- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Nejprve kdo co jak (od) kdy - kanadský výrobce reprosoustav TOTEM AUDIO - trochu o jeho historii (a pak novinka nyní 4členné řady Bison Series - regálové / stojanové Bison Monitor - viz obr. výše / níže).
Společnost Totem Acoustic byla založena v roce 1987 v Montrealu (provincie Québec), takže má docela bohatou historii - ruční výroby reprosoustav. Dnes po 35 letech podnikání, zůstává firma věrná svým původním zásadám: nabízet pozoruhodně poutavý poslech a vyvolávat hluboké emocionální reakce. Každá reprosoustava Totem Acoustic usiluje o vytvoření výkonu, který je věrný záměru autora, ať už posloucháte hudbu, sledujete film nebo hrajete videohry - vše vyrábíme s vášní pro opravdové znalce hudby, o sobě říkají.
Totem Acoustic boří zažité představy o tom, že z kompaktních skříní nelze dosáhnout pozoruhodného zvuku. I naše nejkompaktnější konstrukce jsou obdivovány pro svou rozsáhlou zvukovou scénu a výrazné basy. Stejně tak je důležité, že reproduktory Totem Acoustic si mezi posluchači hudby získaly pověst holografických zobrazovačů, které vytvářejí trojrozměrnou zvukovou scénu, údernost basů která se vymyká hranicím ozvučnice, a lineární fázovou odezvu, která vytváří podivuhodný, téměř magický realismus. (obr. níže současný firemní vrchol Totem Wind Design)
Ačkoli klíčovou úlohou reprosoustav je přesná reprodukce zvuku, stejně důležitý je i vzhled. Proto většina reprosoustav Totem Acoustic nabízí klasický, nadčasový design, který dokonale zapadne do každého domácího interiéru. A pokud hledáte něco jedinečnějšího, najdete to v našich řadách Element a Wind. Tyto modely nabízejí exotické geometrické vzory a luxusní možnosti povrchových úprav, které zaručeně uspokojí interiérového designéra ve vás. (obr. níže model Element Fire V2)
Zakladatel a hlavní designér společnosti Totem Acoustic Vince Bruzzese středoškolský učitel matematiky, byl (je) velký fanda hluboce zapálený pro hudbu. Jako mladý milovník hudby se Vince na počátku 80. let vydal na cestu za hledáním repro, který by dokázal skutečně zprostředkovat emoce hudby tak, jak je zamýšlel její autor. (obr. níže Totem Fores Signature)
Poslechl si obrovské množství reprosoustav, a přesto ho každé řešení dokázalo v tom či onom ohledu zklamat. Některé reprosoustavy nebyly příjemné na delší poslech, jiné měly velmi úzký sweet spot, což znamená, že se o svou vášeň pro hudbu nemohl snadno podělit s ostatními lidmi. Zjistil také, že výkon některých reproduktorů (soustav) se časem zhoršuje. Tato zjištění spolu s rozsáhlým výzkumem a experimentováním vedla Vince v roce 1987 k vývoji vlastního modelu reprosoustav nazvaného Model One. (obr. níže verze Signature)
Na rozdíl od obvykle větších repro, které byly v té době na trhu, byl Model One kompaktní monitor, který se vymykal kvalitou zvuku, jakou bylo možné z tak malé skříně získat. Model One vyvolal vlny v kanadském audio průmyslu a rychle uvedl společnost Totem Acoustic na mapu. Vincovi se podařilo navrhnout a postavit reprosoustavu, která skutečně přenášela emoce a duši hudby, a zároveň eliminovala všechny nevýhody spojené s ostatními konstrukcemi, které poslouchal.
VSUVKA - z historie Hi-Fi Voice - text z partnerského magazínu CANADA Hi-Fi Totem Rainmaker - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Níže ostatní modely Bison Series (v pořadí Bison Twin Tower, Bison Tower a Bison Center)
Oproti drtivé většině ostatních, kteří při navrhování reproduktorů používají tradiční inženýrské metody, se Vince při konstrukci spoléhá na své matematické vzdělání a sluch. Tyto principy umožňují vytvářet návrhy, které se liší od jinách řešení, protože není omezen předsudky typického inženýra. Vince odvždy zastává minimalistický přístup ke konstrukci, že dosignálové cesty patří co nejmenší počet komponentů. Díky tomuto přístupu si lze všechny reprosoustavy Totem Acoustic užívat delší dobu bez únavy a nabízí obří sweet spot, což znamená, že všichni v místnosti si mohou užít / zažít stejně kvalitní zvukovou dokonalost.
Vince je hrdý na to, že navrhuje reproduktory se stejným důrazem na detail jako nejlepší nástroje na světě. Dnes, po 35 letech navrhování repro, ho stále můžete najít v jeho kanceláři, kde si pohrává s novými návrhy, v sídle společnosti v Montrealu. Vincova vášeň pro hudbu a poslechová řešení se stala inspirací pro milovníky hudby a konstruktéry repro po celém světě.
Všechny výše zmíněné přednosti jsou koncentrovány v novém kompaktním monitoru TOTEM ACOUSTIC LOON
Totem Loon Monitor má fascinující, hypnotickou a mystickou schopnost přenášet zvuk plynulým a poutavým způsobem. Slovy výrobce nepřenáší jen zvuk, ale také tajemnou zvukovou energii, která je nekonečně podmanivá. Každý, kdo měl někdy to potěšení poslouchat nějaký z repro modelů tohoto kanadského výrobce ví, co je tímto tvrzením míněno: Loon kromě hudby přenáší emoce, nabízí bez námahy rychlos a uklidňující harmonickou rovnováhu v prakticky celém rozsahu zvukového zážitku.
VLASTNOSTI (Totem Acoustic Loon Monitor)
¤ zakázkové 5,25 palcové reproduktory
¤ 1.3 palcové výškové repro vlastní výroby
¤ ručně vyráběné výhybky
¤ magnetické mřížky (součást balení)
¤ řemeslná výroba ozvučnice (viz obr. níže)
Slovy hlavního designéra Vince Bruzzese: „Loon Monitor nabízí přímočaré nastavení, které poskytuje skvělý zvuk i při poslechu pod úhlem více než 45 stupňů mimo osu. Basy jsou hluboké a pevné, ale ne příliš silné, s vynikajícími impulsními a doznívajícími charakteristikami - to vše ve velmi malém kabinetu. I při nízké hlasitosti produkuje Loon zvuk v plném rozsahu s úžasným obrazem. Zvýšení hlasitosti neovlivní přesné měřítko hudby. Tento hluboce hudební měnič zní báječně se všemi hudebními styly a poskytuje výjimečný základ pro klasickou hudbu."
SPECIFIKACE (Loon Monitor)
2-pásmová bassreflexová konstrukce
Měniče:
¤ 2,54 cm výškový reproduktor s laserem vyrytou textilní kopulí
¤ 14,6 cm basový reproduktor s poměděnou kmitací cívkou
Jmenovitá impedance: 8Ω
Citlivost 87 dB při 1 wattu / dělicí frekvence 2,5 kHz, první řád
Frekvenční odezva 40 Hz až 29,5 kHz ± 3 dB
Doporučený výkon: 30-150 Watt
Dělicí frekvence: 2,5 kHz
Doba rozehrání: 70 - 100 hodin
Rozměry: 333 x 171 x 243 (253 s mřížkou) mm
Hmotnost: 13,49 kg
Dostupné povrchové úpravy: tmavý jasan, černý ořech a saténová bílá
Doporučená cena: 1.299 USD (pár - ceny jsou vždy pouze orientační, konkrétní koncová cena v daném místě záleží na lokálním DPH a dalších ekonomických faktorech jako cena dopravy, clo..)
A tihle za to všechno mohou...
...nejvíc tenhle (matematik audiofil Vince Bruzzese):
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Japonská značka z města Kawasaki (pokud vás napadnou motorky atd. Kawasaki /Heavy Industries/, tak ty mají jméno po svém zakladateli a sídlí úplně jinde - asi 40 minut autem - v 14ti milionovém Tokiu; tohle je město velikosti ca Prahy, prefektura Kanagawa) v našich končinách není firma až tak známá, krátce (včetně ultrastručné historie společnosti - slovy viz první odkaz, historicko přehledný obr. vyráběných produktů pod ním) připomeneme testem (a nedávnou novinkou v souhrnném sluchátkomateriálu "Co na uši v zimě 2023/24" - o Final ve spodní části textu):
Final Sonorous III - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
Co na uši v zimě 2023/24 | SLUCHÁTKA - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
ČTĚTE DÁLE, JE TOHO MNOHO! ↓
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Když mladé děvče slečna dívka žena, vypadá atraktivně, není to tak časté jak by mohlo, ale je to "normální". Když tak působí ve vyšším věku, je to (dámy prominou) vzácnost vzácná. Když tak vypadá (ještě) v padesáti.. klobouk dolů. Takhle tedy vypadá 50ti letá - oslava narozenin ATC - limitovanou sérií aktivních monitorů ATC SCM20ASL Limited Edition (s možností kombinace se subwooferem C4 Sub Mk II LE - společné foto níže, jinak viz první odkaz). Kdo co jsou britští ATC (Acoustic Transducer Company) čtenář ví (pokud ne základy lze doplnit zde):
42 kg basů | ATC - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
ATC SCM40 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
ATC SCM19 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
ATC SCM 11 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
ATC CD2 - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
ATC jakožto (skoro) hlavní (světový) propagátor aktivního řešení reprosoustav a co proč právě toto běžně dávno používané, přesto ne masivně rozšíření řešení - si nechme vysvětlit právě od něj:
Proč Active?
Všichni výrobci vysoce kvalitních reproduktorových soustav se ve snaze o dosažení co nejlepšího výkonu potýkali s omezeními pasivních výhybek. Zatímco u pasivních systémů lze dosáhnout vynikajících výsledků, vícepásmový repro systém využije svůj skutečný potenciál pouze tehdy, je-li realizován jako aktivní konstrukce (limitce pasivní výhybkou je prostě realita - pozn. redakce). Existuje několik praktických a ekonomických důvodů, proč jsou pasivní reprosoustavy na trhu Hi-Fi stále tak oblíbené, ale zaměříme-li se pouze na objektivní výkon, aktivní repro systémy nabízejí následující výhody:
1. Přesnější výhybky, díky pevné "zátěži" filtru
2. Širší praktický výběr typu/tvaru crossoveru, díky aktivnímu provozu na úrovni linky
3. Větší dynamický rozsah díky eliminaci ztrát pasivní výhybky
4. Ideálně sladěné zesilovače a efektivnější (přesnější) využití jejich výkonu
5. Lepší frekvenční odezva a stereofonní sladění, díky kalibraci (přesnějšímu až dokonalému sladění) reproduktorů a zesilovačů
6. Lepší ovládání reproduktorů - přímější spojení s repro s mnohem nižším elektrickým odporem
7. Nižší mezimodulační zkreslení, díky zmenšení provozní šířky pásma zesilovače
Přetiskujeme zprávu společnosti ATC:
Na oslavu svého 50. výročí ATC s hrdostí oznamuje nadcházející vydání exkluzivní nové aktivní reprosoustavy na stojan, SCM20ASL Limited Edition
Omezeno na pouhých 150 párů, 2-pásmový aktivní stojanový design dokončený v úžasném vysoce lesklém laku v tmavě modré barvě společnosti ATC. Skříň doplňuje přední ozvučnice ručně čalouněná královskou modrou celozrnnou kůží Napa od německých specialistů na kůže Eissmann. Vnější slitinové komponenty mají stříbrný eloxovaný povrch v nápadném kontrastu s modrým lakem a kůží skříně a ozvučnice.
Limitovaná edice SCM20ASL pokračuje ve filozofii ATC, která spočívá v kombinaci nejlepších interních reproduktorových jednotek s přizpůsobeným vestavěným aktivním zesílením pro optimální věrnost. Nový model integruje 2-pásmový aktivní systém, který byl dříve k dispozici pouze u podlahového modelu, do menší regálové ozvučnice. ATC SCM20ASL LE obsahuje patentovaný 150mm/6” středobasový měnič „Super Linear“ společnosti ATC spárovaný s 25mm/1” „S-Spec“ dvojitým odpruženým výškovým reproduktorem. Basový měnič pracuje ve 20litrové utěsněné skříni a napájení zajišťují vestavěné výkonové zesilovače MOSFET třídy A/B, schopné dodávat 200W a 50W nepřetržitý výkon pro basové a HF měniče. Výhybky reproduktorů jsou aktivní, analogový Linkwitz-Riley 2. řádu a je zahrnut celopropustný filtr pro optimalizaci fázové odezvy v oblasti výhybky, což vede k mnohem lepšímu vyvážení tónů a zobrazení.
Pro podporu limitované edice SCM20ASL, v omezeném počtu 20 kusů na základě nového 12” aktivního subwooferu ATC, byla vyrobena limitovaná edice C4 Sub Mk2. Tyto subwoofery z limitované edice se vyznačují odpovídající leskle modrou skříní, kůží čalouněnou ozvučnicí a stříbrně eloxovaným hardwarem zesilovače.
SPECIFIKACE (ATC SCM20ASL LE)
Basový/středový měnič: 1 x 150 mm/6”, SB75-150SL 8Ω
Vysokofrekvenční měnič: 1 x 25 mm/1”, SH25-76S 6Ω
Nízkofrekvenční ořez: 55 Hz (-6dB, bezodrazový)
Vysokofrekvenční omezovač: 25kHz (-6dB)
Dělící bod: 2,2kHz
MaxSPL: 108dB spojitě, 114dB špičkově (na pár, IEC Weighted Pink Noise, 1m, anechoic)
Citlivost: +4dBu rev 95dBC (Bass Boost 0dB, Input Sensitivity) 1V, Pink noise
Vyvážený vstup: 1 x XLR na zadním panelu, kolík 2 hot
Vstupní impedance: 20kΩ (diferenciální)
Vstup CMRR: >60dB (10kHz)
Vstupní citlivost: 2,2dBu/1Vrms pro plný výkon
Ovládání vstupní citlivosti: -6dB přepínatelné, -6d . Celkové nastavení 2,2dBu/1Vrms až 14,2dBu/4Vrms
Basová police: -2dB až +3dB, přepínatelné v krocích po 1dB
Výhybkové filtry: Linkwitz Riley 2. řádu
Typ zesilovače: uzemněný zdroj MOSFET, třída A/B, konvekčně chlazený
Výstupní výkon: basy 200W (8Ω), HF 50W (8Ω)
THD+N: <0,0017%/-95dB (1kHz, 1dB pod jmenovitým výkonem, 90kHz BW)
Frekvenční odezva: <2Hz až >200kHz (-3dB)
Omezovač: ATC Active FET Momentary Gain Reduction
Elektronická ochrana zesilovače: DC offset zesilovače a přehřátí (oboje indikováno LED na zadním panelu)
Spotřeba energie: Idle 26W/41VA, 1/8th Power 116W/161VA, Full Power 312W/398VA
Tepelný výkon: Idle 89BTU/hod, 1/8th Power 311BTU/hod, Full Power 382BTU/hod
Hmotnost: 27 kg
Rozměry: 450 x 250 x 361 mm
SPECIFIKACE (C4 SUB Mk2 LE)
Měnič: 12″ SS75-314SC 8Ω
Nízkofrekvenční mezní hodnota: 22Hz (-6dB, poloviční prostor, dolní propust nastavena na 80Hz)
Nízkopropustné filtry: 50Hz, 65Hz, 80Hz, 320Hz. (-6dB, Linkwitz Riley 4. řádu)
MaxSPL: 110dB spojitá, 116dB špičková (IEC Weighted Pink Noise, 1m, poloviční prostor, dolní propust @ 80Hz)
Citlivost: +4dBu ref. 88dBC (řízený jedním kanálem, zisk +6dB, úroveň 0dB, růžový šum, dolní propust @ 80Hz)
Typ zesilovače: uzemněný zdroj na bázi MOSFET třídy AB, chlazený prouděním
Výstupní výkon: 300W do 8Ω
THD+N: <0,003%/-90dB, při 100Hz, 300W do 8Ω přes šířku pásma 90kHz
Vyvážené vstupy: 2 x FemaleR na zadní panel
Vstup CMRR: 90 dB při 200 Hz
Vstupní impedance: 20 kΩ (diferenční)
Vyvážené výstupy: 2 x XLR pro montáž na zadní panel
Výstupní impedance: 100 Ω (diferenční)
Frekvenční odezva: <2Hz – 320Hz -6dB, nastaveno panelem řízeným LP filtrem)
Nízkopropustné filtry: Linkwitz Riley
Gain Control 4. řádu: 0, +6dB, +10dB
Ovládání úrovně: 0dB -11dB v krocích po 1dB. Celkový rozsah 21dB s použitím Gain přepínače
Phase Control: 0-180° ref. Vstupní
Kontrola polarity: In-phase / Out-of-fáze ref.vstupu
Omezovač: ATC Active FET Momentary Gain Reduction
Citlivost: 1,55 Vrms pro plný výkon (buzení jedním kanálem, zisk 0dB, úroveň 0dB)
Síťový vstup: 220-230V nebo 115V – tovární nastavení. Dodržujte prosím označení a štítky panelů!
Spotřeba energie: Idle 8W/14VA. 1/8 výkon 170W/230VA. Plný výkon 500W/600VA.
Dodatečné: Mute přes zásuvku ¼”/ 6,35 mm Jack, ovládané pomocí západkového nožního spínače (Nožní spínač je dodáván samostatně, typ se západkou, připojení ¼”/6,35 mm jack)
Rozměry: 568 x 465 x 519 mm (chladič vyčnívá o dalších 40 mm zezadu a volitelné hroty dalších 22 mm na výšku)
Hmotnost: 42 kg
Doporučené ceny:
SCM20ASL Limited Edition - 10.500/13.999/14.260 GBP/USD/EUR (pár)
C4 Sub Mk2 Limited Edition - 7.495/8.840/9.999 GBP/EUR/USD (ks)
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Bylo nebylo před 40ti lety (no bylo ):
David Bowie v roce ´74 o 1984:
(107) Such Iconic Bangers! 😍 Songs Turning 40 Years Old In 2024 #music #nostalgiahit - YouTube
100 Best Singles of 1984: Pop's Greatest Year
Billboard Year-End Hot 100 singles of 1984 - Wikipedia
ČTĚTE DÁLE, JE TOHO MNOHO! ↓
Add a comment
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Změny probíhající v posledním roce u švýcarských Goldmund jsou rozsáhlejší, než změny image a hmotnosti Adele (Laurie Blue Atkins) za poslední dekádu a dopady nezvykle rychlých klimatických změn - dohromady. Nedávno jsme v očekávání "a teď už bude klid" zpracovali po "novinky chrlícím Goldmund podzimu" přehled jejich porfolia modelů...
...a už nás Švýcaři zas povolávají do práce - naráz 3 novými modely Goldmund bezdrátových reprosoustav jmény: Asteria, Rhea a Theia (v cenovém rozpětí 80.000 CHF až 300.000 USD). Slovy výrobce jde o:
ČTĚTE DÁLE, JE TOHO MNOHO! ↓
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...