Po předchozích albech Michael Jackson "Thriller" a Muddy Waters & Rolling Stones "Live at the Checkerboard Lounge, Chicago 1981" přichází QQ - Queen na Qobuz
Nagra píše: „Za toto nové vydání Recording of Note přiznáváme zásluhy našim kořenům „Montreux“. "Made in Heaven" vydané v roce 1995, je posledním albem Queen a vyšlo několik let po tragické smrti Freddyho Mercuryho.
Album bylo vytvořeno ve švýcarském Montreux v Mountain Studios , studiu postaveném uvnitř kasina v Montreux a v té době vlastněné právě Queen.
Studio postavené na základě iniciativy Claude Nobs v novém kasinu v Montreux, kde se to vše odehrávalo v letech 1975 až 1993 a navržené Tomem Hidleym obsahovalo úžasný mixážní pult Neve 8048 doplněný o studiové monitory Westlake Audio TM1. Prostor, kde byla umístěna konzola, byl asi 40 metrů čtverečních. Byla propojena s nahrávací místností o velikosti asi 100 metrů čtverečních. Studio dobře využilo obrovské fyzické uspořádání kasina. Obě místnosti byly propojeny stálými audio a video kabely. Během jazzového festivalu v Montreux studio sloužilo k mixování legendárních koncertů živě i multitrackově. To bylo součástí jedinečného zvuku Montreux, který se stal spojený s festivalem. Studio patřilo Queen od roku 1979 do roku 1993. Poté ho prodali Davidu Richardsovi, se kterým v Montreux nahráli několik alb.
Skladba "Made in Heaven" ze stejnojmenného alba je píseň, kterou původně napsal Freddie Mercury pro jeho sólové album "Mr. Bad Guy" (1985). Kapela převzala vokál z původní nahrávky a aplikovala jej na novou verzi hudby.
Pokud máte možnost přijet do Montreux, můžete navštívit Mercury Experience a vytvořit si vlastní mix písně. Můžete převzít kontrolu nad mixážním pultem v rámci Experience a kreativně manipulovat s fadery pomocí premixových částí, jako jsou DRUMS, KEYS a tak dále.
"Made in Heaven" je velmi emotivní a silná píseň. Basový buben a tomy střídající se s riffy Briana Maye působí obrovským dojmem. Na původních studiových monitorech je síla těchto nástrojů opravdu ohromná. Freddieho hlas působí jako kontrapunkt, pro začátek hedvábný a jemný. Skladba roste ve složitosti s mnoha vrstvami nástrojů a zvuků. Mix zachovává pozoruhodnou definici každého nástroje i zpěvu a dává pocit surfování na hudební vlně. Basa Johna Deacona je velmi pevná a dokonale se hodí k basovému bubnu Rogera Taylora. Skladba je dynamická jak s fortissimem, tak s dalšími měkčími a subtilnějšími segmenty.
Mnoho vrstev kytar nabízí silné rockové plátno. Mnoho partů, ať už jde o doprovodný zpěv nebo kytary, je snadno identifikovatelných. Některé doprovodné vokály mají fázový efekt, trochu jako QSound (myslím Roger Waters' "Amused to Death"), díky čemuž znějí velmi 3D.
Pro kytarové fanoušky je podpis Brianovy kytary a jeho zesilovače VOX zřejmý a návykový. Outro (závěrečná část skladby) je velmi bohaté na mnoho zvukových efektů a zvuků, které nese hluboký zvuk bubnu.
Doufáme, že znovu objevíte tento jedinečný zvuk a budete ho poslouchat z nové perspektivy!
Díky našemu partnerovi Qobuz, objevte tuto skladbu a celé album na této streamovací síti.