Tempo Electric píše: "V 70. letech minulého století prohlásil vlivný francouzsko-japonský zvukový designér Jean Hiraga, že 300B je "elektronka století". Dr. Arthur Loesch (vyslovuje se "Lesh", stejně jako Phil Lesh z Grateful Dead) studoval během svého dospívání v Montrealu francouzštinu a později četl Hiragovy původní články v Revue du Son, Revue L'Audiophile a Nouvelle Revue du Son."
"V osmdesátých letech minulého století Dr. Loesch s odvoláním na své zkušenosti vědeckého pracovníka ve fyzice a matematice vyvinul svůj vlastní obvod SET (Single Ended Triode) a stal se hlavní osobností jeho oživení pro domácí audio v Severní Americe.
Na začátku roku 2000 jsme při práci ve sklepní "zvukové jeskyni" Dr. Loesche v Guilderlandu ve státě New York i v naší vlastní specializované zkušebně v nedaleké Troy ve státě New York více než rok spolupracovali na optimalizaci jeho obvodu s použitím nejmodernějších dostupných komponent. Výsledkem byl monofonní zesilovač Series 300. Dnes jsou zesilovače Series 300 Mono k dispozici v různých konfiguracích, přičemž všechny jsou založeny na výkonové lampě 300B, která byla jeho oblíbenou.
Možnosti zahrnují
Jednokanálový x (1) 300B (výkon 8 W)
Single-Ended Parallel x (2) 300B (výkon 20 wattů)
Push-Pull x (2) 300B (výkon 20 wattů)
2 nebo 3 stupně zesílení
Zvuk
Zesilovače řady 300 přinášejí to nejlepší z modelu 300B. Výšky jsou čisté a detailní; střední pásmo bohaté a živé; basy pevné a rezonující. Zvukové podání je široké, hluboké a trojrozměrné. Celkově jde o přednes, který je u celolampového provedení neobvyklý. Tyto zesilovače produkují hudbu s působivostí živého vystoupení, proplouvají i těmi nejnáročnějšími nahrávkami a zvedají poslední závoj mezi vámi a pódiem.
Strávili jsme stovky hodin hlasováním obvodu s použitím sladěných párů vintage zesilovačů Western Electric 300B ze čtyřicátých let minulého století jako referenčních, takže každá vnitřní součástka se navzájem doplňuje a žádná neruší celkový zvuk. Palubní železo zahrnuje výstupní transformátory ISO (dříve Tango), na zakázku vyrobené výkonové transformátory Heyboer a vinatge americké filtrační tlumivky.
Střídavé vs. stejnosměrné žhavicí zdroje
Na rozdíl od většiny moderních lampových zesilovačů je u Loeschových konstrukcí na žhavicích zdrojích (ohřívačích) výkonových elektronek použit střídavý proud, nikoli stejnosměrný. Ačkoli je stejnosměrný proud na vláknech ze své podstaty tišší, nutí elektronky mít na každém vlákně jiné hodnoty zkreslení. Tato odchylka na levém a pravém vlákně má za následek nerovnoměrný proud na desce elektronek a zhoršuje jejich linearitu. Výsledkem je zkreslení, které u střídavého proudu neexistuje. Subjektivně je zvuk díky střídavému proudu na vláknech realističtější.
Zatímco střídavý proud na žhavicích vláknech je často kritizován za zesilování 60Hz (nebo 50Hz) síťové frekvence (charakterizované slabým brumem v pozadí), zesilovače řady 300 tento brum filtrují díky tomu, že těsně před žhavicími vlákny je zabudován filtr síťové frekvence. Výsledkem je, že vlákna zahřívaná střídavým proudem jsou stejně tichá jako vlákna zahřívaná stejnosměrným proudem bez zkreslení, které je vlastní stejnosměrnému proudu.
Western Electric UltraPath Mod
Nejnovější verze ještě více obohatila zvuk o modifikaci Western Electric UltraPath. Toto schéma bylo poprvé vyvinuto ve 30. letech 20. století a o 60 let později se k němu vrátil zesnulý Jack Elliano ze společnosti Electra-Print Audio a konstruktér obvodů Lynn Olson.