Raidho TD6

Společnost Raidho představuje svou novou vlajkovou loď mezi reproduktory: TD6 je určen pro ty, kteří se chtějí co nejvíce přiblížit "skutečnému zvuku".
Model TD6 je zcela nový, pouze některé části optického vzhledu připomínají předchozí modely. TD6 samozřejmě vychází z legendárního páskového výškového reproduktoru Raidho. Ve skutečnosti se jedná o planární magnetický výškový reproduktor díky stopám ve fólii. Fólie má tloušťku pouhých 20 miligramů a 11 mikronů, takže má 50krát menší hmotnost než běžný kopulovitý výškový reproduktor. To podle společnosti Raidho znamená, že prakticky nedochází k rezonanci ani zkreslení. Mezní bod je 82 kilohertzů. V této verzi výškového reproduktoru TD6 byla vylepšena samotná fólie, aby zvládla ještě větší výkon a vyšší dynamiku.

Středotónový a nízkofrekvenční reproduktor
Kužel středotónového a wooferového reproduktoru má 5vrstvou sendvičovou konstrukci: hliníkový kužel - keramika - tantal - diamant a poté diamant na zadní straně. Všechny tyto materiály přinášejí své vlastní silné stránky a činí tento ovladač jedinečným a revolučním, jak tvrdí výrobce. 1,5 karátu diamantu na každé pohonné jednotce, ale tloušťka pouhých 10 mikronů - na tento materiál narazila společnost Raidho společně s Dánským technickým institutem při hledání dokonalého materiálu pro reproduktorové membrány. Na DTU je k dispozici vysoce specializované zařízení, do kterého se vhání plyn argon a částice se vystřelují rychlostí světla, čímž se atomy fixují na membráně. Takto vznikají tantalové a diamantové povlaky. Povlaky TD údajně snižují rezonanci o 36 dB ve srovnání s keramikou a jsou 50krát tužší než čistě keramické membrány. Režim rozlišení byl zvýšen na 20 kilohertzů.

Společnost Raidho je jediným výrobcem reproduktorů na světě, který tuto technologii používá. Motor se skládá z velmi silného magnetu (neodym N52) s neviditelným, rovnoměrným magnetickým polem, který je spojen s titanovou kmitací cívkou. Podle společnosti Raidho je tak zajištěna dokonalá přechodová odezva bez měřitelného zkreslení. Tvar turbíny s vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi prý přináší velmi čistý a nezabarvený zvuk. Všechny hrany v blízkém koši jsou zaobleny, aby se eliminovaly odrazy a vlny směřovaly do tlumicího materiálu. Kromě toho je celá konstrukce reproduktoru otevřená kolem membrány, aby mohla "dýchat".

Srdcem reproduktoru je crossover. Komponenty jsou většinou značky Mundorf a jsou namontovány přímo na pevnou desku z PVC. Je použito pevné a přímé zapojení s integrovanými kabely Nordost v samotném crossoveru. Veškerá vnitřní kabeláž je provedena pomocí kabelů Norse společnosti Nordost, založených na technologii Valhalla, s možným upgradem na TSC od společnosti Odin. Pro zajištění přímé a čisté cesty signálu byla zvolena nejjednodušší konstrukce crossoveru. Reproduktory se vyrábějí v dánském Pandrupu.

Cena? 210 000 EUR

Add a comment

Vonschloo

Design  Vonschloo L8 a L10 je jasně vizuálně výrazný, je redukovaný a zaměřený na materiál a povrchovou úpravu. Plně jsme využili možností a vlastností vláknocementu. To nám umožnilo vytvořit velmi kompaktní a stylový reproduktor. Vzpřímené tělo reproduktoru je elegantní a robustní zároveň, což dobře kontrastuje s filigránským stojanem.

Stejně jako u každého výrobku Vonschloo jsme chtěli, aby byl design 360° atraktivní z každé strany, a umožnil tak umístění tohoto zvukového objektu kdekoli v obytném prostředí.

Zaoblený kuželový tvar dodává skříni velkou tuhost a zabraňuje odrazům zvuku. V kombinaci s vysoce výkonnými komponenty nejvyšší kvality je objekt zvukově neutrální a umožňuje poslech bez únavy.

Spolupráce se švýcarskou firmou Rowen dodává těmto reproduktorům výkon, který posluchače vtáhne přímo do hudebního zážitku.

Reproduktor L8 je obousměrný systém poskytující frekvenční odezvu v rozsahu 25-24'000 Herzů. Uzavřená konstrukce skříně "Acoustic Suspension" umožňuje uživateli umístit reproduktor libovolně, a to i v blízkosti stěn.

Model L10 je vybaven transformátorem Rowen s lineárním pohybem. Tento měnič pro vysoké a střední frekvence zůstává bez zabarvení a má velmi přirozený zvuk.

Bi-polární výškový reproduktor na zadní straně dodává zvukové scéně vzdušnost a hloubku.

Reproduktory L8 a L10 jsou ideální pro lidi, kteří hledají mimořádný zvukový zážitek v nadčasovém designu.

Materiál
Design reproduktorů L8 a L10 se neřídí pouze výrazným tvarem. Stejně důležitý pro vzhled je i výběr materiálů.

Kombinace kompozitního cementu, dřeva, kovu a tkaniny vytváří velmi smyslnou melanž, příjemnou na pohled i na dotek.

Rozhodnutí použít kompozitní cement bylo vyvoláno skutečností, že beton je jedním z nejlepších dostupných materiálů pro akustické skříně. Ale teprve směs s vlákny a vzduchem z něj činí použitelný materiál. Investovali jsme mnoho času do zkoumání možností tohoto zajímavého materiálu, než jsme přišli s návrhem vhodným pro použitý materiál.

Teplý, nepravidelný a drsný materiál skříně v porovnání s hladkým, chladným a jemným stojanem dodává výrobku jedinečný vizuální charakter a haptický zážitek.

Konfigurace
L8 a L10 jsou dvě různé konfigurace reproduktorů, které mají stejný kryt, magnetickou mřížku a stojan.

Rozdíl mezi L8 a L10 spočívá v měničích a koncepci zvuku. Obě verze mají vysoce kvalitní konektory, které lze použít pro drát, lopatky nebo banánky

Fakta a čísla
Modely L8 a L10 jsou stereofonní pasivní reproduktory. Proto budou dodávány jako dvojice po dvou. Reproduktor musí být připojen k zesilovači a oba by měly být v ideálním případě umístěny ve stejném úhlu a vzdálenosti od posluchače.

Add a comment

CAD GC 1.1

Systém GC1 Ground Control od britské společnosti Computer Audio Design  (CAD) byl vytvořen za účelem redukce vysokofrekvenčního šumu na úrovni zemní roviny signálu a přináší pozoruhodné zvukové výsledky, za které si společnost od té doby vysloužila řadu ocenění po celém světě. Nyní konstruktér Scott Berry uvádí na trh vylepšenou verzi GC1.1. Jak si vede ve srovnání s ostatními? Prostě: "Stačí poslouchat."

Kromě toho, že CAD nabízí špičkový DAC + Server, také vládnou procesu snížení rušivého šumu ve vašem systému se svými produkty Ground Control, přeměňují negativní vysokoenergetické frekvence na teplo snižující hladinu hluku, což zase dělá hudbu dynamičtější. rytmičtější a poutavější.

Když si přečtete četná ocenění původního Ground Control GC1 od celosvětového tisku a zákazníků za posledních šest let, těžko si představíte, jak by se dal vylepšit. Od chvíle, kdy byl GC1 na mnichovském High End Show v roce 2016 označen za "žhavý produkt", se zdá, že z něj audiofilům nepřestávají padat čelisti. Designér Scott Berry se proto velmi těší, až se s novým modelem GC1.1 vydá "na cesty".

CAD GC 1.1

"Dopad na kvalitu zvuku je výraznější, než byste mohli předpokládat," říká Berry o výsledku řešení vysokofrekvenčního šumu tímto průkopnickým způsobem. "Umožnit zákazníkům slyšet Ground Control je naše nejlepší prodejní technika."

Proč má řešení vysokofrekvenčního šumu na úrovni signálu země tak výrazný rozdíl?
V posledním desetiletí se množství vysokofrekvenčního šumu v naší elektrické síti dramaticky zvýšilo v důsledku používání počítačů, routerů, modemů, WiFi a spínaných napájecích zdrojů atd. Současně se zvýšil i vysokofrekvenční šum, který vzniká v našich audiosystémech, a to především díky většímu používání digitálních komponent.

Berry se domnívá, že tento vysokofrekvenční šum je sice sám o sobě neslyšitelný, ale je natolik škodlivý, že mění samotnou "osobnost" zvuku.

Aby tomu přišel na kloub, rozhodl se - na rozdíl od většiny zvukových inženýrů - zaměřit na signálovou zemní rovinu, protože zjistil, že v této rovině není vše tak, jak se může zdát.

V audio systému existují dva nezávislé referenční body napětí: zem a signálová zem. Signálová zem je bod, na který jsou vztaženy všechny signály v zařízení, a je to "záporná" strana elektrického konektoru - ať už RCA, XLR, USB atd. Když tedy měříte například poměr signál/šum součástky a dělíte maximální výkon zařízení jeho minimálním výkonem, je referenčním bodem pro obě měření signálová zem. Pokud je však na zemní rovině šum, mohou být takové specifikace zavádějící.

"Většina lidí si představuje, že signálová zem je pěkná, rovná, neznečištěná věc, které říkáme 'referenční'," vysvětluje Berry. "Ve skutečnosti to ale zdaleka není pravda. Signální zem je kontaminovaná. Je plná vysokofrekvenčního šumu. Jsem přesvědčen, že snížení vysokofrekvenčního šumu na signálové zemní rovině je klíčovým faktorem pro zajištění co nejčistší zvukové platformy pro hi-fi systém."

CAD GC 1.1

Operace čištění
Účelem systému CAD Ground Control je "vyčistit" vysokofrekvenční šum ze signálové zemní roviny. Jako každý elektrický signál bude tento šum vždy hledat cestu nejmenšího odporu a proudit kolem systému a hledat místo, kde se uzemní. Ground Control mu k tomu poskytuje jednoduchou a účinnou cestu a přeměňuje šum na teplo.

Stejně jako u původního modelu GC1 jsou i metody, kterými toho nový Ground Control GC1.1 dosahuje, přísně střeženým tajemstvím, ale zahrnují velmi složitou kombinaci patentovaných materiálů, technologii převzatou z leteckého inženýrství a velmi přesnou vnitřní konfiguraci a konstrukci. Výzvou je podle Berryho skutečnost, že šum v každém systému je jiný a pracuje v různých frekvenčních pásmech. Materiály, které se v modelu GC1.1 spojily, proto musely účinně zvládnout široké frekvenční spektrum. Značná pozornost je věnována kabelům a konektorům GC, protože je nezbytné, aby cesta od signálového uzemnění do Ground Control byla tou nejjednodušší, kterou může vysokofrekvenční šum projít.

Ground Control GC1.1 lze připojit k jakémukoli audio komponentu, který má nevyužitý vstupní nebo výstupní konektor. Ať už se jedná o D/A převodník, streamer, počítač, CD přehrávač, NAS, router, gramofonový stupeň nebo předzesilovač atd. - pokud má volný vstupní nebo výstupní konektor (RCA, XLR, spade, USB nebo Ethernet), pak můžete připojit GC1.1 Ground Control.

Stejně jako jeho předchůdce je design GC1.1 elegantní, hyperminimalistický a vytvořený tak, aby diskrétně zapadl do vašeho systému. (níže model GC3)

CAD GC 3

Rozměry: 322 mm (š) x 88 mm (v) x 111 mm (h). Hmotnost: 4,65 kg.

CAD

Add a comment

Albedo

Filozofie projektů společnosti Albedo vychází z důkladné analýzy dvou základních problémů v oblasti reprodukce zvuku: na jedné straně stojí technologický vývoj a v tomto konkrétním případě nejnovější poznatky potřebné pro konstrukci reproduktorové soustavy, na druhé straně pak skutečné požadavky uživatelů, jako je vysoká kvalita zvukového výkonu, spolehlivost a praktičnost použití.

Systém Helmholine
Jde o odstranění nežádoucích frekvenčních pásem z odezvy přenosového vedení pomocí selektivní akustické filtrace, kterou zajišťují Helmholtzovy rezonátory naladěné na potřebné frekvence a činitel kvality. Nejatraktivnějším aspektem použití sériových rezonátorů je, že kromě podstatného snížení nelineárních vazeb přispívají k regolarizaci akustické zátěže, jak ji vidí řidič, protože působí na přerozdělení energie v postranních pásmech.

Toto vyrovnání zátěže má za následek především usnadnění práce wooferu; zejména se ukazuje, že excurze membrány v oblastech vyšších podnětů je dosti snížena, pokud ji porovnáme například s bassreflexem analogických charakteristik.

Systém DSD
Při přehrávání hudby se okraje ozvučnice stávají novými virtuálními zdroji zvuku s různými fázemi vzhledem k přímému hlavnímu vyzařování. Superpozice lomených složek, ať už ve fázi, nebo ne, s přímým vyzařováním vyvolává řadu modifikací globálního vyzařování daných rušením a zesilováním, které se postupně frekvenčně objevují. Jedná se tedy o závažný problém. Jde o to, aby se energie vlnění na cestě mezi zdrojem a okrajem panelu oslabila a difrakce byla co nejmírnější. Za tímto účelem se uchylujeme k originální a dosud nevídané aplikaci absorpční síly mikroperforovaných panelů. Jedná se o variantu klasického Helmholtzova rezonátoru, v němž hmoty různých akustických otvorů kmitají na jediném zadním objemu vyplněném absorpčním materiálem. Při rezonanční frekvenci systém zachytí zvukovou vlnu a rozptýlí ji na teplo. Technika perforovaných panelů se již dlouho používá při kontrole akustiky místností, koncertních sálů a kin, ale nikdy nebyla použita pro takovou aplikaci, nejen tak speciální, ale i tak kritickou pro provoz a kalibraci.

Add a comment

mbl extreme 101 MkII

Nejvyšší model reprosoustav špičkového výrobce MBL Akustikgeräte se dočkal přepracování subwooferové věže a označení Mk II. Aktivní sub kromě nových 12ti palcové sendvičových měničů a zcela nového zesilovače s vysokou účinností nabízí 2 pásmový ekvalizér umožňující nastavení 4 věžového reproduktorového systému  do široké škály poslechových prostor bez použití externího hardware. Cena inovaného systému je 250.000€

Add a comment

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Malá překvapení každodenního audiofila

Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.

Číst dál...

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista