HIFIStyl

2019 07 15 TST Audio Pro T20 1

Nordičtí Audio Pro jsou sice možná primárně orientovaní na výrobu bezdrátových stylových reproduktorů, ale ve své nabídce mají i modely, které mají svou koncepcí od pohledu blíže ke konzervativnímu hi-fi, ač i tam je akcent na modernost, čistotu a lifestyle jasně patrný. Nejvýraznějším takový jsou pak dozajista štíhlé kompaktní sloupečky Addon T20.

Z nevelké základny v mírném záklonu vyrůstají čistě pravoúhlé sloupečky s moderně elegantním matným povrchovým provedením, osazené v horní části trojicí s úhlednou čistotou zasazených reproduktorů. Pěkně provedené ozvučnice vyrostly jen do výšky 83,2 cm, na šířku hlavně díky základně zaberou reprosoustavy jen 19 cm a do hloubky 21 cm.

Mnohem více se toho "děje" vzadu - horní třetinu zabírají kovové desky s tím, že na levém kanálu se tu nachází u horní hrany pětice základních tlačítek a čtyři indikační diody aktivních vstupů. Nicméně nic z řečeného spíše potřebovat nebudete, protože veškerý komfort ovládání obstará velmi pěkně zpracované dálkové ovládání.

2019 07 15 TST Audio Pro T20 2

Ve spodní části ozvučnic je pak další panel, tentokrát vyhrazený konektorům. Na pravém kanálu je jen dvojice reproterminálů (protože veškerá aktivní elektronika je schovaná v levém kanálu), na levé bedně najdete cinchové linkové vstupy a dvojice optických vstupů digitálních. Výstup je tu pro subwoofer, pokud by vám rozsah Addon T20 nestačil. USB port je tu výhradně pro nabíjení dalších zařízení. Neviditelným vstupem je pak Bluetooth s podporou aptX kodeku. Uprostřed výšky ozvučnic jsou poměrně mohutné výdech bassreflexů.

Za výraznou krycí mřížkou je vpředu vsazená vysokotónová kopulka o atypicky malém průměru tří čtvrtin palce. Pod ní jsou pak dva identické paralelně pracující středobasové měniče o čtyř a půl palcovém průměru kónických membrán. Na nich si výrobce obzvláště zakládá, neb po založení v roce 1978 se začal zabývat právě basovým spektrem a hlavně tím, jak dostat hodně basu z malých ozvučnic. Na každý kanál je k reproduktorům přiřazen jeden 60 Wattový modul zesilovače, pracujícího ve třídě D. Ten navíc umí aplikovat tónové korekce jak na výškáč, tak na basáky a to v poměrně výrazném rozsahu.

2019 07 15 TST Audio Pro T20 4

Audio Pro T20 hrají v rozsahu 32 - 25 000 Hz a přechodovou frekvenci mají nastavenou na 2 900 Hz.

Audio Pro jsme měli možnost poslouchat v pražském studiu HIFI CZ, kde jim společnost dělal CD přehrávač Teac PD-501HR nebo třeba streamer Audio Pro Link 1. Napájení zařizoval ISOL-8 Substation Integra a propojeno bylo kabeláží WireWorld. Krátce jsme měli možnost připojit i sestavu Cyrus Stream Xa / CDi / 8.2 DAC / PSXr2, kde jsme srovnávali s Concept 500 od Q Acoustics.

2019 07 15 TST Audio Pro T20 6

Dobře (byť ne na neutrálno) naladěné DSP dotlačí bas z malých sloupků do neuvěřitelných hloubek, aniž by to ale třeba v Cohenově "By the Rivers Dark" ("Cabasse La Collection" | 2011 | SONY | 88691918262) vedlo jen k rozmazanému mručení. Přesto je to samozřejmě měkký, nadýchaný a hutný zvuk, spíše než precizně definovaný. Ale je to bas v množství opravdu působivém, je poměrně klidný a má pocit váhy, byť je samozřejmě lehce rozevlátý na efekt, trochu zdůrazněný. Je to nicméně rozhodně konkrétnější bas, než by nabídla většina sloupků v sestavě obdobné hodnoty.

I vokál Amber Rubarth ve "Full Moon in Paris" ("Burmester Selection Vol. 1" | 2017 | InAkustik | INAK 7804) působil trochu zdůrazněným dojmem, což bylo cítit zejména na sykavkách - ale primárně i tady zůstává hlas frekvenční rozsah hebce kulatý, vkusně čistý a plně odpovídající čitelností hi-fi nárokům dané cenovky. Zvuk je díky "přímému náhonu" a péči DSP nicméně i tady solidně kontrolovaný, má větší proporce a jako kdyby celý zvuk šel kupředu.

2019 07 15 TST Audio Pro T20 7

Naopak překvapivě decentní a učesané v solidním hi-fi standardu zněly činely v "Shiny Stockings" Boba Larka a DePaul University Jazz Ensemble ("XLO Test and Burn-In CD" | 1999 | Reference Recordings | RX-1000). Nebyly vůbec ostré, měly akurátní objem a přesto s ohledem na cenu zněly s fajnově realistickým tónem a jasností. Samozřejmě to není analytický zvuk zaměřený na nuance a jemné dozvuky, ale výšky jsou tak příjemné, že ty nejkřehčí jednotlivosti ani nijak nepostrádáte.

Co je s ohledem na velikost i cenovku reprosoustav působivé, to je jejich dynamika - v "Percussion Du Africa" (Dununba | "AUDIO Digital Masters III" | 2010 | STS Digital | 11-10) byl zvuk sice možná trochu zdůrazněný, ale rozhodně pěkně šťavnatý, houpavý a plný. Ačkoliv ani z tohoto pohledu nejsou T20 audiofilskou záležitostí a to zejména proto, že tak trochu tlačí na všech frontách, je to zvuk dýchající, autoritativní a má slušný drajv - je to prostě zvuk, který o sobě umí dát vědět.

2019 07 15 TST Audio Pro T20 11

Samozřejmě, charakter T20 není laděný na to, aby vám třeba v reprodukci tradičního slovanského sboru v podání nizozemských Cantus ex Corde ("The Absolute Sound Reference Vol. 2" | 2016 | STS Digital | STS-6111152) vytáhl ty nejjemnější ambientní zvuky nebo podal rozdíly mezi charaktery jednotlivých vokalistů, nicméně ve vší celistvosti panuje ve zvuku velmi vkusná čitelnost a přehlednost. V dané třídě (dejme tomu ve srovnání s kompletní hi-fi sestavou do 20 000,- Kč) ale patří T20 i v rozlišení zejména díky slušné konkrétnosti k tomu rozhodně lepšímu.

Prostor "The Dance" v podání Floriana Couteta a Smart is Brass ("Räumlichkeit und Transparenz" | 2015 | stereoplay) byl tak nějak pohodově rozprostřený a slušně přehledný díky celkově velkému zvuku. Stereo báze byla dobře spojitá a dobře přeheldná, naopak reprosoustavy díky solidnímu zfázování a spojitosti pásem nebyly v prostoru nijak patrné. Prostě to bylo dobré a přehledné.

2019 07 15 TST Audio Pro T20 17

T20 jsou ale každopádně koncipované jako lifestylový společník pro univerzální poslech čehokoliv a kdykoliv - a to není myšleno nijak pejorativně. Třeba na rytmické "Africa" od Toto ("Blu-spec CD - Feel the Difference" | 2009 | SONY | SICP 20048-9) se pěkně projevil sytější bas, kulaté a měkké celkové ladění stejně jako skutečnost, že DSP se postará o dobrou čitelnost i v nižší hlasitosti, aniž by to znamenalo, že reprosoustavy nezvládnou hrát nahlas. V žádné ze svých poloh ale každopádně neztrácí nekonfliktnost a "snadný" charakter.

Nutno přiznat, že nás Audio Pro T20 pěkně překvapily - na lifestylový kousek s přijatelnou cenou a víc než akceptovatelnou cenovkou totiž přes svou lehkou efektnost a zjevně nekonfliktní a příjemné ladění zvládají hrát čistě, přehledně a živě. Navíc díky DSP zní celkově sladěně a v harmoničnosti se vyrovnají i pečlivě sladěným hi-fi systémům stejné cenové úrovně. V malých sloupcích každopádně dřímá mnohem více chuti a hudebnosti, než byste snad mohli čekat a Audio Pro zjevně nejsou jen výrobcem zajímavých bezdrátových repráčků, ale umí nabídnout i produkt, který obstojí i mezi klasickou hi-fi konkurencí.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE + WATERFALL

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 60 metrů čtverečních, standardním zatlumením (koberce, velké plochy sedaček, hodně polic s komponenty a několik akustických panelů) byť bez rozsáhlých akustických úprav.

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny v poslechové pozici.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2019 07 15 TST Audio Pro T20 m1

Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

Na grafu frekvenční odezvy je vidět slušně "srovnané" pásmo od 300 do 10 000 Hz, následované nicméně na vyšších frekvencích patrným zdůrazněním a v nižších frekvencích uvozené zřetelným peakem na 60 Hz. Bohatší bas a výšky ale k této kategorii tak trošku patří. Působivé je rozhodně to, že nevelké reprosoustavy umí zahrát už pod hranicí 40 Hz, což není příliš daleko od toho, co udává výrobce. Nicméně celkově vzhledem k zaměření a ceně "měří" T20 mnohem lépe, než byste očekávali.

2019 07 15 TST Audio Pro T20 m2

Impedance (červená) a elektrická fáze (černá)

Impedanci jsme měřili samozřejmě u pasivního kanálu - na křivce je vidět bassreflex naladěný kolem 40 Hz a celkově zhruba čtyřohmové chování. Na 200 Hz je vidět zákmit, který bude znamenat přítomnost rezonance kabinetu a i na frekvenční odezvě je v tomto místě vidět propad energie. Elektrická fáze má v celém rozsahu příkladně nenáročný průběh.

2019 07 15 TST Audio Pro T20 m3

Waterfall

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [<-- 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [--> 20m2 / <-- 40m2] [ ✓] | VELKÁ [--> 40m2] [ × ]

Kč 17 990,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ dobrá cena

+ variabilní konektivita

+ bohatost

+ příjemná kulatost

ZÁPORY

- v základu chybí streaming (byť Link 1 od Audio Pro je levný doplněk)

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: HIFI CZ | www.hificz.cz 

DOVOZCE: HIFI GUIDE | www.hifi-guide.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista