Americká firma Parasound je známá především ve spojení s filmovou produkcí. Její zesilovače a speciální obvody byly využívány firmami Lucasfilm a Pixar pro kontrolu zvuku a na některé speciální zvukové filmové efekty. Vedle této ryze profesionální činnosti má firma i úspěšnou „hifi sekci" s poměrně dlouhou historií. Koncepcí patří přístroje Parasound mezi ty „chytré", to znamená inteligentně zkonstruované s nezvyklými schopnostmi za přijatelných ekonomických podmínek. Navíc předzesilovač je přemostěním mezi analogovým a digitálním světem. Přehraje analogový záznam i z gramofonu, nesymetrických i symetrického vstupu, ale také digitální signály, má svůj DA převodník.

Add a comment

Dánská značka Gryphon se nebojí být „jiná“. Nebojí se své elektronice vtisknout temné, hřmotné tvary, nebojí se říct, že jejím cílem není analytická dokonalost, ale rekonstrukce té nejzákladnější esence živé hudby. Ostatně, co byste čekali od zakladatele a duše firmy, Flemminga E. Rasmussena, který je nejen schopným inženýrem, ale vystudoval primárně malbu a grafiku Aarhus Art Academy. Takže jeho smýšlení je spíše poetické a jeho cílem je hudba a její emoce – už jen to by mělo v každém našem čtenáři začít významně rezonovat.

Add a comment

Většina hifistického světa má k italské produkci trochu ambivalentní vztah. Ostatně - je to podobné jako v automobilovém průmyslu. Na poloostrově pod Apeninami se totiž produkují jak věci poněkud průměrné a laxně zpracované, tak skutečné a neopakovatelně vášnivé klenoty. Rozhodně do té druhé kategorie patří značka Audia Flight, jejíž kořeny jsou oproti některým firmám ještě relativně mělké – však sahají pouze do roku 1996. I tak se ale za téměř 20 let existence dítko dvou italských nadšenců vyšvihlo do high endové první ligy.

Add a comment

Cambridge Audio již od svého založení v roce 1968 patří mezi klenoty nejen ostrovního high fidelity a je oceňován především poměr ceny a výkonu. Přístroje, které si na nic zbytečně nehrají, umí nabídnout atraktivní parametry a kvalitu reprodukce za ceny, které jsou obvyklejší spíše ve východoasijských vodách. Ne že by i v Cambridge Audio nevyužívali možnosti výroby v oblastech s nižší cenou práce (jako ostatně téměř všichni na trhu a už léta to neznamená automatické snížení kvality), vývoj a výzkum ale stále zůstávají v Albionu a „ladění" značky je tak stále evropské.

Add a comment

Japonskou značku Luxman asi netřeba blíže představovat, měla od roku 1925 dost času se zapsat do všeobecného povědomí. Patří tak k těm jasně nejstarším kontinuálně (a zjevně i úspěšně) fungujícím firmám na trhu – první „opravdový hifi" model sice přišel až v roce 1958, po dlouhém období výroby součástek a rádií. Když už ale Luxman stvořil high fidelity přístroje, tak jak je definujeme z dnešního pohledu, vzal to pořádně zhurta. Tamní inženýři například jako první použili negativní zpětnou vazbu, to jen pro dokreslení statutu jednoho z nejzkušenějších výrobců.

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar