„Legenda, která vám změní život“

Přiznám se, že jsem poprvé slyšel elektrostatické Quady zhruba před deseti lety na výstavě ve Vídni a tehdy ve mně zanechaly velmi hluboký dojem. Byli to předchůdci dnes testovaných ESL 2905, a protože jsem měl v té době výstavní plochu hned v sousedství, užil jsem si je po dobu trvání výstavy – tj. tři dny. První, co mě zarazilo už ve Vídni, byl objemový i kmitočtový dostatek basů – stále jsem hledal někde skrytý subwoofer – ten se však nekonal. Má tehdejší nedůvěra pramenila z principu vyzařování dipólu – jak to, že nedochází k akustickému zkratu?

Add a comment

Systém G-Clef od japonského Pioneeru prošel na začátku minulého roku rukama Františka Krauta jako horká novinka s výsledkem více než skvělým a už za rok a půl je tu modifikovaná verze MK2. Má to co dělat i se vzrůstajícím úsilím Japonců na území kvalitních hi-fi přístrojů, které před mnoha lety vyklidili a nyní se snaží dobýt jej zpět. Nutno zdůraznit, že s oblíbenou řadou stereo komponentů G-Clef se jim to docela dobře daří. Díky vysokému počtu vyrobených a hlavně prodaných kusů si mohou dovolit držet cenu o hodně níž než kvalitativně srovnatelná konkurence, přičemž naopak kvalita výroby jde s většími sériemi vzhůru. Ačkoliv G-Clef jsou produkty čistě komerční elektroniky, mají ambice přesáhnout i do náročného světa dvoukanálového high-endu a rozsvítit zde poněkud pohaslou hvězdu jménem Pioneer.

Add a comment

Velkou ofenzivu D/A převodníků s USB vstupy v naší redakci prozatím ukončil nesmírně oblíbený DAC1 od amerického výrobce Benchmark. Verze s přívlastkem USB neznačí nic jiného než právě jen přidaný vstup s možností „analogizace“ digitálních dat z počítače. DAC1 se ale od běžných D/A převodníků poněkud odlišuje – nejenže nabízí krom USB vstupu i AES/EBU a optický Toslink, na výstupu pak symetrické XLR konektory a cinche, ale obé s možností vybrat výstup variabilní nebo pevný, navíc také nabízí amplifikaci až pro dvoje sluchátka. Připočtěte ještě regulaci hlasitosti a design jako ze zvukařského pultu a máte tu všechny důvody, proč je DAC1 tak populární.

Add a comment

Vlajková loď produktového katalogu ostrovního výrobce Naim Audio – CD / HDCD přehrávač CD555 s nedílným externím napájecím zdrojem PS555 jsou opravdovou referencí v oboru CD přehrávačů. Předem si řekněme, že není lepšího CD přehrávače, ačkoliv je relativně slušný počet velmi podobně nebo stejně dobrých – v této lize už jde jen o osobní preference a o zbytek systému, s nímž bude přehrávač spolupracovat. Důležitým a vlastně jediným rozumným důvodem proč o tomto cédéčku dnes čtete víc než předchozích pár vět je to, že jsem se celé ty dva měsíce, co jej vlastním, snažil zjistit, jestli opravdu stojí za těch nekřesťanských 28 000 amerických dolarů, nebo chcete-li, nějakých 18 000 EUR či 16 000 liber, což dává tak či onak částku atakující půl milionu Korun českých. Stojí tedy za to mít CD přehrávač v ceně nového automobilu, jakkoliv je bez diskuse tím nejlepším co můžete mít?

Add a comment

Ačkoliv je osobní počítač hlavním nástrojem mé obživy, nikdy jsem od něj neočekával v oblasti hudby nic víc než přehrání nějaké té kulisové hudby v mp3 formátu přes malé, plastové a nikterak oslnivé bedničky, přinejlepším sluchátka. Maje plnohodnotnou hi-fi sestavu, nikdy mi ani nepřišlo na mysl, že bych se mohl pokusit získat z počítačového zvuku něco víc. Ale zhruba poslední tři čtyři roky se zdá, že DACy získávají místo na slunci i mezi náročnými audiofily, kteří by si dříve při zmínce o kombinaci výpočetní techniky a audia přinejlepším odplivli. Ovšem je také pravda, že teprve zhruba v posledním roce či dvou se objevily modely převodníků, které lze bez uzardění označit slovy opravdový high-end. A jaký přístroj by měl více stát za pozornost než ten od výrobce, který svou invencí definoval kategorii USB D/A převodníků. Gordon Rankin z Wavelength Audio je totiž patrně nejbystřejší myslí v dnešním světě kvalitní reprodukce hudby z počítače. A protože Cosecant v3 nedávno prošel revizí, je ideálním kandidátem pro dnešní test.

Add a comment

High-end přehrávače za desítky či stovky tisíc, které nevynechají jediný bit datové informace na CD, návrat k podmanivému zvuku vinylu a laborování s přenoskami, raménky či gramáží nahrávek, SACD, DVD-Audio a spousta dalších moderních technologií – to vše jsou cesty audiofilů, jak dostat ke svým uším audio signál v co nejvyšší kvalitě, respektive jak jej co nejméně ochudit o původní informace. Jednou z nejnovějších myšlenek je ale použití PC jako zdroje signálu, hlavně pak v podobě skladeb vždy bezchybně – bit-perfect – uložených na pevném disku počítače, jelikož při ripování má PC čas na rozdíl od přímého přehrávání přečtenou informaci zkontrolovat a chybnou opravit. Nebo si lze stáhnout třeba originální studiový master v kvalitě 24bit z internetových obchodů. Řešení je mnoho. Většina audiofilů je k nim ale značně skeptická a je pravda, že ještě před několika lety bylo jejich opovrhování tímto konceptem poměrně oprávněné. Ale již pár roků po začátku nového milénia se vyrojily firmy, produkující high-end D/A převodníky s USB vstupem a od té doby se počítače stávají plnohodnotnými zdroji špičkového signálu, s nimiž je nutno počítat. Mezi čelními producenty a zakladateli tohoto moderního řešení je pak americká firma Wavelength Audio, v čele s Gordonem Rankinem.

Add a comment

Technickou kvalitu zvuku lidé často považují za vnější, nepodstatný aspekt nahrávky. Domnívají se, že mnohem důležitější než úroveň reprodukce je hudba samotná, a že velké investice do hi-fi jsou jen pro snoby nebo jedince s „netopýřím“ sluchem.

Add a comment

Nikdy jsem neměl obzvláště kladný vztah k analogu, bral jsem ho spíš jako zpestření svých poslechových zážitků. Ať už proto, že pocházím z generace, která gramofony nezažila jako hlavní zdroj hudby v domácnosti, nebo proto, že jsem prostě líný udělat si doma tu pohodu a věnovat se cele opravdu jen všem těm nezbytným rituálům s elpíčky, které jsou složitější než kdejaký korunovační ceremoniál. Tím víc a raději si ale užívám ony občasné schůzky s analogem, ať už je to s mým prastarým NAD 5120 (alias exportní Tesle) nebo – tak jako dnes – s high-end přístroji u vyznavačů černých desek.

Add a comment

Švýcarskou Nagru asi není třeba představovat, přesto neuškodí drobné připomenutí, že právě tato značka patří mezi pionýry zvukových zařízení, čerpajících svou elektrickou energii nikoliv přímo ze zásuvky, ale z bateriových článků. Již před mnoha a mnoha lety se švýcarští inženýři rozhodli, že právě to pomáhá velkou měrou zvýšit kvalitu výsledného zvukového signálu, hlavně pak díky stabilnějšímu a takzvaně čistšímu proudu. Z takřečených „velkých“ high-endových značek se tomuto systému „pohonu“ na nejvyšší úrovni věnují systematicky právě jen Švýcaři.

Add a comment

Spendor je tradičním britským výrobcem reprosoustav, který svůj business postavil nejprve na vývojových verzích legendárního studiového monitoru BBC a později ho rozvinul tak, že pokrývá potřeby audiofilů toužících po skromných, ale špičkových regálovkách (pidi model SA1) až po příznivce velkých a hlasitých sloupových reprosoustav (ST neboli Statement čili Prohlášení). Dnešní testovaný model (a vlastně i sesterský A5, který se liší jen přidaným basovým reproduktorem a nutnou úpravou výhybky) je novinkou pro rok 2009 a v respektovaných světových časopisech typu What Hi-Fi či 6moons získává plná hodnocení s přihlédnutím k velmi vysoké kvalitě reprodukce a atraktivní ceně.

Add a comment

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista