom Evans Audio Design z čisté mědi
Impedance: 8 Ohm
Rozměry: 448 x 260 x 817 mm
Hmotnost: 25 kg
Doporučená cena: 13.000€
Reprosoustavy Lockwood Academy II. prezentované výrobcem jako: "Zapalte skutečný potenciál vaší hudby a ponořte se do bezkonkurenčního výkonu a dynamiky." Lockwood Academy II obsahují charakteristický bodový zdroj, 15palcový duální koncentrický reproduktor, který zajišťuje, že si hudba zachová svou zamýšlenou jednotu.
SPECIFIKACE - Academy II
Reproduktor: 15palcový (385 mm) Lockwood Green HPD/SL
Ozvučnice: volně stojící podlahový model infinite baffle 18mm březové dřevo
Frekvenční rozsah: 30-20 000 HZ
Vstupní konektory: Tom Evans Audio Design z čisté mědi
Impedance: 8 Ohm
Rozměry: 536 x 308 x 844 mm
Hmotnost: 38 kg
Doporučená cena: 15.000€
Lockwood LE1 krátce slovy tvůrce: "Odemkněte plný potenciál své hudby a zažijte zvuk ve studiové kvalitě." 2 pásmový Lockwood LE1 s 15palcovým duálním soustředným point-source reproduktorem poskytuje lineární amplitudu a fázi pro skutečně holografický zvukový zážitek. Tento design bodového zdroje poskytuje detaily a čistotu na audiofilské úrovni s neuvěřitelnými středy, přesností basů a křišťálově čistými výškami.
SPECIFIKACE - Lockwood LE1
Reproduktor: 15palcový (385 mm) Lockwood Green HPD/SL
Ozvučnice: podlahový model volně stojící "s otvorem", 18mm březové dřevo
Frekvenční rozsah: 23-20 000 Hz
Vstupní konektory: Tom Evans Audio Design z čisté mědi
Impedance: 8 Ohm
Rozměry: 602 x 445 x 1110 mm
Hmotnost: 48 kg
Doporučená cena: 29.500€
Jsme na vrcholku světa (modelů společnosti) Lockwood Major (definicí značky): "Dědictví akustické dokonalosti a ikonického zvuku studiové kvality, opravdová vlajková loď." Podlahové repro s 15" dvojitým koncentrickým měničem.
Lockwood Major jsou ztělesněním prvotřídních materiálů a akustického inženýrství. Původně byl Lockwood Major uveden na trh v 60. letech a stal se referenčním standardem ve studiích, zejména ve Velké Británii. Zejména nahrávací studia Abbey Road, Olympic, Chappell a Trident měla ve svých řídicích místnostech reprosoustavy / studiové monitory Lockwood Major. The Beatles, David Bowie, Queen, Lou Reed a mnoho nejlépe znějících a kultovních alb na světě bylo nahráno a smícháno pomocí Lockwood Major.
Každý detail, jak uvnitř, tak venku, byl vytvořen s ohledem na přirozený zvuk bez námahy. Od luxusní dřevěné dýhy až po duální koncentrický reproduktor - každý detail byl vytvořen s ohledem na přirozený zvuk. 15palcový duální koncentrický měnič s bodovým zdrojem poskytuje vynikající časovou koherenci s přesnou artikulací, extrémně nízkou barevností, výjimečnými mikro a makrodetaily a neuvěřitelně přirozenou reprodukcí vokálů. V případě reprodukce basů poskytuje 15" měnič vynikající dynamiku, bezkonkurenční přesnost a vysoký výkon. Výsledkem je výjimečný akustický výkon s minimálním zabarvením a bezkonkurenční hudební integritou.
Major je skutečnou klasikou značky Lockwood schopnou ohromujícího realismu, bez námahy dokáže rozlišit skutečně nízké frekvence (22 Hz!) a poskytuje hutné, rychlé a kontrolované basy s transparentními středními a přirozenými vysokými frekvencemi s bezkonkurenční přesností a detaily. Rozpoutejte dokonalý zvukový zážitek s Lockwood Major, slyšte to, co slyší ve nahrávacích a masteringových studiích.
SPECIFIKACE - Major
Reproduktor: 15palcový (385mm) Lockwood Green HPD/SL
Ozvučnice: volně stojící podlahový model "s otvorem", 18mm březové dřevo
Frekvenční rozsah: 22-20 000 Hz
Vstupní konektory: Tom Evans Audio Design z čisté mědi
Impedance: 8 Ohm
Rozměry: 710 x 448 x 1135 mm
Hmotnost: 54 kg
Doporučená cena: 30.000€
Add a comment
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Gratulujeme k historii a narozeninám (nejen REVOX slaví 75tiny, také Jean-Michel Jarre, Alan Parsons (Project), Brian Eno, Antonín Panenka, Lulu, Tonny Iommi a Ozzy Osbourne (Black Sabbath), Cat Stevens, Stevie Nicks (Fleetwood Mac), Robert Plant (Led Zeppelin), Clyde Jackson Browne, firma z oboru založená Gordonem Gowem a Frankem H. McIntoshem, Peter Hammill (Van der Graaf Generator), Pinchas Zukerman (houslista, dirigent), Jan Hammer (Mahavishnu Orchestra), Emil Viklický, Long Play vinyl otáčející se rychlostí 33 1/3, David Marks (Beach Boys), Donald Fagen (Steely Dan), Kathleen Battle (operní lyrická koloraturní sopranistka), Tom Johnston (Doobie Brothers), Steven Tyler (Aerosmith), Chester Thompson (Weather Report, bubeník u Franka Zappy a Genesis), Karel III. (král Spojeného království), Andrew Lloyd Webber (král muzikálu - Cats, Fantom opery, Jesus Christ Superstar..); by měli 75: John Bonham (Led Zeppelin), Olivia Newton-John, Ronnie Van Zant (Lynyrd Skynyrd), Donna Summer, Johnny Ramone, Rick Parfitt (Status Quo), Michael Kamen (filmová hudba a spolupráce s neuvěřitelným seznamem od Pink Floyd, přes Davida Sanborna po Metallicu). Ale dnes to nebude o historických (krásných - no vlastně ano) ani současných (mini) REVOX krabičkách a Revox "není vidět odkud" zvuku (viz obrázek níže - "neviditelné stěnové reprostoustavy) ovládaných (viz 2. obrázek níže), ani o jejich příkladném chvályhodném programu - na renovaci jejich starých přístrojů (no trochu ano) bez ohledu na věk modelu. Dnes to bude hlavně o jejich nové hudební produkci.
Tento text je primárně pro minulé, současné i budoucí majitele "cívkáčů" - páskových kotoučových cívkových magnetofonech, prostě "kotoučácích" (říkalo se jim i "pásák") - nejen značky Revox, ale právě Revox pro všechny...
Takhle vypadal svět v roce 1977 (výše Revox B77, B760, A750), ale jinak celé to začal dán V. Poulsen už Léta Páně 1899, neměl (nebyly) pásky, tak vytvořil záznam na kovový drát. První páskový byl AEG K1 v roce 1935, masového rozšíření se kotoučové magnetofony dočkaly od konce 50./začátku 60. let 20. století. Po jistém útlumu v posledních letech přišla jejich současná částečná renesance, realizovaná firmami jako Balfinger (Krefeld, Německo)
Analog Audio Design (Pleumeur-Bodou, Francie)
a Thorens (Bergisch Gladbach, Německo - založeno L.P. 1883 ve Švýcarsku)
Z historie do současnosti, k 75. výročí slavícímu Revox (založeno 1948 Wiliamem Studerem, před 2 lety firma prodána kanadskému výrobci vysílacích technologií a software pro televizní a filmový průmysl Evertz Microsystems) a co je u nich nového - no takový zajímavý, pro audiofily radostný průnik historie a současnosti - firma otevřela internetový obchod s hudbou s předem nahranými kotouči! Každý je vyráběn pod patronací Revox z nahrávek renomovaných labelů jako je Deutsche Grammophone Milovníci klasické hudby kupujte šampaňské - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení , Sony Music, Warner Music a dalších..
Začneme drobným mínusem, ceny original Revox nahraných pásek jsou v rozmezí 339 až 607 euro. Nyní klady: jde o špičkové (historické) nahrávky jazzu, klasické hudby a R&B - zatím trochu limitovaná, ale nabídka se prý bude rychle rozrůstat. Ještě než přejdeme k pár příkladům, firma nabízí repasované modely ze svého programu, konkrétně třeba Revox B77 MkI (za 6.600 €) či B77 MkII (7.200 €)
Revox má v nabídce i další repasované produkty své historie..
Original nahrané pásky Revox - pro (ještě) vánoční náladu tu je viz níže (výborná jazzová vokální skupina působící v letech 1967-81 ve složení tenor, bas, bariton, soprán) "jen" za 339€
Opera z "finálového" období této hudby (v "absolutním" pěveckém obsazení) - 607€
Brilantní jazzový klavír..
Klavír - klasická hudba (jako mladík se A. Rubinstein v roce 1904 přestěhoval do Paříže, seznámil se s Mauricem Ravelem a dalšími představiteli impresionismu a až do svých 89 let patřil k nejlepším klavíristům planety - momentálně trochu ožehavé téma, je pohřben na svahu hory Orah v místě zvaném Rubinsteinův les - v místě městě založeném před 5.000 lety jménem Jeruzalém, stát Izrael). NĚCO si od něj poslechnout, je povinností každého koho "vážná" (klasická) hudba jen trochu zajímá, třeba právě:
Cokoliv z edice LIVING STEREO "stojí za hřích", i když to stojí 339€
Poslouchat hudbu (i "jen" interpretace cizích skladeb) MAESTRA Maestro (2023) - IMDb za to rozhodně stojí (nový film o něm tak na půl)
U Revox lze začít i "výběrovou ochutnávkou"
Nebo třeba klasickým jazzovým triem (klavír, basa, bicí), alb z let ´64 a ´68 (kdy obě poprvé vyšla)
a na závěr (prozatím trochu výjimka v nabídce) Vincent Damont Furnier, známý spíš jako ALICE COOPER
A co "moderní" Revox? Ten si připomíná 75tiny reprosoustavami G-120 75th Anniversary
SPECIFIKACE
Konstrukce: 2,5 pásmo, bassreflex, D´Appolito
Výkon: 150 W
Impedance: 4 Ω
Frekvenční rozsah: 40 - 30000 Hz
Citlivost: 88 dB/1m/2,83 V
Reproduktory:
basový - 2 x 90 mm, hliník
středy - 2 x 90 mm, hliník
výšky - 30 mm, látková kopulka
Rozměry: 1112 x 160 x 104 mm
Hmotnost: 12 kg
Limitovaná série 75 ks
Doporučená cena: 3.200 €
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Dnešní oznámení společnosti Esoteric:
Společnost Esoteric se v dubnu 2024 sloučí se svou mateřskou společností TEAC Corporation. Mezi výhody, které toto sloučení značce Esoteric přinese, patří možnost dále posílit své technologické vývojové schopnosti sdílením rozsáhlých vývojových a výrobních zdrojů mateřské společnosti v japonském Tokiu a vyvíjet stále inovativnější, skutečně jedinečné produkty s vysokou muzikálností.
Jako přední high-endová audio značka v Japonsku bude Esoteric i nadále usilovat o další růst.
Těšíme se na vaši další podporu.
Tetsuya Kato
Prezident
Esoteric Company
Dvě nová eF | ESOTERIC - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Materiál k 70. založení společnosti TEAC najdete 30.1.2024 v této rubrice.
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Výše a níže jeden a půl milionové město 京都市; Kjóto-ši, anglicky Kyoto česky Kjóto (foto Martin Falbisoner - díky) níže také (foto Reginald Pentinio - díky) zenový "Stříbrný chrám" neboli Ginkaku-ji (銀閣寺)
"Červenou branou" se určitě projděte, byť nevede do nově otevřeného Café Technics, ale do svatyně Fušimi Inari
Z Co dělat (dnes od 11:00) v Tokiu - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení vyrazte do dřívějšího hlavního města (v letech 794 až 1868) je to asi půl tisíce km, takže Shinkanzenem pohoda jsou to ca 2 hodiny jízdy (jezdí každých 7 minut - vážně! I když ve večerních hodinách tam byla ale "díra" dokonce 12 minut mezi spoji). Po shlédnutí památek (návštěvu Fushimi Sake District - druhé největší koncetrace výroby saké, japonského alkoholického nápoje /nejen/ z rýže - doporučujeme nechat na později, po ní toho už moc nezvládnete - možná tak navštívit čtvrť Gion, viz obrázek pod textem) Kijomizu-dera (japonsky 清水寺 , česky Chrám čisté vody) je pojmenování pro více chrámů po zemi, ten v Kjóto má celé jméno Otowasan Kijomizudera (podomácku 音羽山清水寺) a je to ten na úvodní fotce.
Ale už do nově otevřené (denně od 11:00) kavárny, baru, místa setkávání audiofilů - do Technics café Kyoto
Po tůře po památkách začněme..
Ale hned poté je na řadě technika (během jídla okouknutí prostor)
Technics to s HiFi myslí vážně, po pauze se k jeho výrobě vrátil 2015 a najal to (ty) nejlepší co šlo sehnat. Výše na fotografii na slavnostním otevření kavárny Technics, japonská Diana Krall - už pár let ředitelka Technics, Panasonic Corp. pro propagaci - Michiko Ogawa, jazzová klavíristka a zpěvačka..
..co to umí dodnes (i) live (výše "jen" hudba, níže i video)
Video z otevření Technics Café Kyoto:
Pravidelné setkávání přátel hudby a techniky ozvučuje "domácí" referenční systém obsahující Kdo ne(po)zná tento komponent nechť spáchá seppuku - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení (jeho DJ verze Mark7 byly na otevření) "příbuzný" SL-1000R, reprosoustavy Technics SB-R1, zesilovač SU-R1000 a CD přehrávač SL-G700M2 (fota komponentů níže)
Tak a co dělat v hifimilovném Japonsku už víte - památky a HiFi, nebo možná HiFi a památky?
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Slova v titulku řekl kdysi David Bowie, bydlící v letech 1976-8 v sedmipokojovém bytě v prvním patře docela obyčejné staré berlínské budovy ve čtvrti Schöneberg, v bývalém Západním Berlíně, kde nějakou dobu žil i jeho kolega Iggy Pop a na tehdejší show/divočinu klub/diskotéku "Dschungel" kam chodili, zapařit dorazil i Nick Cave. Koho to zajímá - o tehdejších Bowieho pocitech informují alba (trilogie) "Low", "Heroes" a "Lodger" a není divu, že https://www.youtube.com/watch?v=wXag4TDhTQc se tehdy stala hymnou města.
Zůstáváme v Berlíně a cestujeme časem z prehistorie 70. let 20. století do první dekády 21. století - kdy v (zdí už nerozděleném) Berlíně vzniká firma Voxativ a roku 2008 a jejich první úspěšné reprosoustavy Arpeggio - které když přepluly velkou louži získaly v roce 2011 "PRODUCT OF THE YEAR" asi nej -známějšího/-prestižnějšího HiFi magazínu planety, amerického Stereophile.
Když jsme u poměrně výjimečné firmy připomeňme si jejich účast na zajímavém českém výrobku RDacoustic Evolution - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení . Stále zůstáváme v Berlíně u Skládačka z Voxativu - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení výrobce nejen reprostoustav ale i elektroniky a toto je jejich představení "Voxativ ABSOLUT Systems" Voxativ ABSOLUT Systems
Výše i níže 80 kg fantastického zvuku, model kterým firma dosahla maxima - Voxativ AMPEGGIO Due (od $129.000)
Po patnácti letech tu tedy máme "nové" AMPEGGIO (2023) s pár odlištnostmi. Skříň je nyní z MDF, stejný je ručně vyráběný feritový reproduktor AC-1.9 (1. a 2. obrázek pod textem), nový je nově vyvinutý AC-4B s volbou papír, nebo dřevěný kužel (3. obrázek pod textem) - pro více basů. Ještě více basů zajistí připojitelný Voxativ subwoofer Z-bass (4.900 €) vhodný to partner novinky AC-4B, která má méně basů, zato umí lepší rozlišení.
SPECIFIKACE Voxativ AMPEGGIO (2023)
Frekvenční odezva: 40 - 20 000 Hz
Reproduktor: VOXATIV AC-1.9 / AC-4B
Účinnost: 94 dB / 97 dB (1W / 1 m)
Rozměry: 40 x 120 x 40 cm
Barva: Piano Finish - Berlin Black
Hmotnost: 55 kg
Doporučená cena: 12.900 €
Voxativ Ampeggio výše, Voxativ Z-bass níže
SPECIFIKACE Voxativ Z-bass
Frekvenční odezva: 20 - 200 Hz
Reproduktor: VOXATIV AC-Z
Účinnost: 96 dB / 1 W / 1 m
Rozměry: 30 x 30 x 33 cm
Barvy: Piano Finish - bílá nebo černá
Hmotnost: 16 kg
Doporučená cena: $4.900
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...