- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Líbilo se vám včera (v rubrice ve Francii a) v Dánsku? Zcela mimo - autorovi skoro nejvíc ze zemí které navštívil (ona je to také zem Hi-Fi zaslíbená - Dánské království).
Tak tam ještě zůstaneme - u společnosti Audio Group Denemark, kterou založili ti 2 na obrázku (nej)výše - Michael Børresen (zakladatel a 14 let - Raidho Acoustics) a Lars Kristensen (20 let obchodní ředitel - Nordost Cables; poté se s kámošem z mládí potkali u stánku u párku v rohlíku - a bylo z toho Raidho). Po čase přibrali třetího...
...toho znáte, zde "pokec" Fleming E. Rasmussen (zakladatel a 33 let práce - Gryphon Audio) a Daniel Březina (zakladatel a 16 let práce - Hi-Fi Voice):
Gryphon - Flemming Rasmussen - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
AGD dnes zastřešují 4 značky, o té "nejnovější" (včera jsme si představili část jejího porfolia - "doplňky") to dnes bude - dnes o dvou "eL", jednom menším L1 (na stojan) a jednom větším L3 (na podlahu), obě od AXXESS.
SPECIFIKACE (L1)
Frekvenční odezva: 50Hz – 22kHz
Citlivost: 86 dB /1W
Impedance: > 6 Ohm
Doporučený zesilovač: 50W
1x výškový reproduktor - plochý páskový výškový reproduktor Axess
1x basový/středobasový - měnič Axxess 4,5 palce
Dokončení: černě nebo bíle lakovaný satén
Rozměry 43 x 21,5 x 32 cm
Hmotnost: 10,3 kg
Stojan (Axxess L1)
Rozměry: 71 x 29,5 x 39 cm
Hmotnost: 10,8 kg
Výše L1 / níže L3
SPECIFIKACE (L3)
Frekvenční odezva: 35Hz – 22kHz
Citlivost: 88 dB /1W
Impedance: > 4 Ohmy
Doporučený zesilovač: 50W
1x výškový reproduktor - plochý páskový výškový reproduktor Axess
1x basový/středobasový - měnič Axxess 4,5 palce
2x basový měnič Axxess 4,5 palce
Dokončení: černě nebo bíle lakovaný satén
Rozměry: 125 x 30 x 41 cm
Hmotnost: 30,2 kg
Materiál výškového reproduktoru je z ultralehkého materiálu KAPTON, což je polyimidový film používaný ve flexibilních tištěných obvodech nebo také vnějším povrchu vesmírných lodí atd. Vynalezen byl v 60. letech 20. století společností DuPont Corporation - je stabilní v širokém rozsahu teplot (-269 až +400°C).
Doporučené ceny (Axxess):
L1: 2.500/2.750 EUR/USD
Stojan: 1.000/1.100 EUR/USD
L3: 5.000/5.500 EUR/USD
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Dnes 1 ranou ze 2 zemí (EUropy)
Aby ten (ti - lze i jako monobloky) na obr. výše mohl zdravě "dýchat" (vysokohorský čistý vzduch) vznikl ten na obrázku níže...
...jak moc čistý viz obr. níže..
...aneb francouzský TotalDAC představuje Amp-1-generator, vyvinutý primárně pro Amp-1-sublime (zesilovač), aneb (slovy Vincenta Briana, duše i mysli značky TotalDAC): "Abychom mohli začít s osvědčeným audiofilským designem, výchozím bodem byl zesilovač Amp-1-sublime. Byl vyvinut (to dost pravděpodobně znamená "vyvinul jsem" - překlad redakce) 50Hz sinusový generátor s velmi nízkou hlučností a bylo navrženo vlastní výstupní rozhraní s použitím vlastního transformátoru živého výkonu." (obr. výše: FFT měření přes 6,5V transformátor, modrá je původní výkon, zelená je výstup generátoru)
SPECIFIKACE (Amp-1-generator)
¤ 230V sinusový generátor energie
¤ lineární zdroj, lineární zesilovač třídy AB
¤ nulová globální zpětná vazba
¤ 2500VA, LIVE-POWER vstupní transformátor
¤ 700VA, výstupní transformátor LIVE-POWER
¤ trvalý výkon 300 VA
¤ výkon 500 VA omezen na několik minut (vestavěný křivkový jistič 2A C1)
Rozměry: 230 x 483 x 453mm + externí transformátor
Hmotnost: 60 kg
SPECIFIKACE (Amp-1-sublime - obr. výše)
STEREO verze:
¤ nulová globální zpětná vazba
¤ plně diskrétní provedení
¤ plně polovodičová konstrukce
¤ třída AB se střední úrovní třídy A pro mírnou spotřebu energie a pro mírné teplo v místnosti
¤ 2500VA, 26kg LIVE-POWER transformátor se samostatným vinutím pro levé a pravý kanál
¤ oddělené levé/pravé usměrňovače napájení a kondenzátorové banky pro téměř duální mono konfiguraci (jako 2 monobloky v 1 šasi)
¤ navrženo na reprosoustavách Magico M6, na 105dB velkém systému koaxiálních reproduktorů a na reprosoustavách TotalDAC
¤ RCA vstupy
¤ největší konektory značky Mundorf
Výstupní výkon (vždy "hodnota pod" Ω)
¤ 2x 130W / 8Ω
¤ 2x 260W / 4Ω
¤ 2x 500W / 2Ω
¤ zcela stabilní / 1Ω
Zisk: 34dB
Citlivost: 0,7V vstupní
Impedance: 47kohm
Frekvenční odezva (při -3dB): 0,06Hz až 400kHz
¤ velmi nízká hlučnost testováno v reálném životě na reproduktorech s velmi vysokou účinností (žádný brum na bashorn 10 Hz)
¤ tolerance offsetu bez snížení kvality signálu: +/-100 mV
Spotřeba energie při střední úrovni hudby: 175 wattů @ 230 V
Rozměry: 230 x 483 x 453 mm hloubka včetně konektorů
Hmotnost 54 kg
MONO verze
¤ XLR vstup
¤ plně vyvážený od XLR vstupu k výstupu repro
¤ Amp-1-sublime monoblok lze také použít jako stereo zesilovač s RCA vstupy
Výstupní výkon (v Brianově řeči to znamená "hodnota pod" Ω):
¤ 500W / 8Ω
¤ 1000W / 4Ω
Předzesilovač (pro oba výše jmenované) d1-driver-sublime (obr. výše / 2x níže)
SPECIFIKACE (d1-driver-sublime):
¤ stereo verze s 1 boxem (plus externí napájení): RCA vstupy, RCA výstupy + nesymetrické XLR výstupy
¤ 2 šasi monobloková verze: RCA vstupy + XLR vstupy, RCA výstupy + symetrické XLR výstupy
Napěťový zisk: 0dB zisk (x1 faktor) nebo -15,5 dB útlum, zvolený přepínačem na zadním panelu
¤ velmi vysoké předpětí třídy A design pro přirozeně nízkou výstupní impedanci a nízké zkreslení
¤ vysoce kvalitní komponenty v signálové cestě, žádný kondenzátor v signálové cestě
¤ extrémně nízká hlučnost díky diskrétnímu designu (vůbec žádný IC) a externímu napájení, které odpovídá šumu d1-sublime DAC
Vstupní impedance: 12Kohm
¤ přirozená nízká výstupní impedance plus přidaný 33ohm čistý rezitor pro dokonalé přizpůsobení impedance propojení
¤ můžete řídit cokoliv nad 100ohm bez zkreslení
Zkreslení: 0,0025%
Frekvenční omezení (při -3dB) RCA výstup: 2,5MHz
¤ použito 12 kusů rezistorů 0,01% VAR Bulk Metal® Foil od Vishay v atenuátoru a 4 ve vyváženém výstupu
¤ hliníkové a PMMA pouzdro s masivní antivibrační deskou z čisté mědi
Příkon: 20W
Rozměry (hlavní box): 110 x 360 x 290mm
Rozměry (napájecí zdroj): 65 x 122 x 180mm
Hmotnost: 7kg
Dostupné možnosti:
¤ tlumící nožičky (2 varianty)
¤ stereo verze s jedním boxem (+ externí napájení), nebo verze monobloků (2 šasi + externí zdroj)
¤ 2páry výstupů pro subwoofer nebo sluchátkový zesilovač, nebo pro bi-amping
¤ variabilně stříbrný masivní hliníkový přední panel
Níže ideální zdroj signálu pro výše představené, ale už "pro všechno na světě" TotalDAC d1-sublime (aneb když nevíte co s penězi - a přitom je utratit stále ještě "docela rozumně"):
Doporučené ceny:
Amp-1-generator - zatím nebyla oznámena
Amp-1-sublime - 28.000 €
d1-driver-sublime - 7.200 €
d1-sublime DAC - 50.000 eur
Vše výše francouzské / vše níže dánské
Z pobřeží severozápadní Francie (a "doplňku" TotalDAC Amp-1-generator) do Dánska, kde trvale rostoucí Hi-Fi gigant Audio Group Danmark zastřešuje značky Ansuz, Aavik, Børresen a Axxess - o které to dnes bude. Co o AGD zatím víte:
Ansuz Acoustics Mainz C2 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Aavik I-280 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Nová značka, nová síla - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Dánská těžká váha | AAVIK - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Součást Hi-Fi koncernu, značka AXXESS aktuálně představila (pro Hi-Fi nezbytné) "doplňky" - variaci kabeláže a Axxess Noir, zařízení pro kontrolu rezonance. Výrobky pro řízení rezonance Axxess Noir jsou postaveny na stejných principech jako obdobné Ansuz Darkz. Tvrdě jsme pracovali na nalezení správného materiálu, který zachová hudební a energický zážitek. Axxess Noir je vyrobeno ze speciálního kompozitního materiálu plněného minerály, který zachovává hudební signál. Axxess (za)řízení pro kontrolu rezonance zlepšují zážitek z poslechu tím, že minimalizují nežádoucí vibrace a umožňují posluchačům plně se ponořit do hudby.
Axxess kabeláž
Ve snaze vytvořit kompletní systém Axxess, značka připravila řadu kabelů. Zaměření na redukci šumu a kontrolu rezonance vedlo k vytvoření hi-fi kabelů, které vychází z dědictví designu a vývoje (dražší značky koncernu) Ansuz. Tyto kabely nabízejí vstup do světa Audio Group Denmark za dostupnější cenu. Pouzdra řady kabelů Axxess jsou vyrobena z minerálního kompozitního materiálu, který zajišťuje zachování hudebního signálu bez kompromisů v kvalitě zvuku. Pro vodiče signálu a zemnící vodiče byl proveden pečlivý výběr, aby poskytoval bohatý a detailní hudební signál, což má za následek jejich konstrukci ze stíněné postříbřené mědi. Kabely Axxess jsou k dispozici v následujících typech: napájecí, signálový RCA, digitální BNC, kabel Ethernet kabel a reprokabeláž.
Doporučené ceny (příslušenství AXXESS - ceny "od"):
Axxess Noir - (4 ks za) 500/600 EUR/USD
RCA kabel - 240/265 EUR/USD
Napájecí kabel - 350/385 EUR/USD
Reprokabely (2x 3m) - 750/825 EUR/USD
Etheretový kabel (CAT8) - 320/350 EUR/USD
Digitální kabel (BNC) - (za) 175/190 EUR/USD
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Kouzlo japonské prefektury (1 ze 47 - viz fotografie pod odstavcem) Išikava (před závorkou po našem, za ní anglicky) Ishikawa, Ishikawa-ken (anglicko-japonsky a čistě japonsky) 石川県 (s 13% území přírodních parků), cítíte v novém předzesilovači Hachidori Fukami (obr. výše - vznikal 5 let za spolupráce několika firem - a o tom to dnes bude). Magické kouzlo prefektury ležící na pobřeží Japonského moře, jejíž severní část tvoří poloostrov Noto (能登半島, Noto-hantó) žijící rybolovem (místní specialitou je kranas japonský, zvaný buri), sběrem krabů a ústřic nebo uměleckými řemesly (výroba předmětů z lakovaného dřeva TOHLE JE DŮLEŽITÉ - týká se přímo Fukami) zatímco jižní část je širší a skládá se převážně z hor. Fukami je doma v městě Nanao (七尾市, Nanao-shi). „Nanao“ v překladu znamená „Sedm ocasů“ a je pojmenováno podle 7 horských hřebenů (nebo „ocasů“) obklopujících městečko. Jsme v Japonsku takže nepřekvapí, že se nazývají Kikuo (菊尾 - "Chryzantémový ocas"), Kameo (亀尾 - "Želví ocas"), Matsuo (松尾 - "Borový ocas"), Torano'o (虎尾 - "Tygří ocas" ), Takeo (竹尾 - "Bambusový ocas"), Umeo (梅尾 - "Švestkový ocas") a Tatsuo (龍尾 - "Dračí ocas").
Tohle všechno chtěl zakladatel firmy (základní info a jeho foto na konci dnešního textu) Jonathan Knight dostat do "charakteru" svého životního díla. A autorům, zdá se, se podařilo vměstnat do lampového (12BH7 vstupní elektronky následované 12AX7/ECC83 charakteristické kvalitou zvuku a nízkoproudým provozem což vede k delší životnosti) zázraku (předzesilovač je snad "nejpodceňovanějším" komponent systému - přitom základní pravidlo Hi-Fi je všeobecně známo: ORCHESTR HRAJE DLE ÚROVNĚ NEJSLABŠÍHO HRÁČE.) všechno to co čtete a vidíte na fotografií (ať to zní sebebláznivěji). Jonathanovými slovy - za pomoci zenové filosofie (nábožensko-filosoficko-budhistický systém vnímání, založený na prožitcích vnitřní zkušenosti /satori, sámbodhi/ jako poznání sebe sama. Upuštění od všednosti ve prospěch toho, co je podstatné. Obsahuje cviky duchovní koncentrace, dechové techniky a meditace nad nelogickými KOANY /kóan je krátký iracionální příběh obsahující nelogickou „hádanku“, která osvobozuje mysl od zavedených konceptů/ to vše se prý vměstnalo do nového řešení řídících zesilovačů jménem Hachidori Fukami.
Po procházce parkem / zahradami Kenroku-en (výše / níže) se dá sednout a osvěžit se něčím co jste ještě nepili a nasytit něčím co jste ještě nejedli (foto níže)
Fotografie výše (stále 兼六園, po našem Zahrada šesti atributů) Chris Gladis (díky - povedla se), níže 1 z nejnámějších "tamních" pohledů - borovice zakryté yukitsuri, což jim pomáhá v zimě, když hustě sněží (počasí a teploty jsou podobné jako u nás, ale obklopeno Japonským mořem a nedalekým Tichým oceánem - jsou srážky intenzivnější, než jsme my zvyklí).
Tak tohle vše ve stručnosti je (obrazně) v předzesilovači Haritage Fukami
SPECIFIKACE:
Společnost Hachidori jest založena Léta Páně 2018 Jonathanem Knightem, aby poskytovala jedinečné produkty a špičkové služby náročné audio komunitě. Zatímco používá moderní design obvodů, 3D CAD design, CNC obrábění a pokročilých technik povrchové úpravy - zvukové a technické cíle Hachidori jsou založeny na úctě k zenové jednoduchosti a přirozenému, hudebně působivému zvuku nejlepších historických audio zařízení (Jonathan vlastní a studoval stovky zesilovačů, magnetofonů a reprosoustav od 20. let 20. století po současnost - už od studentských dob a brigád v audio servisu - protože tak jako většinu z nás i jeho ona "láska" k technice hudbě Hi-Fi potkala už v tomto věku). Podobná úcta k mnoha japonským tradičním uměním vedla k touze začlenit je do produktu, který by byl nejen funkční, ale může být používán jako prvek interiérového designu a zvukové nirvány po celá desetiletí. Předzesilovač Fukami, vytvořený pro reprodukci zvuku z gramofonů a kotoučových magnetofonů (dovolujeme si dát "nesouvisející" odkaz Professional Reel to Reel Restoration Services ), je výsledkem 5leté spolupráce mezi Hachidori (koncept produktu, návrh obvodů), Age Design (estetický a 3D mechanický design), Chubei (lak Wajima nuri) a různými inženýry, řemeslníky, kovodělníky, povrchovými úpravami atd. Výše jsme zmínili lokální výrobu předmětů z lakovaného dřeva, jde o:
Obr. výše "obecný" příklad lakování 輪島塗 / níže logo firmy Hachidori Inc.
"Lak Wajima-nuri, je celonárodně označený lak, jenž je považován za nejvyšší vyjádření řemesla v Japonsku. Tuto techniku praktikují pouze registrovaní řemeslníci z města Wajima. Wajima-nuri odráží starou japonskou filozofii řemesla, která klade důraz na vysokou kvalitu a dlouhou životnost. Proces začíná nanesením látky Nunogise na dřevěný podklad, po které následuje aplikace základního nátěru Jinoko, směsi jemného jílu a laku z místních zdrojů. To pomáhá zpevnit a stabilizovat dřevo. Po broušení se nanese základní vrstva čistého laku, po které následují opakované kroky broušení a nanášení laku, po každém následují doby sušení na vzduchu za podmínek kontrolované teploty a vlhkosti. Po nanesení vrstvy červeného laku je logo Hachidori ručně malováno technikou Maki-e a lakem obsahujícím jemný stříbrný nebo zlatý prášek. Vrchní nátěr se nanáší technikou Tame-nuri a rozsáhlým ručním leštěním, čímž se získá hluboký lesk s jemnými barevnými přechody, které jsou jedinečné pro každý kus. Tento proces zahrnuje 20 kroků a jeho dokončení trvá přibližně 10 měsíců. Hachidori Fukami používá „Wajima-nuri“ urushi lacquerware."
Vtípek z překladu, kdy 1 slovo znamená mnoho slov (či naopak) jistě, třeba z nějakého filmu, znáte; výše Fukami: "Dívat se intenzivně do hloubky a ocenit mistrné řemeslo tvořené vášní a obětavostí" (stručná verze: fukami - hlubka)
Výše atenuátory nabízející široký rozsah a přesné opakovatelné nastavení výstupní úrovně. Propracované měření výstupní úrovně je vhodné zejména pro přímé propojení s A/D převodníky s vysokým rozlišením pro maximalizaci jejich dynamického rozsahu / níže napájecí zdroj a šasi jsou navrženy s účinným pasivním chlazením
Konstrukce předzesilovače eliminuje možnost rezonance hlavy v pásmu a vysokofrekvenčního zesílení/odříznutí tím, že eliminuje vliv kapacitního zatížení kabelu. 600Ω výstupní měnič push-pull používá výstupní transformátory s jádrem z permalloy, pro minimalizaci harmonického zkreslení vysokého řádu. Přesný diskrétní stejnosměrný servopohon třídy A se používá k vyrovnávání proudů desek, aby se minimalizovalo vznikající nízkofrekvenční zkreslení. Všechny zvukové vazební, ekvalizační a fázové kompenzační stříbrné slídové kondenzátory poskytují vynikající kombinaci kvality zvuku a vysoké stability a spolehlivosti. Pro jejich použití jsou použity speciální návrhy obvodů, které umožňují jejich použití vzhledem k poměrně omezeným dostupným hodnotám kapacit.
Japonský přístup k přírodě (projevující se ale přístupem ke všemu - třeba i výrobě Hi-Fi) je dán náboženstvím - šintoismus (existuje od počátku japonských dějin - ranná forma šintó ca 300 př.n.l.) nemá žádná posvátná písma, ani žádný přesně vymezený systém příkazů a morálních pravidel, která by věřící měli dodržovat. Je to volná směs uctívání nejrůznějších přírodních božstev a vstahu k přírode (my tomu říkáme "udržitelnost" a je to v našem světě spíš "novinka") - je orientován na radostné stránky života a vyznává vděčnost přírodě za její dary. Tím se (konečně) dostáváme k obr. níže - přes "komplikovaný" vzhled - typicky japonská snadná údržba a opravy. Veškeré vysokonapěťové napájecí a audio kabely jsou pro maximální možnou spolehlivost "point-to-point". Veškeré komponenty jsou namontovány na věžových sloupcích pro snadnou výměnu v případě potřeby. Použití elektrolytických kondenzátorů je v praktickém rozsahu omezeno a tam, kde to bylo nutné, byly zvoleny typy s dlouhou životností.
Jonathan (foto níže) vzal všechno výše uvedené, všechny poznatky a zenovým přístupem je se svými kolegy a spolupracujícími firmami aplikoval na koncepty designu a implementaci předzesilovače Fukami. 27 let ve výzkumu a vývoji a správě polovodičových analogových a smíšených signálů přispělo (mu pomohlo) k jedinečným řešením některých problémů spojených s "open-reel tape" předzesilovačem. Podobné množství času stráveného v Japonsku a trávení času s mnoha japonskými audiofily poskytlo perspektivy, které dále přispěly k jeho originální vizi - Hachidori Fukami
Tady vznikal tady je doma, ještě niže "vzor" loga firmy Hachidori Inc. (viz úvodní obr. textu)
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
"Tuhle" jsme v sekci Hudba zmínili skupinu Hoover(phonic - to přidali až časem - aby se název nepletl s dalšími "Hoovery", včetně vysavačů) a "tuhle" jsme psali o nové "třídílné" elektronice ultra Hi-Fi nadšence Ve 3 se to lépe táhne | THOMAS MAYER - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení kde závěr textu doplněn zmínkou o nové elektronce ONE. Obě "tuhle" se spojila... (nejprve malý hiteček z minulé dekády)
...s nejnovější novinkou (na obr. - všude kolem)
Takhle v rytmu (tance) zní high end komponenty značky (zkuste říct): Raz, dva, tři...
Při vývoji modelů řady Interpid to vzali u značky Thomas Mayer "obráceně" - zkouší vyvinout optimálně naladěnou elektronku do (víceméně) hotové elektroniky - a vychází zajímavé výsledky. Hotové jsou nyní 3 typy (v reálu rozměrově trochu menších, navíc zvukově lepší / elektronice optimalizovaných elektronek). Nemajíc žádný ekvivalent ke stávajícím typům (elektronka je elektrotechnická součástka využívající pro svoji činnost vedení elektrického proudu ve vakuu - evolucí vznizklých ze základního objevu žárovky - T.A. Edison 1883) elektronek - dostaly pojmenování ONE, TWO, THREE.
Na tu první člověk nezapomíná - ONE vznikla pro výstupní fázi INTERPID DAC (a INTERPID Linestage - 4x obr. níže).
Thomas Mayer Interpid Digital to Analog Converter (2x obr. níže)
TWO je stvořena pro hlavní funkcí měniče ve výkonových zesilovačích řady Intrepid (alternativně lze použít v DAC nebo Linestage). TWO je podobný ONE, ale má vyšší zisk a jiné napětí, odpor je stejný jako u ONE.
THREE je výstupní trioda, která může dodávat až 10W v provozu s jedním koncem. Stejně jako TWO má delší desku než ONE. TWO a THREE jsou asi o 20 mm vyšší ve srovnání s ONE nebo TM300B. Obr. níže TWO a THREE ve výkonovém zesilovači
Všechny triody vyrobené společností Deutsche Elektronenröhren Manufaktur GmbH jsou tyto nové elektronky přímo ohřívány thoriovanými wolframovými vlákny, mají jednovláknovou strunu ve středu elektronky, která je obklopena válcovou spirálou jako mřížkou a vše je obklopeno válcovou anodou (deskou - která má přidaná boční křídla pro odvod tepla).
Výše popsané uspořádání má za následek výjimečnou linearitu a nepřekonatelnou kvalitu zvuku, což z nich dělá ideální elektronky pro řadu Intrepid.
Ještě 2 bonusy - Thomas na letošním High-End München
Pozn. redakce: Ten orel (sokol) to je Thomas..
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
...kterak se firma z italské Pisy stala (celosvětově pře)slavnou (a úspěšnou). Dávno předávno (Československá reprezentace tehdy vyhrála Mistrovství světa v hokeji, ve finále jsme porazili Rusy 2:1 - kdo neví.. no znáte to Kdo ne(po)zná tento komponent nechť spáchá seppuku | TECHNICS - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení ) M2Tech (založili v roce 2007 Nadia Marino a Fernando Marco Manunta) hiFace Evo USB-SPDIF ($499 s externím Evo Supply 990 USD a byly i "hodiny" Evo Clock) se stal "hitem" legendou která za uvedené ceny "trápila" tehdejší prémiové produkty. (vkuk do historie - pod obr. zakladatelů - 3x obr. níže)
Tak (to byla minulost) jako firma kdysi přinesla světu Hi-Fi digitální budoucnost, novinka Classic series (zesilovač, reklamní řečí výrobce: "dělá to nejlepší spolu s", brzy bude následovat DAC/render Classic - digitální převodník s velmi vysokým rozlišením, což opět citujeme materiály výrobce) připomíná (vnějším designem) minulosti, v případě analogového zesilovače Classic tak přelom 80./90. let - což neberte jako kritiku (nejrozsáhlejší produktová řada značky ROCKSTAR SERIES, která rozhodně stojí za připomenutí, má naopak střídmý funkcionalisticky moderní design - viz 3x obr. pod odstavcem). Ještě materiály M2TECH: "Napájecí zdroj klasického integrovaného zesilovače je zodpovědný za jeho skvělý dynamický výkon - byl navržen tak, aby přesně odpovídal požadavkům na napájení hudebního programu, aniž by utrácel peníze za zbytečně velké transformátory a velké kondenzátory. linkové vstupy Classicu nejsou řešeny operačními zesilovači, ale diskrétními součástkami. Vstupy se mění pomocí reléového spínání, o útlum hlasitosti se stará potenciometr ALPS RK27." Tisková zpráva M2Tech se soustředí na originální řešení phono vstupu Classic, který je kompatibilní s MM i MC přenoskami a pro který – opět – byly použity diskrétní komponenty místo operačních zesilovačů. Tato plně analogová záležitost zaručuje trvalých 60W ve třídě A/B do 8 Ω. Pohled na výkon hodně mění realita, že Classic dokáže až 242 W / 4 Ω v důležitých "peacích" (10ms).
Výše M2TECH Rockstars Series / níže Classic Integreated Amplifier
SPECIFIKACE (Classic Integreated Amplifier)
Citlivost:
¤ 230 mVrms (linkové vstupy)
¤ 5 mVrms (MM phono vstup)
¤ 0,6 mVrms (MC phono vstup)
Vstupní impedance:
¤ 47 kOhm ( jednostranné a phono)
¤ 20 kOhm (vyvážené)
Poměr signálu k šumu:
¤ 105 dBA (výstupní výkon 60 Wrms do 8 Ohmů, linka)
¤ 85 dBA (výstupní výkon 60 Wrms do 8 Ohmů, MM phono)
¤ 75 dBA (60 Wrms výstupní výkon do 8 Ohmů, MC phono)
THD+N: 0,02 % (1 kHz, výstupní výkon 60 Wrms do 8 Ohmů)
Trvalý výstupní výkon před oříznutím:
¤ 60 Wrms na kanál (stereo, 8 Ohm)
¤ 100 Wrms na kanál (stereo, 4 Ohm)
Dynamický výstupní výkon (10 ms):
¤ 155 Wrms na kanál (stereo, 8 Ohm)
¤ 240 Wrms na kanál (stereo, 4 Ohm)
Dynamická rezerva: 4,2 dB (stereo, 8 Ohm a 4 Ohm)
Spotřeba energie:: 225 VA (pohotovostní režim 0,1 VA)
Rozměry: 420 x 313 x 120 mm
Hmotnost: 15,0 kg
Doporučená cena: 3.999€ (ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...