Vimberg Audio

Do České republiky si našla cestu nová značka - německé Vimberg Audio je dostupnější odnoží nekompromisních reprososutav TIDAL.

Firma o sobě píše:

"Před dvěma desetiletími jsme založili společnost TIDAL Audio GmbH a stali jsme se celosvětově známými výrobou možná nejlepších audio systémů pod tímto nebem - jak o tom hovoří nesčetné reference v audio tisku po celém světě: TIDAL.

Víme, že TIDAL je a vždy bude pro většinu milovníků hudby finančně nedostupný, vzhledem k bezkonkurenčnímu nekompromisnímu přístupu, který za ním stojí. Ale díky prokázané konzistentní dokonalosti nyní uděláme další krok. A umožnit věci širšímu publiku, aniž bychom museli dělat kompromisy s ideály, kterým věříme: VIMBERG™.

Klienti pro skutečné špičkové produkty chtějí a potřebují prověřenou konzistenci kvality, skutečnou DNA dědictví a neprůstřelný příběh "za oponou". VIMBERG™ není nějaký start-up, ale je navrhován a vyráběn stejnými lidmi, kteří vytvářejí ultra highendová mistrovská díla TIDAL. A tím máme na mysli: stejní lidé se stejnými inženýrskými dovednostmi, stejným přístupem "záleží nám na tom" a vše je navrhováno a vyráběno pod jednou střechou."

Již brzy u www.thrillaudio.eu 

Add a comment

Tara Labs Grand Master

Reproduktorový kabel Tara Labs Grand Master Evolution je plně vzduchově-dielektrická konstrukce s 288 vodiči Rectangular Solid Core ® na kanál v kombinaci s vysokofrekvenčním rozšířením a linearitou 32žilového vodiče.

BSM (vyměnitelné lopatky a/nebo banánky)
Velikost měrky je 000 = plocha 85 000 čtverečních mm na kanál
Měď SA-OF8N®.
Každý kanál se skládá z 288 vodičů Rectangular Solid Core ® na kanál.
K dispozici model "SP

Add a comment

Ortofon rameno

Společnost Ortofon uvede v zimě na trh 9palcový model AS-212R a 12palcový model AS-309R se staticky vyváženými tónovými rameny. Předběžné ceny by se měly pohybovat kolem 400 000 jenů bez daně.
12palcový model "AS-309R" (fotografie vlevo) 9palcový model "AS-212R" (fotografie vpravo)

Nejnovější model z řady "AS" staticky vyvážených tónových ramen s opěrkami a zvedáky na samotném rameni. Koncepce výrobku je "referenční" a společnost tvrdí, že se snaží dosáhnout přesnosti a robustnosti, aby se stal referenčním standardem pro mnoho tónovacích ramen.

Tento model používá jako materiál pro trubku ramene ve tvaru písmene S hliník, aby bylo možné využít vysoké citlivosti dosažené staticky vyváženou konstrukcí a vysoce přesným čepem a ložiskem. Uvádí se, že má menší vlastní náhodný hluk než mosaz nebo nerezová ocel a že efektivní hmotnost ve směru konce trubky ramene byla snížena ve srovnání s těžšími kovovými materiály.

Vnitřní drát vedený uvnitř trubky ramene je rovněž vyroben z velmi jemného měděného drátu s měkkým povrchem, který zabraňuje snížení citlivosti ramene.

Kloubové pouzdro ve středu ramene, základní část a hřídel nesoucí zvedák, opěrka a protiskluzová část jsou vyrobeny z obráběného mosazného materiálu s vynikající tuhostí. Umístěním materiálu s hmotností ve střední části v blízkosti opěrného bodu ramene a v základní části, která se během přehrávání nepohybuje, se správně kontroluje stabilita reprodukovaného zvuku a těžiště. Délka od hrotu jehly k zadnímu konci mušle je stanovena na 52 mm, aby bylo možné přehrávat těžké kazety s celkovou vlastní hmotností mušle a kazety přesahující 30 g, uvádí společnost.

Materiál mosazi pro konektor pláště na konci trubky ramene se používá s ohledem na opotřebení způsobené častým vkládáním a vyjímáním pláště hlavy. Černá část konektoru s pojistnou maticí má na povrchu jemně vyryté vroubkování a materiál je ztenčený. Hmotnost byla co nejvíce snížena při zachování pevnosti, a to i přes použití těžkých materiálů.

Základna hřídele závaží je opatřena pryžovým kloubem pro tlumení, aby se zabránilo částečné rezonanci v nízkofrekvenčním pásmu. Hřídel závaží je zavěšena na těle ramene, aby se potlačila částečná rezonance. Údajně se podařilo dosáhnout silných protiopatření zpětné vazby a zlepšit citlivost S/N.

Efektivní délka je 214 mm u modelu AS-212R a 311 mm u modelu AS-309R, s přesahem 18 mm u modelu AS-212R a 12,5 mm u modelu AS-309R. Průměr hřídele ramene je u obou modelů φ18 mm a doporučená hodnota otvoru pro hřídel ramene je u obou modelů φ20-22 mm.

Předběžné specifikace společné pro oba modely zahrnují rozsah tlaku jehly 0-3 g (se standardními závažími) a hmotnost nábojnice 18-28 g (se standardními závažími, včetně nábojnice). Hmotnost AS-212R je 600 g a AS-309R 670 g.

Add a comment

Silent Pounder

Společnost Silent Pound píše: "My v Silent Pound jsme velmi nadšeni, že se můžeme zúčastnit letošní výstavy Audio Video Show ve Varšavě. A věříme, že vám můžeme ukázat něco výjimečného."

Krátký úvod o nás: Zaměřujeme se na reproduktory s otevřenou přepážkou. Náš předchozí systém Discovery byl uctíván pro svou schopnost naplnit obývací pokoj 3D zvukem jako naživo, výjimečnou rychlostí a dynamikou, stejně jako výjimečně přesnými a rychlými nízkými frekvencemi, slyšitelnými i při nízkých hladinách zvuku.

Na výstavě posuneme evoluci zvuku ještě dál a představíme náš nový model - Challenger, který je pastvou pro vaše oči i uši. Challenger je hybridní audiosystém, který boří stereotypy a který jsme vyvinuli společně s fyziky během několika posledních let.

Minimální, ale přesto subtilní a elegantní design Challengeru zajistí bezkonkurenční čistotu, expresivitu zvuku a velkou a detailní zvukovou scénu v jakékoli místnosti o rozloze pouhých 25 m2 bez jakéhokoli zvukového odhlučnění.

Rádi bychom Vás osobně pozvali, abyste se stali svědky dalšího kroku ve vývoji Silent Pound na varšavském veletrhu Audio Video Show. Srdečně Vás zveme k návštěvě v zasedací místnosti hotelu Radisson Blu Sobieski Hotel Arkadia IV-V.

Směrová akustika jako způsob snížení akustické interakce s místností

Kvalitní akustická úprava místnosti často může a obvykle i převyšuje náklady na kvalitní reproduktory. Proto má větší smysl zvýšit kvalitu zvuku nasměrováním zvukových vln směrem k posluchači a zároveň se snažit vyzařovat co nejméně vln na odrazivé plochy, čímž se sníží interakce mezi reproduktory a místností.

Optimalizace rozptylu zvuku v akusticky neupravené místnosti byla naším hlavním cílem. K jejímu dosažení jsme použili moderní CAD a metody matematického modelování.

Díky pečlivé matematické analýze, četným experimentům a kritickým subjektivním poslechům se nám podařilo navrhnout akustický systém vhodný pro různé velikosti místností při zachování tonální vyváženosti, vysokého rozlišení a velkolepých detailů zvukové scény.

Třikrát menší rezonance místnosti bez dodatečné úpravy místnosti

Z technického hlediska je největší výzvou kontrola směrovosti v oblasti nízkých frekvencí. Existují různé způsoby, jak tohoto cíle dosáhnout, například pomocí nízkofrekvenčních rohů nebo nízkofrekvenčních reproduktorových soustav. Jejich pořízení je obvykle velmi nákladné a jejich instalace vyžaduje značné technické dovednosti.

Tento problém jsme vyřešili zabudováním nízkofrekvenčního (LF) modulu gradientního typu do našeho systému a výsledky byly překvapivé: 3x menší vyzařování akustického výkonu do místnosti (směrový index ~4,8 dB) ve srovnání s tradičními reproduktory s uzavřenou skříní vyzařujícími nízkofrekvenční zvuk všemi směry. Toto konkrétní technické řešení LF umožnilo znatelné snížení rezonance místnosti v rámci nejnižších frekvencí bez dodatečné úpravy místnosti.

Matematické modelování směrových charakteristik pomocí metody konečných prvků umožnilo optimalizovat konstrukci přepážky, zvolit optimální křížovou frekvenci a výrazně zlepšit reprodukci nízkofrekvenčního pásma.

Patentovaná optimalizace skříně a horny pro střední pásmo

Středofrekvenční pásmo hraje zásadní roli při ztvárnění zvukové scény, a proto jsme věnovali velkou pozornost návrhu středo- a vysokofrekvenční části systému. Abychom vyřešili korekci směrovosti středních frekvencí (MF) ve spodní části rozsahu MF, vytvořili jsme jedinečnou akustickou skříň, která umožnila najít optimální akustickou rovnováhu mezi MF a LF. Pečlivé experimenty a výpočty vedly k výrazně detailnější zvukové scéně ve srovnání s tradičními systémy.

Rozsah MF-HF je znovu vytvořen matematicky modelovanou kompaktní hornou naší vlastní originální konstrukce vyladěnou tak, aby odpovídala MF. Horna se vyznačuje nejvyššími technickými specifikacemi a a zní velmi přirozeně bez jakýchkoli přídavků charakteristických pro nevhodně navržené horny.

Design

Při vytváření modelu Challenger jsme věnovali velkou pozornost nejen zvuku, ale i vizuální estetice.

Ocelová skříň může na první pohled vypadat monumentálně, ale je hluboká pouhých 15 cm a díky svým štíhlým, jemným a elegantním liniím nenápadně zapadne do prostoru vaší místnosti.

Inspirováni výrobci časomíry a naším vlastním modelem Discovery s otevřenou přepážkou jsme nechali část zadní strany systému otevřenou. Ti, kteří chtějí nahlédnout na zadní stranu nízkofrekvenčních měničů, navržených a vyrobených exkluzivně pro Silent Pound, tak mohou snadno učinit jednoduchým odstraněním bezpečnostní síťky. Crossoverová část naší vlastní konstrukce je vždy viditelná přes průhledné bezpečnostní sklo.

Ti, kteří chtějí svůj systém ještě více ozvláštnit, si mohou vybrat více než klasickou černou nebo bílou barvu. Nabízíme širokou škálu barev, od perleťově modré Gentian Blue až po šedou metalízu Atlas.

Díky úsilí oceňovaného průmyslového designéra Mosese Kanga se všechny tyto prvky hladce spojily v úžasný audio systém, který je akusticky i vizuálně působivý - Silent Pound Challenger, navržený a sestavený v Litvě.

Add a comment

Valkyrie

Valkyrie 36 mono 36SRPP lampový mono zesilovač. 2XEL500 NOS sovětský analog v zapojení SRPP v koncovém stupni a NOS ECC81 v řídicím stupni; toroidní výstupní a hlavní transformátory. Maximální výstupní výkon (clipping) - 20 W. Výstupní impedance je 0,5 ohmu na výstupu 4 ohmy a 0,8 ohmu na výstupu 8 ohmů. Vstupní citlivost 1,5 VRMS, vstupní impedance 22 kohm...

Add a comment

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Malá překvapení každodenního audiofila

Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.

Číst dál...

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista