OMA Museum

Nový reproduktor Oswalds Mill Audio Museum Speaker byl vytvořen pro Guggenheimovo muzeum umění v New Yorku a představen na výstavě Anthem 2021.

Nejnovější reproduktor OMA je extrémně výkonný, kompaktní reproduktor profesionální úrovně vyrobený z masivního pensylvánského jasanového dřeva, ošetřeného novým tepelným procesem zvaným torrefaction.

Reproduktor Museum Speaker byl vytvořen pro Guggenheimovo muzeum umění v New Yorku a představen na výstavě Anthem 2021. Nejnovější reproduktor společnosti OMA je extrémně výkonný, kompaktní reproduktor profesionální úrovně vyrobený z masivního pensylvánského jasanového dřeva, ošetřeného novým tepelným procesem zvaným torrefaction.

Díky tomu je dřevo tmavší, stabilnější a zlepšuje se jeho už tak vynikající tonalita. Skulpturální mřížka a zadní panel reproduktoru jsou vyřezány z fenolických desek, kompozitu papíru a termosetové pryskyřice, který má vynikající tlumicí vlastnosti. Stojan reproduktoru je vyroben z těžké oceli válcované za studena. Dva 15" woofery jsou plně profesionální měniče, stejně jako koaxiální kompresní měnič na dřevěné středové a vysokofrekvenční kuželové horně ve tvaru stadionu, vynalezené společností OMA a první v historii zvuku. Spodní 15" woofer je aktivně napájen deskovým zesilovačem vlastní konstrukce a výroby společnosti OMA, který nabízí ohromující reprodukci nízkých basů. Tento čtyřcestný systém je schopen koncertního výkonu s velmi malou spotřebou, přičemž jeho účinnost je 100 dB 1 Watt/1 metr, což je více než u jakéhokoli reproduktoru v této třídě. Díky jmenovité impedanci 8 ohmů jej lze napájet jakýmkoli zesilovačem, včetně lampových zesilovačů s nízkým výkonem.

"Reproduktor Museum je jako mít na příjezdové cestě závodní vůz Formule 1."

Add a comment

M2Tech Amp

Řada M2Tech Rockstar dostává do své nabídky digitálních komponentů tradičnější analogový přírůstek - monoblokové zesilovače Larson ve třídě A.

Z technologického hlediska je zesilování ve třídě A spojeno s koncovými stupni s vysokým předpětím, velkými chladicími systémy, aby bylo možné monitorovat nevyhnutelné teplo, a masitými napájecími zdroji, které přispívají k fyzicky velkému komponentu. Po zvukové stránce a za stejných podmínek může čistý zesilovač třídy A poskytnout tu nejlepší kvalitu zvuku.

Monitory M2Tech Larson údajně poskytují skutečnou, čistou třídu A, aniž by zabloudily do třídy A/B jako většina konstrukcí (je zde samostatný napájecí zdroj). Zatímco jiné zesilovače, o nichž se říká, že jsou "třídy A", poskytují několik wattů třídy A do zátěže s vysokou impedancí, aby se pak ve zbytku svého jmenovitého výstupního výkonu nebo při zátěži s nízkou impedancí převedly do třídy A/B, zesilovač Larson údajně zůstává v plné třídě A až do svého plného jmenovitého výkonu. Uvedená jmenovitá hodnota třídy A je udávána jako 20 W do 8 ohmů a 40 W do 4 ohmů, s kapacitou 30 W do 2 ohmů.

Zesilovače Larson jsou stylizovány do estetického jazyka, který odpovídá sérii M2Tech Rockstar. Ačkoli je půdorysná plocha menší než u zesilovačů monstrózních rozměrů, které jsou obvykle spojovány s čistou zesilovací třídou A, vysoká konstrukce umožňuje rozsáhlou plochu chladiče, aby bylo možné kontrolovat vysoké vnitřní teploty související s konstrukční topologií. Univerzální napětí zajišťuje spínaný napájecí obvod. Zadní panel je vybaven symetrickými konektory XLR a single-ended konektory RCA (přepínatelnými a včetně polohy "Mute") a vysoce kvalitními reproduktorovými vazebními sloupky.

M2Tech tvrdí, že monoblokové zesilovače Larson jsou schopny řídit náročné impedanční zátěže reproduktorů, a společnost skutečně uvádí, že při vývoji zesilovačů bylo použito několik obtížně řiditelných reproduktorových soustav.

Zakladatel společnosti Marco Manunta řekl "[zesilovač Larson], Je založen na klasickém, chytrém obvodu, který se datuje do úsvitu polovodičové éry, obvodu, který se podobá obvodu jednosměrného triodového lampového zesilovače. Koncový stupeň je založen na kolektorovém výstupu zkresleném proudovým generátorem." Dále uvádí: "Ačkoli se jmenovitý výkon může zdát na moderní poměry poměrně nízký, proudová schopnost a přetížitelnost zesilovače Larson, velmi podobná dobře navrženému single-ended triodovému zesilovači, dává posluchačům pocit mnohem vyššího výkonu."

Add a comment

JM Orféogrande

Za téměř 20 let své kariéry prošel model ORFÉO obrovským vývojem a každá nová verze vždy přinesla opravdu výrazná zlepšení. Úroveň výkonu, které ORFÉOGRANDE dosahuje, mu dnes umožňuje vyrovnat se nejlepším reproduktorům na světě.

Tato nová verze je výsledkem dlouhého výzkumu a vývoje prováděného pro společnost VOCEGRANDE. Soubor inovativních a mimořádně účinných technických řešení, která se logicky vztahují na vlajkový model řady.

Pokud referenční systém ORFÉO zůstal zachován, byla kompletně přepracována celá jeho infrastruktura, vylepšena jeho skříň, filtrace a reproduktory.

Zlepšení se týkají :

- Skříňka: v této skříňce je použito zařízení omezující jevy pevného přenosu vibrační energie díky použití materiálů různé hustoty (MDF-hliník). Tři strany skříně uzavírá 3 mm silný hliníkový plech, který lépe koncentruje energii směrem dovnitř akustické zátěže.

- Princip zatížení: trojúhelníková linka naladěná na ¼ vlny vedoucí k přednímu ventilačnímu otvoru umístěnému ve spodní části skříně. Tento patentovaný princip zatížení umožňuje nepoužívat téměř žádné absorbéry, které by zpomalovaly proudění vzduchu v jednotlivých dutinách. Výsledkem je mnohem vyšší rychlost šíření signálu a mnohem lepší skupinové zpoždění systému. Abychom mohli dále kontrolovat vibrační jevy, obložili jsme velkou část vnitřních povrchů skříně bitumenem a viskoelastickou směsí, které jsme experimentálně umístili na strategických místech.

- Oddělení: úplné mechanické oddělení základny skříně, které umožňuje použití teflonových podložek jako rozhraní s podlahou (bez oddělovacího bodu). Skříň je jakoby zavěšená. Vibrační energie se tak v polymeru mění na teplo a téměř se nepřenáší na zem. Výsledkem jsou dokonale kontrolované basy, které se mnohem přirozeněji začleňují do hudebního sdělení, protože nikdy nevyburcují materiál podlahy. Další výhodou je zachování střední části signálu bez jevů vysychání, které jsou často pozorovány při použití pevných oddělovacích bodů.

- Reproduktory: výškový reproduktor typu AST (aerostriction) je tvořen plisovanou membránou o šířce 25 mm a výšce 60 mm, jejíž křemíkový nosič je pokryt velmi tenkou vrstvou extrémně lehkého hliníku leteckého typu, tuto membránu protíná hliníkový greek a celek je obklopen dvěma velmi výkonnými neodymovými tyčemi. Princip činnosti je stejný jako u transformátoru Heil nebo AMT, ale jeho zvláštností je použití membrány, která je dokonale zbavena vlastní rezonance. Na rozdíl od klasického páskového výškového reproduktoru, který tlačí vzduch před sebou, aerostrikční výškový reproduktor vzduch sevře mezi svými záhyby a vypudí ho velmi vysokou rychlostí, dynamika je tedy mnohem větší (jak na velkých rozdílech úrovní, tak na velmi malých nuancích...).

Basový/středotónový reproduktor má kužel vyrobený ze 7 vrstev uhlíkových vláken a polyetheretherketonu (PEEK). Kužel je na svém vnějším povrchu (granulovaném) ošetřen plazmou, aby se zabránilo vzniku povrchového stojatého vlnění. Tento kužel kombinuje velkou lehkost s dobrou tuhostí a především vynikajícím vnitřním tlumením.
Tento kužel je poháněn 37mm cívkou na dvou 16mm dlouhých vrstvách na odvětrávaném nosiči ze skelných vláken.
Vzduchová mezera je opatřena kroužkem z čisté mědi, který linearizuje impedanci reproduktoru na konci pásma a snižuje zkreslení díky lepší koncentraci magnetického toku kolem cívky.
Jeho rychloběh je vzdušný a má progresivní profil, který umožňuje konstantní sílu zpětného rázu bez ohledu na amplitudu jeho pohybu.
Pryžové závěsy NBR mají optimalizovaný profil, pokud jde o jejich zakřivení, aby se dosáhlo postupného rozdělení a maximalizovala se účinnost návratu v závislosti na vzdálenosti posunu mobilního zařízení.
Tyto měniče jsou napínány jako obvykle pomocí závitových tyčí z nerezové oceli, které tlačí na hlavu reproduktoru a jsou napnuty na zadní stěně skříně. Tento princip přenáší mechanickou referenci reproduktoru zpět na zadní stranu skříně a zajišťuje lepší rozložení mechanického namáhání na přední stranu skříně. Zlepšuje přechodový provoz reproduktoru tím, že stabilizuje jeho mechanickou referenci. Výsledkem je středový reproduktor bez jakéhokoli zkreslení spojeného s mikroposuvem motoru reproduktoru a s mnohem rychlejší a lépe tlumenou impulsní odezvou.

- Crossover: pasivní typ, byl kompletně přepracován s různými frekvencemi připojení a nejlepšími komponenty, které jsou v současné době na trhu k dispozici, redukován na minimum, aby bylo možné získat reproduktor, který lze snadno napájet. Konstruktér nepoužil žádný rezonanční obvod ani křížový obvod. Jsou použity pouze komponenty nezbytné pro realizaci filtrace 6/12/12db/oktáv.
Tento filtr se skládá ze dvou samostatných buněk orientovaných a oddělených od sebe tak, aby se co nejvíce zabránilo intermodulaci součástek.
Vyrovnávací odpory pro výškový reproduktor jsou velmi kvalitní, jsou vinuté a jejich zvláštností je, že jsou obklopeny měděnou trubičkou připojenou k zemi systému (mají tedy tři vodiče, vstupní, výstupní a zem a musí být orientovány ve směru toku signálu). Tato měděná trubka funguje jako stínění (Faradayova klec) a eliminuje veškeré elektromagnetické rušení v okolí součástky, které je odváděno systémovou zemí, ale také funguje jako vynikající chladič.
Zemnicí opletení je pak připojeno ke svorkovnici reproduktoru na páté svorce, která je pak připojena k uzemnění domácího elektrického systému. Tím se kompletně odvede veškerý elektrostatický a elektrický náboj a signál se vyčistí, aby byl poslech uvolněnější a detailnější.
Připojení reproduktorů je svěřeno svorkám ETI umožňujícím bi-wiring, ke kterým je přidána pátá svorka pro uzemnění pasivního filtru.

ORFÉOGRANDE využívá 2,5pásmovou konfiguraci, přičemž oba basové a středotónové reproduktory pracují v tandemu a ve fázi pod 200 Hz, kde je basový reproduktor zapojen v 6 dB/oktávě. Horní reproduktor je určen pro středy/basy a spojuje se na 2200 Hz s výškovým reproduktorem a není filtrován v basovém pásmu.

Add a comment

Perpetuum Ebner

S novým modelem Perpetuum Ebner 7070 přichází specializovaná společnost WE Audio Systems KG s novými trendy. Až dosud se výrobce ze Sankt Georgenu soustředil na gramofony s řemínkovým pohonem pod značkou Perpetuum Ebner, ale s nejnovějším výtvorem ze Schwarzwaldu je nyní poprvé k dispozici gramofon s přímým pohonem.

Výrobce nový pohon označuje za nic menšího než špičkové řešení, čímž podtrhuje záměr společnosti splnit nejvyšší nároky na tento nový konstrukční princip.

Nový Perpetuum Ebner 7070 je v podstatě pohon s podvozkem, jehož základem je dvoudílné pouzdro z MDF. Ten má výšku 50 mm a je rozdělen na desku gramofonu a desku raménka.

Samotný podvozek je navržen tak, aby byl odpojitelný a nastavitelný pomocí tří kuželových vinutých pružin. Ocelová podlahová deska zajišťuje pevnou základovou konstrukci a je také důkladně tlumena asfaltem. Celý podvozek stojí na třech výškově nastavitelných nožičkách.

Výrobce osvědčeným způsobem sází na velmi osobitý designový koncept, který v tomto případě spočívá v tom, že obě části šasi - gramofon a deska raménka - mají odlišnou povrchovou úpravu.

U desky gramofonu si můžete vybrat mezi různými dýhami a lakovanými povrchy. Pokud si vyberete verzi s dýhou, deska raménka má saténově černou lakovou povrchovou úpravu, zatímco pokud si vyberete lakovou povrchovou úpravu desky gramofonu, deska raménka má vysoce lesklou černou povrchovou úpravu.

Můžete si vybrat mezi třešní, ořechem a černým dubem a černým leskem.

U pohonu se společnost spoléhá na elektronicky komutovaný přímý pohon, přičemž uvádí, že se jedná o synchronní motor z německé výroby OEM, aniž by však uvedla další podrobnosti.

Otáčky stroje Perpetuum Ebner 7070 jsou řízeny integrovaným frekvenčním generátorem, díky němuž lze elektronicky přepínat mezi 33 1/3 a 45 otáčkami za minutu. Mimochodem, rychlost lze optimálně nastavit pomocí jemného nastavení na zadní straně pohonu.

Napájení je zajištěno prostřednictvím externího napěťově stabilizovaného zdroje, který je samozřejmě součástí dodávky.

Talíř přehrávače Perpetuum Ebner 7070 je vyroben z hliníku a má výšku 24 mm. Vnitřní strana talíře je navlhčena bitumenem a vnější strana je vyleštěna do vysokého lesku. Můžete si vybrat mezi 3mm plstěnou podložkou nebo 180g vinylovou podložkou PE Vinyl mat v černé barvě.

Ramínko použité v gramofonu Perpetuum Ebner 7070 bylo stejně jako samotný gramofon nově vyvinuto a nese označení PE TO 2018. Jedná se o 9palcové raménko s raménkovou trubicí vyrobenou z karbonu, která je zakončena pevnou hlavicí. Rameno má kardanové ložisko a protiskluz je regulován pružinou.

Nové zařízení Perpetuum Ebner 7070 se připojuje k ostatním komponentům pomocí konektorů Cinch pro nesymetrické signály a konektorů XLR pro symetrické signály.

Zákazníci mají u nového stroje Perpetuum Ebner 7070 tři možnosti, pokud jde o sběrací systémy. Nejjednodušší možností je samozřejmě nepoužívat předinstalovaný systém z výroby. Druhou možností je předinstalovaný systém MC od společnosti Ortofon A/S, Ortofon Cadenza Bronze. Můžete si také vybrat MC kazetu od specializované společnosti HiFiction AG pod značkou EMT Tontechnik, EMT HSD 006.

Součástí dodávky je protiprachový kryt, stupnice raménka, nářadí pro nastavení a seřízení, pár bavlněných rukavic a také kvalitní kabel RCA a samozřejmě síťový kabel pro napájení.

Pro zdůraznění je gramofon k dispozici v barvách třešeň, ořech, černý dub a také v černé barvě s vysokým leskem.

Podle aktuálně dostupných informací by měl být nový model Perpetuum Ebner 7070 dostupný ve specializovaných obchodech od začátku roku 2022. V závislosti na tom, zda si vyberete samotný gramofon nebo gramofon vybavený sběracími systémy, bude cena buď 7 500 €, nebo 8 900 €.

Add a comment

Melody

Když se řekne elektronkový zesilovač, nemusí se vám nutně vybavit značka MELODY. Ve skutečnosti se o této značce australského původu, která vznikla v roce 1999, zmiňuje nebo zajímá jen málo audiofilů.

Pokud se ústředí a konstrukční a vývojová kancelář nacházejí v Austrálii, výroba je umístěna v čínském Šen-čenu.

Továrna má zřejmě moderní montážní linku, vlastní linku na výrobu transformátorů, vakuové zařízení a řadu exkluzivních špičkových testovacích zařízení a přístrojů.

Action Ultra, který zdaleka není zesilovačem století, je do jisté míry inspirován modelem SP3 Mk2, který jsme v těchto řádcích testovali před 10 lety ZDE. Jedná se o integrovaný zesilovač z počátku řady, který je z hlediska funkcí velmi minimalistický. Ten se vyznačuje výstupním stupněm nakonfigurovaným ve třídě A.

Výrobce chtěl zdůraznit povrchovou úpravu a dát tomuto zesilovači pěkný vzhled díky 24stupňovému potenciometru/attenuátoru vyřezanému z hliníku, který se široce "nezbedně" usmívá jako uvítání do světa elektronek. Stejně jako ostatní modely se i Action Ultra jeví jako seriózně vyrobený: skutečně je v něm hojně použit hliník.

Je zajímavé, že společnost MELODY se podrobněji nezmiňuje o technických aspektech, kterými se řídila konstrukce jejího zesilovače. Víme jen, že jediný push-pull koncový stupeň je svěřen 4 elektronkám 5881, které umožňují řídit širokou škálu reproduktorů s nízkou nebo vysokou citlivostí. Vstupní stupeň je založen na 4 elektronkách 6JT8 (6KT8).

Zadní panel je stejně jednoduchý: 2 pozlacené linkové vstupy RCA přišroubované přímo k šasi a izolované od něj. Nehledejte digitální nebo gramofonové připojení. Vzhledem k rozsahu, do kterého Action Ultra patří, byly tyto možnosti ze specifikací vynechány. Na druhé straně najdeme 6 kvalitních reproduktorových svorek umožňujících volbu výstupní impedance 4 nebo 8 ohmů.

Add a comment

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Malá překvapení každodenního audiofila

Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.

Číst dál...

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista