2012 02 23 PRF Spalicek 1

Jak praví Jarek Nohavica, „Ostrava je kraj razovity“. Platí to o krajině, platí to o obyvatelích, ale platí to stejnou, ne-li větší měrou pro milovníky high fidelity. V kraji Petra Bezruče se hi-fi daří snad více než jinde a může za to nemalou měrou i láska tamních domorodců k hudbě a zvuku, která má na Ostravsku velmi dlouhou tradici. Touto tradicí je také mnohdy ovlivněn přístup lokálních prodejců a hi-fi studií. Bezpochyby jedním z nejzajímavějších, ne-li tím úplně nej- je pak v dnešní Ostravě hifi studio Špalíček, v jehož mottu najdeme všeříkající heslo „poslouchej a prohlédneš“.

Kdo jednou projde nenápadnými dveřmi v nenápadném obchodním centru, patrně nebude zrovna uchvácen malou místností, kde se před téměř patnácti lety poprvé studio otevřelo. Jiří Mahdal tehdy začínal, stejně jako většina ostatních, skutečně ve skromných rozměrech a za léta svého působení dotáhl prostor do mnohonásobných rozměrů co do prosté podlahové plochy, ale i počtu zastupovaných značek a prostoru, jejž věnuje každému jednomu zákazníkovi.

2012 02 23 PRF Spalicek 2

Co je na Špalíčku tím hlavním lákadlem, to je nejen erudice páně Mahdala, schopného poradit na základě dlouholetých zkušeností komukoliv napříč všemi možnými stavy bankovního konta, ale hlavně osobní přístup k věci. Osobní ve smyslu možnosti „lidské“ konverzace a pohody, radosti z věrného zvuku, která se v tolika jiných studiích často nenalézá a kterou dost často zastiňuje obchodní stránka věci. Ochota věnovat se komukoliv „z ulice“ je ale u pana a paní Mahdalových citelně větší, než je řekněme republikový průměr.

2012 02 23 PRF Spalicek 3

O lecčems vypovídá i fakt, že právě Špalíček byl vybrán, aby jako jediný kromě brněnského Jasyka hostil roadshow skvostných Bowers&Wilkins Nautilus – i my jsme si ho vybrali pro realizaci poslechového testu této ikonické reprosoustavy.

Jak už bylo řečeno, po prvním průchodu dveřmi nečeká na milovníka hi-fi žádný velký šok... První místnost je prostě skromnou výkladní skříní. To při přechodu o jedny dveře dál už najdeme široký sortiment NADů, Denonů a vůbec elektroniky a reprosoustav od základní po střední kategorii, navíc už konečně s možností klidného poslechu. Pravé potěšení ale čeká ještě o krok dále, ve velké poslechovce zvící většího obýváku, kde už objevíme i stopy high endu – tady je možné vytvořit libovolnou ze stovek kombinací přístrojů, k nimž pak zájemce obdrží sáhodlouhý výklad. Jiří Mahdal říká, že kolem každého ze zájemců „tančí“ něco mezi jednou a pěti hodinami – výklad a poslech je tedy ve Špalíčku na prvním místě a to skutečně důkladně.

2012 02 23 PRF Spalicek 4

Těm, kteří to docení, se pak otevírají dveře do poslední, čtvrté komnaty. Ta je naplněna high endem nejvyšší ligy, zvláště v oblasti reproduktorových soustav. Kromě zmíněných šneků, které zavítaly jen nakrátko, jsou tu trvale ke slyšení bonbónky z nejvyšších pater katalogů Bowers&Wilkins nebo Tannoy, ale i jiných. Navíc je tu k vidění projektor JVC s lahůdkovou kvalitou obrazu a vestavné instalace pro zájemce o „skryté“ audio... Prostě a jednoduše, ve Špalíčku najdeme průřez možnostmi současného high fidelity všech úrovní, což je v ekonomicky orientované době obdivuhodným a chvályhodným počinem.

2012 02 23 PRF Spalicek 5

I mě se dostalo domácké péče a důkladného „proškolení“. Důležité je se v první chvíli nezaleknout (na dnešní poměry) nečekané a neobvyklé vstřícnosti a „ostravštiny“. Kdo se nestydí a na rovinu přizná, co si přeje a očekává, tomu se dostane férového a chlapsky rovného jednání a odnese si ze Špalíčku kromě skvělých a cenných poslechových zkušeností pravděpodobně i své vysněné hi-fi, nebo alespoň něco, co se mu dostatečně blíží.

2012 02 23 PRF Spalicek 6

Jestliže tedy platí, že Ostravsko je země muzice a high fidelity zaslíbená, pak hifi studio Špalíček v čele s Jiřím Mahdalem je rájem těch, kteří ještě neví kudy kam a kteří hledají důvěryhodnou pomocnou ruku. Právě tady ji najdou a je úplně jedno, jestli chtějí utratit deset tisíc nebo desetkrát tolik...

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 grandinote

200 200 wdq

200 100 optoma

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar