800 250 loewe

2017 05 22 TST OPPO UDP 205 1

Značka OPPO z kalifornského Mountain View za sebou možná nemá dekády historie, ale od svého vzniku v roce 2004 obohatila svět audio-video techniky o několik generací univerzálních přehrávačů, kterým se jen těžko hledá konkurence v poměru ceny a výkonu. Krom toho samozřejmě dnes produkuje už i převodníky či sluchátka, tím zásadním stále ale zůstávají velké stroje (nejen) na kotoučky.

Aktuální trendy vlnu 4K / UHD obrazu sjíždí OPPO s novou dvojicí přístrojů s předponou UDP. "Menší" UDP-203 navazuje na BDP-103D a posouvá dostupný přehrávač s podporou síťových služeb a mnoha druhů disků výrazně dále, netrpělivě očekávaný model UDP-205 by pak měl totéž udělat s BDP-105D.

2017 05 22 TST OPPO UDP 205 2

Přehrávač OPPO UDP-205 je zatím natolik nedostatkovým a vzácným zbožím, že jsme ho měli k dispozici jen pár dní, ale - snad nepředběhneme příliš - i tak v nás dokázal zanechat při srovnání 105D vs. 205 ještě působivější dojem, než srovnání jejich soukmenovců o kategorii níže.

Estetika vnější podoby UDP-205 se příliš neliší od staršího BDP-105D, byť i tady je cítit, že materiálově se přehrávač posunul o kousek kupředu a působí dospěleji a hodnotněji. Jinak je ale opravdu znát, že jde o decentní evoluci - stále jde o běžně velký přehrávač s váhou 10 kg a rozměry 43 x 31,1 x 12,3 cm (š x h x v). Prostřední část čelního prohnutého panelu zabírá plocha s displejem a dvířky mechaniky, "prosklená" část je oproti minulé generaci menší a dotyková tlačítka se změnila na klasičtější kopulky s měkkým stiskem. V levé části je jen spínací tlačítko, v pravé části jsou pak ovládací prvky pro základní funkce přehrávání. Je tu ještě USB port a sluchátkový výstup s průměrem 6,3 mm.

2017 05 22 TST OPPO UDP 205 4

I zadní panel jasně prozrazuje evoluci modelu BDP-105D - v horní řadě najdete analogové audio výstupy, konkrétně dvoukanálový (opět jak v podobně XLR, tak v podobě RCA konektorů) i plnohodnotný 7.1, byť "jen" v podobě RCA. Mezi nimi je ještě blok digitálních vstupů - je tu optika, koax i USB. Spodní patro konektorového pole patří digitálu - zcela vlevo je ethernetový port (Wi-Fi je uložená v jedné z bočnic za několikanásobným stíněním), pak dvojice HDMI výstupů (jeden je verze 2.0 pro UHD, druhý je určen čistě pro audio), je tu jeden HDMI vstup. Pro majitele opravdu high end D/A převodníků je možnost vývodu zvuku optikou nebo koaxiálním konektorem. Data může přehrávač čerpat i přes dvojici USB 3.0 portů z externích disků. Řízení přístroje je možné také přes RS-232 konektor, jednodušeji pak třeba 3,5 mm jackem spouště (je tu vstup i výstup), případně lze připojit externí čidlo pro příjem infračervených signálů. Novinkou je zemnící kolík pro lepší uzemnění přístroje.

Pozorný čtenář zaregistroval jisté zjednodušení konektorového pole, což je trošku škoda - jednak chybí "pohotovostní" HDMI vstup vpředu, jednak ale chybí druhý HDMI výstup. Ten se proměnil jen na audio výstup pro případné spojení s A/V receiver a procesory, které nepodporují 4K / UHD obraz. To je jistě fajn, na druhou stranu máte-li projektor a televizor, čeká vás buď přehazování kabelu, nebo koupě nějakého schopného rozdělovače.

2017 05 22 TST OPPO UDP 205 8

Srdcem komponentu je univerzální mechanika BDL-1601 od OPPO, umí zpracovat Blu-ray včetně 4K a 3D disků, DVD, CD, SACD a svým způsobem prostě všechno, co je aktuálně k dispozici. Obraz putuje do čtyřjádrového video procesoru MediaTek OP8591, zvuk do čipu ESS Sabre ES9038PRO HyperStream. Ty jsou tu dva, jeden pro stereo a jeden pro multikanálový výstup.

Samozřejmá je velmi široká podpora kodeků a formátů - ze zvuku Dolby TrueHD, DTD-HD Master Audio nebo Dolby Atmos a DTS:X. Z obrazu je to HEVC, H.264, VP9 a Hi10P, obraz je možné vždy přepočítat až na 4K x 2K / 24, 50 nebo 60 Hz, OPPO pracuje až do 12bitové hloubky 4:4:4, ale tam už jsou velkým limitem přenosové HDMI kabely, kterými prostě signál v této kvalitě až na čestné výjimky neprojde navzdory libovolné certifikaci - protože ale i originální disky jsou jen 4:2:0, stačí nastavit to a obraz šlape jako hodinky. Od minulé generace zmizel Darbee procesor pro vylepšení obrazu - jednak je to asi i proto, že UHD HDR vypadá samo o sobě famózně, jednak patrně processing takového datového toku není legrace a řešení ještě není dokonale dotažené.

2017 05 22 TST OPPO UDP 205 11

U zvuku můžete samozřejmě krom kotoučků i streamovat či přehrávat přes USB - projde jak PCM (až 24 - 192), tak DSD signál (u sterea do DSD128, u multikanálu do DSD64). Typy souborů pokryjí vše od MP3, přes ALC, APE a další až po WAV a FLAC.

Krom již zmíněných parametrů stojí za úvahu ještě dynamický rozsah D/A převodníku přes 140 dB, odstup signálu a šumu je tu nakonec větší než 120 dB, přičemž THD+N je menší, než 0,001% a přeslechy mezi kanály jsou pod úrovní -103 dB. Kolem a kolem jsou to parametry špičkové, zejména v této cenové hladině.

Moc se nám líbilo, jak svižně nové OPPO funguje - uživatelské rozhraní je zjednodušenou variací na minulou generaci, protože ale chybí všechny "extra služby" typu TIDAL nebo YouTube (což je na jednu stranu škoda, na druhou YouTube si můžete pustit v TV a TIDAL svou nejvyšší kvalitu stejně umí pouze na počítači a ten lze připojit po USB - byť to méně komfortní bezesporu je, problém to asi nebude), reakce na pokyny jsou úžasně rychlé a to i při procházení sítě nebo při ovládání přes aplikaci (ta je nová, ta původní už na UDP-205 nefunguje).

2017 05 22 TST OPPO UDP 205 14

OPPO UDP-205 jsme porovnávali proti našemu standardnímu BDP-105D, tedy zejména v sestavě s Naim Nait XS + Naim FlatCap XS + Naim NAP250 a Harbeth Monitor 30, obraz jsme zkoušeli na FullHD projektoru i UHD televizi - více viz sestavy v pravém sloupci -->. Prozkoušeli jsme UDP-205 i jako čistý audio přehrávač v kombinaci s Norma Revo IPA-70B nebo Cambridge CXA80, srovnávalo se i s Marantz SA-10, kterému zesiloval Marantz PM-10.

Poslechem UDP-205 jsme strávili v podstatě celé ty dny, kdy u nás přehrávač byl, abychom si v klidu porovnali rozdíly s dobře naposlouchaným BDP-105D. Třeba v mohutném basovém základu Zimmerovy "Wheel of Fortune" ze soundtracku z "Pirátů z Karibiku - Truhly mrtvého muže" (2006 | Walt Disney) byl oproti BDP-105D cítit jak výrazný nárůst objemu, tak ale hlavně celkové suverenity, bas tu rozkvetl, neuvěřitelně se zkonkrétnil a nabyl na důrazu, najednou byl mnohem komplexnější a dospělejší, výrazně blíže opravdu high-endovému světu a s výtečnými, už velice samozřejmými konturami. Na univerzální přehrávač nabídlo nové OPPO famózní důraz, švih a přirozenost. Máte pocit, že basové tóny přichází v klidu, s nadhledem a máte pocit skutečně působivého objemu kontrabasové sekce, která pumpuje do prostoru spoustu a spoustu energie s báječnou plynulostí a zejména v této části frekvenčního spektra je mezi dvěma generacemi přehrávačů skutečný rozdíl třídy ve prospěch nového modelu.

Nádherně nahraný hlas Toma Jonese v "Did Trouble Me" ("Praise & Blame" | 2010 | Island Records) byl v podání UDP-205 krásně bezprostřední, čistý a jasný jako zvon, takže nám okamžitě naskočila husí kůže z jeho síly a jeho samozřejmosti. Bylo to rozhodně mnohem lepší, mnohem čistší a mnohem transparentnější, než u generace předchozí, ale hlavně opět s takovým tím celkově high endově suverénním pocitem. Průzračnost středního pásma působí velmi přirozeně a v dané cenové hladině patří k tomu nejlepšímu, co si můžete koupit - ta otevřenost, ta živost a nenásilnost, to vše je prostě fantazie a upřímně řečeno, i tady je plasticita o třídu výš, než u BDP-105D, možná i výš; zejména proto, že čitelnost a život jsou tu jasně přítomné i při velmi tichém poslechu.

2017 05 22 TST OPPO UDP 205 15

Nejvyšší tóny kovových perkusí v "Crying" Jamese Blood Ulmera v živáku "Live at the Bayerischer Hof" (1994 | In+Out Records) měly tak akorát objemu, snad ho mohlo být i o dýchnutí víc. Rozhodně však úderům nescházela příjemná znělost a opět jasnost a průzračnost, ústící ve všeobecný pocit nenásilné přirozenosti a svěžesti. Dokonce i rozlišení je výtečně samozřejmé, přehrávač není vysloveně analytický, detaily odhaluje ale s návykovou lehkostí.

Dynamicky náročné a zemité údery velkých čínských bubnů v "Earth Drums" od He Xun-Tian ("Paramita" | 2002 | Wind Music) mohou vyjít jako takové nenáročné, byť rytmická bouchání se solidní úderností (tak jako u BDP-105D), nebo - jako v podání UDP-205 - se do prostoru přenesou už i rezonance těl těch mohutných nástrojů a zaplní místnost hutným, konkrétním a sytým zvukem, který se rozhodně nebojí vybuchnout a je plný energie. Ten důraz, ta vzdušnost, váha i objem, to vše už působí velice dospěle, údery jsou šťavnatý a neochvějné - za dané peníze působí přehrávač dynamicky jako malé (a výjimečně příjemné) zjevení.

Jak už bylo řečeno, UDP-205 není vysloveně audiofilsky analytický stroj, který by pásl po nejjemnějších detailech, přesto třeba v "My right eye" od Laurie Anderson ("Homeland" | 2010 | Nonesuch) byla celá skladba podaná tak klidně a tak čistě, že nebyl problém vnímat její mnohovrstevnatost, je to nenásilné, ale přitom už výtečně prokreslené, je tu bezproblémová čitelnost, je tu nadhled. OPPO hraje dospěle a už nemáte žádný nutkavý pocit, že by něco nestačilo.

2017 05 22 TST OPPO UDP 205 16

Prostor hudební scény v Pennově "Coal" ("Free-for-all" | 1992 | BMG Music) byl oproti podání BDP-105D jasně širší, dokonce zasahující až ZA hranice reprosoustav, co bylo ale nejzřetelnější, to byla objevivší se jasná hloubka scény; hudba se najednou protáhla do třetího rozměru a to včetně nástrojů, které získaly velmi zřetelnou třetí souřadnici a bylo tak možné rozpoznat, jak jsou jednotliví hráči lokalizováni nejen vedle sebe, ale i před sebou a za sebou. Nejlepší na tom ale je organická, velice přirozená cesta, kterou toho OPPO dosahuje - nemáte v podstatě vůbec už pocit nějakého tlaku nebo snahy. Jednoduše hraje hudba...

I syntetické, brutálně tvrdé a razantní izraelské disko "Deeply Disturbed" od Infected Mushroom ("Converting Vegetarians" | 2003 | YoYo Records) prošlo skrze UDP-205 s velkým klidem a jistotou. Oproti opravdu vysoko postaveným high-end přehrávačům tu chybí takový ten pocit obří fyzičnosti, na druhou stranu ten rytmus, ten švih a kontrola jsou vynikající, přímo tu tryská energie, vše je pevné, konkrétní a působivě šlapající.

Nu a jaký je obraz, když zvuk je opravdu o sedmimílový krok dál? Pokud vezmete nějaký z UHD HDR materiálů na adekvátním zobrazovači, je to jednoduše paráda. Tolik detailů, tak čisté gradienty, tak pěkná kresba ve stínech i světlech, to vše funguje na jedničku, je to perfektně zaostřené a tak precizní, že nemáte potřebu nijak posouvat obrazovými korekcemi. I "obyčejný" Blu-ray vypadá famózně, ostrost a čistota jsou excelentní a není jediný důvod ke stížnostem. Obrazově průměrné starší DVD disky sice neprojdou účinnou korekcí Darbee procesu jako u BDP-105D, ale i tak vypadají poměrně podobně. S Darbee ve starším přehrávači se daly mnohé nedokonalosti "dohnat", tady víceméně vidíte co je a jak je - přesto není problém nějaké zrno nebo problém s kontrastem či barevností - výstup z UDP-205 je jednoduše velmi "koukatelný".

2017 05 22 TST OPPO UDP 205 app 2

OPPO UDP-205 udělalo velký krok kupředu od svého přímého předchůdce a paradoxně nejmenší částí toho kroku je schopnost zpracovat UHD a HDR obraz, byť je to oficiálně to zásadní. Ať už je to čímkoliv, je to hlavně zvuk, který doznal mohutného posunu směrem vzhůru - nové součástky s poctivou konstrukcí zvládnou jak z kotoučků, tak po síti či přes USB nabídnout zvuk, který už právem patří do high-end světa, který je dospělý, má nadhled, říz, detail i působivou dynamiku - výsledkem je život, život, který prýští z každého tónu a který v cenové hladině kolem 50 000,- bude dosti složité najít někde jinde. Dokonce i ve srovnání s dražší technikou vyznívá nové OPPO velice solidně a jednoduše funguje i velmi zmlsaným uším jako výtečný stereo přehrávač kategorie do 100 000,-. Největším esem je ale tradičně poměr cena / výkon, protože tolik funkcí v jediném šasi a ještě v již high endové kvalitě, to je prostě neodolatelná nabídka.

Osobní poznámka pro majitele OPPO BDP-105 / BDP-105D: protože stopětka se dá ještě stále dobře zhodnotit, mám jedinečný tip - prodejte ji a postavte si domů UDP-205. Je výrazně lepší, výrazně dospělejší a v žádném jednom jediném ohledu není UDP-205 horší, dokonce by se asi dalo říct, že v jednom každém úhlu pohledu je UDP-205 jednoznačně dál.

Kč 49 990,-

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI

FOTOGALERIE - APLIKACE

FOTOGALERIE - MENU

FOTOGALERIE - ROZBALOVÁNÍ

--- --- --- --- ---

KLADY

+ patrně nejlepší audio-video "univerzál" k mání, nepočítáme-li třeba Goldmund

+ výrazný krok kupředu po všech stránkách oproti BDP-105D

+ velmi rychlé rozhraní a načítání (včetně aplikace)

+ velmi dobrá kontrola a definice basu

+ skvělý prostor nahrávek

+ nenásilná analytičnost

+ široká podpora formátů a kodeků

+ velmi dospělý zvuk a obraz

ZÁPORY

- za dané peníze nic - je to jednoduše nejlepší ještě zaplatitelné "all-in-one"

- možná někomu může překážet absence druhého HDMI video výstupu či TIDAL a YouTube

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: WDQ | www.oppodigital.cz | www.wdq.cz 

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 grandinote

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

ZenSati Authentica (XLR)
ZenSati Authentica (repro)
Nordost Heimdall 2 (repro)
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

200 100 emotiva

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Blaho živého letního zvuku

Léto, prázdniny, dovolené, volno, klid a relaxace - vlastně ideální čas, kdy se věnovat muzice. Tedy pokud samozřejmě nemáte doma stokilové monobloky pracující ve třídě A; i když i pak je řešením naučit se mít rád saunování, no ne?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar