Křižovatka západu se říká (ne až tak velkému) městu Salt Lake City (necelých 200 tisíc obyvatel), jeho aglomerace ale čítá asi 2 miliony obyvatel (to už je dost, celý stát Utah má něco přes 3 miliony), tam sídlí "laboratorní prostotorový zvuk", nebo-li audiofilský na stereo řešení zaměřený výrobce SPATIAL AUDIO LAB. Z firemních interních záznamů (ze začátku června - jak je na středozápadě): "Těžko uvěřit, že jsem před dvěma týdny lyžoval! V některých částech severozápadu minulý týden napadl čerstvý sníh. Od této chvíle to ale vypadá, že nás čekají slunečné dny. Pro mě zvuk Bob Marley and the Wailers znamená, že léto je tady. Od Governors Ball v NYC po Bonnaroo v Tennessee, Summerfest v Milwaukee, Pitchfork a Riot Fest v Chicagu, Under The Big Sky v Montaně, Yacht Club Festival v Minnesotě, Fairwell Festival v Oregonu, Evolution Festival v Missouri, Telluride Bluegrass Festival v Coloradu, asi tucet v Kalifornii... příliš mnoho dalších na to, abych je vyjmenoval. Rychlé vyhledávání na interwebech pravděpodobně objeví něco zajímavého v dojezdové vzdálenosti." (David Whitt - generální ředitel Spatial Audio Lab) Takže tak nějak (podobně) jako u nás (jen to z Prahy a Kralup do Krkonoš máme dál, ale hudebních festivalů už tak nějak podobně):
ČTĚTE DÁLE, JE TOHO MNOHO! ↓
Krátké představení "podstaty" značky (a proč to dělá jak to dělá):
Výše / níže základ nabídky model S6 (dříve, před vylepšením, se jmenoval Q6)
Proč otevírat ozvučnice? Dipolární design s otevřenou ozvučnicí zmírňuje výstup periferní energie, což má za následek směrový basový tlakový lalok ve tvaru číslice 8. Tradiční ozvučnicové repro umožňují, aby nízkofrekvenční energie negativně interagovala s místností způsoby, které vedou ke snížení detailů. Dobrý design otevřené ozvučnice poskytne mnohem čistší basy a nízko-střední frekvenční odezvu. (viz ..jiné neznamená nutně špatné.. OPEN BAFFLE - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení )
Při optimalizaci pomocí prémiových komponent může být výsledkem rovnoměrnější a přirozenější odezva ve středním pásmu s výhodami, které zahrnují snížení špiček/propadů v nízkých frekvencích a také rychlejší, hyperrealistickou artikulaci zvuku – poskytující lepší celkový zvukový zážitek. Ve společnosti Spatial Audio Lab navrhujeme naše crossovery a elektroniku tak, aby poskytovaly co nejjemnější zážitek z poslechu ve vaší místnosti; ať už je vaše místnost neupravená, nepravidelná nebo speciálně postavená pro náročné audiofily.
Výše / níže střed nabídky model X4 (existuje i v 8 Ω variantě jako Ultra 8)
Řada X (identické modely X4 / Ultra 8) představuje výškový reproduktor s úzkým rozptylem vzduchu, který poskytuje intimnější poslech, zejména v poslechových prostředích, která nejsou ideálně tvarovaná. AMT je extrémně detailní a artikulovaný a poskytuje vynikající zvuk v celém frekvenčním rozsahu, kde tradiční ozvučnicové repro mají tendenci ztrácet soudržnost.
Výše X4 (Ultra 8) / níže Q3
Výše Q3 / výše + níže barevné spektrum v kterém jsou všechny modely nabízeny
Co je tedy nového u výrobce 3 řad reprosoustav (po 1 modelu v každé, byť u X Series v 4 i 8 Ω verzi) konstrukce "Open Baffle"? Zesilovače. Dva. Dohromady jménem Spatial Audio Lab Revelation Series. Jeden dopředu (preamplifier Raven) druhý za něj (monoblock Blackbird).
Aby si spolupracovníci manželé kolegové společníci partneři dobře rozuměli a byli "sladěni" je (velmi) důležité. Proto se ve společnosti Spatial Audio Lab rozhodli svým dětem (výše - reprosoustavám) parner(k)y nehledat ale vytvořit (zesilovač(e). Dali si za cíl vytvořit hudebně a zvukově nejtransparentnější zesilovač. S pomocí Dona Sachse a Lynna Olsona se jim s řadou Revelation podařilo dosáhnout více než jen toho (ceny domácích japonských, amerických Hi-Fi produktů český audiofil může, spíš MUSÍ, závidět - pozn. redakce).
Předpokladem Revelation Series je nejlineárnější a nejpřirozenější přístup k zesílení signálu. Jako výchozí bod vybral tým konstruktérů nejlineárnější elektronky, jaké kdy byly vyrobeny - proslulou duální triodu 6SN7 z roku 1939, která se stále nepřetržitě vyrábí. Stejně legendární KT88, pocházející z roku 1955, jako ovladač. A v neposlední řadě přímo vyhřívanou triodu 300B z roku 1935, navrženou společností Western Electric, jako výkonovou elektronku třídy A.
SPECIFIKACE a VLASTNOSTI (Raven):
Elektronky: 2x 6SN7; 2x VR150; 2x 6AX
¤ dual-mono 64-kroková hlasitost s dálkovým ovládáním 4-zdroj sekvenčního voliče
¤ nulová zpětná vazba, plně vyvážený desig
Frekvenční odezva: 18Hz - 30kHz +/- 0,5dB
Příkon: 45W
XLR: 2 vstupy (pár) / 1 výstup (pár)
RCA: 2vstupy (pár) / 1 výstup (pár)
Sluchátkový jack: 6,35 mm přední panel
Barvy (obr. výše)
¤ dřevo sapelli (tmavá)
¤ třešňové dřevo (světlá)
Elektronky:
¤ Shaguang 6SN7
¤ Linlai 6SN7 (+175 USD)
Rozměry: 9" x 18" x 12"
Hmotnost: 30 liber (ca 13,6 kg)
Záruka: 5 let
Výše předzesilovač Raven / níže monobloky Blackbird
SPECIFIKACE (Blackbird)
Vstupní elektronka: 1x 6SN7
Řídící elektronky: 2x KT88
Výstupní elektronky: 2x 300B
VR (regulátor napětí) elektronky: VR105
¤ nulová zpětná vazba, plně vyvážený design
Frekvenční odezva: @2W 18Hz - 30kHz +/- 0,5 dB@24 W 26 Hz - 30kHz +/- 0,5 dB
Výkon: 24W
Vstupy: XLR / RCA
Barvy (obr. výše u předzesilovače)
¤ dřevo sapelli (tmavá)
¤ třešňové dřevo (světlá)
Elektronky:
¤ Shaguang 6SN7
¤ Linlai 6SN7 (+ $175)
5 let záruka
Rozměry: 10" x 18,25" x 16,25"
Hmotnost: 53 liber (ca 24 kg / ks)
Doporučené ceny (v USD):
S6 - 4.995
X4 - 9.800
Ultra 8 - 9.800
Q3 - 11.995
Raven - 5.495
Blackbird - 9.995 amerických dolarů
Podstavce - $175 (ač různých rozměrů jednotná cena)
To na úvodní fotografii článku je sokl - podložka, dřevěný podstavec s nohami (od IsoAcoustics Spatial Audio - IsoAcoustics ) ve více velikostních variantách. Začali jsme materiál soklem shora, skončeme soklem zdola: