Před 3 a ½ lety padlo rozhodnutí, vytvořit vrcholnou reprosoustavu značky (high-end manufaktury "Michael Weidlich AUDIO Time-Coherent Loudspeakers since 1989"), model s označením K3, který bude převyšovat stávající nabídku 3 modelů (viz níže). Za tímto ambiciózním projektem stojí vývojový tým Weidlich & Götzenberger Audioengineering. Informací (i fotografií) je zatím pomálu, pomůžeme si zbylou nabídkou značky. Nejprve ale její motto:
"Průměr dává světu
jeho existenci,
neobyčejnost mu dává jeho hodnotu."
-Oscar Wilde
ČTĚTE DÁLE, JE TOHO MNOHO! ↓
Když se v roce 2022 objevila "podivná trilogie" informovali jsme - na obr. výše / níže Michael Windlich Trilogie (22.000€)
Výše Trilogie / 2x níže Michael Weidlich C3 (12.990€)
Michael Weidlich (ročník ´63) dříve značka Myro se sídlem v Dolnosaském historickém (s 1. zmínkou A.D. 993) městečku Celle, viz obr. níže..
...staví své produkty primárně na extrémním přítupu k časovému sladění reproduktorů. Ale nejprve něco o něm:
Začal tak že zcela změnil kariéru - byl bankéřem (třeba Holger Mueller duše a zakladatel German Physiks úspěšným obchodníkem na burze - ale potkali Hi-Fi a byla to lááska na celý život - a útěk z úspěšného "jistého" zaměstnání). Bankéř samouk ve vývoji reprosoustav radikálně změnil směr života a začal pracovat ve firmě, která v Braunschweigu vyvíjela reproduktory a měřicí přístroje. Na konci 80. let dostal možnost navštívil Dynaudio - továrnu v Dánsku. Tam bylo pomocí měření osciloskopem poukázáno na deformace signálu frekvenčních filtrů. Na krokovou odezvu a zkreslení signálu se tehdy zaměřila i reklama Dynaudia v odborných Hi-Fi časopisech. Michael již hodně přemýšlel o impedanční linearizaci reproduktorů a vyvinul svůj první reprosystém s filtry prvního řádu. Byla to 2pásmová Myra Prinzessin s výškáčem právě Dynaudio D28AF a 17 cm kevlarovým středobasem Davis. Zrodil se jeho první „časově správný reprosystém“. Od té doby se věnuje tématu „časově správné reprodukce“. Náhoda / osud umí a potkal se s vývojářem a držitelem patentu, který pracoval s analogovými počítači a stavěl monitorovací monitory s analogovými počítači pro nahrávací studia. Setkání vyústilo v intenzivní spolupráci a Michael Weidlich založil vlastní společnost v říjnu 1989.
V prvních letech byly jejich vývojové produkty nabízeny jako sady a jako hotové reprosoutavy, stejně jako jako doplnění sortimentu příslušenství a elektronických součástek. Pro produkty byl zaveden název Myro. První modely společnosti zahrnovaly aktivní reproduktory, do jejichž výhybek bylo integrováno patentované analogové počítačové řízení (ARS), které provádělo předběžnou kontrolu. Vlastnosti byly předem změřeny a jejich odchylka od cílové křivky byla zahrnuta do korekčního obvodu. Tato technologie se však ukázala jako problematická, protože maloobchodníci měli obavy z vad a problémů se zárukou (trochu smutná častá realita - ne"vítězí" to úplně nejlepší, ale spíš optimum mezi cenou a výsledkem - furt stále znovu a zas a zas). Pasivní reprosoustavy se navíc většinou snáze prodávají. Řešení ekvivalentní ARS bylo později implementováno do pasivních výhybek a Michael od té doby navrhuje pasivní reprosoustavy.
Stejný princip vyrovnávání mechanického systému pomocí analogového počítače byl také aplikován na raménko. Na začátku 90. let byla zavedena analogová počítačová ekvalizace pro gramofon. Mimo jiné tak byla vyrovnána rezonance raménka. Výsledek - zněl zcela bezšumově "černě" v basech, velmi podobný charakteru CD přehrávače (bez jeho "nakouskovaného" zvuku). Na osciloskopu lze vidět, jaký vliv má na signál rezonance tónového ramene a vlnění desky: doslova skáče tam a zpět. Jak to s "velmi nadstandardním pojetím a prodeji vůči (objektivně) horším konstrukcím dopadlo - je vám jasné.
Časově korektní reprodukce nebo časová korektnost (známá také jako impulsní optimalizace nebo signálová korektnost) znamená, že vyzařované signály z různých měničů (výškových, středotónových a nízkofrekvenčních) reproduktorové soustavy se dostanou k posluchači současně v celém frekvenčním spektru a s celým dynamickým rozsahem, stejně jako živý originál. Časově přesná konverze umožňuje reproduktorům velmi přesně sledovat hudební signál. (tématu jsme se věnovali u digitálu...
...viz video v něm - stejný problém je to samozřejmě i u různých reproduktorů reprosoustav - za jedno z optimálních řešení problematik lze považovat plnorozsahové reproduktory - viz např. Voxativ Ampegio Due
či nedávná novinka UBSOUND:
...nebo "alespoň" např. řešení výše zmíněných German Physiks (odkazy v angličtině):
DDD Driver Development — German Physiks
Key Advantages — German Physiks
Hudba je dynamický proces s nesčetnými přechodnými jevy. Tyto jevy obsahují nejvyšší amplitudy (maxima hladiny zvuku) v hudbě. Vyskytují se při každém úderu, strnutí, fouknutí nebo smyčci, prakticky při každém zahrání noty. Přechodové jevy jsou také klíčové pro rozpoznání a lokalizaci zvukových událostí, proto je správná reprodukce přechodových jevů obzvláště důležitá. Z odborného hlediska je správné převedení přechodových jevů součástí správné přenosové funkce každého reproduktoru. Tolik z historie a teorie a nyní zpět do reality k současné nabídce a výsledkům práce M.W.
Výše C3 / níže Michael Weidlich C1 (6.800€)
Při poslechu přes (dnešní novinku - bohužel ještě neznáme cenu) K3 se hudba otevírá ve všech svých aspektech. Otevírá se téměř nekonečný zvukový prostor, do kterého se můžete pomyslně ponořit. Díky časově přesné konverzi signálu září K3 přirozenými zvukovými barvami a překvapivou dynamikou až k mikrostrukturám hudby.
Funkční krásný tvar skříně s organickými a elegantně zúženými křivkami vybízí k prozkoumání. Pro použité reproduktorové soustavy je to akustické prostředí snů. Dá se přirovnat k aerodynamice automobilu, zvukové vlny vzduchu se mohou šířit podél obrysů ozvučnice bez turbulencí.
V interiéru nejsou žádné paralelní struktury. Odrazy a rezonance jsou díky tomu (plus rozsáhlé izolaci) účinně potlačeny. Sendvičová konstrukce stěn ozvučnice s kombinací materiálů s vysokou hustotou a měkčích materiálů zajišťuje nepoddajnou tuhost a tichost. Velká crossoverová komora za konkávním zadním panelem poskytuje dostatek prostoru pro umístění vysoce kvalitních komponentů Mundorf.
Výškový reproduktor, středotónový reproduktor a středobasový reproduktor jsou špičkové výrobky německé reproduktorové techniky - ARCOSIA je název nejvyšší řady od renomovaného německého výrobce ETON. Výškový reproduktor má 28mm hořčíkovou kopulku potaženou oboustranně keramikou. Jeho pečlivě vyladěný dvojitý objem komory nabízí nejlepší podmínky pro lineární přenosovou křivku. Tento výškový reproduktor zní vysoce muzikálně.
Měniče s úhlopříčkou 4″ a 7″ mají membrány z hořčíkového kompozitního materiálu. Uspořádání reproduktorů dodává K3 nejen charakteristický design, ale také zářivě barevný zvuk. Subwoofer Scan-Speak o průměru 30 cm v modelu K3 zajišťuje znatelný tlak až do nejhlubších basových oblastí. Jeho hliníková membrána dokáže hrát čistě až do středního pásma a zachovává tak celkovou vysokou transparentnost zvukového přednesu.
Vysoce kvalitní klavírní lak dodává elegantnímu modelu K3 vzhled podobný luxusnímu klavíru a činí z něj jedinečný objekt obývacího pokoje. Přestože je K3 opravdu těžká váha, elegantní nožičky jsou vyrobeny z leštěné nerezové oceli a opatřeny výškově nastavitelnými antihroty, které reproduktoru dodávají nepoddajnou stabilitu, a zároveň mu dodávají jistou lehkost.
4 konektory ve spodní části konkávně tvarované zadní strany na karbonovém připojovacím panelu s pólovými svorkami WBT nextgen™ nabízí to nejlepší připojení z hlediska zvuku U subwooferu lze implementovat aktivní vyrovávání basů (-6dB = 20 Hz)
SPECIFIKACE (Michael Weidlich Audio K3)
Výška: 125,4 cm
Šířka (ozvučnice): 39 cm
Šířka (podstavec): 51,5 cm
Hloubka: 72,4 cm
Hmotnost: 120 kg
Doporučená cena: n/a
Zažijte hudbu jako ten nejjemnější požitek! je heslem provázejícím tuto nadstandardní novinku.