2017 03 24 TST Magnat Quantum 727 1

Německá značka Magnat patří mezi ty s dlouhou tradicí. Pohled do aktuálního katalogu je možná trochu matoucí, protože téměř všechny série se jmenují Quantum. Když se však zorientujete, zjistíte, že Quantum 720 je v katalogu zhruba uprostřed, možná spíše blíže základním modelům. Model označený číslem 727 pak této sérii kraluje.

Jde o štíhlé, dostupné a tradičním způsobem konstruované sloupové reprosoustavy ve skladném provedení - včetně dvou do boků mířících podstavců měří tyto téměř dvacetikilové sloupy 103 x 29 x 31 cm (v x š x h), z čehož 4,5 cm na každou stranu přidávají právě nožky. Ozvučnice mají rovnou čelní stěnu, bočnice tvoří v podstatě plynulou křivku tvaru U. V zadní stěně je dvojice bassreflexových nátrubků, pod nimiž jsou v plastové vaničce dva páry reproterminálů v lehce šikmém rozložení, což usnadňuje práci s kabely.

2017 03 24 TST Magnat Quantum 727 2

Čelní panel je osazený celkem čtveřicí reproduktorů, tři mají na první pohled identickou kónickou membránu, tweeter tvoří klasická kopulka, oproti té úplně nejběžnější koncepci mají středotónový a vysokotónový měnič prohozená místa, takže střeďák je u horní hrany. Všechny reproduktory mají výraznou hliníkovou obrubu s přiznanými šrouby.

Kabinet je vytvořený z MDF profilů, čelní deska má průměr 2,5 cm. Reprosoustavy jsou osazeny měniči vyráběnými na zakázku, o nejvyšší tóny se stará látková kopulka o průměru 3 cm s ferrofluidovým chlazením a mělkým zvukovodem. Kónusy zbylých membrán jsou vyrobeny z kombinace keramiky a hliníku, všechny tři měniče mají průměr 17 cm.

Výhybka má strmost 24 dB a dělí práci na hranicích 280 a 3 200 Hz. Reprosoustavy by se měly s velmi nadprůměrnou citlivostí 93 dB / W / m snadno rozehrávat. Impedanci uvádí výrobce v "německém" rozsahu 4 - 8 ohm. Bez udaného tolerančního pásma pak mají Quantum 727 hrát od 22 do 52 000 Hz.

2017 03 24 TST Magnat Quantum 727 4

Magnat Quantum 727 jsme poslouchali na redakčních sestavách Naim Nait XS + Naim FlatCap XS / Naim NAP250 / OPPO BDP-105D / VPI Scout a Norma Revo IPA-70B, ale i na Cambridge CXA80 / Cambridge CXC, případně dalšími komponenty (viz pravý sloupec ->). Používali jsme jak referenční kabely ZenSati Authentica, tak i dostupnější TelluriumQ Silver a Black, tak Oehlbach Bi Tech 4, Oehlbach Silver Star nebo WireWorld.

V Davisově "So What" ("Kind of Blue" | 2005 | Columbia | CK 64935) byl kontrabas už cítit, ale objemově zůstával spíše menší, o krůček více v pozadí a takový klidnější, se snahou zůstat čistý a decentní. Celkově byl měkčí a uvolněný, přesto už šlo rozeznávat jednotlivé polohy nástroje a nechyběla rozhodně ani barevnost a i když by mu možná trochu šťavnatosti prospělo, férově takto nastavený souzní se zbytkem pásem.

Do vokálního pásma se pak Quantum 727 pouští odvážněji i plněji, vokál Katie Melua v "God on the drum, Devil on the bass" (2010 | Dramatico | DRAMCD0061) byl na poměry dané třídy slušně čistý a jasný, byť podaný lehce "do hebka", což na druhou stranu činí poslech trochu zvukově příliš hrubé nahrávky snáze snesitelným. Opět bylo celé pásmo objemově umírněnější, Quantum 727 zachovávají decentnost a klid.

2017 03 24 TST Magnat Quantum 727 9

Pěkně zvonivý a znělý byl vibrafon v "That slavic smile" od The Modern Jazz Quartet ("Echoes" | 1987 | Pablo | 00025218014229), přitom ale opět velmi hladký, klidný a neagresivní; podobně pak i ševel činelů sice ještě nebyl dokonale načrtnutý, ale už byl slušně čitelný a přitom nad rámec kategorie hladký. Jemnost a příjemnost je i tady hlavním mottem.

Magnat Quantum 727 nejsou sloupky, které by vás chtěl uchvátit masivním zvukem a dramatickou dynamikou, naopak sází spíše na audiofilskou poklidnost. Proto i klavír v Musorgského "Velké bráně kyjevské" ("Obrázky z výstavy" | 1995 | Denon | CO-78827) byl o něco menší a klidnější, pokud ale máte raději kontrolovanější přednes a chcete se nechat unášet na vlnách hudby a ne smést hudební záplavou, budou decentní Quantum 727 zajímavé.

Podobně dobré na danou cenovou třídu je i rozlišení - v "Indigo Dreamscapes" DeJohnetta, Methenyho, Hancocka a Hollanda ("Parallel realities" | 1993 | Zaiks | JD 1251/52) měly třeba výšky vysloveně výborné rozlišení a moc pěkné oddělení, stejně jako fajn čistotu, dokonce i struktura basu už se tu začínala naznačovat a Quantum 727 hrají tak, že i když si můžete vylovit jednotlivosti, mnohem přirozenější je vnímat hudbu jako jeden velký celek.

2017 03 24 TST Magnat Quantum 727 8

Uvolněnější přednes vedl i k lehce uvolněnějšímu vykreslení prostoru ve "Spirit of the air" Pata Methenyho ("Orchestrion" | 2010 | Nonesuch | 7559-79847-3). Rozsazení nástrojů v pravolevém směru je dobré, v nahrávce se orientovat dá, byť lokalizace není monitorově přesná a schází tu trochu dojem hloubky. Hudba už přesto začíná vystupovat z ozvučnic.

I přes veškerý svůj klid se dokázaly Quantum 727 odvážně postavit k reprodukci "Ashes to ashes" od Faith No More ("The Very Best Definitive Ultimate Greatest Hits Collection" | 2009 | Rhino | 5186544012). Pravda, nerozhoupou vám podlahu, nevytlučou okna a vaše srdce nestrhnout přívaly adrenalinu, ale poměrně tvrdá a ostrá nahrávka je zkultivovaná, příjemně se poslouchá a i když tu nebují přívaly energie, není těžké si hudbu užít, snad právě tím, jak v pohodě připlouvá a to i při vyšší hlasitosti, kde Quantum 727 zůstávají stejné.

2017 03 24 TST Magnat Quantum 727 11

Magnat Quantum 727 jsou sloupky pro ty, kteří chtějí za rozumné peníze takovou tu klasickou eleganci ve vzhledu a nekonfliktní univerzálnost přednesu. Quantum 727 jsou v kontextu své kategorie distingované, nenásilné, hodně uvolněné a snadno použitelné pro každodenní soužití bez ohledu na žánry, ale vlastně i hlasitosti - potichu už nabízí slušnou kontrolu, ve středních hlasitostech je jim nejlépe a občasný výlet do vyšších úrovní také zvládnou, takže vlastně není nač si stěžovat, pokud je vám po chuti jejich spíše audiofilská umírněnost.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 50 metrů čtverečních, standardním zatlumením (koberce, velké plochy sedaček, rozlehlá knihovna, podhled vyplněný vatou, záclony a těžké závěsy,...), byť bez rozsáhlých akustických úprav. Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny na pevném soklu cca půl metru nad zemí (v případě regálových modelů samozřejmě na stojanech) a co nejdále od stěn to bylo možné.

2017 03 24 TST Magnat Quantum 727 m1

Quantum 727 nemají ambice být studiovými nástroji a ostatně to ani v této ceně není možné. Na naměřené křivce je vidět zdůraznění začínající na hranici cca 3 000 Hz, nástup reprodukce lze vypozorovat někde pod hranicí 60 Hz, od cca 65 Hz pak hrají naplno. Zhruba v pásmu od 70 do 4 000 Hz se pak reprosoustavy ale vejdou do tolerance +/- 3 dB, což není s ohledem na cenovou třídu špatné a obsáhne to většinu nahraného materiálu.

2017 03 24 TST Magnat Quantum 727 m2

Naměřená impedanční křivka je férově rovná, byť na úrovni cca 180 a cca 380 Hz najdete atypické rezonance. Křivka se pohybuje stabilně kolem 4 ohm i pod touto hranicí, takže spolu s elektrickou fází vytváří přeci jen náročnější zátěž pro zesilovače.

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [< 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [> 20m2 / < 40m2] [ ✓] | VELKÁ (> 40m2) [ +/- ]

Kč 27 990,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ fajn poměr cena / výkon

+ příjemné na poslech

+ hebký charakter dobře zkrotí neposedné nahrávky

ZÁPORY

- možná trochu jiskry navrch by jim prospělo

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: HIFI GUIDE | www.hifi-guide.cz 

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar