2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 1

S D/A převodníkem HD-DAC1 vkročil Marantz do hájemství špičkových sluchátkových zesilovačů a moderních převodníků, na úspěšný "poloviční" komponent aktuálně navazuje velmi podobně vypadajícím modelem HD-AMP1, který, jak už název napovídá, v sobě skrývá podobné funkce, doplněné však schopností poslat signál nejen do sluchátek, ale i plně zesílený do klasických reprosoustav.

Rozeznat od sebe oba přístroje je na první pohled skoro nemožné, až na drobné proporční rozdíly totiž nesou identickou designovou stopu. Kompaktní zesilovač má robustní tělo, ozdobené mohutnými bočnicemi v dřevěném dekoru, působící vizuálně někde na pomezí moderní elegance a retra.

2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 2

Prostředek čelního panelu okupuje dvouřádkový displej, uzavřený v kulatém rámečku s neopomenutelnou hvězdou. Čisté, nepřehnaně světlé bílé písmo se dobře čte i na větší dálku. Vlevo se nachází masivní, pěkně zpracovaný knob pro výběr aktivního vstupu, vpravo jeho obdoba, sloužící pro regulaci hlasitosti. Oba prvky mají příjemně olejnatý, pozvolný chod. Dále už je tu jen spínací tlačítko, maličký knoflík pro vstup do menu s mnoha nastaveními, USB port pro rychlé a pohodlné připojení datových pamětí a nakonec 6,3 mm jack sluchátkového výstupu.

2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 3

Zadní strana je poměrně výrazně zaplněná konektory a vzhledem ke kompaktnosti zesilovače jich je až až. Dominantou jsou čtyři až neuvěřitelně masivní reproterminály. Díky ne úplně velkému množství místa se ale při použití reprokabelů s vidličkami a použití napájecího kabelu se zvláště velkou koncovkou může stát, že k sobě budou až nebezpečně blízko. I provedení ostatních konektorů je prvotřídní - ať už to jsou dva páry cinchů analogových vstupů, nebo je to koaxiální digitální vstup. Asynchronní USB port ani dvojice optických digitální vstupů nepůsobí nijak zvláštně, ale u nich také těžko něco vymyslet.

2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 4

Z HD-AMP1 vede jediný signálový výstup a to je ten pro subwoofer. Pro snazší zapojení v ekosystému s více komponenty je připravena dvojice cinchů, vedoucích pokyny dálkového ovládání.

Marantz HD-AMP1 není problém snadno umístit - jednak jeho šasi nehřeje ani po dlouhém provozu, jednak ale váží pouhých 5,8 kg při nevelkých rozměrech 30,4 x 10,7 x 35,2 cm (š x v x h).

2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 5

Vnitřní obvodové řešení a soubor funkcí mají základ v HD-DAC1, ovšem téměř každá část je o kousek posunuta dále. Základem napájení je spínaný napájecí zdroj. Obvody používají firemní koncept diskrétního řešení HDAM SA2 a od vstupu po výstup signál běží plně symetricky. Signál obdržený na digitálních vstupech přichází do čipu Sabre ES9010KM2, který umí zpracovat PCM až do rozlišení 32 / 384 a DSD signál až o frekvenci 11,2 MHz (ve formě DSD over PCM). Přední vstup přehraje z flash disků vše od MP3, přes AIFF, ALAC až po FLAC, WAV a DSD soubory.

2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 6

V menu je pak možné nastavit jak korekce i vyvážení, je možné volit také filtry v systému Marantz Musical Digital Filtering, které výsledný zvuk poměrně výrazně ovlivní.

HD-AMP1 používá (jak už asi vyplývá z údaje o spínaném zdroji) koncept spínaného zesilovače, který umí dodat výkon až 70 Wattů na kanál do 4 Ohm (35 W do 8 Ohm). Za zmínku určitě stojí to, že na již zmíněném řešení HDAM-SA2 je postaven i oddělený modul sluchátkového zesilovače, jehož zisk je možné upravit v menu.

Marantz HD-AMP1 jsme poslouchali zejména s digitálními soubory na flash disku či přímým spojením po USB, ale také s Cambridge CXC nebo OPPO BDP-105D (oboje digitálně), z dalších zdrojů pak s Apogee Groove nebo VPI Scout. Porovnávalo se s Naim Nait XS + Naim FlatCap XS s OPPO BDP-105D, porovnávalo se i s Cambridge CXA80 / Cambridge CXC nebo sestavou Audiolab 8300CD / 8300MB. Poslech probíhal přes Harbeth Monitor 30, Xavian Perla, Dali Rubicon 5, Dali Menuet, Canton Chrono SL 596 DC nebo Fischer&Fischer SN370 či OceanWay Eureka. Propojeno bylo kabely TelluriumQ řad Silver a Black, případně kabeláží ZenSati Authentica a různými modely od KrautWire.

2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 7

HD-AMP1 odprezentoval kontrabas Charlieho Hadena v "Moonlight" z desky "Nocturne" (2001 | Gitanes | 013 611-2) s až neočekávanou hloubkou a akcentem. Nástroj dokázal i šťouchnout, tedy předat do prostoru impuls a váhu, na druhou stranu odlišení jednotlivých zahraných poloh je spíše méně autoritativní, ne úplně samozřejmé. Bas je tak objemem slušný, definicí také vůbec ne špatný, ač spíše maličko měkčí, než suše studiový.

Směrování zvuku spíše do bohatosti a barevnosti, do sytého přednesu, se projevila i ve středních tónech. Hlas Vince Jonese v "The is the woman" z "Moving Through Taboos" (2004 | Universal | VJ 356N) tak byl jemný, čistý, hladký a laskavý, vlastně úplně protikladný tomu, jak stále ještě většina lidí očekává, že by ho zahrál "digitál". Ano, Marantz stále ještě není dokonalým nástrojem pro vykreslení plné hloubky vokálu tak říkajíc až k mandlím, ale pokud už tu něco odkazuje na digitální původ, pak spíše rychlý a už slušně transparentní přednes. Nemusíte se ale bát sterilně technického přednesu, HD-AMP1 je vlastně velmi muzikální.

2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 8

Činely v Burtonově "Question and answer" ("Like Minds" | 2003 | Concord | SACD-1029-6) byly podané neefektně, spíše s adekvátní znělostí a nepříliš průbojně, vibrafon je pak následoval s trochu výraznější energií, oboje ale působilo v kontextu třídy velmi přirozeně, kultivovaně a klidně. V plném zvuku se zprvu může zdát, že detailů je spíš méně, ale jakmile se zaposloucháte, začnou se zvolna vynořovat a skládat celkový zvukový obraz, jen nejsou nijak prvoplánově zdůrazňované.

Když přijde na otázku dynamiky, rychlá zesilovací část a dostatečný přísun rychlé energie umí z HD-AMP1 vykouzlit příjemně dynamického partnery, který hudbu umí dostatečně probudit. Třeba Dvořákovo "Klavírní trio op. 90" v podání Orbis Trio (2016 | Xavian | AS 743-2) mělo velice solidně kontrolované a energické smyčce, jejichž tóny plynuly velmi lehce a zdánlivě snadno, bezproblémově. Dokonce i při vysoké hlasitosti to zesilovač "ustojí", nic netrhá uši a netahá za ně, naopak si Marantz celkem v klidu zachovává svůj mírný nadhled. Kupříkladu ale klavír už však nezazní s úplně plným důrazem, HD-AMP1 ovšem alespoň naznačí jeho velikost a co se v něm skrývá, ač důraznou koncovku spíše trošičku změkčí.

2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 9

Velice dobré je v rámci kategorie rozlišení - zkreslené kytary, hlas i výrazné, tenoučké, švihající perkuse v Sabinině "Toujours" ("Collected_01" | 2015 | Naim | naimcd215) mají své místo, vlastně jsou hodně precizně oddělené a působí dobře kontrolované. Marantz není analytik, nejde k těm úplně nejhlouběji skrytým detailům, ale přesto nabízí rozlišení nad průměrem třídy, detaily ale podsouvá do zvuku neokázale, nenásilně a bez prvoplánových efektů, takže primárně vnímáte propojený celek a až když se snažíte, dokážete ho rozdělit na jednotlivosti.

2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 10

Prostorová scéna ve "Warm Valley" Duke Ellingtona ("Money Jungle" | 2002 | Blue Note | 7243 5 38227 2 9) byla načechraná, nadýchaná a veliká, zvláště pak široká v pravolevém směru. Byl tu také jasně cítit vzduch mezi nástroji i okolo nic, věc, která v dané cenové třídě není úplně samozřejmou. Celkem snadno tak díky rozestupům mezi nástroji bylo znát, že piano je vpředu vpravo, basa o nějaký ten krok dál a víc vlevo, bicí naopak ještě o krůček vpravo za pianem, lokalizované vlastně až za ozvučnicí, takže Marantz se nebál ani rozvrstvení předozadního prostoru, ačkoliv hloubka byla spíše menší (ale už byla).

Skvěle se Marantz HD-AMP1 hodil třeba pro poněkud zvukově otravnou "Ashes to Ashes" od Faith No More ("The Very Best Definitive Ultimate Greatest Hits Collection" | 2009 | Rhino | 5186544012). Hladký, klidný a velký zvuk Marantzu obrousil hrany nahrávky, dodal spodním tónům razanci a velký objem zvuku zase prospěl strhujícímu dojmu z celku, usnadnil možnost nechat se pohltit nahrávkou. Sytý zvuk ale nebyl líný, naopak zesilovač slušně drží rytmus, ale celkovou plynulost, takže zvuk "odtéká".

2016 04 12 TST Marantz HD AMP1 11Marantz HD-AMP1 má zajímavou koncepci a spoustu výhod za rozumnou cenu. V jediném šasi získáte slušný, zábavný integrovaný zesilovač, jakkoliv to s množstvím konektorů nepřehání, měl by pokrýt už všechny potřeby běžné moderní domácnosti.Získáte také velmi slušný převodník, zejména budete-li jej chtít připojit ke svému počítači a užít si dosyta všech moderních formátů. Tak trochu "od cesty" ale získáte i velmi solidní sluchátkový zesilovač, který nemá problémy rozhýbat libovolná sluchátka. HD-AMP1 je moderní allrounder, všeuměl s příjemným zvukem a ještě k tomu důkaz, že sluně udělaného "digitálu" se není třeba nijak zvlášť bát a to už vůbec ne kvůli nějakému chladu, strohosti či ostrosti. Naopak rychlý zesilovač má i své výhody, jako je čistota nebo solidní dynamika. Pokud jste tak doposud třeba byť jen pokukovali po možnosti pořídit si HD-DAC1, HD-AMP1 je výrazně logičtější volbou - splňuje aktuálnější požadavky a ještě navíc zesílí signál i do reprosoustav. A pro ty, kteří o HD-DAC1 neuvažovali, jde o jeden z elegantních, kompaktních a cenově zaplatitelných zesilovačů, které mohou pokrýt drtivou většinu "ozvučovacích" potřeb v jediném těle.

Kč 30 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ vypadá celkově pěkně

+ jen malý cenový rozdíl oproti HD-DAC1

+ spousta funkcí

+ výborný sluchátkový zesilovač

+ velmi dobrý D/A převodník

ZÁPORY

- některé prvky konstrukce působí laciněji, než by asi měly

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: BaSys CS | www.basys.cz

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista