- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Společnost IAD GmbH rozšiřuje své produktové portfolio o zařízení od mladého japonského high-endového výrobce Soulnote. Název mluví za vše: na základě dlouholetých zkušeností s vývojem vysoce kvalitních audio komponentů si vývojový tým Soulnote zakládá spíše na hudebním zvuku než na technických datech. Výsledkem jsou nové konstrukční přístupy, například převodníky D/A bez převzorkování a obvody zesilovačů bez záporné zpětné vazby.
Přestože je japonský výrobce Soulnote mladou společností, mohou se jeho vývojoví inženýři ohlédnout za úspěšnou hi-fi historií: Mateřskou společnost CSR Inc založili v roce 2004 bývalí zaměstnanci tradiční společnosti Marantz. Hlavní vývojář Hideki Kato pracoval pro renomované japonské hi-fi giganty již od 80. let. Již tehdy vždy pochyboval o tom, zda naměřené hodnoty skutečně odpovídají nárokům na kvalitní reprodukční systém. Výsledky těchto úvah vedly k řadě nových revolučních konstrukčních přístupů, které jsou poprvé plně implementovány v produktech Soulnote.
Během své dlouholeté vývojové práce Hideki Kato opakovaně zjistil, že zlepšení obvykle měřených technických údajů málokdy vedlo k většímu zvukovému požitku ve smyslu hmatatelné muzikálnosti. Na základě nesčetných výzkumů a poslechových testů se ukázalo, že nepřesnosti v časování, ačkoli se měří jen zřídka, mají významný vliv na přesnost a emocionalitu reprodukce. Současné komponenty Soulnote jsou proto založeny na technologiích, jako jsou digitálně-analogové převodníky bez převzorkování a bezzpětnovazební non-NFB zesilovače, které díky svému vynikajícímu časování umožňují zcela nový poslechový zážitek vyznačující se vysokou emocionalitou a fascinující prostorovostí.
Aby dosáhli zlepšení hudebnosti v oblasti digitálně-analogové konverze, museli vývojáři Soulnote zpochybnit standardy. Ukázalo se, že hlavní příčinou časově nepřesného vzorkování je proces převzorkování, při kterém se mezi dvěma vzorky interpolují dodatečné hodnoty, které v původním signálu nebyly. Převzorkování umožňuje použití levnějších digitálních filtračních stupňů, a proto se stalo kvazi-standardem pro digitálně-analogové převodníky už jen z cenových důvodů. Digitální filtry však vytvářejí nepříjemné předzvukové jevy, které rozmazávají impulsy, a jsou tak hlavní příčinou notoricky známého ostrého zvuku mnoha digitálních komponent. Proto všechny digitální komponenty Soulnote používají inovativní převodníky NOS, které se obejdou zcela bez převzorkování.
V oblasti technologie analogových zesilovačů museli inženýři společnosti Soulnote opustit i tradiční cesty, aby dosáhli slyšitelného zlepšení zvuku. Za příčinu často vyčerpávající a nepříliš muzikální reprodukce byl označen obvod záporné zpětné vazby. Tato technologie, která se používá již od 30. let 20. století, porovnává výstupní signál se vstupním signálem a eliminuje případné rozdíly, čímž optimalizuje staticky měřitelné zkreslení. Jak však vývojáři Soulnote zjistili, příslovečný ďábel detailů spočívá v časovém chování: Zatímco v basovém pásmu pracuje korekční obvod prakticky bez zpoždění, při vyšších frekvencích jsou zpoždění jednotlivých zesilovacích stupňů stále znatelnější. Výsledkem jsou časové nepřesnosti a nová zkreslení, která vedou k únavnému zvukovému obrazu kvůli složitým spektrům tónů. Integrované zesilovače a výkonové zesilovače Soulnote se obejdou zcela bez negativní zpětné vazby a vynikají bujnou muzikálností a zvukovým obrazem, který neunavuje ani při velmi dlouhém provozu.
Sortiment produktů Soulnote, který bude brzy k dostání v Německu, pokrývá kompletní spektrum moderní hi-fi elektroniky, od předzesilovačů a integrovaných zesilovačů až po gramofonové předzesilovače a D/A převodníky. Vlajkový model převodníku D-3 se obejde bez interního generátoru hodin a spoléhá na externí vysoce přesný generátor hodin X-03. S gramofonovými předzesilovači E-1 a E-2 Soulnote také působivě dokazuje, že i u starého dobrého vinylu je prostor pro inovativní technologie. E-2 je jedním z prvních zařízení na světě, které kromě MC/MM podporuje přímé připojení průkopnických fotoelektrických přenosek společnosti DS Audio.
Pro společnost IAD GmbH je zařazení Soulnote do jejího produktového portfolia dalším důsledným krokem na zvolené cestě k nekompromisním high-endovým komponentům, které vyčnívají z davu díky svému "něčemu". Thomas Henke, generální ředitel společnosti IAD, vysvětluje: "Vysoce kvalitní převodníky Soulnote přesvědčují zejména inovativními konstrukčními přístupy a vynikajícími zvukovými vlastnostmi, s nimiž se bude muset konkurence poměřovat. Ale také analogové novinky tohoto specializovaného týmu vynikají mimořádnou muzikálností a dokonale tak zapadají do portfolia IAD. Těšíme se, že se společností Soulnote budeme moci vytvořit novou hvězdu na HiFi nebi."
Dostupnost, ceny a německé webové stránky
Produkty Soulnote budou brzy k dispozici prostřednictvím distribuce společnosti IAD GmbH v Německu, Rakousku, Švýcarsku a BeNeLuxu a již nyní je lze předobjednat. Tři produktové řady Series 1, Series 2 a Series 3 se vyrábějí v Japonsku a jsou k dispozici ve stříbrné a černé barvě. Doporučené maloobchodní ceny jednotlivých produktů včetně DPH se pohybují od 3 590,00 eur do 21 990,00 eur.
Všechny modely s individuálními cenami a technickými údaji najdete na oficiálních německých webových stránkách: https://www.soulnote.audio/.
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Společnost AURALiC pochází z čínského Pekingu a podařilo se jí vyrobit inovativní digitální a analogové komponenty pro milovníky domácích sítí - a to ne zrovna levně. Společnost vyrábí produkty, díky nimž se poslech digitálního streamingu a hudby ve vysokém rozlišení stane zábavným koníčkem, zejména pro ty, kteří chtějí mít všechny možnosti. Společnost AURALiC nyní oznámila aktualizované hudební streamery ARIES G1.1 a ALTAIR G1.1, které vylepšují stávající modely o Apple AirPlay 2.
Za cenu těchto audiokomponentů si můžete pořídit rozšířenou konfiguraci Mac Studia a navíc velmi kvalitní zvukové rozhraní a D/A převodník pro poslech hudby. Ale to by nebylo to samé... Někteří uživatelé nechtějí dělat kompromisy se svými hi-fi systémy v obývacím pokoji, kde se tyto hardwarové streamery (v podstatě počítač se speciálními zvukovými obvody a drahými napájecími zdroji) lépe hodí k nábytku. Také dělají věci složitější, než by musely být - protože je to zábava.
Produkty AURALiC lze stále pohodlně ovládat z iPhonu nebo iPadu pomocí vlastního ovládacího softwaru Lightning DS. Společnost AURALiC podporuje pro ovládání výhradně infrastrukturu a zařízení iOS společnosti Apple, a to kvůli její stabilitě, široké dostupnosti a univerzální integraci, což jsou všechno důležité faktory při síťovém streamování hudby. Kromě ovládání si uživatelé mohou vybrat integraci.
Společnost AURALiC patří mezi několik málo firem, které stále navrhují a vyrábějí specializované přehrávače pro věk digitálního streamování, a v této kategorii je považována za jednu z nejlepších, zejména pro množství vestavěných možností - jak uvádí: "Navrženo podle přísných standardů," (kterých je tolik...) Nová zařízení ARIES G1.1 a ALTAIR G1.1 jsou velmi podobné jednotky, které vynikají tím, že poskytují nejlepší zdroj pro streamování hudby ve vysokém rozlišení. Pro nezasvěcené do problematiky AURALiC uvádí, že společnost dělí své síťové produkty počínaje pouze streamovacím transportem (ARIES), streamerem s vestavěným D/A převodníkem (VEGA) a all-in-one DAC/Streamer/Server (ALTAIR).
Všechny tyto systémy, navržené a důsledně aktualizované přímo ve firmě, využívají streamovací platformu Lightning společnosti AURALiC, která je od svého uvedení na trh v roce 2014 v oboru jedinečná. Jak vysvětluje společnost AURALiC, streamování Lightning umožňuje uživatelům prozkoumat výhody domácí sítě, kabelově přes Ethernet nebo bezdrátově, přes Wi-Fi. Za předpokladu, že uživatel má správně nastavenou domácí síť (a úvah je mnoho, vyžadují především, aby uživatelé byli spokojeni s vyladěním svých domácích routerů), je patentovaná technologie Lightning společnosti AURALiC přes Ethernet nebo Wi-Fi schopna podporovat streamování zvuku ve vysokém rozlišení ve formátu PCM a DSD mezi dvěma nebo více zařízeními AURALiC.
Tyto konstrukce také obsahují několik unikátních funkcí v této kategorii hardwaru, jako je vyrovnávací paměť - potřebná pro vyrovnávací paměť pro větší zatížení při streamování až PCM @384 kHz a DSD512 v kabelovém nebo bezdrátovém režimu - a dokonce i přehrávání a ripování CD. Aplikace Lightning DS pro iOS poskytuje nativní integraci se službami streamování ve vysokém rozlišení, jako jsou Amazon Music, Qobuz a HighResAudio, a také s dalšími bezztrátovými službami, jako jsou TIDAL, KKBox a NetEase. Streamovací platforma Lightning od společnosti AURALiC podporuje také služby TIDAL Connect, Spotify Connect, AirPlay 2, Bluetooth a funguje jako koncový bod Roon Ready, což uživatelům umožňuje volný přístup k hudbě a její ovládání, jak se vám zlíbí.
Aktualizace G1.1 přináší dvě nové funkce společné pro oba modely. Modely ARIES G1.1 a ALTAIR G1.1 jsou nyní vybaveny vysokohmotnostní základnou z dražších produktů řady G2.1. Jedná se o saténově stříbrnou základní desku, která zlepšuje celkový estetický vzhled a poskytuje dodatečné tlumení vibrací pro lepší zvukový výkon. Obě jednotky nyní také podporují AirPlay 2, což dále rozšiřuje možnosti streamování nejnovějšího bezdrátového standardu přes Wi-Fi.
ARIES G1.1 Wireless Streaming Transporter je vysoce výkonný domácí audio systém pro streamování hudby, který lze připojit k externímu převodníku a v podstatě streamuje hudbu bezdrátově. S aktualizací modelu G1.1 si uživatelé mohou zakoupit možnost interního úložiště a uložit si svou oblíbenou hudbu uvnitř zařízení - zejména pokud mají ještě cennou knihovnu digitálních souborů PCM nebo DSD ve vysokém rozlišení.
Digitální audio streamer ALTAIR G1.1 s robustní konektivitou Wi-Fi a analogovým výstupem představuje čisté řešení v jedné krabici pro všechny potřeby digitální hudby. Uživatelé mohou zařízení ALTAIR G1.1 připojit k zesilovači nebo napájeným reproduktorům a užívat si svět možností streamování hudby. Přehrávač ALTAIR G1.1 má vylepšené hodiny Femto, které zajišťují ještě vyšší úroveň přesnosti integrovaného D/A převodníku. Má také výkonnější vestavěný sluchátkový zesilovač, díky němuž je poslech přes sluchátka ještě lepší.
"Díky těmto aktualizacím budou naše produkty řady G1.1 i nadále v čele svých kategorií v oblasti technologií a funkcí a budou poskytovat nejlepší zážitek ze streamování ve svém tržním sektoru," říká Xuanqian Wang, spoluzakladatel a generální ředitel.
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Kompletní informace o gramofonu Acoustical Systems Astellar. Acoustical Systems píše: Ultimátní gramofon. Redukovaný na absolutní maximum výkonu. Esence 33 let konstrukce a vývoje gramofonů APOLYT nachází své vyústění ve zcela nové koncepci gramofonu. Úkolem bylo přenést relevantní a jedinečné konstrukční prvky extrémně velkého a těžkého gramofonu APOLYT do podstatně kompaktnějšího a proveditelnějšího formátu - aniž by se ztratil sebemenší aspekt poskytované zvukové úrovně všeho. Všechny konstrukční prvky a vynálezy, které definovaly jedinečnou apogeální úroveň zvukového výkonu APOLYTu, byly nyní začleněny do mnohem kompaktnějšího a pozitivně vyzrálého nového designu. ASTELLAR je doslova výsledkem konstrukce "cesty nadbytku vedoucí do paláce moudrosti". Gramofon, který nemá obdoby - svou koncepcí a zvukovým výkonem se vyrovná modelu APOLYT a předčí všechny ostatní.
Vlastnosti
Talíř
Unikátní 36 (třicet šest !) vrstev konstrukce talíře, zahrnující 18 různých materiálů s definovanou rychlostí přenosu energie - kombinovaných v optimálním pořadí. Zahrnuje vinyl, wolfram HD18, titan, slitinu AW6082, vanadovou ocel 1.4401 - plus definovanou směs vrstev organických materiálů slisovaných dohromady a ohraničených přírodní pryskyřicí. Vyznačující se jedinečným designem vnitřního talíře APOLYT-concept - a jdoucí nad jeho rámec. Talíř ASTELLAR je 100% nerezonanční, se skutečně jedinečným designovým konceptem s absolutně neodrazivým vnitřním povrchem. Je navržen tak, aby poskytoval co nejčernější hluboké temné "zvukové pozadí" - aby umožnil i těm nejmenším detailům projevit se nenuceným a přirozeným způsobem, a tím se rychle začlenit do poskytovaného celoharmonického zvukového obrazu. Vřeteno talíře je plně odděleno a izolováno od ložiska a je vybaveno vnitřním závitem, který umožňuje optimální spojení vinylové desky s materiálově identickým povrchem talíře pomocí šroubovací svorky, stejně jako libovolné závaží desky.
Ložisko
Dvouradiální, jedinečné nastavitelné magnetické ložisko typu push-pull, zcela bezúdržbové - zajišťující dokonale izolovanou a zcela bezvibrační rotaci.
Zavěšení/podstavec
Plně vzduchově odpružený podstavec s rezonanční frekvencí 1,2 Hz. Skutečné tříbodové přesné vyrovnání s prevencí náklonu. Podstavec se 3 úrovněmi ze 3 různých hliníkových slitin. s vložkami z titanu a gelu pohlcujícího vibrace. Montážní desky tonálního raménka s "nulovou tolerancí" - automatické dokonalé přemístění: každé raménko namontované a vyrovnané na jedné pozici lze přemístit na kteroukoli z těchto pozic. dalších 3 pozic bez nutnosti jakéhokoli opětovného vyrovnání / rekalibrace. Desky ramene s definovaným a maximalizovaným přenosem energie.
Pohon
Dvoubodový bezkartáčový stejnosměrný motor s řemenovým pohonem - s aktivním dynamickým řízením motoru. řízením - a bez jakýchkoli parazitních bočních sil / odporu působících na talíř. Pohon s dvojitým setrvačníkem - s maximalizovanou setrvačností začleněnou do aktivního řízení motoru. Zcela oddělená úroveň ložisek a úroveň montážní desky raménka od úrovně motoru. Rychlosti 33, 45 a 78 - všechny plně stabilizované s derivací pod 0,01 od nastavených otáček.
Technické specifikace
Externí napájecí zdroj 45 cm x 38 cm x 14 cm
Včetně řízení motoru, plné stejnosměrné napájení, řízení vzduchového odpružení.
Připojení a kabeláž mezi zdrojem a točnou dodává společnost LEMO.
K dispozici na výběr z 5 vybraných povrchových úprav:
LEMO: černá metalíza, APOLYT-tmavě antracitová, tmavý titan, stříbrná a světlý titan.
Předvrtané a dokonale umístěné předřezané desky ramen pro každé a všechna požadovaná raménka.
Předmontováno v 5 jednotkách - žádná z nich nepřesahuje hmotnost 27 kg pro snadné a rychlé nastavení.
Hrubé rozměry
69 cm x 48 cm x 23 cm
Půdorysná plocha Gros
63 x 42 cm
Čistá hmotnost gramofonu ASTELLAR
88 kg
Čistá hmotnost napájecího zdroje ASTELLAR
18 kg
- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
Harmonic Resolution Systems píše: "S potěšením oznamujeme vydání zcela nového systému HRS Audio Stand System. Představujeme patentovaný systém zvukových stojanů EXR! Tato skutečně výkonná a cenově výhodná konstrukce poskytuje rozsáhlou flexibilitu konfigurace systému a nekonečnou modularitu za nižší cenu než kterýkoli z našich HRS Audio stojanů."
"EXR je velmi inovativní, vysoce výkonný systémový audio stojan s bezprecedentní hodnotou výkonu, modularitou, přizpůsobením (velikostí a konfigurací) a možnostmi upgradu. V budoucnu můžete dokonce přejít ze systému zvukových stojanů EXR na model zvukového stojanu SXR, SXR Signature nebo SXRC, přičemž většina původní pořizovací ceny systému zůstane zachována." Michael Latvis - hlavní inženýr společnosti Harmonic Resolution Systems, Inc.
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: Daniel Březina
- Kategorie: Všimli jsme si
TIDAL Audio píše: "Evolution³ - zcela nový TIDAL Piano G3. Vývoj a evoluce mistrovských skladeb TIDAL znamená zažít ještě více emocí, ještě vyšší kvalitu a ještě více dechberoucích detailů - aniž by vám cokoli chybělo z předchůdce."
"Není na něm jediná součástka, která by nebyla ještě lepší, a nebyl přehodnocen jediný detail, který by pro něj byl tím nejlepším řešením - aby byl nový Piano G3 tím nejlepším a nejkomplexnějším vstupním reproduktorem TIDAL, jaký kdy byl vyroben. Vstup do světa TIDAL." Podrobnosti již brzy.
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...